Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (På 12.4.2023 den 18.09):

Tydelig at Omnia ikke klarte å nå frem, og lavkarbo og intens trening er veien hun velger. Hun velger nok den veien som gir midje innen ei uke eller to, for sannheten er jo at det er slank hun vil bli, helst i går. 

Hva om det er Omnia som er med å oppfordrer til dette? Har hørt flere som har nevnt et upersonlig generisk hardkjør med dem....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Finlay
Jammf skrev (17 timer siden):

Så trist....det er jo en form for selvskading hun nå bedriver. Akkurat lagt ut en snutt om hvor forvirret hun blir av å se sitt eget speilbilde og "anbefaler" seg selv å glane litt mindre i speilet.

Og hva er det da hun gjør- jo, nok en runde med selvgransking i speilet med påfølgende nedsnakking  og såret uttrykk med at hun er lei seg. 

Vet jo at det blir for enkelt å si noe som at hun har så mye å være glad og takknemlig for (barn, jobb, forholdet osv) men hun klarer gang etter gang å vri fokuset over på seg selv og da med stadig økende negativitet. Selvopptattheten og selvmedlidenheten tar nok en gang overhånd.

Og det er det som er trist- ikke hvordan hun gjør det, men at hun faktisk igjen og igjen eksponerer sin sårbarhet, virrer rundt i egen elendighet og ser ut til å mangle verktøy for å oppnå varig endring. 

Hun hashtager mental helse rett som det er- fortsett med det! Og vend blikket innover, ikke utover på kragebein og kjolestørrelser for å finne din verdi. 

Hun skiller seg ikke ut fra de andre influenserne i livsstil/familie/mamma segmentet.

Hun framstår akkurat like ekstremt selvsentrert og utseendefokusert. Det går veldig ofte i 

"Hva jeg ser i speilet.

Hvordan føler jeg meg i dag .

Snakke pent til meg selv.

Ta vare på meg selv."

For ikke å glemme det viktigste: egenpleie og egentid!

Isolert sett greit nok, men samlet, og i såpass store doser virker det bare så uendelig navlebeskuende. Og til svært liten nytte for andre.

Skulle ønske hun og andre kunne vende blikket utover. Engasjere seg i større og viktigere saker enn eget speilbilde. Om ikke mye, så bare litt. Men det ser ikke ut til at de evner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Finlay skrev (1 time siden):

Hun skiller seg ikke ut fra de andre influenserne i livsstil/familie/mamma segmentet.

Hun framstår akkurat like ekstremt selvsentrert og utseendefokusert. Det går veldig ofte i 

"Hva jeg ser i speilet.

Hvordan føler jeg meg i dag .

Snakke pent til meg selv.

Ta vare på meg selv."

For ikke å glemme det viktigste: egenpleie og egentid!

Isolert sett greit nok, men samlet, og i såpass store doser virker det bare så uendelig navlebeskuende. Og til svært liten nytte for andre.

Skulle ønske hun og andre kunne vende blikket utover. Engasjere seg i større og viktigere saker enn eget speilbilde. Om ikke mye, så bare litt. Men det ser ikke ut til at de evner det.

Og ikke minst, «jeg bestemmer hva som er eksponering og hva som er skadelig for mitt barn». 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Beatbox skrev (2 timer siden):

...og brått var det happydance foran speilet i undertøyet🤔 Ustabil.no...

Enten det nå er hjemmepåske, selvfølelse, påminnelser om hva som er viktig i livet - budskapet kommer åpenbart best fram med kløft. Eller hvorfor ikke i bare undertøy😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (10 minutter siden):

Enten det nå er hjemmepåske, selvfølelse, påminnelser om hva som er viktig i livet - budskapet kommer åpenbart best fram med kløft. Eller hvorfor ikke i bare undertøy😂

...bare for å understreke hvor seriøs hun er og hvor viktig budskapet er..🙄😂😂

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama

Mirakuløs forandring på 24 timer 💫Vil vite oppskriften på denne mirakel kuren, kan det ha vært shampoo og balsam hun reklamerer for som har gjort underverker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lill :) said:

Mirakuløs forandring på 24 timer 💫Vil vite oppskriften på denne mirakel kuren, kan det ha vært shampoo og balsam hun reklamerer for som har gjort underverker? 

Oppskriften er som følger;

1) Lag et innlegg hvor du gjør deg sårbar.. høst inn likes og kommentarer

2) lag et nytt innlegg/story om hvor tungt ting er.. høst inn likes og kommentarer 

3) Husk at alle bilder må være seksuelle og helst vise mye kløft.

Og vipps så er alle vonde følelser borte og vi lar en kommenter få all æren, for den kommentaren var visst løsningen på alt den også. 

Eneste hun vil er å få oppmerksomhet, og hun vet nøyaktig hvordan hun skal få mye av det på veldig kort tid. For hver gang hun får det, er alt veldig mye bedre innen 24 timer.. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (6 minutter siden):

Oppskriften er som følger;

1) Lag et innlegg hvor du gjør deg sårbar.. høst inn likes og kommentarer

2) lag et nytt innlegg/story om hvor tungt ting er.. høst inn likes og kommentarer 

3) Husk at alle bilder må være seksuelle og helst vise mye kløft.

Og vipps så er alle vonde følelser borte og vi lar en kommenter få all æren, for den kommentaren var visst løsningen på alt den også. 

Eneste hun vil er å få oppmerksomhet, og hun vet nøyaktig hvordan hun skal få mye av det på veldig kort tid. For hver gang hun får det, er alt veldig mye bedre innen 24 timer.. 

☝️👏👏👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (4 timer siden):

...og brått var det happydance foran speilet i undertøyet🤔 Ustabil.no...

Dette er jo så forutsigbart, hver gang hun har det kjipt, er det mye undertøy i feed og historier, hver eneste gang. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (2 minutter siden):

Dette er jo så forutsigbart, hver gang hun har det kjipt, er det mye undertøy i feed og historier, hver eneste gang. 

Virker som det er en legitim måte i hennes øyne, bare for å kunne vise seg i undertøy 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Beatbox skrev (1 time siden):

Virker som det er en legitim måte i hennes øyne, bare for å kunne vise seg i undertøy 🙄

Hun føler seg bra/ikke bra, og viser det gjennom å vise kropp (igjen). Det er det hun har valgt å ha fokus på i «ferien» sin. Forstå det de som kan, det er helt togkrasj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (9 minutter siden):

Hun føler seg bra/ikke bra, og viser det gjennom å vise kropp (igjen). Det er det hun har valgt å ha fokus på i «friuken» sin. Forstå det de som kan, det er helt togkrasj. 

Og fordi hun velger å vise seg i undertøy når hun ikke har det bra, så fremstår hun som desperat og totalt useriøs. Veldig synd at hun velger en slik fremgangsmåte over et så alvorlig og viktig tema som mental helse..

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Beatbox skrev (16 minutter siden):

Og fordi hun velger å vise seg i undertøy når hun ikke har det bra, så fremstår hun som desperat og totalt useriøs. Veldig synd at hun velger en slik fremgangsmåte over et så alvorlig og viktig tema som mental helse..

Ja , det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hent motsatt jeg da; Hun er nå kjempefornøyd med masse trening og lite mat og da er det greit å kle av seg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Beatbox skrev (På 14.4.2023 den 12.15):

Og minst like dumt blir det at hun sier; det har lenge vært sånn i sosiale medier at vi skal elske kroppen vår og være fornøyd......Du har gått nesten først i den køen og sagt det samme i noen år HD...!!! Men stadig vekk kommer det hint om at du ikke er fornøyd....Bestemme seg da kanskje 🙄

Vil tro det er veldig vanlig for mange kvinner. Og hun legger vel ikke akkurat skjul på at hun har det sånn? Denne evige kampen i hodet. 

Jeg er ihvertfall sånn at jeg noen dager er fornøyd med kroppen min og utseende, og andre dager ikke. Samme med alt annet. 

Jeg synes hun er tøff som tør å legge ut det hun gjør. Jeg tviler sterkt på at alle er fornøyde med seg selv til enhver tid og hun viser, synes ihvertfall jeg, et realistisk bilde på hvordan mange har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lily Of the Valley

Mitt inntrykk er at hun nå desperat prøver å fremstå som et godt forbilde med å skulle vise seg slik hun er. Jeg håper at den behandlingen hun skal i gang med er en seriøs behandling av hennes overspisingslidelse. Ikke noe mer dietter eller quick fix, men noe som hjelper henne i lengden. De siste dagenes aktivitet på IG er så selvmotsigende og oppmerksomhetssøkende, at det skader mer enn det som godt er. Og dessverre har vi sett dette ganske mange ganger tidligere. Det er ikke mange ukene mellom hvert innlegg som omhandler at hun sliter. Nå er det på tide å få startet en behandling som faktisk kan hjelpe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (17 minutter siden):

Vil tro det er veldig vanlig for mange kvinner. Og hun legger vel ikke akkurat skjul på at hun har det sånn? Denne evige kampen i hodet. 

Jeg er ihvertfall sånn at jeg noen dager er fornøyd med kroppen min og utseende, og andre dager ikke. Samme med alt annet. 

Jeg synes hun er tøff som tør å legge ut det hun gjør. Jeg tviler sterkt på at alle er fornøyde med seg selv til enhver tid og hun viser, synes ihvertfall jeg, et realistisk bilde på hvordan mange har det. 

Men hva er intensjonen med å vise seg frem i undertøy med mindre det ene og alene er for å få oppmerksomhet?  Ingen hemmelighet at hun går over lik for klikk og likes. Og det er slik for en del av oss at budskapet kommer bedre frem med klærne på... satt på spissen..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Beatbox skrev (Akkurat nå):

Men hva er intensjonen med å vise seg frem i undertøy med mindre det ene og alene er for å få oppmerksomhet?  Ingen hemmelighet at hun går over lik for klikk og likes. Og det er slik for en del av oss at budskapet kommer bedre frem med klærne på... satt på spissen..

Jeg kan ikke svare for henne, men jeg synes det er fint med litt motvekt i samfunnet blant slanke influensere. Influensere uansett i undertøy eller ikke er ute etter oppmerksomhet. Tenker det er helt ok så lenge man ikke fronter operasjoner fra topp til tå, masse filter eller usunne verdier som eks andrew tate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (4 minutter siden):

Jeg kan ikke svare for henne, men jeg synes det er fint med litt motvekt i samfunnet blant slanke influensere. Influensere uansett i undertøy eller ikke er ute etter oppmerksomhet. Tenker det er helt ok så lenge man ikke fronter operasjoner fra topp til tå, masse filter eller usunne verdier som eks andrew tate. 

Motvekt? Hun som har svart belte i å posere seg slankere, har tatt slankeoperasjon, som veksler mellom elsk deg selv og ytrer ønske om synlige kragebein samtidig som hun bruker filter ved behov...og synes eksponering av barnet sitt er helt innafor 🙄

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...