Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

mumrikk1 skrev (3 timer siden):

Da vil jeg ikke si du følger henne. Da hadde du nemlig visst om hva du kan ta henne på👍🏼

Jeg snakker normalt ikke om enkeltpersoner, med mindre det allerede foreligger en mediesak, eller temaet ikke kan diskuteres uten at jeg sier hvem det er. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill :) skrev (8 timer siden):

Det betyr ikke at det ikke er ting på hennes IG konto som ikke er kredittverdig antar jeg? Selv om hun har få følgere og lite engasjement er det enkelte ting som er det. 

Mange av de tingene som diskuteres her i tråden, er temaer jeg også tar opp. Som du er inne på, er skadepotensialet en faktor som jeg vurderer når jeg legger ut noe. I forhold til de jeg har snakket om ved navn, er skadepotensialet i Helene sine kanaler begrenset. Ang dette med å posere seg tynnere, så ligger det svært interessante innspill i Janka Polliani - tråden nå. 

Den mest lærerike kritikken i denne tråden for min del er dette med kosthold, og spiseforstyrrelser. Dette er ting jeg overhodet ikke kan noe om, derfor sier jeg heller ingenting om det. Jeg syns Ingeborg Senneset sin rolleblanding som pasient, mediepersonlighet og journalist er ekstremt aktuell, og privat har jeg mange tanker om det - men den svært viktige, offentlige debatten om dette må tas av folk med empirisk eller formell kompetanse. Overspisingslidelse kan jeg muligens enda mindre om enn anoreksi, derfor er ikke dette noe jeg verken kan kritisere eller ta opp til diskusjon- for jeg kunne ikke deltatt i den diskusjonen, annet enn med min hjelpeløse, 100% subjektive opplevelse av argumentene. Men det er lærerikt for meg å lese om i denne tråden, og Senneset sin.

Ellers preges denne tråden ofte av ting som først og fremst er et problem for Helene selv, ting hun sier hun skal gjøre som hun ikke gjør, eller ting hun sier hun ikke gjør, men som hun likevel gjør. At hun lager kleine reels og at hun klager og er negativ, og hvorvidt hun noengang får nok egentid. Jeg har selv fulgt med på folk kun for å la meg irritere over alt de foretar seg, og jeg forstår godt hvilke mekanismer som er i sving når man finner en arena å lufte alle disse irritasjonene med folk som mener det samme. Men noe kollektivt skadepotensiale ligger det etter mitt skjønn ikke i disse forholdene. 

• Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens reel...nei HD, du er generelt god på å synes synd på deg selv...just sayin' ..🙄

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
FruJohansen skrev (30 minutter siden):

Mange av de tingene som diskuteres her i tråden, er temaer jeg også tar opp. Som du er inne på, er skadepotensialet en faktor som jeg vurderer når jeg legger ut noe. I forhold til de jeg har snakket om ved navn, er skadepotensialet i Helene sine kanaler begrenset. Ang dette med å posere seg tynnere, så ligger det svært interessante innspill i Janka Polliani - tråden nå. 

Den mest lærerike kritikken i denne tråden for min del er dette med kosthold, og spiseforstyrrelser. Dette er ting jeg overhodet ikke kan noe om, derfor sier jeg heller ingenting om det. Jeg syns Ingeborg Senneset sin rolleblanding som pasient, mediepersonlighet og journalist er ekstremt aktuell, og privat har jeg mange tanker om det - men den svært viktige, offentlige debatten om dette må tas av folk med empirisk eller formell kompetanse. Overspisingslidelse kan jeg muligens enda mindre om enn anoreksi, derfor er ikke dette noe jeg verken kan kritisere eller ta opp til diskusjon- for jeg kunne ikke deltatt i den diskusjonen, annet enn med min hjelpeløse, 100% subjektive opplevelse av argumentene. Men det er lærerikt for meg å lese om i denne tråden, og Senneset sin.

Ellers preges denne tråden ofte av ting som først og fremst er et problem for Helene selv, ting hun sier hun skal gjøre som hun ikke gjør, eller ting hun sier hun ikke gjør, men som hun likevel gjør. At hun lager kleine reels og at hun klager og er negativ, og hvorvidt hun noengang får nok egentid. Jeg har selv fulgt med på folk kun for å la meg irritere over alt de foretar seg, og jeg forstår godt hvilke mekanismer som er i sving når man finner en arena å lufte alle disse irritasjonene med folk som mener det samme. Men noe kollektivt skadepotensiale ligger det etter mitt skjønn ikke i disse forholdene. 

Her har du gått glipp av mye av kritikken. Det kritiseres manglende merking av reklame, eksponering av barn, og dårlig påvirkning i form av ulike løsninger mot overvekt samtidig som man holder tilbake relevant informasjon. Det er det som er potensielt skadelig når det gjelder hennes måte å påvirke på. Jeg mener at skadepotensialet ikke kan defineres gjennom antall følgere, eller om man er et AS eller enkeltpersonsforetak da hennes gruppe av følgere er sårbare og utsatt. Opplever det som svært kynisk å leve av dette slik HD gjør. Hun er selv åpen om IG kontoen er en viktig del av inntektskilden hennes. Du nevnte at enkelte burde vært beskyttet mot seg selv, og om folk blir slik av å være i sosiale medier eller om sosiale medier tiltrekker seg enkelte typer mennesker. Jeg tenker at HD definitivt er et slikt fenomen. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lill :) said:

Her har du gått glipp av mye av kritikken. Det kritiseres manglende merking av reklame, eksponering av barn, og dårlig påvirkning i form av ulike løsninger mot overvekt samtidig som man holder tilbake relevant informasjon. Det er det som er potensielt skadelig når det gjelder hennes måte å påvirke på. Jeg mener at skadepotensialet ikke kan defineres gjennom antall følgere, eller om man er et AS eller enkeltpersonsforetak da hennes gruppe av følgere er sårbare og utsatt. Opplever det som svært kynisk å leve av dette slik HD gjør. Hun er selv åpen om IG kontoen er en viktig del av inntektskilden hennes.

Helt enig! Skadepotensial er like aktuelt selv med få følgere, for de er like sårbare og utsatt. Hvis det først skal sammenlignes mellom influencer med få følgere og de med mange, så må det omregnes til % for å se de riktige tallene. Hvor stor prosentandel av følgerne kan potensielt ta skade? Det tallet kan være likt eller høyere hos HD, selv om hun har få følgere.. jeg vil tippe prosentandelen er godt over 50%.. 

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (6 minutter siden):

Her har du gått glipp av mye av kritikken. Det kritiseres manglende merking av reklame, eksponering av barn, og dårlig påvirkning i form av ulike løsninger mot overvekt samtidig som man holder tilbake relevant informasjon. Det er det som er potensielt skadelig når det gjelder hennes måte å påvirke på. Jeg mener at skadepotensialet ikke kan defineres gjennom antall følgere, eller om man er et AS eller enkeltpersonsforetak da hennes gruppe av følgere er sårbare og utsatt. Opplever det som svært kynisk å leve av dette slik HD gjør. Hun er selv åpen om IG kontoen er en viktig del av inntektskilden hennes.

Som jeg skrev, det som er i landskapet spiseforstyrrelsen hennes, ønsker jeg ikke å ta opp av årsaker som jeg forklarte i forrige innlegg. Jeg er helt enig i at ingen bør gi helseråd uten faglig fundamentert kompetanse, men det må kritiseres av noen som HAR faglig fundamentert kompetanse. (Altså, ikke meg)  Andres helse, psykiske helse og/eller medisinbruk tar jeg ikke opp til diskusjon i plenum, helt uavhengig av hvem det er.

Manglende merking av reklame har jeg aldri kritisert noen for på min egen Instagram, fordi det rent innholdsmessig er oppramsende og statisk, og jeg ville sannsynligvis ikke fått gjort så veldig mye annet dersom jeg skulle tatt det opp enkeltvis. Det jeg derimot gjør, er å melde til forbrukerombudet, slik at de en vakker dag kanskje skjønner omfanget av dette, som helt riktig ER et stort og kritikkverdig problem med bransjen. 

Eksponering av barn tar jeg opp stadig vekk, men den eneste jeg har nevnt ved navn er de som har argumentert FOR det i media. Ellers går alle i samme vaskebalja merket generell tendens. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (16 minutter siden):

Helt enig! Skadepotensial er like aktuelt selv med få følgere, for de er like sårbare og utsatt. Hvis det først skal sammenlignes mellom influencer med få følgere og de med mange, så må det omregnes til % for å se de riktige tallene. Hvor stor prosentandel av følgerne kan potensielt ta skade? Det tallet kan være likt eller høyere hos HD, selv om hun har få følgere.. jeg vil tippe prosentandelen er godt over 50%.. 

Jeg mente ikke skadepotensiale som i antall følgere. Jeg mente skadepotensial i forhold til innholdet. Jeg ser at dette ikke kom godt nok fram. Se ellers svar til @Lill :)

Endret av FruJohansen
La til en setning
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
FruJohansen skrev (14 minutter siden):

Som jeg skrev, det som er i landskapet spiseforstyrrelsen hennes, ønsker jeg ikke å ta opp av årsaker som jeg forklarte i forrige innlegg. Jeg er helt enig i at ingen bør gi helseråd uten faglig fundamentert kompetanse, men det må kritiseres av noen som HAR faglig fundamentert kompetanse. (Altså, ikke meg)  Andres helse, psykiske helse og/eller medisinbruk tar jeg ikke opp til diskusjon i plenum, helt uavhengig av hvem det er.

Manglende merking av reklame har jeg aldri kritisert noen for på min egen Instagram, fordi det rent innholdsmessig er oppramsende og statisk, og jeg ville sannsynligvis ikke fått gjort så veldig mye annet dersom jeg skulle tatt det opp enkeltvis. Det jeg derimot gjør, er å melde til forbrukerombudet, slik at de en vakker dag kanskje skjønner omfanget av dette, som helt riktig ER et stort og kritikkverdig problem med bransjen. 

Eksponering av barn tar jeg opp stadig vekk, men den eneste jeg har nevnt ved navn er de som har argumentert FOR det i media. Ellers går alle i samme vaskebalja merket generell tendens

Det er vel slik det er i bransjen, de påvirker hverandre negativt,  jeg stiller meg bak det at man ikke skal diskutere årsakssammenheng bak innlegg hvor psykisk helse åpenbart er innhold som skal treffe følgere i hjerterota. Da er det mer riktig å kritisere de påfølgende reklame innleggene etter slike innlegg. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (4 minutter siden):

Det er vel slik det er i bransjen, de påvirker hverandre negativt 🤷‍♀️

Pff, ja, men også positivt. F.eks det at Monica Nyhus endret holdningene sine rundt eksponering av barn, tror jeg fikk mange i bransjen til å gå noen runder med seg selv. Men at det er en bransje der man stadig skuler på andres kontoer og ser hva de lykkes med er det ikke tvil om. Mye av innholdet jeg får med meg rundt omkring er veldig likt, det går i samme tralten med alle "de store", og jeg lurer ofte på hva i huleste appellen egentlig er. Og hvorfor prøver man å ligne på disse folka? 

Det ble en avsporing, men ok. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om HD kjenner til denne tråden men 849 sider sier seg selv, hun har provosert mange med og gå fra og være en blogger, til en arrogant og kynisk person som bare tenker på penger, i starten husker jeg hun var frustrert over at hun spiste seg opp til 140-150 kilo, deretter gikk hun ned 60 kilo og var frustrert over at bicepsene hadde blitt så mye mindre, ettersom at hun hadde en "goal" om og få mega store biceps for og bevise at kvinner også kunne ha det :P merkelig person.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nailpolish4life skrev (1 time siden):

Vet ikke om HD kjenner til denne tråden men 849 sider sier seg selv, hun har provosert mange med og gå fra og være en blogger, til en arrogant og kynisk person som bare tenker på penger, i starten husker jeg hun var frustrert over at hun spiste seg opp til 140-150 kilo, deretter gikk hun ned 60 kilo og var frustrert over at bicepsene hadde blitt så mye mindre, ettersom at hun hadde en "goal" om og få mega store biceps for og bevise at kvinner også kunne ha det :P merkelig person.

Hun vet om tråden, mannen hennes har vært inne og skrevet litt innimellom.

Endret av Tessa12
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ett innlegg med å dele A men ikke si B for ett desperat forsøk på å holde liv i følgerene sine 🥴 Enten så er det en graviditet , jobbskifte el nytt samarbeid ang kost/trening/ros som nå som er #veiskille #avgjørelse sikkert . Livskrisen kan det jo neppe være 🤓 

59B8A17E-3634-4F77-AE01-D14BC8F79EB6.jpeg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Håpløst.

Å det er jo ikke noe nytt med å synes synd på seg selv heller der i gården … sutre kanalen de lux . De nærmeste rundt henne må jo være ganske slitne av hu med å ha ett så stort oppmerksomhets behov 😬

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

net0ty skrev (6 minutter siden):

Tror fortsatt hun er gravid eller får tatt ny slankeoperasjon. 

...og er hun gravid....goodbye egentid 😂

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fredrikstad71mod skrev (21 minutter siden):

Å det er jo ikke noe nytt med å synes synd på seg selv heller der i gården … sutre kanalen de lux . De nærmeste rundt henne må jo være ganske slitne av hu med å ha ett så stort oppmerksomhets behov 😬

Gubben hennes fortjener medalje for å holde ut med sutringen og oppmerksomhetsbehovet hennes🙄

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (40 minutter siden):

Gubben hennes fortjener medalje for å holde ut med sutringen og oppmerksomhetsbehovet hennes🙄

Ja det har jeg tenkt mange ganger . @Krølltang89 er en mann med mye tålmodighet , lung og rolig er mitt inntrykk da jeg har møtt på han . Ekke mye drama på han men han er nok veldig glad i kona si . Hu skal være glad i livet hver eneste dag for å ha funnet en som han for han er det nok få av 🏆 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse på at HD elsker spekulasjonene og oppmerksomheten hun får nå. Hun får vel nettopp det hun ønsker, og dermed vellykket oppdrag sånnsett. Så noe lykkes hun med 🫣

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (21 minutter siden):

Har en følelse på at HD elsker spekulasjonene og oppmerksomheten hun får nå. Hun får vel nettopp det hun ønsker, og dermed vellykket oppdrag sånnsett. Så noe lykkes hun med 🫣

Selvfølgelig elsker hun det! Bare èn av grunnene til at hun ikke fikser å logge av en eneste dag...blir sånn når man er dønn avhengig av andres oppmerksomhet og bekreftelser..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...