cerruti Skrevet 19. mars 2023 #16901 Skrevet 19. mars 2023 Å oppsummere livet til et (med)menneske og stemple det som ressurssvakt på denne måten, synes jeg ikke noe om. Jeg er for øvrig enig at alt dette med å si A og ikke B er noe som hun bør holde seg for god til. Hun har ingen plikt til å holde oss oppdatert på alt, så dette kunne hun spart seg. 21
Jammf Skrevet 19. mars 2023 #16902 Skrevet 19. mars 2023 Det hun holder på med nå kalles cliffhanger. Det er for å holde på spenningen og sikre klikk til neste episode som igjen genererer inntekt. Er ikke sikkert det er noe som står på. Men- om det er et mulig jobbskifte det hintes til, fyller vel dette ikke vilkårene for å kalles livskrise. Det å miste jobben derimot kan kalles krise og kan sidestilles med samlivs brudd, sykdom, flytting osv. 7 5
Hvasierdu Skrevet 19. mars 2023 #16903 Skrevet 19. mars 2023 Hun sier jo hun ikke skal dele noe mer utover det hun sier nå. Jobben har hun aldri delt noe av tidligere så hvorfor blande følgerene inn nå? 3
hufsaaaaa Skrevet 19. mars 2023 #16904 Skrevet 19. mars 2023 Utdanning har hun da. Etter det jeg husker har hun en bachelorgrad (historie?), PT-utdannelse og et år med helsesekretær(?), så å påstå at hun ikke har noen er feil. 3 2
Summeer Skrevet 19. mars 2023 #16905 Skrevet 19. mars 2023 hufsaaaaa skrev (Akkurat nå): Utdanning har hun da. Etter det jeg husker har hun en bachelorgrad (historie?), PT-utdannelse og et år med helsesekretær(?), så å påstå at hun ikke har noen er feil. Hun har ikke gjort ferdig bacheloren, pt utdanning er ikke verdt papiret det er skrevet på om man ikke jobber med det og har opparbeidet seg en kundebase. Og hun har ikke autorisasjon som helsesekretær, altså har det brevkurset heller ingen standing som utdanning. 9 7
hufsaaaaa Skrevet 19. mars 2023 #16906 Skrevet 19. mars 2023 Summeer skrev (4 minutter siden): Hun har ikke gjort ferdig bacheloren, pt utdanning er ikke verdt papiret det er skrevet på om man ikke jobber med det og har opparbeidet seg en kundebase. Og hun har ikke autorisasjon som helsesekretær, altså har det brevkurset heller ingen standing som utdanning. Nei, det er masteren hun ikke har fullført, mangler et fag der etter egen forklaring. Det ble diskutert her inne tidligere. 1
Era Vulgaris Skrevet 19. mars 2023 #16907 Skrevet 19. mars 2023 hufsaaaaa skrev (6 minutter siden): Nei, det er masteren hun ikke har fullført, mangler et fag der etter egen forklaring. Det ble diskutert her inne tidligere. Hvis hun har en bachelor, hvorfor jobber hun bare i stillinger som ufaglært? 2 1
Tidstrøyte Skrevet 19. mars 2023 #16908 Skrevet 19. mars 2023 Lill skrev (2 timer siden): De fleste andre deler ikke dette for å tjene penger, derav «ressurssvak». Ja, skjønner. Tror nok jeg har en høyere terskel for å kalle noen ressurssvak. Era Vulgaris skrev (1 time siden): Poenget mitt er at hun er en «påvirker», og da er det naturlig å spørre seg hvem som lar seg påvirke av dette? Hvorfor følge henne? Vanskelige spørsmål egentlig, jeg tror ikke jeg er i målgruppen til HD, men så titter jeg innom hennes kanaler likevel. De siste årene har jeg nok blitt mer forundret enn påvirket. 7
hufsaaaaa Skrevet 19. mars 2023 #16909 Skrevet 19. mars 2023 Era Vulgaris skrev (13 minutter siden): Hvis hun har en bachelor, hvorfor jobber hun bare i stillinger som ufaglært? …Fordi det ikke er bare bare å få jobb med kun en bachelor, særlig ikke i et humanistisk fag? Og det er vel lenge siden hun tok den, så interessene kan jo for den del ha endret seg siden den tid (særlig om hun ikke har tatt det manglende faget i masteren, det hadde jo ikke vært så vanskelig å få til i årene etter om det var noe hun brant for, tipper jeg). 2 3
Tidstrøyte Skrevet 19. mars 2023 #16910 Skrevet 19. mars 2023 hufsaaaaa skrev (33 minutter siden): Nei, det er masteren hun ikke har fullført, mangler et fag der etter egen forklaring. Det ble diskutert her inne tidligere. Mangler et fag og det å skrive selve masteren da kanskje. For man får vel ikke skrevet master før alle fagene er tatt, om det ikke har skjedd endringer. 2
hufsaaaaa Skrevet 19. mars 2023 #16911 Skrevet 19. mars 2023 (endret) Tidstrøyte skrev (49 minutter siden): Mangler et fag og det å skrive selve masteren da kanskje. For man får vel ikke skrevet master før alle fagene er tatt, om det ikke har skjedd endringer. Kan godt være, jeg vet ikke. Men hun har noe utdanning selv om det motsatte ble påstått, altså en bachelorgrad. Endret 19. mars 2023 av hufsaaaaa 4
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 19. mars 2023 #16912 Skrevet 19. mars 2023 hufsaaaaa skrev (1 time siden): …Fordi det ikke er bare bare å få jobb med kun en bachelor, særlig ikke i et humanistisk fag? Og det er vel lenge siden hun tok den, så interessene kan jo for den del ha endret seg siden den tid (særlig om hun ikke har tatt det manglende faget i masteren, det hadde jo ikke vært så vanskelig å få til i årene etter om det var noe hun brant for, tipper jeg). Det er en del stillinger i det offentlige som krever 3-års høyere utdanning, så det er ikke nødvendigvis veldig vanskelig. Men Helene ser jo ut til å trives godt med jobb innenfor salg siden hun over år har drevet med det og det tenker jeg må være helt innafor.
Vegglampe Skrevet 19. mars 2023 #16913 Skrevet 19. mars 2023 Jeg syntes det er mindre pent å stemple HD som ressurssvak. Mye kan man være enig i. Men jeg ser en person som strever, og ja hun feiler titt og ofte. Men å si at hun ikke har noe utdanning, eller noe på stell blir feil. HD har tidligere vært veldig god på trening. Dette er godt dokumentert. Hun har påbegynt utdanning, hva som er ferdig og ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Men hun har _noe_ utdanning. Hun fikk tidligere utnevne på jobb. Hun har tydelig fått til noe der. Og hun har også vist at hun er god med mote for plus size. Hun får til kjoler. Når det kommer til økonomi, barn og ekteskap skal jeg ikke uttale meg. Der har jeg ikke nok informasjon. 9 1 1
Tidstrøyte Skrevet 19. mars 2023 #16914 Skrevet 19. mars 2023 Lily Of the Valley skrev (50 minutter siden): Det er en del stillinger i det offentlige som krever 3-års høyere utdanning, så det er ikke nødvendigvis veldig vanskelig. Men Helene ser jo ut til å trives godt med jobb innenfor salg siden hun over år har drevet med det og det tenker jeg må være helt innafor. Ja, enig i at man må kunne jobbe med det man trives med. Jeg vet ikke annet enn at det ble nevnt bachelor i historie her, det er ikke lett å få jobb relatert til det faget. De som har master i historie må ofte ta pedagogikk eller andre fag i tillegg for å kunne jobbe med faget. Bachelor som etterspørres i det offentlige er vel gjerne grader innenfor barnevern, barnehage-utdanning, enkelte tekniske fag ol. Uansett, det er jo flere enn HD som har papirer på fag uten at de jobber med noe innenfor fagkretsen. 1
hufsaaaaa Skrevet 19. mars 2023 #16915 Skrevet 19. mars 2023 Lily Of the Valley skrev (1 time siden): Det er en del stillinger i det offentlige som krever 3-års høyere utdanning, så det er ikke nødvendigvis veldig vanskelig. Men Helene ser jo ut til å trives godt med jobb innenfor salg siden hun over år har drevet med det og det tenker jeg må være helt innafor. Men nå snakker vi ikke om hvilke som helst 3-årige utdanninger, men en bachelor i historie. @Tidstrøyte forklarer det godt over her. Jeg har selv en bachelor i et annet humanistisk fag, og nei, det er ikke en del stillinger i det offentlige som kun har det (altså den bacheloren) som krav. Selv en master er sjeldent nok. 1 2
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 19. mars 2023 #16916 Skrevet 19. mars 2023 hufsaaaaa skrev (5 minutter siden): Men nå snakker vi ikke om hvilke som helst 3-årige utdanninger, men en bachelor i historie. @Tidstrøyte forklarer det godt over her. Jeg har selv en bachelor i et annet humanistisk fag, og nei, det er ikke en del stillinger i det offentlige som kun har det (altså den bacheloren) som krav. Selv en master er sjeldent nok. Ok. Min erfaring er helt annerledes. Her jeg bor er det en del stillinger der det bare er et generelt krav om 3 år høyere utdannelse både innenfor stat, fylke og kommune. Et raskt søk på NAV viser også at dette ikke bare gjelder her jeg bor. Det samsvarer også med det NTNU skriver på sine nettsider: «Mange stillinger har generelle krav om «minst tre års høyere utdanning» eller lignende. Slike stillinger passer godt for kandidater fra Det humanistiske fakultet med både bachelor- og mastergrad. Ofte står det opplyst i stillingsteksten om det kreves mastergrad for å dekke stillingen, men slike stillinger kan også være aktuelle for bachelorkandidater om de har lengre relevant erfaring som kan kompensere for utdanningskravet». https://www.ntnu.no/hf/karriere/bachelor-master I andre stillinger vil det helt klart være mer spesifikke krav. Nå var dette uansett ikke mitt hovedpoeng. Det ser ut til at Helene trives med det hun gjør.
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 19. mars 2023 #16917 Skrevet 19. mars 2023 Jeg skulle ønske at hun hadde prøvd produktene før hun reklamerte for dem. Tenk så mye mer troverdig det hadde vært. Jeg fatter ikke hvem som biter på sånne håpløse stunt som det der og i sånne tilfeller så faller hun igjennom som ikke spesielt smart.
net0ty Skrevet 19. mars 2023 #16918 Skrevet 19. mars 2023 «For oss føles det som en livskrise», er vel hennes måte å si hun er gravid på? 10
Gjest Kattedama Skrevet 19. mars 2023 #16920 Skrevet 19. mars 2023 net0ty skrev (35 minutter siden): «For oss føles det som en livskrise», er vel hennes måte å si hun er gravid på? Hvasierdu skrev (Akkurat nå): Jeg og tror hun er gravid Sier jo sitt om hvor negativ denne personen er på sine sosiale medier, når man tror at en graviditet er en livskrise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå