Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Saklig og berettiget kritikk der altså..jeg er 100 prosent uenig. Du er ikke i hodet hennes, så du spekulerer. 

Jeg ser, spekulerer ikke. Med mindre du er i hennes hode så har du like lite filla peiling en meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Sier mye om hvordan jeg ser på henne? Hva mener du med det? 

Om jeg skulle lagt ut en offentlig motivational speech om hvor avslappet forhold jeg hadde til min egen kropp nå og hvor glad jeg var for det, kunne det ikke falle meg inn å illustrere det med et oppstilt bilde av ræva mi. Med mindre målet mitt var at jeg ville ha oppmerksomhet på ræva mi. Da hadde jeg gjort det. 

Du er ikke henne, så du trenger ikke å måle henne opp mot hva du ville gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Infinity skrev:

Du er ikke henne, så du trenger ikke å måle henne opp mot hva du ville gjort.

Fint om du kan svare på spørsmålene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, RoNo skrev:

Nå referer jeg til hennes bildetekst og hvorfor jeg mener et gammelt bilde av henne har vært et sterkere og mer symbolsk virkemiddel. Jeg vet godt hvordan det er å ikke være fornøyd i egen kropp og det er derfor jeg synes utseende fokuset og nakenhet tar for stor plass på IG. HD var den siste jeg fulgte som holdt på slik, og nå er det slutt. Kun trening og andre ting som har en positiv innvirkning på mitt liv skal få ta plass der.

Jeg er uenig, vi vet ikke hvordan hun så ut på ungdomsskolen? Hun er ambassadør for Change Norge, og barasportswear? Så hud blir det uansett. Men jeg opplever HD mer inspirerende med klær på, hun er flink til å style. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Fint om du kan svare på spørsmålene mine.

Vi trenger ikke å ta det til brukerdebatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg ser, spekulerer ikke. Med mindre du er i hennes hode så har du like lite filla peiling en meg. 

Feil, jeg leser teksten og ser på bildet etterpå. Jeg spekulerer ikke i hva hun egentlig mener.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Infinity skrev:

Vi trenger ikke å ta det til brukerdebatt..

Nå var det du som kom med påstander om meg. Da foreslår jeg at du enten sletter innlegget ditt eller svarer mer utfyllende så det er mulig å forstå hva du mener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Feil, jeg leser teksten og ser på bildet etterpå. Jeg spekulerer ikke i hva hun egentlig mener.

Jeg har også lest teksten og sett på bildet i sammenheng med teksten. Om jeg spekulerer, så spekulerer du også. Vi tolker begge budskapet, så kanskje vi bare skal bli enige om å være uenige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg er uenig, vi vet ikke hvordan hun så ut på ungdomsskolen? Hun er ambassadør for Change Norge, og barasportswear? Så hud blir det uansett. Men jeg opplever HD mer inspirerende med klær på, hun er flink til å style. 

Ja, vi får bare være uenige. Hun mistet meg som følger fordi jeg rett og slett orker ikke mer. Kanskje jeg er både sær og tander? Det er greit at hun poserer for å vise både undertøy og treningstøy... Men... Jeg er gammel nok til å huske en tid da modellene skulle vise fram klær først og fremst, og seg selv etter. Om du husker noe annet enn rompa på siste bildet uten å jukse er jeg imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokka*

Det er fint Helene er fornøyd med seg selv, men hvorfor i huleste redigere bildet av rumpa da? Det er veldig lett å se at huden er "smoothet" ut. Vi har sett den rumpa nok ganger til å vite at der er mye cellulitter, og det er det ingenting galt med, men hvorfor ikke være naturlig på et bilde med den teksten til. Det henger ikke sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Birdo skrev:

Men det så jo ikke noe annerledes ut enn de andre videoene hun legger ut? 

Poenget var at hun poserer seg mindre på bilder, men videoer viser noe annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at @Plannergirl sitt spørsmål går ubesvart, og drukner litt:

 

«Jeg synes hun tar tilbakemeldinger ang dette dårlig, og det virker som noen mener at større kropper ikke kan skape kroppspress 🤷🏼‍♀️  Hva mener du ang dette?»

 
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skureguri skrev:

Synd at @Plannergirl sitt spørsmål går ubesvart, og drukner litt:

 

«Jeg synes hun tar tilbakemeldinger ang dette dårlig, og det virker som noen mener at større kropper ikke kan skape kroppspress 🤷🏼‍♀️  Hva mener du ang dette?»

 

Det er vel ingen som vil vere overvektig derfor skaper det ikke like mye kroppspress slik som med normalvektige.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rosasko skrev:

Det er vel ingen som vil vere overvektig derfor skaper det ikke like mye kroppspress slik som med normalvektige.. 

Da tenker du utelukkende på vekt. Det er mange grunner til at folk føler kroppspress. Å fokuser på utseendet kan ramme flere enn de som er tykke. Arr, misdannelser for å nevne noe. Faren er jo at siden man ikke forventer dette utseende fokuset fra noen som til tider sliter med dette selv, så har hun kanskje flere følgere som følger henne fordi de ønsker mindre utseende fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pollen skrev:

Poenget var at hun poserer seg mindre på bilder, men videoer viser noe annet.

So what? ALLE influencers poserer for å se smale ut - for å se bra ut,  så hvorfor gå av skaftet når HD gjør det?

Jeg er sikker på at INGEN poster bilder de ikke synes de ser bra ut på. HD utrolig mye veldig dårlig skjult forakt fra mange her i tråden. Hav er poenget med det? Både HD og alle som ser bildene hennes/følger henne vet at hun er mye større enn de andre som stikker ut pupper og ræv i SoMe.  

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 time siden, Rosasko skrev:

Det er vel ingen som vil vere overvektig derfor skaper det ikke like mye kroppspress slik som med normalvektige.. 

Kroppspress handler ikke kun om å ville se ut som vedkommende. Men det handler om at når hun fokuserer på kropp og utseende begynner mange å se på seg selv og skifte fokus til akkurat dette. Hun kan skrive at hun er fornøyd med sin rumpe og legge ut bilde i bare stringtruse, noe som gjør at feks jeg begynner å legge merke til hvordan min egen ser ut. Det er irrelevant om bildet på SoMe er en XS eller XL str rumpe. Det betyr ikke at jeg vil ha en rumpe som HD, men at hun har skiftet fokuset mitt fra små gleder i livet til, igjen, ett eller annet fokus på om utseendet er bra nok eller ikke. Man kan fokusere på å like seg selv for den man er ved å nevne egenskaper også feks, ikke bare utseende. Jeg har fått mye motivasjon av treningsvideoene hennes bla fordi det er inspirerende, og man ser også på utstrålingen hennes at hun er glad i seg selv når hun gjør ting hun liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man mener man ikke er overvektig og er svært fornøyd med seg selv - hvorfor slanke seg? Jeg bare spørr fordi det er de to (motsatt da) grunnene til at jeg prøver å gå ned noen kg 🧐

Endret av SansaS
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 minutt siden, SansaS skrev:

Hvis man mener man ikke er overvektig og er svært fornøyd med seg selv - hvorfor slanke seg? Jeg bare spørr fordi det er de to grunnene jeg prøver å gå ned noen kg 🧐

Helse og risikofaktorer. Overvekt øker risiko for mange livsstilssykdommer jo eldre man blir og de fleste vil vel ha lengst mulig quality of life. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Plannergirl skrev:

Helse og risikofaktorer. Overvekt øker risiko for mange livsstilssykdommer jo eldre man blir og de fleste vil vel ha lengst mulig quality of life. 

Men hun syns jo ikke hun er overvektig? Eller er ikke det hva hun skrev..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...