Lileep Skrevet 16. april 2023 #17281 Del Skrevet 16. april 2023 (endret) 30 minutter siden, irevin said: Har hun noen gang vært på rehabilitering? Altså dvs slik «fedmeopphold» som varer over flere uker? Kanskje det hadde vært noe for henne og bli fulgt opp «24/7» for en periode? Slankeoperasjon og medisiner krever jo at man må legge om kost og legge inn bevegelse, er jo ikke bare å falle inn i gamle mønstre igjen noe hun antakelig har gjort etter operasjon blant annet. Ikke vet jeg, for jeg har null erfaring med begge deler. Eneste erfaringen jeg har om en kan kalle det det er at jeg er overvektig, og syns det er vanskelig å gå ned. Men jeg fokuserer på å ikke gå opp og har lykkes med det. Ikke som hun har opplyst om, men hun fikk tilbud om oppfølging både før og etter operasjonene mtp forhold til mat osv. Med det gjorde hun bare narr av og sa hun ikke trengte noe hjelp, for hun hadde all kunnskap selv. Hun klarer ikke se at selv om hun sitter på allverdens av kunnskap betyr det ikke at man klarer å gjøre det riktig. Hun beviser jo det. Så det sitter nok utrolig langt inne for henne å ta i mot tilbud om oppfølging 24/7, men helt enig at det hadde kanskje hjulpet henne veldig. Hun har også fått tilbud om ROS, men hadde ikke tid i livet til sånt opplegg visstnok Endret 16. april 2023 av Lileep 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
platypus Skrevet 16. april 2023 #17282 Del Skrevet 16. april 2023 (endret) «Jeg eksponerer ikke barnet mitt, og jeg bruker henne i hvert fall ikke i reklame!» Jo, Helene, det gjør du. Endret 16. april 2023 av platypus Anonymisert mindreårig på bildet. 6 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 16. april 2023 #17283 Del Skrevet 16. april 2023 Fotballfluen skrev (55 minutter siden): Nå er hun tilsynelatende omtrent tilbake til utgansgpunktet før operasjonen. Dette stemmer ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
net0ty Skrevet 16. april 2023 #17284 Del Skrevet 16. april 2023 platypus skrev (45 minutter siden): «Jeg eksponerer ikke barnet mitt, og jeg bruker henne i hvert fall ikke i reklame!» Jo, Helene, det gjør du. Det er så flaut. Hun gjorde et stort poeng utav å legge ut bilde av noen andre i stedet for barnet når hun reklamerte for kjeøkkenhjelpen for noen dager siden. Begynner å lure på om hun sliter mer enn vi tror. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. april 2023 #17285 Del Skrevet 16. april 2023 platypus skrev (1 time siden): «Jeg eksponerer ikke barnet mitt, og jeg bruker henne i hvert fall ikke i reklame!» Jo, Helene, det gjør du om man er i mot deling av barn, så deler man hvertfall ikke videre på kg. Rapportert 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
platypus Skrevet 16. april 2023 #17286 Del Skrevet 16. april 2023 (endret) Orly skrev (1 time siden): om man er i mot deling av barn, så deler man hvertfall ikke videre på kg. Rapportert Takk for påminning. Det var dumt av meg. Har endret innlegget nå og anonymisert mindreårig. Får dessverre ikke gjort noe med innlegget til net0ty over her som siterte innlegget mitt. Endret 16. april 2023 av platypus 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 16. april 2023 #17287 Del Skrevet 16. april 2023 Lileep skrev (3 timer siden): Nå beveger jeg meg ut på farlig grunn mtp hva som er lov å diskutere her. Men HD går opp og ned i vekt som en jojo, og ikke en gang har hub klart å holde vekta mer en enn noen mnd av gangen. Nåværende vekt er et resultat av å ha gått opp en del siden fødsel, og hun fortsetter å gå opp. Så hun har ingen vekt å «holde» fordi hun må begynne med å ikke gå mer opp.. og det er det hun må jobbe med per idag. Og for helsa sin del er vel resultatet hun fikk etter operasjonen et godt sted å holde vekta. Men der er hun ikke idag, det skiller ganske mye, og helsemessig er det en stor belasting. Men er helt enig i at fokuset hennes må endres.. Ja, du beveger deg litt ut på farlig grunn for det er ikke målet å vedlikeholde lavest vekt etter slankeoperasjon. Det er vel ca 20% mer enn laveste vekt som skal være vedlikeholdsvekten etter sleeve. Hun har gått en del opp og ned, men hun er konsekvent en god del mindre enn før operasjonen og alle vet at risikofaktorene for livsstilssykdommer minskes kraftig etter bare 10% vektnedgang. Det er jo også helt normalt å gå opp og vedlikeholde en litt høyere vekt etter graviditet. Jeg er enig i at hun bør fokusere på å vedlikeholde og behandle psyken, ikke tenke på å ned mer i vekt. Får psyken hjelp vil kanskje vekten gå enda litt mer ned, men for den fysiske helsen bør ikke vektnedgang være hennes førsteprioritet. Det virker som om ROS opplegget ikke er lagt helt på is, og hvis hun jobber litt med det i hemmelighet støtter jeg det 100%. Hun trenger ikke å dele alt, og jeg tror sjansen for å lykkes er større ved å holde de store kampene privat. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 16. april 2023 #17288 Del Skrevet 16. april 2023 Eksponering av barn igjen ja. Skuffet, men ikke overrasket. Grensene utvides gradvis over tid ser jeg, nå også i reklame. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 16. april 2023 #17289 Del Skrevet 16. april 2023 cerruti skrev (3 timer siden): Dette stemmer ikke. Om vekta er nøyaktig det samme vet ingen av oss, men basert på det hun viser fram i egne kanaler ser hun ca lik ut nå som før operasjonen. Hun var en del mindre etter operasjonen, men har blitt større igjen etter det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 16. april 2023 #17290 Del Skrevet 16. april 2023 net0ty skrev (3 timer siden): Det er så flaut. Hun gjorde et stort poeng utav å legge ut bilde av noen andre i stedet for barnet når hun reklamerte for kjeøkkenhjelpen for noen dager siden. Begynner å lure på om hun sliter mer enn vi tror. Enig. Det er flaut. To dager siden -reklame for kjøkkenhjelperen: Jeg bruker bilder av et anonymt barn, så behøver jeg ikke å bruke mitt eget barn i reklame. I dag - bruker eget barn i reklame for kjøkkenhjelperen🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 16. april 2023 #17291 Del Skrevet 16. april 2023 (endret) 4 hours ago, cerruti said: Dette stemmer ikke. Ikke? hvilke bilde tror du er fra før operasjonen? (ja jeg gadd faktisk å gå tilbake for å finne bilde, fordi enkelte ser ikke hvor mye hun dessverre har gått opp igjen og gang på gang nekter. Ikke relevant over hode, jeg vet det.) Bildene er hentet fra HD egen instagramkonto. Jeg fjerner de nå, men de som fortsatt benekter fakta, gå inn å se selv 😉 Endret 16. april 2023 av Lileep Fjernet bilde 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cHg Skrevet 16. april 2023 #17292 Del Skrevet 16. april 2023 Lileep skrev (16 minutter siden): Ikke? hvilke bilde tror du er fra før operasjonen? (ja jeg gadd faktisk å gå tilbake for å finne bilde, fordi enkelte ser ikke hvor mye hun dessverre har gått opp igjen og gang på gang nekter. Ikke relevant over hode, jeg vet det.) Håper så inderlig hun ikke leser her inne.... En ting er å diskutere henne som bedrift. Noe annet er det å gå så grådig på å grave rundt kroppen hennes og hvordan den ser ut da og nå.... 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 16. april 2023 #17293 Del Skrevet 16. april 2023 3 minutter siden, cHg said: Håper så inderlig hun ikke leser her inne.... En ting er å diskutere henne som bedrift. Noe annet er det å gå så grådig på å grave rundt kroppen hennes og hvordan den ser ut da og nå.... Ser hva du mener. Men begge bildene er henta fra hennes konto. Hvem som helst kan se. Jeg bare satte to bilder oppmot hverandre, slik HD selv gjør flere ganger for å avkrefte påstander rett og slett 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 16. april 2023 #17294 Del Skrevet 16. april 2023 cHg skrev (5 minutter siden): Håper så inderlig hun ikke leser her inne.... En ting er å diskutere henne som bedrift. Noe annet er det å gå så grådig på å grave rundt kroppen hennes og hvordan den ser ut da og nå.... Dessverre er kroppen hennes det hun eksponerer mest i sin (salgs)kanal. Når man eksponerer kropp i kombinasjon med en evig reise mot vekttap og et ønske om en slankere kropp uten å få resultater, må hun regne med at dette er et tema det snakkes om. Innlegget du svarte på er ikke ufint, det belyser det hun selv har lagt ut og dokumenterer en påstand som var direkte feil. 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. april 2023 #17295 Del Skrevet 16. april 2023 Lileep skrev (3 minutter siden): Ser hva du mener. Men begge bildene er henta fra hennes konto. Hvem som helst kan se. Jeg bare satte to bilder oppmot hverandre, slik HD selv gjør flere ganger for å avkrefte påstander rett og slett Fint hvis du sletter bildene, da de er uten kildehenvisning. Det lureste er nok å henvise til IG kontoen for folk til å se selv. Uansett så vil nok både diskusjonen om før og etter operasjon slettes 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 16. april 2023 #17296 Del Skrevet 16. april 2023 14 minutter siden, Lill said: Fint hvis du sletter bildene, da de er uten kildehenvisning. Det lureste er nok å henvise til IG kontoen for folk til å se selv. Uansett så vil nok både diskusjonen om før og etter operasjon slettes 😊 Done ☺️ hadde ikke tenkt å la det ligge ute så mye lenger uansett 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrikstad71mod Skrevet 16. april 2023 #17297 Del Skrevet 16. april 2023 (endret) Fotballfluen skrev (5 timer siden): Du må også huske at på den tiden var gjennomsnittsvekten dramatisk lavere enn den er pr i dag og de som ser slik ut i dag blir ansett som undervektige i dagens samfunn. Samfunnet kalibreres etterhver og synet på normalvekt har endret seg dramatisk fra 90-tallet til nå. Bridget Jones var lubben, ikke slank, det er fakta. Liv Tyler skulle spille en rolle som krever en viss kroppsfasong, derfor ble hun bedt om å slanke seg. Det er ingen kjente utfordringer med sykdommer osv ved å være slank (med mindre man er undervektig), det er mange helseutfordringer med å være overvektig. Helene har tatt slankeoperasjon som fungerte i starten. Nå er hun tilsynelatende omtrent tilbake til utgansgpunktet før operasjonen. Hun har fått dyre slankemedisiner på blå resept som heller ikke ser ut til å ha fungert effektivt for henne. Hun sliter med hodet, når hodet ikke er med hjelper det dessverre ikke med all verdens verktøy. Og det er selvsagt helt ok! Det som ikke er ok er at dette legges ut på en bedriftskonto hvor hun tjener penger og påvirker andre. Dette er ikke en privat dagbok som kan benyttes som ventil, dette er offentlig og hun tåler ikke kritikk på det hun legger ut. Noe som kan redusere muligheten for å få psyken på plass slik at hun også får orden på spisemønsteret sitt. For hennes egen del burde hun slutte å være en offentlig person, også for enkelte andres del. Endret 16. april 2023 av Fredrikstad71mod Glemte å tilføye bra skrevet 🙈🙏🏼 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. april 2023 #17298 Del Skrevet 16. april 2023 Man får jo bare være glad for at hun er en «mikro» influenser. Slik at nedslagsfeltet hennes ikke er så stort, også får vi håpe at ikke eksponeringen når ut til mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 16. april 2023 #17299 Del Skrevet 16. april 2023 8 hours ago, cHg said: Man kan leve en sunn og aktiv livsstil, men samtidig i samfunnets øyne være overvektig. Vi må huske hva det er de fleste av oss her har vokst opp med... Liv Tyler fikk beskjed om at hun måtte ned i vekt for rollen sin i Ringenes herre (heldigvis nektet hun) Samantha i Sex in the city viste magen sin i en episode og det gikk ut på at hun hadde blitt tykk. Det var såvidt noe hud, samt dama var voksen.... Bridget Jones dagbok.... Hun var liksom blubben?! Wtf?! For å ikke snakke om alle magasinene hvor kjendiser har blitt mobbet på det sykeste for vektendring. HD og jeg er like gamle. Den vanvittige konflikten man får til kropp er jo akkurat ikke så veldig mystisk da. Jeg kjenner ikke så godt til HD, men jeg forstår henne (tror jeg) Og jeg tenker at kontoen er nok en ventil. Mitt inntrykk er at hun har en veldig uro inni seg som skaper masse følelser og handlinger. Og handlingene er innlegg hvor hun får ut tankene sine. Og innlegg basert på impulsive følelser kan ofte virke på andre som ustabilitet. Når sannheten er at de aller fleste av oss har et humør som går opp og ned. Tanker som er frem og tilbake og idéer som stadig endrer seg. Og etter å ha lest kommentarfeltetene på noen av innleggene hennes så virker det som flere får en trøst i å kjenne seg igjen i dette som for andre kan virke helt hull i hodet. Jeg er ikke enig i alt hun legger ut. Selvom jeg skjønner hvor hun kommer fra så treffer hun ikke meg som målgruppe, men jeg kan se hvordan andre gjør det. Veldig enig i det du skriver her, og tror du treffer spikeren på hodet. Særlig om hvordan hun bruker sine SoMe-kanaler. Jeg sliter heldigvis ikke slik hun gjør med kroppsbildet, men jeg kan likevel forstå henne. Og jeg synes egentlig det er fint med en influenser som faktisk viser at for veldig mange mennesker så er dette realiteten, vi ER ustabile og i konsekvente, år etter år etter år. Men jeg tror ikke det er sunt å bruke kanalen på en sånn måte, og jeg tror dessverre hennes bruk av SoMe også forverrer det hun sliter med, fordi hun stadig må forsvare og forklare seg. 6 hours ago, irevin said: Har hun noen gang vært på rehabilitering? Altså dvs slik «fedmeopphold» som varer over flere uker? Kanskje det hadde vært noe for henne og bli fulgt opp «24/7» for en periode? Slike opphold har dårlig dokumentert effekt. Jeg syns også det er uheldig at flere i tråden hevder at hun går på slankemedisin. Dette vet vi ingenting om. Vi har sett et bilde og så har man tolket utfra det. Om medisinen var hennes, og om hun i så fall har brukt det to uker eller 12 måneder vet vi ingenting om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 16. april 2023 #17300 Del Skrevet 16. april 2023 (endret) Albbas skrev (20 minutter siden): Veldig enig i det du skriver her, og tror du treffer spikeren på hodet. Særlig om hvordan hun bruker sine SoMe-kanaler. Jeg sliter heldigvis ikke slik hun gjør med kroppsbildet, men jeg kan likevel forstå henne. Og jeg synes egentlig det er fint med en influenser som faktisk viser at for veldig mange mennesker så er dette realiteten, vi ER ustabile og i konsekvente, år etter år etter år. Men jeg tror ikke det er sunt å bruke kanalen på en sånn måte, og jeg tror dessverre hennes bruk av SoMe også forverrer det hun sliter med, fordi hun stadig må forsvare og forklare seg. Slike opphold har dårlig dokumentert effekt. Jeg syns også det er uheldig at flere i tråden hevder at hun går på slankemedisin. Dette vet vi ingenting om. Vi har sett et bilde og så har man tolket utfra det. Om medisinen var hennes, og om hun i så fall har brukt det to uker eller 12 måneder vet vi ingenting om. Jeg er enig med deg i at hennes bruk av SoMe nest sannsynlig er et hinder for henne. Men hun er nok absolutt gjennkjennbar for mange, men det egner seg lite på en bedriftskonto med mye reklame. Ang slankemedisin så er det egentlig ikke så relevant, men når hun startet nevnte hun at hun hadde fått legemiddel av fastlege så selv om hun ikke delte navnet har hun delt metoden (selvfølgelig på story i spm runde så jeg har ikke bevis). Endret 16. april 2023 av *blueberry* 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå