Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Finlay skrev (4 timer siden):

Nettopp...hun slenger seg bare på det som er i vinden i øyeblikket. Og hun er ikke alene om det. Men synes hun skiller seg litt ut fra andre i måten hun gjør det på. HD virker så sint!😅

Veldig mye av innholdet går på at hun langer ut mot noe, eller noen. Nedprioritert kvinnehelse. Ordet "slanking". Press om å få flere barn. Eksponering av barn. Blir ikke invitert. Folk kommenterer andres kropp.

De fleste er nok enig i det hun sier, bare merkelig at alt må framføres på en så gjennomført negativ, hissig måte. Ikke mye glimt i øyet å spore, bortsett fra kanskje i en og annen kjolereklame😄

Hun burde bare legge ned hele enkeltmannsforetaket, jeg skjønner virkelig ikke at det å ha 60 kjoler i skapet, tannbleking, diverse serum, menstruser, og diverse utlevering om sin egen psykiske helse er drivkraft nok til å opprettholde en konto som overhodet ikke inspirerer eller leverer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beatbox skrev (4 minutter siden):

Kjoler og tiaraer...fornuftig bruk av penger det🙄

Hva folk bruker pengene sine på er jo ikke vårt problem uansett :) Tenker at hun må ha strukket seg langt for å kjøpe inn alle disse kjolene, det koster, kanskje har hun måtte brukt kredittkort, eller har en god lønn, god på spare penger? Henne om det, så lenge hun er glad og familien har tak over hodet og mat i magen. Vet om folk som har så møbelerte hjem at de ser ut som en Bohus-katalog når man kommer på besøk, og gladelig forteller at denne dyre sofaen kjøpte de på kreditt. Om folk sparer opp til ting eller kjøper ting på kreditt er opp til hver enkelt :D  Jeg tror at HD sliter, hun er litt selvmotsigende og klarer ikke helt bestemme seg for noe. Da blir det til 60++ kjoler og masse videoer om alt mulig og tenker at følgerne er interesserte i å se alle disse kjolene og høre om hennes mentale tilstand. Noe sikkert noen er. Tror ikke den dama har funnet seg selv helt enda. Jeg ble så inspirert av hennes instagram at jeg trykka unfollow :)  

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Beatbox said:

Blir sikkert bannlyst pga dette, men det er ikke rart de aldri får kjøpt seg noe med det forbruker hun har på undøvendige greier! Ja er undøvendig med flere kjoler når hun har 50+ kjoler, og tiara.. når bruker hun det? 

edit; vet jeg ikke har noe med hennes økonomi å gjøre, men jeg kommenterer utifra hva hun legger ut

Endret av Lileep
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (11 minutter siden):

Var det ikke en dame som hadde noe hun kalte “tiaratirsdag” for noen år siden? I Anne Brith-epoken tror jeg.

I mitt hode er tiara noe som hører til i kongelig galla, eller når småjenter kler seg ut som prinsesser. At voksne damer vil ha på noe sånt går over min forstand, men hvis de føler seg vel med noe sånt på hodet så hvorfor ikke😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ford3000 said:

Hva folk bruker pengene sine på er jo ikke vårt problem uansett :) Tenker at hun må ha strukket seg langt for å kjøpe inn alle disse kjolene, det koster, kanskje har hun måtte brukt kredittkort, eller har en god lønn, god på spare penger? Henne om det, så lenge hun er glad og familien har tak over hodet og mat i magen. Vet om folk som har så møbelerte hjem at de ser ut som en Bohus-katalog når man kommer på besøk, og gladelig forteller at denne dyre sofaen kjøpte de på kreditt. Om folk sparer opp til ting eller kjøper ting på kreditt er opp til hver enkelt :D  Jeg tror at HD sliter, hun er litt selvmotsigende og klarer ikke helt bestemme seg for noe. Da blir det til 60++ kjoler og masse videoer om alt mulig og tenker at følgerne er interesserte i å se alle disse kjolene og høre om hennes mentale tilstand. Noe sikkert noen er. Tror ikke den dama har funnet seg selv helt enda. Jeg ble så inspirert av hennes instagram at jeg trykka unfollow :)  

Har vel noe med historien hennes om å opprette spleis for å ha råd til å fikse kjæledyret sitt, for så bruke penger på nye klær og sminke samtidig.. er historien hennes som danner grunnlag for kommentarer ang forbruket hennes.. hun har lagt ut mye ang dette, og da blir det kommentarer når hun strør rundt seg med penger. Kommentarene dannes jo utifra hva man leser og ser. Hvis hun har en super sparekonto osv osv, så er det rart hun starter spleis fordi hun ikke har råd, og forteller om gjeld og hvordan et spona firma hjalp henne med det.. 

Endret av Lileep
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (2 minutter siden):

Har vel noe med historien hennes om å opprette spleis for å ha råd til å fikse kjæledyret sitt, for så bruke penger på nye klær og sminke samtidig.. er historien hennes som danner grunnlag for kommentarer ang forbruket hennes.. 

Vet du, det har faktisk gått meg hus forbi! Sikkert fordi jeg ikke ser alt hva hun legger ut fordi jeg ikke følger henne. Er innom profilen hennes nå og da, bare for å se når jeg kjeder meg villt, men har henne ikke i feeden. Det er såpass ja. Jeg ville jo prioritert å hatt penger til å kunne dekke veterinær fremfor å kjøpt kjoler og sminke da... men okei. Takk for opplysning! 😄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ford3000 said:

Vet du, det har faktisk gått meg hus forbi! Sikkert fordi jeg ikke ser alt hva hun legger ut fordi jeg ikke følger henne. Er innom profilen hennes nå og da, bare for å se når jeg kjeder meg villt, men har henne ikke i feeden. Det er såpass ja. Jeg ville jo prioritert å hatt penger til å kunne dekke veterinær fremfor å kjøpt kjoler og sminke da... men okei. Takk for opplysning! 😄

Er noen år siden, men glemmer aldri den saken der. Hadde hun ikke delt så mye ang økonomien som hun gjør (mulig ubevisst), så hadde nok ikke folk kommentert på det heller. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Finlay said:

Var det ikke en dame som hadde noe hun kalte “tiaratirsdag” for noen år siden? I Anne Brith-epoken tror jeg.

I mitt hode er tiara noe som hører til i kongelig galla, eller når småjenter kler seg ut som prinsesser. At voksne damer vil ha på noe sånt går over min forstand, men hvis de føler seg vel med noe sånt på hodet så hvorfor ikke😂

Har ikke hun gått ut å sagt at hun ønsker å kle seg/være en Disney prinsesse, og derfor har tiara? 🫣 mulig jeg husker feil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 minutter siden):

Er noen år siden, men glemmer aldri den saken der. Hadde hun ikke delt så mye ang økonomien som hun gjør (mulig ubevisst), så hadde nok ikke folk kommentert på det heller. 

Jeg forstår hvorfor folk kommenterer økonomien hennes, siden hun deler den selv. Hun deler jo nesten litt for meget innimellom. Var bare jeg som sikkert litt flåsete prøvde å si at egentlig har vi ingenting med hennes økonomi å gjøre. Helt klart mye mer forståelig at folk legger seg litt mer i det når hun oppretter spleis for å redde hundene og samtidig shopper unødvendig ting.  :D

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (På 26.1.2023 den 13.47):

Hun burde bare legge ned hele enkeltmannsforetaket, jeg skjønner virkelig ikke at det å ha 60 kjoler i skapet, tannbleking, diverse serum, menstruser, og diverse utlevering om sin egen psykiske helse er drivkraft nok til å opprettholde en konto som overhodet ikke inspirerer eller leverer. 

Enig. 
Idag; «det skjer mye i kulissene», «må prioritere energien min». Det leser jeg som nok en unnskyldning til å ikke ta tak i kost og trening hun tildels fronter.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det knyter seg i meg hver gang hun viser frem enda et billig (og unødvendig) produkt hun har kjøpt, slik som denne tiaraen. Det eneste hun fortjener å bære en krone for er for å understreke at hun er dronningen av fast fashion og miljøsvineri. Og de plastbeholderne fra Clas Ohlson… Altså, trenger man virkelig alt det der for å gjøre det lettere å spise sunt? Bare spis sunt og ha ingrediensene stående synlig og organisert! Og gå gjennom kjøleskapet en gang i uken. Er ikke nødvendig med full plastbonanza for å oppnå oversikt og tilgang til sunne matvarer.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye man kan ta henne på, men at hun kjøper en ting som ikke er høyst nødvendig? Det gjør vi vel alle. Og det er faktisk helt normalt å organisere skuffer og kjøleskap.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig2.0
1 hour ago, Fizzypo said:

Og de plastbeholderne fra Clas Ohlson… Altså, trenger man virkelig alt det der for å gjøre det lettere å spise sunt? Bare spis sunt og ha ingrediensene stående synlig og organisert! Og gå gjennom kjøleskapet en gang i uken. Er ikke nødvendig med full plastbonanza for å oppnå oversikt og tilgang til sunne matvarer.

3 minutter siden, Jolanda said:

Det er mye man kan ta henne på, men at hun kjøper en ting som ikke er høyst nødvendig? Det gjør vi vel alle. Og det er faktisk helt normalt å organisere skuffer og kjøleskap.

Ikke imot rydding som sådan!

Når det er sagt; Jeg ble faktisk ganske svett av den reelen. Det var i hovedsak fordi produktet(ene) fremstår et hundre prosent unødvendig. Hun hadde en fullt ut fungerende eggekartong i kjøleskapet (egg trenger dessuten ikke stå kaldt!) og forstår ikke poenget med å ta de over i en tilsvarende plastbeholder annet enn eventuelt mindfullnessøvelsen å ta den fra en beholder til den andre. I den roterende greia hun viste frem var 50% av innholdet ting som ikke trenger (eller bør) stå i kjøleskap og sånne er dessuten et plass-sluk. 

Endret av Bolledeig2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bolledeig2.0 said:

Ikke imot rydding som sådan!

Når det er sagt; Jeg ble faktisk ganske svett av den reelen. Det var i hovedsak fordi produktet(ene) fremstår et hundre prosent unødvendig. Hun hadde en fullt ut fungerende eggekartong i kjøleskapet (egg trenger dessuten ikke stå kaldt!) og forstår ikke poenget med å ta de over i en tilsvarende plastbeholder annet enn eventuelt mindfullnessøvelsen å ta den fra en beholder til den andre. I den roterende greia hun viste frem var 50% av innholdet ting som ikke trenger (eller bør) stå i kjøleskap og sånne er dessuten et plass-sluk. 

Jeg vet andre bloggere har hatt samarbeid med Clas ohlson for nøyaktig samme greiene. Er vel en grunn til at hun tagget de. 

Er helt enig med deg ang hvor unødvendig de tingene egentlig er! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jolanda said:

Joa, men er det virkelig nødvendig å reklamere for plastproduktene, når det i teorien omtrent er eggekartonger laget i plast? Hun er jo så miljøbevisst.. da er det veldig rart å gå for plasteggekartong, når egg kommer i nedbrytbar papp fra butikken! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lileep skrev (Akkurat nå):

Joa, men er det virkelig nødvendig å reklamere for plastproduktene, når det i teorien omtrent er eggekartonger laget i plast? Hun er jo så miljøbevisst.. da er det veldig rart å gå for plasteggekartong, når egg kommer i nedbrytbar papp fra butikken! 

Har aldri hørt at hun kaller seg miljøbevisst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jolanda said:

Har aldri hørt at hun kaller seg miljøbevisst. 

Hehe ok. Da har du kanskje ikke fulgt henne så lenge? Hun har vært veldig på det å være miljøbevisst i mange år.. i perioder! Feks når hun gikk gravid og skulle finne så mye på Finn fordi hun skulle spare miljøet. Ikke lenge etterpå tok hun imot et lass med spons og prosjekt Finn.no ble ikke nevnt mer.. 

Samme ang kjoler. Hun skulle ikke ha enkelte type stoff fordi hun tenkte på miljøet.. så viser det seg at de fleste av hennes 50+ kjoler er nettopp disse stofftypen. Og hun fortsetter å handle de.. 

Såe ja.. hun sier hun tenker på miljøet og handler deretter. Men gjør stikk motsatt 

Endret av Lileep
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (28 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor du anser denne kritikken som ensbetydende med "å ta henne". Jeg kritiserer et vanvittig konsum som hverken er miljøvennlig eller positivt. En av grunnen til at hun legger ut dette er jo for å inspirere andre til å gjøre det samme ved å indirekte si «se hvor fint kjøleskapet mitt ble». Man kan drite i miljøet, men da bør man unngå å lokke andre til å gjøre det samme, særlig når man er influencer og har en påvirkningskraft. Den plastbeholderen til egg er ikke bare eksempel på et unødvendig produkt, men det er et eksempel på hvordan man kan forbruke enda mer plast kun for å få kjøleskapet til å se pent ut. 

Endret av Fizzypo
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 time siden):

Hehe ok. Da har du kanskje ikke fulgt henne så lenge? Hun har vært veldig på det å være miljøbevisst i mange år.. i perioder! Feks når hun gikk gravid og skulle finne så mye på Finn fordi hun skulle spare miljøet. Ikke lenge etterpå tok hun imot et lass med spons og prosjekt Finn.no ble ikke nevnt mer.. 

Samme ang kjoler. Hun skulle ikke ha enkelte type stoff fordi hun tenkte på miljøet.. så viser det seg at de fleste av hennes 50+ kjoler er nettopp disse stofftypen. Og hun fortsetter å handle de.. 

Såe ja.. hun sier hun tenker på miljøet og handler deretter. Men gjør stikk motsatt 

Hun tok vel også muligens et par «fem for hvalen» (så vidt jeg husker) i den fasen alle influencere plutselig ble så ivrige på søppelplukking..,

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...