Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
*blueberry* skrev (3 timer siden):

Helene har og har hatt et ekstremt slankefokus i mange år

Nettopp. Nå fortsetter hun å vise små keto-vennlige måltider og mye trening, og hun har fortalt at hun skal fort ned i vekt for å se awsome ut i en kjole. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
cerruti skrev (8 timer siden):

Nettopp. Nå fortsetter hun å vise små keto-vennlige måltider og mye trening, og hun har fortalt at hun skal fort ned i vekt for å se awsome ut i en kjole. 

Ja, det ser ut som det er tilbake til samme gamle nå. 

• Liker 3
Skrevet
*blueberry* skrev (47 minutter siden):

Ja, det ser ut som det er tilbake til samme gamle nå. 

Forstår bare ikke dette med å dra opp genser på trening. Ser jo helt idiotisk ut å stå med brystene ute sånn, og har ingen sammenheng med budskapet hun legger frem. 

• Liker 12
  • Nyttig 10
Skrevet
panzerpølsa skrev (1 minutt siden):

Forstår bare ikke dette med å dra opp genser på trening. Ser jo helt idiotisk ut å stå med brystene ute sånn, og har ingen sammenheng med budskapet hun legger frem. 

Kroppsfokus som vanlig. Hun er ikke noe bedre enn andre influencere som fokuserer på kropp, hun er bare større. Metodene er de samme; genseren opp på trening, eller bilder i undertøy (puppe eller rumpe i fokus). Jeg har alltid synes hun har et enormt kroppsfokus i sine kanaler og sammen med slankeinnhold bidrar hun til kroppspress og kroppsfiksering.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
1 hour ago, panzerpølsa said:

Er vel dette enorme behovet for å vise seg frem. Selv om dette er trend bland influencere, så kunne hun faktisk skilt seg ut ved å være en av de som ikke følger trenden. Hadde vært et steg videre mtp å endre fokuset. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Ehhh.....mener du 7 ting du visste tidligere....viste er å vise frem ..HD🙄 #læresegbetydningenavord

• Liker 6
Gjest Finlay
Skrevet
panzerpølsa skrev (4 timer siden):

Helt enig. Det ser bare idiotisk ut. Men Bjørn og Gunnar trykker liker sånne bilder, og det holder kanskje🤷‍♀️

Før eller senere må da trenden med å kle av seg på SoMe snu? At om noen år vil ungdom le seg fordervet, og spørre: "Var det virkelig sånn?? Holdt de på sånn?"

Samme med eksponering av barn, går ut fra at spørsmålet på et tidspunkt må komme "Var dette virkelig lov før?"

Skrevet
Finlay skrev (36 minutter siden):

Helt enig. Det ser bare idiotisk ut. Men Bjørn og Gunnar trykker liker sånne bilder, og det holder kanskje🤷‍♀️

Før eller senere må da trenden med å kle av seg på SoMe snu? At om noen år vil ungdom le seg fordervet, og spørre: "Var det virkelig sånn?? Holdt de på sånn?"

Samme med eksponering av barn, går ut fra at spørsmålet på et tidspunkt må komme "Var dette virkelig lov før?"

Tror nok mange av de unge ler av de på 30+ som kler av seg på SoMe. Det er jo helt latterlig, og 30 år er jo steinaldersk for tenåringer. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes dette må være fryktelig mye å forholde seg til i et forhold. Ulike dietter, av og på trening, kjoler, terapi, humør opp og ned, alenetid, nye samarbeid, dietter, treningsmål. Det er et evig gnål jo. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
*blueberry* skrev (8 minutter siden):

Tror nok mange av de unge ler av de på 30+ som kler av seg på SoMe. Det er jo helt latterlig, og 30 år er jo steinaldersk for tenåringer. 

Det ser jo helt tullete ut å brette opp genseren så bryst og mage henger ut. Hadde jeg sett noen gjøre dette på trening, hadde jeg faktisk ledd høyt! Det er ikke normalt å stå sånn? På min gym trener folk, aldri sett noen posere og fjase forran ett speil heldigvis. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
panzerpølsa skrev (3 minutter siden):

Det ser jo helt tullete ut å brette opp genseren så bryst og mage henger ut. Hadde jeg sett noen gjøre dette på trening, hadde jeg faktisk ledd høyt! Det er ikke normalt å stå sånn? På min gym trener folk, aldri sett noen posere og fjase forran ett speil heldigvis. 

Jeg har heller aldri sett noen gjøre slik på treningssenteret. 

• Liker 7
Skrevet
36 minutter siden, panzerpølsa said:

Er også rimelig spesielt at hun gjør nettop dette etter å ha sutra over hvor mye hun misliker speil. Hun står å jåler seg i speilet flere ganger etter det.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Albbas
Skrevet
59 minutter siden, panzerpølsa said:

55 minutter siden, *blueberry* said:

Jeg har heller aldri sett noen gjøre slik på treningssenteret. 

Jeg har sett gutter holde på sånn, det er merkelig nok mer aksept for at gutta gjør sånt.

Gjest Finlay
Skrevet
Albbas skrev (6 minutter siden):

Jeg har sett gutter holde på sånn, det er merkelig nok mer aksept for at gutta gjør sånt.

Er det?

Aldri sett, men ville syntes det var akkurat like tåpelig uansett😂. (Ville kanskje skrevet det på kontoen "ung og dum", hvis det var en gutt, som du skriver (eller en jente). Altså unge mennesker, ung som i tenåring. Noe det ikke er snakk om her. 

Skrevet (endret)
Albbas skrev (26 minutter siden):

Er det? Jeg har aldri sett noen gjøre det. Det hadde uansett sett like dumt ut.

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Så den nye behandlingen hun snakket om er hypnoterapi? 🤔 kjenner skepsisen slå inn her..

Ser at klinikken også deler hennes story så da regner jeg med dette er nok et samarbeid. Det er vel ikke normalt å «oute» pasienter på seriøse klinikker. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Gjest Albbas
Skrevet
13 minutter siden, Finlay said:

Er det?

Aldri sett, men ville syntes det var akkurat like tåpelig uansett😂. (Ville kanskje skrevet det på kontoen "ung og dum", hvis det var en gutt, som du skriver (eller en jente). Altså unge mennesker, ung som i tenåring. Noe det ikke er snakk om her. 

7 minutter siden, *blueberry* said:

Er det? Jeg har aldri sett noen gjøre det. Det hadde uansett sett like dumt ut.

Ja for guttene skal bygge muskler og flexe magemuskler og diverse i speilet innimellom settene. 🙄 Jeg syns også det ser (minst) like dumt ut, men det vitner jo om at kroppsfikseringen blant gutter også begynner å bli ganske heftig. Det er mange som har rapportert om dette. Trist utvikling. Ser det dessverre ofte (jeg trener et sted med veldig mange tenåringer). 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/tiktoks-algoritmer-drar-barn-inn-i-en-verden-av-ekstrem-trening-og-vektnedgang-1.16183933

Skrevet
Albbas skrev (1 minutt siden):

Ja for guttene skal bygge muskler og flexe magemuskler og diverse i speilet innimellom settene. 🙄 Jeg syns også det ser (minst) like dumt ut, men det vitner jo om at kroppsfikseringen blant gutter også begynner å bli ganske heftig. Det er mange som har rapportert om dette. Trist utvikling. Ser det dessverre ofte (jeg trener et sted med veldig mange tenåringer). 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/tiktoks-algoritmer-drar-barn-inn-i-en-verden-av-ekstrem-trening-og-vektnedgang-1.16183933

Nå er Drage en godt voksen dame, som faktisk burde ha litt mer vett. Hun er ingen usikker tenåring som gjør det samme som de andre. Men hun vet at det er en gruppe mennesker som liker akkurat denne typen bilder, og hver gang ting er vanskelig og kjipt, blir det mye sånn i feed. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Albbas
Skrevet
22 minutter siden, panzerpølsa said:

Nå er Drage en godt voksen dame, som faktisk burde ha litt mer vett. Hun er ingen usikker tenåring som gjør det samme som de andre. Men hun vet at det er en gruppe mennesker som liker akkurat denne typen bilder, og hver gang ting er vanskelig og kjipt, blir det mye sånn i feed. 

Jeg forsvarer ikke HD, jeg påpeker at det ikke er så uvanlig som enkelte  tror, å være opptatt av hvordan kroppen ser ut under trening. 

Hun er ikke en usikker tenåring nei, men voksne kan åpenbart også være usikre, og vi ser jo at hun i stor grad "gjør det samme som de andre" i SoMe. 

Gjest Kattedama
Skrevet
*blueberry* skrev (1 time siden):

Så den nye behandlingen hun snakket om er hypnoterapi? 🤔 kjenner skepsisen slå inn her..

Ser at klinikken også deler hennes story så da regner jeg med dette er nok et samarbeid. Det er vel ikke normalt å «oute» pasienter på seriøse klinikker. 

Ny annonsør/samarbeid på gang? I såfall fortsatt ikke evidensbasert behandling. Det eneste riktige ville være at hun slutter å selge/ fronte den ene løsningen etter den andre til folk (for å opprettholde kjole, serum, what not forbruk) og få evidensbasert hjelp for spiseforstyrrelsen. Har hun i det hele tatt reflektert over at hun har et foreldreansvar og at med dette kommer et stort ansvar? Ansvar for riktig hjelp for å bli frisk, slik at de negative handlingsmønstrene ikke overføres til neste generasjon? Det ser virkelig ikke slik ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...