*blueberry* Skrevet 7. januar 2023 #15761 Del Skrevet 7. januar 2023 panzerpølsa skrev (Akkurat nå): Nå var det vel ikke Omnia som var det folk reagerte på i dag, det er Drages bilde av en slankemedisin, som igjen ble tatt ned og fjernet. Det kan vel ikke bedriften Omnia klandres for. Det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt hva jeg mener om samarbeid mellom livsstilsendrings-aktører og influencere fordi noen av dere tror jeg synes dette er innenfor. Min mening er bare ikke basert på om hun bruker eller opplyser om saxenda eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 7. januar 2023 #15762 Del Skrevet 7. januar 2023 *blueberry* skrev (1 minutt siden): Det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt hva jeg mener om samarbeid mellom livsstilsendrings-aktører og influencere fordi noen av dere tror jeg synes dette er innenfor. Min mening er bare ikke basert på om hun bruker eller opplyser om saxenda eller ikke. Missing the point. Men det skal du selvfølgelig få syntes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. januar 2023 #15763 Del Skrevet 7. januar 2023 Lily Of the Valley skrev (2 minutter siden): Hun sier ofte at vektnedgang ikke er noe hun fokuserer på og det har hun gjort i flere år. Men så kommer innleggene som sier noe annet på løpende bånd. Synlige krageben, mindre midje, før og etterbilder etc. Jeg kan skjønne at hun ønsker å vise det, men da må hun heller være ærlig på det. Denne dobbeltkommunikasjonen er så lett å gjennomskue. At hun på nytt igjen påstår at hun ikke er opptatt av vektnedgang, står ikke til troende. At hun skal ha snudd fullstendig er ikke sannsynlig i det hele tatt. Dette er jeg fullstendig enig i, og har alltid vært det. Men igjen, denne avsløringen av at hun bruker saxenda er ikke grunnen til at jeg har denne meningen og jeg finner det ikke relevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 7. januar 2023 #15764 Del Skrevet 7. januar 2023 cerruti skrev (45 minutter siden): Og hvordan er det ikke sårt å fronte hele det dobbeltmoralske hun gjør? Mot mennesker som kanskje følger nettopp for vektproblematikk? Her ble FUS og små måltider rost opp i skyene, mens slankeoperasjonen som lå bak, ble helt borte. Nå er det tydeligvis et nytt samarbeid, ny kostholdsfilosofi, men nå er det både slankeoperasjon OG slankemedisin som ligger bak. I tillegg har hun vært i dette gamet så lenge, vært PT, fått kostholdsprogram/kurs før operasjon (som hun ikke trengte ifølge seg selv) at et nytt kostholdsamarbeid burde være fullstendig unødvendig. At hun nå skal vise fram måltider osv, samtidig som hun igjen får «tung medisinsk hjelp,» er ikke annet enn så uetisk at jeg får en skikkelig vond smak i munnen. Nei, som sagt før hvorfor ikke bare kalle en spade for spade og slutte å «disse» slanking og heller si det som det er: Jeg skal slanke meg fordi jeg vil bli slank!! 👏👏 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. januar 2023 #15765 Del Skrevet 7. januar 2023 @Lileep og @Birdo, er dette medikamentet til for vektnedgang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 7. januar 2023 #15766 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) 20 minutter siden, Lill said: @Lileep og @Birdo, er dette medikamentet til for vektnedgang? Egentlig til diabetes. Men er nå godkjent for vektnedgang. Har vært på markede for vektnedgang i 2 år iallefall ☺️ Endret 7. januar 2023 av Lileep 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. januar 2023 #15767 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) Lileep skrev (1 time siden): Egentlig til diabetes. Men er nå godkjent for vektnedgang. Har vært på markede for vektnedgang i 2 år iallefall ☺️ Det viser at medisinsk sett er hovedfokus vektnedgang i HD sitt tilfelle. Det er jo rimelig villedende å fronte Omnia for helsens skyld, og ikke nevne at det er flere elementer i denne livstilsendringen. Det er viktig info man må ta i beregningen når man skal vurdere om Omnia er rette program for følgerne. Det er ikke noe nytt at HD undrar viktig informasjon om sin vektnedgang, blant annet var slankeoperasjonen underkommunisert da hun frontet FUS og lavkarbo. Hun undergraver sin egen kredibilitet på denne måten. Normalt sett bør man være kritisk til det influensere prøver å pushe på følgere, men det er ikke noe tvil om at man bør være mer obs når det gjelder denne. At man kan agere på denne måten mot følgere som er både sårbare og lett mottagelige for løsninger er for meg ubegripelig. Kynisme på høyt plan. Endret 7. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 7. januar 2023 #15768 Del Skrevet 7. januar 2023 Lileep skrev (18 minutter siden): Egentlig til diabetes. Men er nå godkjent for vektnedgang. Har vært på markede for vektnedgang i 2 år iallefall ☺️ Saxenda er ikke for diabetes, ozempic er det. Saxenda lan hjelpe for vektnedgang men fungerer ikke på allr 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 7. januar 2023 #15769 Del Skrevet 7. januar 2023 3 minutter siden, Orly said: Saxenda er ikke for diabetes, ozempic er det. Saxenda lan hjelpe for vektnedgang men fungerer ikke på allr Ok, ser at Saxenda er laget spesielt for vektnedgang. Men den stammer fra Victoza som er for diabetes. Samme virkestoff. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 7. januar 2023 #15770 Del Skrevet 7. januar 2023 Lill skrev (3 timer siden): @Lileep og @Birdo, er dette medikamentet til for vektnedgang? Ja🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 7. januar 2023 #15771 Del Skrevet 7. januar 2023 6 hours ago, panzerpølsa said: Nå var det vel ikke Omnia som var det folk reagerte på i dag, det er Drages bilde av en slankemedisin, som igjen ble tatt ned og fjernet. Det kan vel ikke bedriften Omnia klandres for. Bedriften kan selvfølgelig klandres for å bruke influensere til å reklamere for seg, og for å bruke en influensere som har en så trøblete fortid med overspising, livsstilsendring etc. Jeg er helt enig med @*blueberry*i at denne måten å bruke influensere på er problematisk, og der kan Omnia "klandres". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 7. januar 2023 #15772 Del Skrevet 7. januar 2023 Albbas skrev (6 minutter siden): Bedriften kan selvfølgelig klandres for å bruke influensere til å reklamere for seg, og for å bruke en influensere som har en så trøblete fortid med overspising, livsstilsendring etc. Jeg er helt enig med @*blueberry*i at denne måten å bruke influensere på er problematisk, og der kan Omnia "klandres". Det er jo en helt annen sak, her diskuteres Drages rolle i å fremme halvsannheteter og dobbeltmoral. Omnia kan ikke klandres for at Drage ikke legger frem hele saken, kun det hun har lyst til. Å holde tilbake at man via lege har oppfølging og reseptbelagte medikamenter for vektreduksjon, når man legger det frem som at hun kun bruker kostholdsveiledning og endring av tankesett er for meg en ganske stor sak. At Omnia bruker influensere er kritikkverdig, men det er en annen diskusjon. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 7. januar 2023 #15773 Del Skrevet 7. januar 2023 1 minutt siden, panzerpølsa said: Det er jo en helt annen sak, her diskuteres Drages rolle i å fremme halvsannheteter og dobbeltmoral. Omnia kan ikke klandres for at Drage ikke legger frem hele saken, kun det hun har lyst til. Å holde tilbake at man via lege har oppfølging og reseptbelagte medikamenter for vektreduksjon, når man legger det frem som at hun kun bruker kostholdsveiledning og endring av tankesett er for meg en ganske stor sak. At Omnia bruker influensere er kritikkverdig, men det er en annen diskusjon. Jeg er ikke helt enig i at det er "holdt tilbake", hun nevnte det jo i høst, bare ikke detaljene i det. Og jeg syns bare det er fint at hun ikke legger ut detaljert om medikamentbruk, for det ville faktisk være svært problematisk og utleverende. Det er private detaljer som kun legen hennes har rett til å legge seg bort i. I likhet med blueberry syns jeg dette foreløpig er en fiktiv problemstilling, for vi vet ikke hvilken vinkling Helene har på livsstilsendringen Omnia kaaaaaanskje kan hjelpe med. Medikamenter hjelper henne ikke med livsstilsendring. Vi vet jo ikke en gang om Helene faktisk går på disse medikamentene i dag. Hun er ikke pliktig til å legge ut sin historie om ethvert medisinske forsøk hun gjør. Jeg syns generelt det er fint at influensere er forsiktige med å dele medikamentbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. januar 2023 #15774 Del Skrevet 7. januar 2023 Albbas skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke helt enig i at det er "holdt tilbake", hun nevnte det jo i høst, bare ikke detaljene i det. Og jeg syns bare det er fint at hun ikke legger ut detaljert om medikamentbruk, for det ville faktisk være svært problematisk og utleverende. Det er private detaljer som kun legen hennes har rett til å legge seg bort i. I likhet med blueberry syns jeg dette foreløpig er en fiktiv problemstilling, for vi vet ikke hvilken vinkling Helene har på livsstilsendringen Omnia kaaaaaanskje kan hjelpe med. Medikamenter hjelper henne ikke med livsstilsendring. Vi vet jo ikke en gang om Helene faktisk går på disse medikamentene i dag. Hun er ikke pliktig til å legge ut sin historie om ethvert medisinske forsøk hun gjør. Jeg syns generelt det er fint at influensere er forsiktige med å dele medikamentbruk. Hvis hun ikke bruket de, hvorfor er de da avbildet på bildet fra kjøleskapet? Jeg regner med at det kommer en «oppklaring» snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 7. januar 2023 #15775 Del Skrevet 7. januar 2023 Albbas skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke helt enig i at det er "holdt tilbake", hun nevnte det jo i høst, bare ikke detaljene i det. Og jeg syns bare det er fint at hun ikke legger ut detaljert om medikamentbruk, for det ville faktisk være svært problematisk og utleverende. Det er private detaljer som kun legen hennes har rett til å legge seg bort i. I likhet med blueberry syns jeg dette foreløpig er en fiktiv problemstilling, for vi vet ikke hvilken vinkling Helene har på livsstilsendringen Omnia kaaaaaanskje kan hjelpe med. Medikamenter hjelper henne ikke med livsstilsendring. Vi vet jo ikke en gang om Helene faktisk går på disse medikamentene i dag. Hun er ikke pliktig til å legge ut sin historie om ethvert medisinske forsøk hun gjør. Jeg syns generelt det er fint at influensere er forsiktige med å dele medikamentbruk. Hele poenget er at hun burde slutte å dele alle disse prosjektene sine angående kosthold og livsstil, i allefall når hun velger å holde ganske virkningsfulle verktøy skjult, og fokuserer på den delen som hun tjener noe på. Der er grunnlaget for kritikken. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle99 Skrevet 7. januar 2023 #15776 Del Skrevet 7. januar 2023 Birdo skrev (9 timer siden): Har hun begynt på Saxenda, hun da? Mistet all respekten for Helene nå! 😬 Ikke fordi hun går på Saxenda, men fordi hun tjener penger på "opplegget" hun følger nå. Å unnlate å si noe om medisinen hun sannsynligvis går på er hårreisende når det er en så viktig faktor i forhold til en livstilsendring. Venninnen min har gått ned over 25 kg på Saxenda siden mars. Hun sier Saxenda har vært til enorm hjelp. Hun har prøvd å gå ned i vekt i flere år uten å lykkes før hun prøvde den medisinen. Den hjelper visstnok med å holde både søtsug og sult i sjakk. Helt greit at man ikke opplyser om medsinbruk til vanlig, men i dette tilfelle er det jo i beste fall villedende markedsføring. Hvorfor kan hun ikke la være å tjene penger på dette området akkurat nå, når hun ikke ønsker å være åpen om medisinbruk?? 😖 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 7. januar 2023 #15777 Del Skrevet 7. januar 2023 Helle99 skrev (6 minutter siden): Mistet all respekten for Helene nå! 😬 Ikke fordi hun går på Saxenda, men fordi hun tjener penger på "opplegget" hun følger nå. Å unnlate å si noe om medisinen hun sannsynligvis går på er hårreisende når det er en så viktig faktor i forhold til en livstilsendring. Venninnen min har gått ned over 25 kg på Saxenda siden mars. Hun sier Saxenda har vært til enorm hjelp. Hun har prøvd å gå ned i vekt i flere år uten å lykkes før hun prøvde den medisinen. Den hjelper visstnok med å holde både søtsug og sult i sjakk. Helt greit at man ikke opplyser om medsinbruk til vanlig, men i dette tilfelle er det jo i beste fall villedende markedsføring. Hvorfor kan hun ikke la være å tjene penger på dette området akkurat nå, når hun ikke ønsker å være åpen om medisinbruk?? 😖 Nå hjelper ikke saxenda på allr da, dessverre . Fungerte ikke på meg , men det er klart overspiser man til alle måltid vil den nok fungere. Kanskje hun ikke har begynt på den engang? Eller det er mannen som går på den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 7. januar 2023 #15778 Del Skrevet 7. januar 2023 17 minutter siden, Lill said: Hvis hun ikke bruket de, hvorfor er de da avbildet på bildet fra kjøleskapet? Jeg regner med at det kommer en «oppklaring» snart. Jeg har hvertfall medisiner i mitt kjøleskap som ligger der til vi får fingeren ut og levert tilbake til apotek for destruering. Det kan være for eksempel fordi bivirkningene var for kjipe til å fortsette. Nå tror jeg ikke at det er saken hos Helene altså, jeg bare sier at vi ikke vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 7. januar 2023 #15779 Del Skrevet 7. januar 2023 19 minutter siden, panzerpølsa said: Hele poenget er at hun burde slutte å dele alle disse prosjektene sine angående kosthold og livsstil (...) Det kan vi være helt enige om. Jeg syns hun generelt går altfor høyt ut om ting. For eksempel skulle hun jo en fokusere på å snakke mer om psykisk helse. Det ble også kortvarig før det ble tatt over av kjoledilla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle99 Skrevet 7. januar 2023 #15780 Del Skrevet 7. januar 2023 Orly skrev (2 minutter siden): Nå hjelper ikke saxenda på allr da, dessverre . Fungerte ikke på meg , men det er klart overspiser man til alle måltid vil den nok fungere. Kanskje hun ikke har begynt på den engang? Eller det er mannen som går på den? Kanskje det er mannen sin ja. Tenkte bare at det var usannsynlig siden han alltid har virket å være stabil på den fronten. Men oppfattet det kanskje feil og mulig hun ikke har begynt den enda. Jeg skal ikke uttale meg mer om den saken. Men hvis det er sånn at hun har gått på den i lengre tid og fått "midjen tilbake" underveis er det drøyt i forhold til samarbeidet hun har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå