Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (59 minutter siden):

HD har negative assosiasjoner til ordet slanking, men #weighloss er ikke så negativt for henne.. neivel.. Så helt greit å sette direkte fokus på vekta, så lenge man ikke bruker ordet slanking da eller? 

Blir spennende å se om alle disse # blir brukt videre fremover nå da

B7496998-8C20-427F-B891-9C70E9836D7F.jpeg

Det svaret der overrasket meg. Kan det være at hennes assosiasjoner bare ikke lar seg oversette til et annet språk? Weight loss er nøyaktig det samme som slanking og en del av det som bør bort i følge den andre hashtaggen hun brukte i går; «dietculture». Skal du fronte en movement så får du gjøre det riktig. Dette ble litt for selvmotsigende for meg. 

Hvis hun skal bli en del av «cancel diet culture» får hun sette seg inn i det først. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, *blueberry* said:

Det svaret der overrasket meg. Kan det være at hennes assosiasjoner bare ikke lar seg oversette til et annet språk? Weight loss er nøyaktig det samme som slanking og en del av det som bør bort i følge den andre hashtaggen hun brukte i går; «dietculture». Skal du fronte en movement så får du gjøre det riktig. Dette ble litt for selvmotsigende for meg. 

Hvis hun skal bli en del av «cancel diet culture» får hun sette seg inn i det først. 

Får også inntrykk av at hun egentlig ikke har peiling på hva hun snakker om.. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0
1 hour ago, Lileep said:

Når hun etter dag 2 på nytt program som skal endre livsstil, skryter av at midjen er synlig igjen, da har jeg veldig vanskelig for å tro på at hun gjør dette kun for helsa og ikke for å slanke seg. Er sånne ting jeg mener hun bør droppe å nevne, fordi det gir et helt annet inntrykk av livsstilsendringer enn hva som kanskje er den egentlig grunnen. Hun hadde vunnet så mye på å droppe alle disse før og etterbildene, synlig kragebein og midje. Det er i fokus hele tiden når vekta begynner å gå nedover. Det er omtrent ingen fokus på at det mentale er bedre, mer kontroll på spiseforstyrrelsen osv.. Når hun er så åpen på spiseforstyrrelse og det mentale, hun bruker det jo i innlegg, reklame og alt mulig, da burde hun også kunne oppdatere på hvordan den nye livsstilen virker inn på disse områdene. Men det er kun fokus på utseende.. spent på om det i 2023 blir endring på dette. Kan jo ikke gjøre annet enn å håpe på det 

OK, dette har jeg ikke fått med meg. Raske resultater da --:D 

Alt fokus på slanking er vel en import av den amerikanske diskusjonen om "diet culture" og å motsette seg det. Vi henger jo alltid litt bak trendene her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig2.0 skrev (2 minutter siden):

OK, dette har jeg ikke fått med meg. Raske resultater da --:D 

Alt fokus på slanking er vel en import av den amerikanske diskusjonen om "diet culture" og å motsette seg det. Vi henger jo alltid litt bak trendene her på berget.

Veldig bak, dette var vel på topp i 2021. Men da må man også sette seg inn i det hvis man vil være den norske frontfiguren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (9 minutter siden):

Veldig bak, dette var vel på topp i 2021. Men da må man også sette seg inn i det hvis man vil være den norske frontfiguren. 

En frontfigur med så lite troverdighet.....vel.....som ikke nølte med å brette seg ut i samtlige norske aviser da hun slanket seg 60 kg...som også er slankeoperert....som elsker å vise frem sin markerte midje etter to dager på nytt opplegg...som snakker om synlige kragebein...vet ikke helt jeg ..Man har en mening inntil det kommer en ny🙄

Endret av Beatbox
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg hun roter seg inn i noe tull!

Virker som hun synes slanking er greit om det gjelder helsa, men du skal for all del ikke føle deg mere vel med deg selv utseendemessig om du mister noen kilo, for da er du en «fatshamer»🙄 Men så skinner det så igjennom at hun også (som de fleste av oss) er litt forfengelig også. Og det er jo helt greit! Men det virker som om hun synes det er et nederlag å innrømme det. Skjønner ikke hvorfor.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EtFo skrev (49 minutter siden):

Nå synes jeg hun roter seg inn i noe tull!

Virker som hun synes slanking er greit om det gjelder helsa, men du skal for all del ikke føle deg mere vel med deg selv utseendemessig om du mister noen kilo, for da er du en «fatshamer»🙄 Men så skinner det så igjennom at hun også (som de fleste av oss) er litt forfengelig også. Og det er jo helt greit! Men det virker som om hun synes det er et nederlag å innrømme det. Skjønner ikke hvorfor.

Fordi da er hun som alle oss andre...og det matcher dårlig med hennes ønske om å være spesiell....være den som tør å stikke seg ut. Problemet er bare at hennes psyke er ikke sterk nok til å tåle å være en outsider..Bare se hvor elendig hun takler tilbakemld... kommentarer som ikke er ufine, spesielt når hun har dårlige dager..da hagler det med spydigheter og blokkeringer bigtime..

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det rett og slett være at Helene er litt dårlig i engelsk ref. språket i div. reels og at hun ikke selv skjønner hva hun skriver/mener/tenker/leser/formidler osv. 

Også kjent som begrepsforvirring, og når det da kommer på et fremmedspråk kan det fort bli litt vanske

Endret av Jammf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (33 minutter siden):

Kan det rett og slett være at Helene er litt dårlig i engelsk ref. språket i div. reels og at hun ikke selv skjønner hva hun skriver/mener/tenker/leser/formidler osv. 

Også kjent som begrepsforvirring, og når det da kommer på et fremmedspråk kan det fort bli litt vanskelig :vetikke:

Hun har vært med i gamet i 12-13 år, og engelsk kan de fleste på hennes alder. Skjønner man ikke hva begrepene betyr så bør man lese seg opp...hun elsker jo å lese så da burde ikke det være et problem!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser nå ut som hun tok til seg litt av meningene i kommentarfeltet og skal reflektere over dette fremover. Tommel opp for det 👍🏻. Nå viser hun at hun kan ta imot konstruktiv kritikk. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Birdo said:

Har hun begynt på Saxenda, hun da?

4901A20A-1A33-4B08-B38F-89F85829C0EF.jpeg

Sannsynligvis  noe hun ikke ville vise til verden, fordi hun har endret på bildet. Så hvis det stemmer, og hun ikke nevner den biten men gir all kred til Omnia.. da blir det shady business. Denne troverdigheten da.. den bygges ikke akkurat opp

7827486D-286E-4D78-A9A5-C1933F97C4F1.jpeg

Endret av Lileep
  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (Akkurat nå):

Sannsynligvis  noe hun ikke ville vise til verden, fordi hun har endret på bildet. Så hvis det stemmer, og hun ikke nevner den biten men gir all kred til Omnia.. da blei det shady business 

Tviler veldig på at det er gubben som har startet på det hvert fall. Hun ble jo spurt om dette for en stund siden og da sa hun at hun ikke hadde noe erfaring med det😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Birdo said:

Tviler veldig på at det er gubben som har startet på det hvert fall. Hun ble jo spurt om dette for en stund siden og da sa hun at hun ikke hadde noe erfaring med det😅

Hadde det vært for diabetes er det vel heller ikke noe å skjule. Altså, det er absolutt ingenting galt i å gå på Saxenda eller ozempic for å gå ned i vekt. Jeg har selv gjort det, eneste måten å klare det på for min del, enten det eller operasjon. 

Men når HD gang på gang sier hun er ute etter en ny livsstil og ikke gjør det pga vekta, men så dukker Saxenda opp i kjøleskapet, et medikament som brukes nettopp for å gå ned i vekt, ja da er hun atter engang tatt i løgn. Pluss å ikke nevne det hjelpemiddelet når hun skal reklamere for et svindyrt program. Hvis hun lykkes så er jo Saxenda garantert hovedgrunnen til vektnedgangen, ikke Omnia. 

Endret av Lileep
  • Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (Akkurat nå):

Hadde det vært for diabetes er det vel heller ikke noe å skjule. Altså, det er absolutt ingenting galt i å gå på Saxenda eller ozempic for å gå ned i vekt. Jeg har selv gjort det, eneste måten å klare det på for min del, enten det eller operasjon. 

Men når HD gang på gang sier hun er ute etter en ny livsstil og ikke gjør det pga vekta, men så dukker Saxenda opp i kjøleskapet, et medikament som brukes nettopp for å gå ned i vekt, ja da er hun atter engang tatt i løgn. 

Nettopp. Går på Saxenda selv jeg, veldig fornøyd med det!😃

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Birdo skrev (32 minutter siden):

Dette har jeg ikke lyst å tro noe på, for da er hun mer utspekulert og kynisk enn jeg noen gang har trodd at hun var. Er du sikker på at det er det det er? I såfall er jeg målløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Birdo skrev (30 minutter siden):

Nok en gang, blir dette for dumt. Hun har de siste dagene styra fryktelig med begrepet slanking, og vil ha bort begrepet i fremtiden. Hun har lagt det frem som at verktøy hun bruker er tankebasert, og inngått ett samarbeid med ett program som fronter mat og trening for en livsstilsendring. Det å bevisst unngå å fortelle om ett såpass viktig moment (altså slankemedisin på resept) blir fryktelig villedende for de som følger veien mot en livvstilsendring, da vesentlige verktøy ikke blir tatt med i regnskapet. Det er ingen skam å bruke medisin, men da må man som påvirker i en offentlig kanal som fronter og reklamerer for ett produkt som Omnia, faktisk være ærlig på at her er det mer enn en matplan og treningsopplegg som gjelder. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (20 minutter siden):

Sannsynligvis  noe hun ikke ville vise til verden, fordi hun har endret på bildet. Så hvis det stemmer, og hun ikke nevner den biten men gir all kred til Omnia.. da blir det shady business. Denne troverdigheten da.. den bygges ikke akkurat opp

Dette et rett og slett sykt…. Og så tydelig at bildet er endret.. dama er ikke sann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lily Of the Valley said:

Dette har jeg ikke lyst å tro noe på, for da er hun mer utspekulert og kynisk enn jeg noen gang har trodd at hun var. Er du sikker på at det er det det er? I såfall er jeg målløs.

100% sikkert. Gått på det selv, dette er min. Ozempic er helt lik, bare grønn etikett.

Edit; må igjen bare presisere at det ikke noe galt å gå på disse medikamentene. Er HD sin ærlighet som er helt på tryne, at hun unnlater en så stor del. 

FA24AE32-C2DB-41DB-BCCB-BF4861266996.jpeg

Endret av Lileep
  • Liker 9
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (1 minutt siden):

100% sikkert. Gått på det selv, dette er min. 

FA24AE32-C2DB-41DB-BCCB-BF4861266996.jpeg

Herregud…. Ja, hva skal man si? Heretter må ingen reagere på at Helene kalles en løgner, for det er rett og slett det hun er. Så vanvittig kynisk og kalkulerende. Jeg har hatt sympati for henne tidligere fordi det har vært så tydelig at hun har slitt, men hun viser jo nå sitt sanne ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...