Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (1 time siden):

Ting HD ønsker å si nei til 2023: Negativ tankegang. Urimelige krav til seg selv. Bodyshaming. Overtenking. 

Veldig synd at 2023 ser ut til å være året hun virkelig velger å si JA til eksponering av barn. For så ille som det er nå har det vel ikke vært før.

Det har nådd en ny topp i år. Eller skal jeg si bunn?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Måsies
keiserenernaken skrev (På 25.2.2023 den 8.09):

Episoder med hyperaktivitet som impulsivt kommuniseres i monitor. Så kommer fasen med vansker med gjennomføring og tankekjør og indre uro som avhjelpes med hårføner. Kanskje hun har adhd? 

Jeg syns synd i henne. Må være utrolig hardt sette seg "hårete mål" for hele verden, og så ikke nå dem. Barber målene, tenker jeg. 

Jeg har ADHD, ble diagnostisert som voksen og kjenner meg igjen i mye av det hun gjør.  Både dette med å bruke masse tid og krefter på å lage seg omfattende planer om hva man skal gjøre/prioritere/gjennomføre, som både faller i fisk og dessuten bare blir masse retningsløs energi. Masse støy, slapper helst av med støvsuger/white noise osv.Og fordi man er elendig på å disponere egne krefter/ressurser osv. ender det ofte opp med en totalkollaps etter det har gått i 130 km/t i ukesvis.

Og "gjennomtrekk" av interesser, fritidsaktiviteter og i jobb-livet.

I tillegg er det ganske mange med ADHD som også sliter med spiseforstyrrelser, enten overspising eller bulimi, og det har jo med den forkortede impulskontrollen å gjøre. 

Samtidig så har hun hatt masse kontakt med både primær- og spesialhelsevesenet i løpet av disse årene og jeg tror oppriktig ikke at en psykiater verdt lønna si ikke hadde kunnet i hvert fall luktet lunten om de mistenkte dette. Hun har selvfølgelig all mulig rett til å holde dette privat. ADHD er blitt mer "allment" men folk diskrimineres jo fortsatt. 

Men altså hvis Helene eller mannen leser dette så ville jeg tatt en titt på DIVA-5 og sett om det ringte noen bjeller, fordi det finnes faktisk god hjelp på få (i motsetning til for mange andre psykiske ting!)

https://www.advancedassessments.co.uk/resources/ADHD-Screening-Test-Adult.pdf

Endret av Måsies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Som det «forumpolitiet» jeg er 🤪 Så vil jeg minne på at spekulering i diagnoser og årsakssammenheng ikke er lov i henhold til forumreglene. Vil også minne på at det man ser på IG ikke nødvendigvis stemmer overens med det virkelige liv. Blant annet er hun kåret til den beste teamlederen på jobben sin, men utifra det som presenteres på IG kan man nesten ikke tro at det er mulig. Så hvem Helene Sommer er vet ingen andre enn de som kjenner henne personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Måsies

For all del, i og med folk har spekulert side opp og side ned om hvorvidt hun hadde fødselsdepresjon da hun gikk gravid, og spekulerte i om hun LØY om fødselsdepresjon da hun faktisk sa at hun hadde det, så trodde jeg en nøktern presentasjon av egne erfaringer med link til mer lesning og et inntrykk det går helt fint an å danne seg basert på hennes egne flater var innenfor. Jeg kan ta feil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Måsies skrev (20 minutter siden):

For all del, i og med folk har spekulert side opp og side ned om hvorvidt hun hadde fødselsdepresjon da hun gikk gravid, og spekulerte i om hun LØY om fødselsdepresjon da hun faktisk sa at hun hadde det, så trodde jeg en nøktern presentasjon av egne erfaringer med link til mer lesning og et inntrykk det går helt fint an å danne seg basert på hennes egne flater var innenfor. Jeg kan ta feil! 

Folk trodde vel ikke hun LØY om fødselsdepresjon, det ble kritisert at hun brukte dette i kommersiell sammenheng. Som foreks reklame for turtøy, vogn, bæresele osv..Jeg sitter ikke på fasiten om innlegg som omhandler diagnoser vil ryddes, det vil tiden vise. Det var ikke meningen å kritisere deg, men generelt minne på at det kan oppfattes som spekulasjoner. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (18 minutter siden):

Folk trodde vel ikke hun LØY om fødselsdepresjon, det ble kritisert at hun brukte dette i kommersiell sammenheng. Som foreks reklame for turtøy, vogn, bæresele osv..Jeg sitter ikke på fasiten om innlegg som omhandler diagnoser vil ryddes, det vil tiden vise. Det var ikke meningen å kritisere deg, men generelt minne på at det kan oppfattes som spekulasjoner. 

Noen trodde hun løy etter lang tid om fødselsdepresjonen, men det var noen få. At det ble spekulert i før fødsel var vel fordi hun la ut veldig mye private gråtevideoer så folk ba henne oppsøke hjelp. 
Alt dette ble vel også slettet som spekulasjon i sin tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily Of the Valley
Lill :) skrev (46 minutter siden):

Som det «forumpolitiet» jeg er 🤪 Så vil jeg minne på at spekulering i diagnoser og årsakssammenheng ikke er lov i henhold til forumreglene. Vil også minne på at det man ser på IG ikke nødvendigvis stemmer overens med det virkelige liv. Blant annet er hun kåret til den beste teamlederen på jobben sin, men utifra det som presenteres på IG kan man nesten ikke tro at det er mulig. Så hvem Helene Sommer er vet ingen andre enn de som kjenner henne personlig. 

Uten å diskutere (eller spekulere i) Helene spesielt, så er det mange som utfører jobb og oppgaver relatert på det på en utmerket måte, men som sliter på andre områder i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (7 minutter siden):

Noen trodde hun løy etter lang tid om fødselsdepresjonen, men det var noen få. At det ble spekulert i før fødsel var vel fordi hun la ut veldig mye private gråtevideoer så folk ba henne oppsøke hjelp. 

Ok. Det var bra at slike spekulasjoner ble ryddet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Måsies said:

Jeg har ADHD, ble diagnostisert som voksen og kjenner meg igjen i mye av det hun gjør.  Både dette med å bruke masse tid og krefter på å lage seg omfattende planer om hva man skal gjøre/prioritere/gjennomføre, som både faller i fisk og dessuten bare blir masse retningsløs energi. Masse støy, slapper helst av med støvsuger/white noise osv.Og fordi man er elendig på å disponere egne krefter/ressurser osv. ender det ofte opp med en totalkollaps etter det har gått i 130 km/t i ukesvis.

Og "gjennomtrekk" av interesser, fritidsaktiviteter og i jobb-livet.

I tillegg er det ganske mange med ADHD som også sliter med spiseforstyrrelser, enten overspising eller bulimi, og det har jo med den forkortede impulskontrollen å gjøre. 

Samtidig så har hun hatt masse kontakt med både primær- og spesialhelsevesenet i løpet av disse årene og jeg tror oppriktig ikke at en psykiater verdt lønna si ikke hadde kunnet i hvert fall luktet lunten om de mistenkte dette. Hun har selvfølgelig all mulig rett til å holde dette privat. ADHD er blitt mer "allment" men folk diskrimineres jo fortsatt. 

Men altså hvis Helene eller mannen leser dette så ville jeg tatt en titt på DIVA-5 og sett om det ringte noen bjeller, fordi det finnes faktisk god hjelp på få (i motsetning til for mange andre psykiske ting!)

https://www.advancedassessments.co.uk/resources/ADHD-Screening-Test-Adult.pdf

Dette er helt urelatert til Helene, men det er dessverre mange psykologer som overser signalene på ADHD fullstendig. Å gå til psykiater er ikke særlig vanlig. Så en "vanlig" person som har gått ut og inn av diverse psykiske helsetjenester kan dessverre likevel gå med en uoppdaget ADHD-diagnose. Særlig kvinner, siden deres symptomer er mer utypiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lily Of the Valley skrev (Akkurat nå):

Uten å diskutere (eller spekulere i) Helene spesielt, så er det mange som utfører jobb og oppgaver relatert på det på en utmerket måte, men som sliter på andre områder i livet. 

Jeg skjønner det 😊 men opplever at det blir bare spekulasjoner, da ikke dette er delt i hennes kanaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (22 minutter siden):

Dette er helt urelatert til Helene, men det er dessverre mange psykologer som overser signalene på ADHD fullstendig. Å gå til psykiater er ikke særlig vanlig. Så en "vanlig" person som har gått ut og inn av diverse psykiske helsetjenester kan dessverre likevel gå med en uoppdaget ADHD-diagnose. Særlig kvinner, siden deres symptomer er mer utypiske. 

Ja, det er mye fokus på dette nå. Det var ikke så mye informasjon for 20 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Albbas skrev (35 minutter siden):

Dette er sikkert avsporing, men er det ikke en nevropsykolog som setter diagnosen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blueberry* skrev (53 minutter siden):

Ja, det var noen få men noen få er i grunn nok. Men ja mener det ble slettet , heldigvis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor hun plutselig skal dele så mye bilder av barnet, hun var jo i mot det

Veldig synd for barnet, men hun har jo eksponert henne i varierende grad siden fødsel (og for så vidt i graviditeten). Det virker som om hun vil fremstå bedre enn andre, men ikke faktisk følge det opp. Det blir så dumt å linke til debatten om barneeksponering og deretter filme barnegråt i bilen, fortelle om søvnvansker, sykehusbesøk og legge ut bilder med klistremerke over ansiktet. 

Det virker som om hun ikke har noe filter i dårlige perioder, men det unnskylder ikke den massive eksponeringen av barnet som vi har sett i det siste. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lill :) said:

Dette er sikkert avsporing, men er det ikke en nevropsykolog som setter diagnosen? 

Diagnosen stilles av psykologspesialister og leger med spesialitet innenfor psykiatri, pediatri eller nevrologi. Det er vanlig at også andre faggrupper er involvert i diagnostisering og utredning.

https://www.adhdnorge.no/artikkel/utredning-av-adhd-hos-voksne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste på story bekrefter egentlig at hun selv ikke ser hvordan hun fremstår i SoMe. Hun vil vise det ekte livet og AV OG TIL er det tungt. Allerede her skurrer det. Livet til HD har i følge hennes kanal vært tungt siden før slankeoperasjonen, og har vel vært konstant tungt siden graviditeten. Ja, hun viser ekte livet, sitt ekte liv som er, ifølge SoMe, en konstant negativ spiral ispedd med eksponering av mindreårig. 
Hun nevner også at SoMe er en del av inntekten, og hun mener SoMe gir henne så mye at det ikke er aktuelt å logge av. Inntekten kommer ofte på uærlig måte, barnet brukes som agn til å få trafikk på kanalen, og det som gir henne noe er vel all sympatien hun høster ved å syte minst 1 gang om dagen, ofte mer. 

Så mye som hun syter over livet sitt, og begrunner det å være på SoMe med det som står over her, så er det kun meg meg meg! Tenker hun overhode på hva hun gir følgerne? Tror hun følgerne syns det er inspirerende å se henne anklage barnet for livet er vanskelig? Å høre om legevaktsbesøk og sykdom hos barnet? Inspirerende med umerket reklame/skult reklame? 

Ikke inspirerer hun med kosthold lenger, og lovnader forsvinner i rotet. Ikke inspirerer hun med trening lenger. Ikke inspirerer hun med klær lenger heller.. det hun vil gi følgerne er innblikk i hennes liv, som bare er negativt? Jaja, da er det vel lite håp for å få tilbake den inspirerende bloggen/SoMe kanalen hun engang hadde! Gikk fra trening/kosthold som hun klarte, til mammablogg, og nå «hvordan livet egentlig er». 

Endret av Lileep
  • Liker 8
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 minutter siden):

Siste på story bekrefter egentlig at hun selv ikke ser hvordan hun fremstår i SoMe. Hun vil vise det ekte livet og AV OG TIL er det tungt. Allerede her skurrer det. Livet til HD har i følge hennes kanal vært tungt siden før slankeoperasjonen, og har vel vært konstant tungt siden graviditeten. Ja, hun viser ekte livet, sitt ekte liv som er, ifølge SoMe, en konstant negativ spiral ispedd med eksponering av mindreårig. 
Hun nevner også at SoMe er en del av inntekten, og hun mener SoMe gir henne så mye at det ikke er aktuelt å logge av. Inntekten kommer ofte på uærlig måte, barnet brukes som agn til å få trafikk på kanalen, og det som gir henne noe er vel all sympatien hun høster ved å syte minst 1 gang om dagen, ofte mer. 

Så mye som hun syter over livet sitt, og begrunner det å være på SoMe med det som står over her, så er det kun meg meg meg! Tenker hun overhode på hva hun gir følgerne? Tror hun følgerne syns det er inspirerende å se henne anklage barnet for livet er vanskelig? Å høre om legevaktsbesøk og sykdom hos barnet? Inspirerende med umerket reklame/skult reklame? 

Ikke inspirerer hun med kosthold lenger, og lovnader forsvinner i rotet. Ikke inspirerer hun med trening lenger. Ikke inspirerer hun med klær lenger heller.. det hun vil gi følgerne er innblikk i hennes liv, som bare er negativt? Jaja, da er det vel lite håp for å få tilbake den inspirerende bloggen/SoMe kanalen hun engang hadde! Gikk fra trening/kosthold som hun klarte, til mammablogg, og nå «hvordan livet egentlig er». 

Selvinnsikt er totalt fraværende, noe som har kommet godt frem i det siste i forhold til det med eksponering av barn. Jeg tror ikke Drage ser seg selv i det hele tatt. Når det fokuseres så mye på negativitet, blir dette normalen, og det er kanskje vanskelig å se at det ikke lenger dreier seg om å vise alle sider av livet. Og dette med å få tilbakemelding om å logge av kan jo kanskje dreie seg om at mye av klagingen dreier seg om lite tid, og ikke nok tid til å gjøre det hun ønsker. Da går det på prioriteringer, noe som er helt greit. Men da kan man ikke klage dag ut og dag inn på at man ikke har tid. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har Absolutt ingen problem å dele info om legevaktsbesøk.. men klarer ikke svare på hvorfor følgerne må vite denne infoen.  Tror absolutt ingen hadde savnet den infoen hvis hun droppa å nevne det, gjelder alt ang barnet. 

8DC2A749-E53A-4A92-90D0-ABBB2471734F.jpeg

Endret av Lileep
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (34 minutter siden):

Hun har Absolutt ingen problem å dele info om legevaktsbesøk.. men klarer ikke svare på hvorfor følgerne må vite denne infoen.  Tror absolutt ingen hadde savnet den infoen hvis hun droppa å nevne det, gjelder alt ang barnet. 

8DC2A749-E53A-4A92-90D0-ABBB2471734F.jpeg

...når barnet brukes som del av inntekten og klickbait 🙄😡 Hun eier ikke respekt for verken seg selv eller barnet....

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...