Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

cHg skrev (3 timer siden):

Håper så inderlig hun ikke leser her inne.... En ting er å diskutere henne som bedrift. Noe annet er det å gå så grådig på å grave rundt kroppen hennes og hvordan den ser ut da og nå.... 

Nettopp derfor jeg prøver å se på det mer positivt. Jeg synes hun ser sunn og bra ut nå og mye mindre enn før operasjonen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HD på snap nå «Når du føler du endelig har fått al flyttelasset på plass og finner 4 sekker til 😂»  Hu må ha ett enormt bruk & budsjett på klær med tanken når en bare ser kjole stativene og i minne med alle tights fra tidligere i skuffen PLUSS alt det andre hun viser pluss noe av det lille hu selger 🥴 Ekke rart en har råd til hverken ferie el bolig sparing med de forbruke der pluss all den dyre sminka og kaffe kjøpt ute 😲

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (6 minutter siden):

HD på snap nå «Når du føler du endelig har fått al flyttelasset på plass og finner 4 sekker til 😂»  Hu må ha ett enormt bruk & budsjett på klær med tanken når en bare ser kjole stativene og i minne med alle tights fra tidligere i skuffen PLUSS alt det andre hun viser pluss noe av det lille hu selger 🥴 Ekke rart en har råd til hverken ferie el bolig sparing med de forbruke der pluss all den dyre sminka og kaffe kjøpt ute 😲

Champagne-liv på vannbudsjett🙄

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bruke kroppen sin som innhold på sosiale medier, kan være å gjøre selv uangripelig. Det kalles fatshaming og what not, når man diskuterer enkelte sider ved det HD legger ut. Det blir en hårfin balansegang, selv om det er HD selv som spiller ut ballen. 

Endret av Lill :)
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (16 minutter siden):

Champagne-liv på vannbudsjett🙄

Snart 17 mai nå så blir vel ny kjole pga iherdig slanking  og champagne lunsj hos de i år nå vel 🤪

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (37 minutter siden):

Snart 17 mai nå så blir vel ny kjole pga iherdig slanking  og champagne lunsj hos de i år nå vel 🤪

Mulig det blir ekstra kroner i kassa når også barnet må jobbe. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
3 hours ago, *blueberry* said:

Jeg er enig med deg i at hennes bruk av SoMe nest sannsynlig er et hinder for henne. Men hun er nok absolutt gjennkjennbar for mange, men det egner seg lite på en bedriftskonto med mye reklame. 

Ang slankemedisin så er det egentlig ikke så relevant, men når hun startet nevnte hun at hun hadde fått legemiddel av fastlege så selv om hun ikke delte navnet har hun delt metoden (selvfølgelig på story i spm runde så jeg har ikke bevis). 

Ja det husker jeg, men vi vet lite om hvorvidt hun har brukt dette lenge og hvilke legemidler det er snakk om, så det er en skikkelig uting at enkelte her prøver å presentere det som en sannhet at dette er noe hun har gått på over lengre tid. Det vet vi ingenting om og bør ikke spekulere i så lenge hun velger å ikke omtale medikamentbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (47 minutter siden):

Ja det husker jeg, men vi vet lite om hvorvidt hun har brukt dette lenge og hvilke legemidler det er snakk om, så det er en skikkelig uting at enkelte her prøver å presentere det som en sannhet at dette er noe hun har gått på over lengre tid. Det vet vi ingenting om og bør ikke spekulere i så lenge hun velger å ikke omtale medikamentbruk. 

Jeg syns det er veldig illustrativt at dette ikke blir adressert. Det passer nok ikke inn i helheten. Selv om en diskusjon rundt disse legemidlene hadde vært relevant og høyst aktuelt, det var en meget interessant debatt om dette på NRK  forrige uke. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun bør informere om både operasjon og ev. medisin når hun tross alt samarbeider (aka tjener penger på og selger til følgerne) med firmaer om vektnedgang. Hun deler dessuten matbilder som kan være misvisende for en som ikke har operasjon/medisin som hjelpemiddel. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig i at det kan holdes utenfor diskusjonen for det er egentlig helt irrelevant og personlig, men selv om man ser bortfra story-glippen så har hun oppfordret til diskusjon om temaet ved å ha spm runde rundt dette. 

Jeg tenker at Helenes livsstil er hennes valg og hennes reise så lenge hun ikke promoterer noe spesifikt, fokuserer på usunne verdier som påvirker mange (synlige kragebein osv) og helst vil jeg at hun legger på en disclaimer på livsstilsinnhold slik de fleste youtubere har gjort i årevis med slik content. 

Hun har dessverre stor innflytelse på sin målgruppe, det synes ekstra godt i kommentarfeltet hver gang hun promoterer dietter, livsstilsgreier og deler personlige innlegg om overspising. Det er mange brukere jeg kjenner igjen fra flere år tilbake, som har kommentert at de følte gjenkjennelse i overspisingsinnleggene/ sukkeravhengighet og som jeg husker ble påvirket til å bl.a. betale for FUS den gangen. Det er det største problemet med kanalen til Helene, og hennes innblanding av sin problematikk med bedrift. Det kan hende hun er så spiseforstyrret at hun ikke klarer å se denne uetiske blandingen objektivt, men det er fortsatt hennes ansvar som bedriftseier. 

Den makten hun har som påvirker er nok det som skaper så sterke reaksjoner her inne, fordi spiseproblematikk, følelser om kropp, slanking, overvekt og stigma er sårt. Jeg tror mange som har slitt eller sliter med dette har hatt perioder med desperasjon hvor de har prøvd mye forskjellig, og når Helene sponses av «løsninger» blir det som om hun profiterer på andres desperasjon. For de som ser dette og har følt på dette kan det være ekstremt provoserende. Og når man i tillegg blir møtt med passiv aggressive svar og bastante uttalelser fra bedriftseier gang på gang hjelper det ikke. Jeg forstår hvorfor mange blir litt ufine, og jeg forstår hvorfor alt rundt livsstil og vektnedgang blir en del av diskusjonen når man ser på denne historikken. Det betyr ikke at jeg er enig i den, men jeg forstår frustrasjonen. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (4 timer siden):

Nettopp derfor jeg prøver å se på det mer positivt. Jeg synes hun ser sunn og bra ut nå og mye mindre enn før operasjonen. 

Det er fint at du oppfatter det på den måten. Om du så innlegget med bildene fra hennes instagram så dokumenterer det at det du skriver ikke er tilfelle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (11 timer siden):

Om du så innlegget med bildene fra hennes instagram så dokumenterer det at det du skriver ikke er tilfelle. 

Nei, men jeg ser jo hva hun har lagt ut i dag feks og må si jeg reagerer om msn får slankeoperasjon på en slik størrelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, cerruti said:

Nei, men jeg ser jo hva hun har lagt ut i dag feks og må si jeg reagerer om msn får slankeoperasjon på en slik størrelse.

Posering kalles det 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (36 minutter siden):

Du kan se på det som er lagt ut for 2-3 dager siden istedet. Minner om at hun er dyktig til å posere for å se slankere ut enn hun egentlig er, det fikk vi tydelig dokumentasjon for når hun la ut en video som jobben hennes hadde filmet av henne hvor hun så betydelig større ut enn i egen kanal. Magestørrelse er vanskelig å se på bilder forfra, det er en grunn til at det aldri legges ut bilder fra siden. Enig med deg at hun ikke framstår stor nok til å få gratis slankeoperasjon, men det er opp til helsevesenet å bestemme. Og de har sett henne i levende live, ikke tatt vurderingen ut fra bilder på instagram. Uavhengig av størrelse burde hun uansett ikke fått innvilget operasjonen uten å først få det mentale på plass. Hun bruker mat som trøst, det forsvinner ikke med en operasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal HD ha hun klarer og skaffe oppmerksomhet, tenk at det er 866 sider med meninger om henne det er ikke værst, jeg husker et innlegg for flere år siden hvor hun beskrev, hvordan et menneske kan ha så stor appetitt at de ikke blir fort mett, hun hadde kjøpt en hamburgertallerken så gått en tur, deretter rett bort og kjøpe seg en kebab i pita, så gikk hun rett hjem og spiste en hel potetgullpose på kvelden, jeg kan ikke fatte og begripe hvordan et menneske klarer det.

Endret av Nailpolish4life
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Nailpolish4life said:

En ting skal HD ha hun klarer og skaffe oppmerksomhet, tenk at det er 866 sider med meninger om henne det er ikke værst, jeg husker et innlegg for flere år siden hvor hun beskrev, hvordan et menneske kan ha så stor appetitt at de ikke blir fort mett, hun hadde kjøpt en hamburgertallerken så gått en tur, deretter rett bort og kjøpe seg en kebab i pita, så gikk hun rett hjem og spiste en hel potetgullpose på kvelden, jeg kan ikke fatte og begripe hvordan et menneske klarer det.

Overspisingslidelse gjør at mange spiser mer enn de engentlig klarer. Ikke sikkert man er sulten nødvendigvis, men bruker mat for å lindre den psykiske smerten. Er iallefall sånn min utarter seg. Men dette er lite relevant for tråden, da det er mange år siden og ikke noe som er aktuelt idag. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lill :) skrev (14 minutter siden):

Men Drage inviterer til stadighet sine følgere med i samtalen, men ønsker kun ros og hjerter, alt av konstruktiv kritikk blir arkivert under hat og nettroll. I tillegg endrer hun til stadighet hvilket fokus hun har på sin kropp, i sin offentlige kanal hvor hun også tjener penger på blandt annet kroppen sin. Det gjør ikke vedkommende i artikkelen du henviser til. Hun har samme fokus både til hverdag og fest. Så kan egentlig ikke sammenlignes. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (14 minutter siden):

Men Drage inviterer til stadighet sine følgere med i samtalen, men ønsker kun ros og hjerter, alt av konstruktiv kritikk blir arkivert under hat og nettroll. I tillegg endrer hun til stadighet hvilket fokus hun har på sin kropp, i sin offentlige kanal hvor hun også tjener penger på blandt annet kroppen sin. Det gjør ikke vedkommende i artikkelen du henviser til. Hun har samme fokus både til hverdag og fest. Så kan egentlig ikke sammenlignes. 

Jeg må si meg litt enig. Carina har alltid vært konsekvent og tydelig i sin sak, det har aldri vært noen motstridende signaler derfra slik som på Helene sine kanaler. Helene har og har hatt et ekstremt slankefokus i mange år både med og uten reklame, og det er nøyaktig det motsatte av hva dette intervjuet handler om. Vil minne om at det er ikke mange dager siden slanking var i fokus på story. Dette har vært den eneste røde tråden gjennom 13 år. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (2 timer siden):

Det var det som var poenget mitt. Fokuset til HD som handler om slanking, kropp og salg av varer i en salig blanding,  er skadelig. Det  hun viser frem er motsatt av det ekspertene og andre med overvekts/spiseforstyrrelse problematikk mener er riktig fokus. Det er derfor man blir provosert av det hun fronter.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...