Gjest Albbas Skrevet 11. januar 2023 #15941 Del Skrevet 11. januar 2023 2 hours ago, Lileep said: Det er vel ingen som har vært i tvil om at hun er stolt og fornøyd med endringene.. hvor får hun det fra? Kritikken gikk jo ikke på dette, men fokuset hennes oppgjennom. Hvorfor poster hun igjen før og etterbildet med nesten samme tekst som i går? Det formidler igjen KUN endringer i utseende? Forsto hun ingenting? 2 hours ago, Lileep said: Jaok, men hva er poenget med å igjen poste bildet med samme tekst ang endringene, som fikk så mye kritikk igår pga budskapet oste vektnedgang og fokus på utseende? Budskapet i bildet er fortsatt «se hvor mye vekt jeg har gått ned», er det ikke dette hun vil vekk ifra? Fokusere på mentale endringer, utfordringer, helseforbedringer osv istedenfor? Eller misforsto jeg veldig? Fordi ørten kommenterer at hun BØR være stolt og ikke forstod gårsdagens kritikk. De tror at dagens beklagelse handler om at HD ikke skal være stolt og mener hun ikke har noe å beklage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 11. januar 2023 #15942 Del Skrevet 11. januar 2023 22 minutter siden, Lill said: Disse følgerne som åpenbart tenker at x antall før og etter bilder er viktig informasjon har tydeligvis kjøpt konseptene hennes med søkke og snøre. Det bekrefter at de som følger er påvirkelige og med dette følger det et stort ansvar. Det å ha en uetisk og kalkulert forretningsmodell er ikke en god måte å forvalte dette ansvaret på. Ja, den eneste grunnen til at folk kan være uenige om ting er at de er manipulerte ✌️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 11. januar 2023 #15943 Del Skrevet 11. januar 2023 Bolledeig2.0 skrev (10 minutter siden): Ja, den eneste grunnen til at folk kan være uenige om ting er at de er manipulerte ✌️ Nå har det kommet masse gode innlegg der en del kritiserer, mens andre sympatiserer og tar Helene i forsvar på en konstruktiv måte. Kan ikke du heller utdype hva du tenker fremfor å forsøke å latterliggjøre andres innlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15944 Del Skrevet 11. januar 2023 Bolledeig2.0 skrev (1 time siden): Ja, den eneste grunnen til at folk kan være uenige om ting er at de er manipulerte ✌️ Utdyp gjerne. Hva slags verdi har x antall bilder av før/etter vektnedgang for følgerne hennes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15945 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Albbas skrev (1 time siden): Fordi ørten kommenterer at hun BØR være stolt og ikke forstod gårsdagens kritikk. De tror at dagens beklagelse handler om at HD ikke skal være stolt og mener hun ikke har noe å beklage. Stolt av hva? Allerede der blir fokus og budskap helt feil. Var det ikke helse og livsstil som skal frontes på denne kanalen og ikke vektnedgang i antall kilo? Det er ikke følgerne/mottakeren som har misforstått. Det er budskapet som ikke henger på greip. Endret 11. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 11. januar 2023 #15946 Del Skrevet 11. januar 2023 2 hours ago, Lill said: Stolt av hva? Allerede der blir fokus og budskap helt feil. Var det ikke helse og livsstil som skal frontes på denne kanalen og ikke vektnedgang i antall kilo? Det er ikke følgerne/mottakeren som har misforstått. Det er budskapet som ikke henger på greip. Det er jo det Helene vil endre på, så får hun kritikk for å ville endre seg fordi hun BØR være stolt... Uansett hva budskapet hennes er er det noen som klager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15947 Del Skrevet 11. januar 2023 Albbas skrev (Akkurat nå): Det er jo det Helene vil endre på, så får hun kritikk for å ville endre seg fordi hun BØR være stolt... Uansett hva budskapet hennes er er det noen som klager. Men det vil jo si at budskapet om at hun vil endre fokus ikke har nådd ut til følgerne hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. januar 2023 #15948 Del Skrevet 11. januar 2023 Fett nok skrev (8 timer siden): Er ikke dette fint da? Hun gjør jo akkurat som hun stadig blir kritisert over å ikke gjøre, hun tar til seg saklig kritikk, og fjerner innhold som kan virke negativt for følgerne sine. Nettop, men det er åpenbart ikke troverdig , det er jo litt som jeg har sagt før hun kan aldri gjøre noe bra nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. januar 2023 #15949 Del Skrevet 11. januar 2023 Albbas skrev (7 timer siden): Og så syns jeg vi skal være litt rause neste gang hun gjør feil... Hun kommer garantert til å tråkke i salaten igjen. Å bryte ut av et mønster tar lang, lang tid, og er ikke noe man bare bestemmer seg for en gang eller to så er det gjort. Det viktige er jo hvordan man håndterer kritikken når man følger mønsteret man prøver å bryte. Hun klarte det denne gang, hun kommer til å bomme igjen, og hvis hun greier å møte kritikken neste gang også, da er hun hvertfall på en god sti. Godt skrevet 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15950 Del Skrevet 11. januar 2023 Albbas skrev (7 minutter siden): Det er jo det Helene vil endre på, så får hun kritikk for å ville endre seg fordi hun BØR være stolt... Uansett hva budskapet hennes er er det noen som klager. Enig! Det er derfor det blir litt tullete å skulle blidgjøre alle, men jeg forstår absolutt behovet. Det er dessverre slik at det alltid vil forekomme misforståelser eller uenigheter. Så lenge Helene kan stå for det hun legger ut er det best, og det kunne hun ikke ang før/ etter når hun så hva de fleste tolket det som. Det må være greit uten at folk skal tro hun ikke er stolt av seg selv ❤️. Mye sort/ hvitt tenking hos folk, både i hennes kommentarfelt og her inne. Verden er faktisk litt komplisert, sorry. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15951 Del Skrevet 11. januar 2023 Lill skrev (10 minutter siden): Men det vil jo si at budskapet om at hun vil endre fokus ikke har nådd ut til følgerne hennes. Sånn jeg ser det er det litt 50/50 i kommentarfeltet så det er nok mange følgere som har fått det med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15952 Del Skrevet 11. januar 2023 *blueberry* skrev (1 minutt siden): Sånn jeg ser det er det litt 50/50 i kommentarfeltet så det er nok mange følgere som har fått det med seg. Synd at det å ikke fokusere på vekttap oppfattes slik. Helsegevinst er vel det viktigste i et slikt prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 11. januar 2023 #15953 Del Skrevet 11. januar 2023 20 minutter siden, Lill said: Men det vil jo si at budskapet om at hun vil endre fokus ikke har nådd ut til følgerne hennes. Og så? Skal et budskap nå gjennom umiddelbart tror du? Hvis tankegangen er helt fremmed for folk kan det jo ta mangevis av innlegg og for enkelte vil aldri budskapet nå inn. Hadde verden vært så enkel så hadde det jo vært greit. Skolegang hadde blitt billig... Men sånn er det jo ikke, selv Helene har jo brukt mange år på å komme dit. Dessuten vil jo de fleste følgere ikke få med seg alt hun legger ut, og mangle kontekst. Følgerne er jo ikke en homogen masse som reagerer helt likt og leser alt på samme måte. HD er nok den eneste influenseren jeg får med meg alt dra (pga denne tråden), alle andre blir jo bare bruddstykker her og der. Influensere må jobbe hardt og lenge for å få frem et budskap. Betyr ikke at det er noe feil med det de uttrykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15954 Del Skrevet 11. januar 2023 Albbas skrev (32 minutter siden): Og så? Skal et budskap nå gjennom umiddelbart tror du? Hvis tankegangen er helt fremmed for folk kan det jo ta mangevis av innlegg og for enkelte vil aldri budskapet nå inn. Hadde verden vært så enkel så hadde det jo vært greit. Skolegang hadde blitt billig... Men sånn er det jo ikke, selv Helene har jo brukt mange år på å komme dit. Dessuten vil jo de fleste følgere ikke få med seg alt hun legger ut, og mangle kontekst. Følgerne er jo ikke en homogen masse som reagerer helt likt og leser alt på samme måte. HD er nok den eneste influenseren jeg får med meg alt dra (pga denne tråden), alle andre blir jo bare bruddstykker her og der. Influensere må jobbe hardt og lenge for å få frem et budskap. Betyr ikke at det er noe feil med det de uttrykker. Ja, her må det nok mye lenger tid til før det nye budskapet når frem. Tross alt så er det helt andre budskap som har vært kommunisert over en lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15955 Del Skrevet 11. januar 2023 *blueberry* skrev (1 time siden): Mye sort/ hvitt tenking hos folk, både i hennes kommentarfelt Jeg er faktisk overrasket over at det må et før/etter bilde på sosiale medier for å vise hvor stolt man er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15956 Del Skrevet 11. januar 2023 Lill skrev (30 minutter siden): Jeg er faktisk overrasket over at det må et før/etter bilde på sosiale medier for å vise hvor stolt man er. Er vel ingen som har sagt det, verken her eller i kommentarfeltet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15957 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) *blueberry* skrev (33 minutter siden): Er vel ingen som har sagt det, verken her eller i kommentarfeltet. Summen av kommentarene som er positive til før/etter bildene er ganske entydig på det. Det snakkes om deling av reise, inspireres av vektnedgang, være stolt av vektnedgang osv...og bildene deles på hennes sosiale medier. Endret 11. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15958 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Lill skrev (59 minutter siden): Summen av kommentarene som er positive til før/etter bildene er ganske entydig på det. Det snakkes om deling av reise, inspireres av vektnedgang, være stolt av vektnedgang osv...og bildene deles på hennes sosiale medier. Det er vel fordi de fleste assosierer et før/ etter bilde med vektnedgang. Ikke fordi de assosierer det med stolthet eller fraværet av det. Endret 11. januar 2023 av *blueberry* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15959 Del Skrevet 11. januar 2023 *blueberry* skrev (43 minutter siden): Det er vel fordi de fleste assosierer et før/ etter bilde med vektnedgang. Ikke fordi de assosierer det med stolthet eller fraværet av det. Så hvorfor brukes det da som argument? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 12. januar 2023 #15960 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg tenker det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Dersom HD ønsker å være en positiv aktør som fremmer sunn livsstil og balanse i hverdagen, så er det dumt å fokusere så mye på midjer, kragebein og kroppens utseende. Det er jeg enig i. Før/etterbilder trenger jo ikke være verken skadelige eller usunne, men det har nå vært slankeindustriens foretrukne kommunikasjonsform gjennom mange år. Det kommer man ikke bort fra, og det er en assosiasjon folk gjør. Samtidig har jeg en viss sympati for at hun føler hun må gjøre det. Det har vært flere eksempler, i denne tråden også, når folk her inne både har spekulert i at hun har "gått opp all vekten igjen etter slankeoperasjonen" eller liknende påstander, og har delt før/etterbilder fra screenshots fra for eksempel videoer for å "avsløre" at hun egentlig er mye tjukkere enn det hun utgir seg for å være. Før/etter-formatet trenger ikke brukes for å vise fremgang, men kan også brukes for å være slemme. Når man utsettes for det, da kan man føle at man har noe å bevise. Samtidig synes jeg det er urimelig når hun faktisk tar til seg kritikken fra før/etter bildet og folk påstår at "nei dette betyr ikke at hun tar til seg kritikk eller kan gå i en positiv retning, snarere beviser det det jeg alltid har ment, at hun er uærlig, bare sier det folk vil høre, og innerst inne mener hun fortsatt XXXX". Da gjør hun feil om hun ignorerer kritikken og forsvarer valgene sine, også er det OGSÅ feil dersom hun tar til seg kritikken og legger seg flat. Og at enkelte, med IG-bruker uten bilder, følgere eller noen ting, mener det er sitt gudegitte oppdrag å "oppdra" halve kommentarfeltet hennes og å legge inn 15 kommentarer under bildene hennes for å skjønne hvorfor de tar feil, er egentlig ganske pinlig. (ja, jeg ser på deg "maiskolbe") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå