Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Plannergirl
11 minutter siden, Porcelain skrev:

Det uthevede vet både du og jeg at du ikke mener. Du er ikke fornøyd før Helene Drage sier at hun er tjukk i alle innlegg (helst med vekt ,så du kan godte deg litt ekstra), og bare legger ut bilder der hun ser ekstra tjukk ut. 

Du har absolutt ingenting med hvordan andre mennesker ser på seg selv å gjøre. Om "stygge" mennesker synes de er pene,  om "pene" mennesker synes de er stygge, om tjukke synes de ikke er så tjukke ,om tynne syns de er akkurat passe- det er opp til hver enkelt! Det er ikke noe du skal kreve at folk skal stå til rette for ovenfor deg, folk kan se på seg selv akkurat som de vil. Slutt med dette maset om "dobbeltkommunikasjon", du legger da garantert ikke ut bilder der du syns du så mindre fin ut, så om noen bør stå til rette for egen moral her er det deg. 

Som alle andre av de såkalte kritikerne her inne er du irritert fordi Drage er tjukk uten å skamme seg over det. 

Jeg er egentlig veldig uenig med den du siterer og de andre som mener HD bør innse at hun er «stor», men her synes jeg du går litt for langt. Jeg tror det er fåtallet av kritikerne her som mener at HD skal skamme seg over å være overvektig, men mange peker ut at selv overvektige influensere kan ha en dobbeltmoral. Vi oppfatter alle de forskjellige bloggerne på forskjellige måter, og ja HD har gjort ting som kan kritiseres (eks; cbd oljen og de påståtte egenskapene ang kroniske sykdommer, reklame for kosttilskudd med «fantastiske egenskaper» osv). Dette som går på moral er jeg enig i at ikke burde tas opp så ofte, men det er jo hovedtema i de fleste rampelystråder uten noe problem så det er vel å forvente her også. Når jeg sier at jeg foretrekker treningsprogrammene hennes over kroppsfokuset hennes så sikter jeg ikke til HD i kjole, eller HD i treningsklær, det er helt greit. Jeg sikter til bilder hvor det opplagt er meningen å vise mest mulig hud uten relevans til tekst og innhold (altså ikke undertøysbilder som skal reklamere for change). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lirah skrev:

Influenser = engelske ordet influence = innflytelse = påvirke. At folk blir påvirket av influencere er ikke rart i det hele tatt. 

Det var ment som ironi på en påstand som ble fremlagt. Man kan selvfølgelig ikke skylde på følgerne for at de påvirkes negativt. I det store og hele er det influencernes ansvar

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Porcelain skrev:

Det uthevede vet både du og jeg at du ikke mener. Du er ikke fornøyd før Helene Drage sier at hun er tjukk i alle innlegg (helst med vekt ,så du kan godte deg litt ekstra), og bare legger ut bilder der hun ser ekstra tjukk ut. 

Du har absolutt ingenting med hvordan andre mennesker ser på seg selv å gjøre. Om "stygge" mennesker synes de er pene,  om "pene" mennesker synes de er stygge, om tjukke synes de ikke er så tjukke ,om tynne syns de er akkurat passe- det er opp til hver enkelt! Det er ikke noe du skal kreve at folk skal stå til rette for ovenfor deg, folk kan se på seg selv akkurat som de vil. Slutt med dette maset om "dobbeltkommunikasjon", du legger da garantert ikke ut bilder der du syns du så mindre fin ut, så om noen bør stå til rette for egen moral her er det deg. 

Som alle andre av de såkalte kritikerne her inne er du irritert fordi Drage er tjukk uten å skamme seg over det. 

Dette blir for dumt, jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal respondere. Du vet INGENTING om hva jeg eller andre tenker, vennligst forhold deg til hva som blir skrevet. Jeg mener 100% at hun kan se ut akkurat som hun vil, og applauderer at hun sier at hun er kjempefornøyd med seg selv. Det er viktig i en influencerverden full av uoppnåelige kropper. Det jeg reagerer på er mismatchen mellom kart og terreng. Hun sier hun er fornøyd med seg selv samtidig som hun liker å framstille seg selv som adskillig slankere en hun egentlig er. Det gjør at det ikke oppfattes som om hun egentlig mener det, men bare sier det. Om Helene ikke spilte på kropp og selv tok opp kropp som tema gang på gang, hadde jeg aldri nevnt kroppen hennes. Jeg godter meg overhodet ikke over at hun er overvektig, hvorfor i alle dager skulle jeg gjøre det? Ang dobbelkommunikasjon, så mener jeg bestemt at hun gjør det uavhengig av hva du måtte mene. Igjen; det er mismatch mellom hva hun sier og hva hun gjør. Om du ikke oppfatter det som dobbelkommunikasjon, er det ditt problem.

Når det gjelder bilder har du helt rett, jeg legger ikke ut bilder som jeg ikke synes jeg ser fin ut på. Men jeg dropper bloggerfoten, står ikke med beina i kryss eller stikker ut ræva for at kroppen min skal se annerledes ut. Når folk ser meg live, ser jeg akkurat ut som jeg gjør på bilder. Du insinuerer at fin betyr slank, slik jeg leser innlegget ditt. Det er jeg helt uenig med deg i. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Dette blir for dumt, jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal respondere. Du vet INGENTING om hva jeg eller andre tenker, vennligst forhold deg til hva som blir skrevet. Jeg mener 100% at hun kan se ut akkurat som hun vil, og applauderer at hun sier at hun er kjempefornøyd med seg selv. Det er viktig i en influencerverden full av uoppnåelige kropper. Det jeg reagerer på er mismatchen mellom kart og terreng. Hun sier hun er fornøyd med seg selv samtidig som hun liker å framstille seg selv som adskillig slankere en hun egentlig er. Det gjør at det ikke oppfattes som om hun egentlig mener det, men bare sier det. Om Helene ikke spilte på kropp og selv tok opp kropp som tema gang på gang, hadde jeg aldri nevnt kroppen hennes. Jeg godter meg overhodet ikke over at hun er overvektig, hvorfor i alle dager skulle jeg gjøre det? Ang dobbelkommunikasjon, så mener jeg bestemt at hun gjør det uavhengig av hva du måtte mene. Igjen; det er mismatch mellom hva hun sier og hva hun gjør. Om du ikke oppfatter det som dobbelkommunikasjon, er det ditt problem.

Når det gjelder bilder har du helt rett, jeg legger ikke ut bilder som jeg ikke synes jeg ser fin ut på. Men jeg dropper bloggerfoten, står ikke med beina i kryss eller stikker ut ræva for at kroppen min skal se annerledes ut. Når folk ser meg live, ser jeg akkurat ut som jeg gjør på bilder. Du insinuerer at fin betyr slank, slik jeg leser innlegget ditt. Det er jeg helt uenig med deg i. 

Nei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Plannergirl skrev:

Jeg er egentlig veldig uenig med den du siterer og de andre som mener HD bør innse at hun er «stor», men her synes jeg du går litt for langt. Jeg tror det er fåtallet av kritikerne her som mener at HD skal skamme seg over å være overvektig, men mange peker ut at selv overvektige influensere kan ha en dobbeltmoral. Vi oppfatter alle de forskjellige bloggerne på forskjellige måter, og ja HD har gjort ting som kan kritiseres (eks; cbd oljen og de påståtte egenskapene ang kroniske sykdommer, reklame for kosttilskudd med «fantastiske egenskaper» osv). Dette som går på moral er jeg enig i at ikke burde tas opp så ofte, men det er jo hovedtema i de fleste rampelystråder uten noe problem så det er vel å forvente her også. Når jeg sier at jeg foretrekker treningsprogrammene hennes over kroppsfokuset hennes så sikter jeg ikke til HD i kjole, eller HD i treningsklær, det er helt greit. Jeg sikter til bilder hvor det opplagt er meningen å vise mest mulig hud uten relevans til tekst og innhold (altså ikke undertøysbilder som skal reklamere for change). 

Dette var er godt innlegg, kommer med argumenter uten å dra inn hverken vekt eller psyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

Det var ment som ironi på en påstand som ble fremlagt. Man kan selvfølgelig ikke skylde på følgerne for at de påvirkes negativt. I det store og hele er det influencernes ansvar

Er du fortsatt ironisk? Kjenner jeg er usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Skam på deg? Alvorlig talt. Hele Helenes influenceridentitet kretser rundt hennes egen kropp, vekt og mentale tilstand. Hun er åpenbart overvektig, men nekter for det og blir fornærmet når hun får komplimenter av folk som liker store kvinner. Hun er ikke stor, svarer hun, samtidig som hun kvalifiserer til slankeoperasjon. Enten er det noe galt med øynene eller hodet hennes, eller så har hun som normalvektig fått innvilget slankeoperasjon. ELSK DEG SELV, sier Helene. Mitt inntrykk er ikke at hun elsker seg selv, heller det motsatte. 

En ting til som frustrerer meg er at hun får kred fordi hun ikke redigerer bildene sine. Hun redigerer dem kanskje ikke i photoshop, men hun poserer som verdens beste modell når det er snakk om å posere av seg kilo. Hun kan se mange kilo lettere ut på bilder enn på video. 

Helt topp at hun "tar" andre når de gjør noe galt, men det er ikke et frikort til å slippe unna med dobbeltmoralen hun selv formidler. 

Virkelig ? De aller fleste poserer av seg kilo når man blir tatt bilde av, at man reagerer på det er for meg uforståelig og sier mye om at man bare må finne noe å ta henne på.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Porcelain skrev:

Det uthevede vet både du og jeg at du ikke mener. Du er ikke fornøyd før Helene Drage sier at hun er tjukk i alle innlegg (helst med vekt ,så du kan godte deg litt ekstra), og bare legger ut bilder der hun ser ekstra tjukk ut. 

Du har absolutt ingenting med hvordan andre mennesker ser på seg selv å gjøre. Om "stygge" mennesker synes de er pene,  om "pene" mennesker synes de er stygge, om tjukke synes de ikke er så tjukke ,om tynne syns de er akkurat passe- det er opp til hver enkelt! Det er ikke noe du skal kreve at folk skal stå til rette for ovenfor deg, folk kan se på seg selv akkurat som de vil. Slutt med dette maset om "dobbeltkommunikasjon", du legger da garantert ikke ut bilder der du syns du så mindre fin ut, så om noen bør stå til rette for egen moral her er det deg. 

Som alle andre av de såkalte kritikerne her inne er du irritert fordi Drage er tjukk uten å skamme seg over det. 

Veldig bra skrevet 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Hvordan kan man ikke se på seg selv som stor når man er sykelig overvektig? Det er virkelig ikke noe problem at man ser ut som man gjør, men det framstår som meget spesielt at man ikke ser på seg selv som stor når hun åpenbart er det. Det er dobbelkommunikasjonen jeg reagerer på, ikke kroppen hennes. Hun sier hun er elsker sin egen kropp og er veldig fornøyd med både den og vekten, samtidig som hun tar en slankeoperasjon. Hun poserer av haugevis med kilo på bilder samtidig som hun forteller hvor kjempefornøyd hun er med kroppen sin. Om hun er så fornøyd, hvorfor poserer hun for å se slankere ut da? Hun sier selv at det ikke handler om å se slankere ut, men å vise seg fra sin beste side. Men likevel ser hun alltid betydelig slankere ut på alle bilder en hun gjør på videoer. Merkelig det der...

Hun kan se ut akkurat som hun vil for min del, og enda bedre er det at hun er fornøyd med kroppen sin. Men da bør hun slutte å dobbelkommunisere!

Enig med deg at det er unødvendig å snakke om størrelse når man gir et kompliment. Man gjør jo vanligvis ikke det i motsatt tilfelle. Men jeg tenker at det er mer naturlig å kommentere det når det er utenfor den klassiske skjønnhetsnormen, for å understreke at komplimentet er genuint ment, selv om det kan høres litt klønete ut for mottaker. 

Sier du det samme til feks mennesker som mener de er født med feil kjønn?

Ellers tenker jeg at det for henne handler om hvor hun velger å legge fokus. Det gjelder for oss alle mht selvbevissthet og selvbilde - det er ikke som om det finnes en objektiv sannhet om alle individer som vi må erkjenne for å ikke være dobbeltmoralske (??). Dessuten: Overvektige er ikke først overvektige, og deretter alt mulig annet. Ville man på samme måte si  eller ta for gitt at normalvektige først og fremst er normalvektige, kvinner først og fremst er kvinner, eller fargede først og fremst er fargede? Er alle alvorlig/kronisk syke diagnosen sin? osv.

Og igjen: Om det nå skulle være sånn at Helene Drage liker å lyve, dvs tenke noe annet inni seg enn det hun skriver i sine SoMe-kanaler (tydeligvis definisjonen på løgn her i tråden) - hva så? Hva slags ringvirkninger får det? Det eneste tråden her kretser omkring er hennes personlige moral og helse, som det spekuleres og spekuleres i. Jeg forstår stadig ikke berettigelse og relevans.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orly skrev:

Virkelig ? De aller fleste poserer av seg kilo når man blir tatt bilde av, at man reagerer på det er for meg uforståelig og sier mye om at man bare må finne noe å ta henne på.

Helt enig, jeg har skrevet om det før i tråden også. Hvor går vektgrensen for når man får lov til å posere slik alle influencere gjør, lurer jeg på? For det er visstnok tydelig at i hvert fall Helene Drage må stå som en potetsekk når hun tar selfies for å ikke være "dobbeltmoralsk".

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Slutt med dette maset om "dobbeltkommunikasjon", du legger da garantert ikke ut bilder der du syns du så mindre fin ut, så om noen bør stå til rette for egen moral her er det deg.

Jo. Du kan ikke bestemme hvordan andre tolker det du skriver. Du antyder at Helene ikke legger ut bilder hun ikke ser fin ut på når jeg sier hun poserer for å se slankere ut. Hvordan skal det du skriver ellers tolkes?

Btw; det er Porcelain som er sitert, det kom opp som mitt innlegg fordi det var sitert i mitt innlegg. 

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Orly skrev:

Virkelig ? De aller fleste poserer av seg kilo når man blir tatt bilde av, at man reagerer på det er for meg uforståelig og sier mye om at man bare må finne noe å ta henne på.

Kilo ja, ikke titalls kilo. Hun kan posere av seg så mye hun vil, det er kombinasjonen posering for å se mindre ut kombinert med at hun elsker kroppen sin jeg synes skurrer. Hvis hun elsker den så mye, hvorfor poserer hun seg adskillig slankere da? Man trenger ikke å posere for å være stygg, det finnes en mellomting mellom det hun gjør og potetsekk. Jeg finner ikke noe å ta henne på, det er slik jeg oppfatter det hun legger ut. Det er ikke sikkert at det er meningen å kommunisere på den måten, men slik oppfatter jeg henne. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Kilo ja, ikke titalls kilo. Hun kan posere av seg så mye hun vil, det er kombinasjonen posering for å se mindre ut kombinert med at hun elsker kroppen sin jeg synes skurrer. Hvis hun elsker den så mye, hvorfor poserer hun seg adskillig slankere da? Man trenger ikke å posere for å være stygg, det finnes en mellomting mellom det hun gjør og potetsekk. Jeg finner ikke noe å ta henne på, det er slik jeg oppfatter det hun legger ut. Det er ikke sikkert at det er meningen å kommunisere på den måten, men slik oppfatter jeg henne. 

Hvis dette skurrer sånn for deg og du leter etter svar kan du jo alltids begynne med å lese det Drage svarte selv etter at vi hadde forrige runde her inne og på hennes IG omkring poseringen hennes i desember i fjor: 

https://www.helenedrage.no/tag/instagram/

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Kilo ja, ikke titalls kilo. Hun kan posere av seg så mye hun vil, det er kombinasjonen posering for å se mindre ut kombinert med at hun elsker kroppen sin jeg synes skurrer. Hvis hun elsker den så mye, hvorfor poserer hun seg adskillig slankere da? Man trenger ikke å posere for å være stygg, det finnes en mellomting mellom det hun gjør og potetsekk. Jeg finner ikke noe å ta henne på, det er slik jeg oppfatter det hun legger ut. Det er ikke sikkert at det er meningen å kommunisere på den måten, men slik oppfatter jeg henne. 

Hva vet du om hvor mange kilo hun poserer «av» seg?  Det er jo rene spekulasjoner. Hva vil du egentlig med slike kommentarer?    Når er det innafor å posere i følge deg? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Porcelain said:

Som alle andre av de såkalte kritikerne her inne er du irritert fordi Drage er tjukk uten å skamme seg over det. 

Man kan eie sin egen kroppstilstand uten å skamme seg over det. Hun kan i sitt hode definere seg som hva hun vil, hun kan være en regnbue og blomster for min del, men det skurrer når hun reagerer så kraftig på at ANDRE sier hun er overvektig, som om man er totalt på bærtur. Det er bare rene fakta ihht norsk helestandard. Hvorfor syntes hun det er så ekstremt rart at tilstanden overvektig brukes om hennes kropp, når dette er faktisk veldig ofte er hovedtema i bloggen hennes? Ikke lenge siden hun også reklamerte seg som stormote blogger på instagram. Så det å diskutere overvekt som en tilstand i forbindelse med henne er jo på ingen måte tatt ut fra løse lufta pga haters eller shamers. Det er rett og slett relevant til mange av temaene hun selv velger å diskutere på sin blogg, hvor hun ofte bruker seg selv som eksempel. Sist på sin youtube video (Sverigetur). 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Superrosa skrev:

Man kan eie sin egen kroppstilstand uten å skamme seg over det. Hun kan i sitt hode definere seg som hva hun vil, hun kan være en regnbue og blomster for min del, men det skurrer når hun reagerer så kraftig på at ANDRE sier hun er overvektig, som om man er totalt på bærtur. Det er bare rene fakta ihht norsk helestandard. Hvorfor syntes hun det er så ekstremt rart at tilstanden overvektig brukes om hennes kropp, når dette er faktisk veldig ofte er hovedtema i bloggen hennes? Ikke lenge siden hun også reklamerte seg som stormote blogger på instagram. Så det å diskutere overvekt som en tilstand i forbindelse med henne er jo på ingen måte tatt ut fra løse lufta pga haters eller shamers. Det er rett og slett relevant til mange av temaene hun selv velger å diskutere på sin blogg, hvor hun ofte bruker seg selv som eksempel. Sist på sin youtube video (Sverigetur). 

Dette!!👏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Superrosa skrev:

Man kan eie sin egen kroppstilstand uten å skamme seg over det. Hun kan i sitt hode definere seg som hva hun vil, hun kan være en regnbue og blomster for min del, men det skurrer når hun reagerer så kraftig på at ANDRE sier hun er overvektig, som om man er totalt på bærtur. Det er bare rene fakta ihht norsk helestandard. Hvorfor syntes hun det er så ekstremt rart at tilstanden overvektig brukes om hennes kropp, når dette er faktisk veldig ofte er hovedtema i bloggen hennes? Ikke lenge siden hun også reklamerte seg som stormote blogger på instagram. Så det å diskutere overvekt som en tilstand i forbindelse med henne er jo på ingen måte tatt ut fra løse lufta pga haters eller shamers. Det er rett og slett relevant til mange av temaene hun selv velger å diskutere på sin blogg, hvor hun ofte bruker seg selv som eksempel. Sist på sin youtube video (Sverigetur). 

Kan du lenke til det/de konkrete innleggene der hun uttaler dette?

Hvis du refererer til utsagnet om at hun "ikke ser på seg selv som stor" som ble diskutert forrige side, eller det at hun har reagert på at folk som gir komplimenter må legge til "jeg liker store damer", så er det noe helt annet enn at hun "synes det er så ekstremt rart at tilstanden overvektig brukes om hennes kropp". Så om du underbygger påstanden er det fint.

 

Endret av Aricia
Misforsto starten av det siterte innlegget, har slettet denne delen fra innlegget mitt
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Aricia skrev:

Og altså: Hvordan trekker du dermed konklusjonen at hun skammer seg? Hun sier da ingenting i den retning. Man kan ikke basere argumentasjonen sin på at man tillegger henne underliggende og uuttrykte motiver.

Det var et motsvar til Porcelain sin kommentar som mener at kritikerne er irritert over at hun ikke skammer seg over vekta si, som da er å legge ord i munn. Det er ingen kritikere i denne tråden som noengang har sagt hun burde skamme seg over vekta si. 

19 timer siden, Porcelain skrev:

Som alle andre av de såkalte kritikerne her inne er du irritert fordi Drage er tjukk uten å skamme seg over det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sahara_ skrev:

Det var et motsvar til Porcelain sin kommentar som mener at kritikerne er irritert over at hun ikke skammer seg over vekta si, som da er å legge ord i munn. Det er ingen kritikere i denne tråden som noengang har sagt hun burde skamme seg over vekta si. 

19 timer siden, Porcelain skrev:

Som alle andre av de såkalte kritikerne her inne er du irritert fordi Drage er tjukk uten å skamme seg over det. 

Da misforsto jeg den, beklager. 

Har endret innlegget mitt!

Endret av Aricia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aricia skrev:

Hvis dette skurrer sånn for deg og du leter etter svar kan du jo alltids begynne med å lese det Drage svarte selv etter at vi hadde forrige runde her inne og på hennes IG omkring poseringen hennes i desember i fjor: 

https://www.helenedrage.no/tag/instagram/

 

Hun kan posere hvordan hun vil uten at jeg bryr meg om hovedbudskapet hennes ikke hadde vært kropp. Om det var trening, sminke, landbruk, blomster, drager, whatever, hadde ingen reagert på det. Hovedbudskapet hennes er elsk deg selv og kroppen din akkurat som den er. Hvorfor er hun da så opptatt av å framstå slankere en hun egentlig er? Det er fullt mulig å posere pent uten å ha hovedfokus på hvor slank man framstår. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...