Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Skureguri skrev:

Får man virkelig dekt TO slankeoperasjoner på statens regning?

Jeg trooor man får en til dekket om man står i stor risiko for komplikasjoner grunnet overvekten. Men jeg vil tro der er en tidsbegrensing, at man må vente minst 2 år kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, bianca89 skrev:

Jeg synes det er helt innenfor å kritisere måten influencere tjener penger på, så det er ikke det jeg sikter til. Jeg sikter til alle kommentarer på kroppen og helsen hennes.

For så vidt enig, men samtidig er det stort sett kropp som frontes av H D. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cerruti skrev:

For så vidt enig, men samtidig er det stort sett kropp som frontes av H D. 

Ser fremdeles ingen gode grunner for å snakke om psyken og vektnedgangen hennes på den måten mange gjør her inne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl

Jeg kan forstå hvor kritikerne kommer fra og hvorfor diskusjon om kropp og spekulasjoner i psykisk helse ofte kan gå litt langt i denne tråden. Jeg er generelt positiv til Helene som menneske, men jeg er også negativ til mesteparten av «body positive» metoden (generelt, ikke bare HDs). Jeg foretrekker de som ikke eksponerer kropp og velger å ikke omtale kropp i det hele tatt, og akkurat på eksponering av kropp er HD litt much for meg og mange andre. Samtidig som hun fremhever viktigheten av at hun elsker kroppen sin, så promoterer hun og dokumenterer en endringsreise som noen ganger virker dobbelmoralsk. Selv om jeg forstår at det egentlig er ment «elsk deg selv gjennom hele prosessen» så kommer det sjelden frem og jeg forstår hvorfor det ofte misforståes. Spesielt når hun promoterer mye kosttilskudd og sjelden posten sunn mat, men bare slike produkter. Bakdelen med å være åpen om mange mål er også det at folk spekulerer i psyken din når du gjentatt «feiler», men det er helt vanlig å feile minst 7 ganger før man får til varig endring (gjennomsnitt vektnedgang). I sommer var det nesten kun de usunne mat/drikkeinntakene til HD hun dokumenterte på Instagram, og da er det lett å lage spekulasjoner og være skeptisk til «medisinsk årsak» til at hun gikk opp igjen i vekt, det forstår jeg men vi vet jo ikke. Spekulasjon er egentlig ikke lov her på forumet, men i slike settinger skjønner jeg at man setter litt spørsmål fordi troverdigheten blir litt tynn. Jeg har selv forsvart HD mye fordi jeg forstår hva hun mener selv om jeg synes hun formulerer seg mye feil, og har selv prøvd treningsprogrammet og kjenner andre overvektige PTer så der synes jeg kunnskapen hennes står over kritikken. Man må nesten ta det som en selvfølge at folk stiller spørsmål ved overvektige PTer, slik er samfunnet, men akkurat der har jeg sett at virkeligheten ofte er en annen så her går det nok mye på fordommer, men jeg forstår hvorfor tråden går over styr. Det må være lov å kritisere HD, men vi må prøve å unngå kropp og psykisk helse selv om hun snakker mye om det selv fordi den saklige kritikken blir borte mellom all spekulasjon. Selv vil jeg gjerne se mer treningsvideoer, og mindre kropp og kosttilskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
3 hours ago, Aricia said:

Tillegg: Når det gjelder såkalt slankeoperasjon, så er Drages operasjon utført i det offentlige helsevesenet, av helsemessige årsaker. Å være åpen om en slik operasjon er å stå fram med en diagnose og en behandling som er forbundet med et enormt stigma. Det kan ikke sammenliknes med glorifisering av diverse kosmetiske inngrep for å tilpasse seg en utseendemessig trendy norm, slik man ser hos feks Sophie Elise.

For å få utført en gastric sleeve i det offenlige helsevesenet må man også få denne rekvirert av lege. Det er ikke noe man "får" sånn helt uten videre, og når operasjon gjennomføres har det ikke noe med utseende å gjøre. 

Drit i å sammenlign da. Det er ikke poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Plannergirl skrev:

Jeg kan forstå hvor kritikerne kommer fra og hvorfor diskusjon om kropp og spekulasjoner i psykisk helse ofte kan gå litt langt i denne tråden. Jeg er generelt positiv til Helene som menneske, men jeg er også negativ til mesteparten av «body positive» metoden (generelt, ikke bare HDs). Jeg foretrekker de som ikke eksponerer kropp og velger å ikke omtale kropp i det hele tatt, og akkurat på eksponering av kropp er HD litt much for meg og mange andre. Samtidig som hun fremhever viktigheten av at hun elsker kroppen sin, så promoterer hun og dokumenterer en endringsreise som noen ganger virker dobbelmoralsk. Selv om jeg forstår at det egentlig er ment «elsk deg selv gjennom hele prosessen» så kommer det sjelden frem og jeg forstår hvorfor det ofte misforståes. Spesielt når hun promoterer mye kosttilskudd og sjelden posten sunn mat, men bare slike produkter. Bakdelen med å være åpen om mange mål er også det at folk spekulerer i psyken din når du gjentatt «feiler», men det er helt vanlig å feile minst 7 ganger før man får til varig endring (gjennomsnitt vektnedgang). I sommer var det nesten kun de usunne mat/drikkeinntakene til HD hun dokumenterte på Instagram, og da er det lett å lage spekulasjoner og være skeptisk til «medisinsk årsak» til at hun gikk opp igjen i vekt, det forstår jeg men vi vet jo ikke. Spekulasjon er egentlig ikke lov her på forumet, men i slike settinger skjønner jeg at man setter litt spørsmål fordi troverdigheten blir litt tynn. Jeg har selv forsvart HD mye fordi jeg forstår hva hun mener selv om jeg synes hun formulerer seg mye feil, og har selv prøvd treningsprogrammet og kjenner andre overvektige PTer så der synes jeg kunnskapen hennes står over kritikken. Man må nesten ta det som en selvfølge at folk stiller spørsmål ved overvektige PTer, slik er samfunnet, men akkurat der har jeg sett at virkeligheten ofte er en annen så her går det nok mye på fordommer, men jeg forstår hvorfor tråden går over styr. Det må være lov å kritisere HD, men vi må prøve å unngå kropp og psykisk helse selv om hun snakker mye om det selv fordi den saklige kritikken blir borte mellom all spekulasjon. Selv vil jeg gjerne se mer treningsvideoer, og mindre kropp og kosttilskudd. 

Du snakker om fokus på kropp. Store deler av influencer-Norge består av å vise kroppen sin som gjør noe, eller har på seg noe. Det hevdes ofte at Drage fokuserer på kropp når det hun gjør er å legge ut et bilde av seg selv. Bilde med kjole = fokus på kropp. Bilde på trening =fokus på kropp. Bilde i undertøy =fokus på kropp. Veldig mange, spesielt i denne tråden, klarer aldri å se noe annet enn en overvektig kropp. Uansett hva Drage legger ut fokuserer disse på kroppen hennes, heller enn hva bildene faktisk viser. Dersom hun legger ut bilde i kjole som viser magen - "fokus på kropp".

 

Enkelte i denne tråden har et fullstendig usunt fokus på kropp, noe som kommer til syne i at alle kommentarer omhandler dette. Unntaket er hvis noen prøver å fortelle at dette også handler om mangfold (som er sunt, selv om du hevder noe annet), da er disse såkalte kritikerene heeeelt uinteresserte i kropp. Det er selvsagt bullshit,og det skremmer meg at alle kommentarene får stå i denne tråden .

Innlegget er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
12 timer siden, Porcelain skrev:

Du snakker om fokus på kropp. Store deler av influencer-Norge består av å vise kroppen sin som gjør noe, eller har på seg noe. Det hevdes ofte at Drage fokuserer på kropp når det hun gjør er å legge ut et bilde av seg selv. Bilde med kjole = fokus på kropp. Bilde på trening =fokus på kropp. Bilde i undertøy =fokus på kropp. Veldig mange, spesielt i denne tråden, klarer aldri å se noe annet enn en overvektig kropp. Uansett hva Drage legger ut fokuserer disse på kroppen hennes, heller enn hva bildene faktisk viser. Dersom hun legger ut bilde i kjole som viser magen - "fokus på kropp"

 

Enkelte i denne tråden har et fullstendig usunt fokus på kropp, noe som kommer til syne i at alle kommentarer omhandler dette. Unntaket er hvis noen prøver å fortelle at dette også handler om mangfold (som er sunt, selv om du hevder noe annet), da er disse såkalte kritikerene heeeelt uinteresserte i kropp. Det er selvsagt bullshit,og det skremmer meg at alle kommentarene får stå i denne tråden .

💯likes på denne 👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mocchhaa skrev:

Drit i å sammenlign da. Det er ikke poenget. 

At det ikke er det samme er nettopp poenget.

Det Drage gjør og skriver om har ikke det samme skadelige påvirkningspotensialet som det feks Sofie Steen skriver om. Derfor kan man ikke argumentere for kritikken av Drage i denne tråden slik du gjorde i ditt forrige innlegg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Miranda16 skrev:

Det er helt greit å tjene penger på å selge produkter for å gå ned i vekt? Dette er ikke kroppspress?

Stråmann og falsk dikotomi. Finn innlegget hvor jeg skriver dette.

-------------------------------

Siden jeg er grei, men mest fordi jeg mener kritikken i denne tråden er mye mer skadelig for unges kroppsopptatthet og selvhat skal jeg likevel forsøke å svare skikkelig.

Jeg forsvarer ikke at noen influencere reklamerer for kosttilskudd av noe slag. Faktisk er jeg imot content marketing som fenomen, i alle former. Jeg liker ingen reklameinnlegg på IG feks, uavhengig av om de er merket eller ikke. Jeg mener denne formen for markedsføring er i ferd med å ødelegge de uavhengige redaksjonelle mediene, og dermed det som holder demokratier sunne.

Jeg er også skeptisk til kosttilskudd generelt, og har aldri forsvart bruk av eller reklame for det overhodet, uansett hvordan slik reklame er utformet. Om Drage reklamerer for tvilsomme produkter som lover mer enn de kan love (slik alle slike produkter gjør i min bok) fortjener hun på lik linje med alle andre kritikk for det.

Men når det gjelder content marketing og kroppspress spesifikt, så kan man jo ikke se fullstendig bort fra kontekst og utforming av feks reklameinnlegg for kosttilskudd hos en influencer. Dersom en influencer som oppfyller samtidens trange kroppsidealer og som dermed beundres blindt av et stort antall unge reklamerer for et kosttilskudd, samtidig som vedkommendes utseende i høy grad er skapt av billedredigering og plastisk kirurgi, da er dette mye mer alvorlig enn om en person med en kropp langt utenfor normen og idealet gjør det samme. 

Og altså, dersom en influencer raljerer over et produkt som skal gi smalere midje i et innlegg som er så tydelig ironisk og selvironisk at ingen kan misforstå det, da skaper det ikke kroppspress. Det anerkjenner og motarbeider kroppspress.

I alle Rampelys-trådene finner man grovt sett to typer kritikk/innlegg: De som mest kritiserer den enkelte influencers personlige moral, og innlegg som mest kritiserer influencerens samfunnsmessige skadevirkning. Det går igjen i trådene om feks Isachsen, Davidsen og CB Eriksen. Jeg mener at kritikk av personlig moral i beste fall er helt uinteressant, og ikke mulig å forsvare. Jo større den samfunnsmessige skadelige påvirkningen potensielt sett blir, dess mer berettiget og viktig blir imidlertid kritikken. Denne tråden, kanskje i tillegg til tråden om Camilla Øvestad (som jeg ikke leser), består utelukkende av kritikk av influencerens personlige moral. Og det til tross for at den ikke handler om barn/barnevern eller feks svindel, altså ikke om hva Drages moral gjør mot andre, men hva den (iflg kritikken i tråden) gjør mot henne selv. 

Jeg skjønner at du ikke er enig i premissene og konklusjonen jeg trekker her, men det er altså min oppfatning av denne tråden.

Endret av Aricia
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

Stråmann og falsk dikotomi. Finn innlegget hvor jeg skriver dette.

-------------------------------

Siden jeg er grei, men mest fordi jeg mener kritikken i denne tråden er mye mer skadelig for unges kroppsopptatthet og selvhat skal jeg likevel forsøke å svare skikkelig.

Jeg forsvarer ikke at noen influencere reklamerer for kosttilskudd av noe slag. Faktisk er jeg imot content marketing som fenomen, i alle former. Jeg liker ingen reklameinnlegg på IG feks, uavhengig av om de er merket eller ikke. Jeg mener denne formen for markedsføring er i ferd med å ødelegge de uavhengige redaksjonelle mediene, og dermed det som holder demokratier sunne.

Jeg er også skeptisk til kosttilskudd generelt, og har aldri forsvart bruk av eller reklame for det overhodet, uansett hvordan slik reklame er utformet. Om Drage reklamerer for tvilsomme produkter som lover mer enn de kan love (slik alle slike produkter gjør i min bok) fortjener hun på lik linje med alle andre kritikk for det.

Men når det gjelder content marketing og kroppspress spesifikt, så kan man jo ikke se fullstendig bort fra kontekst og utforming av feks reklameinnlegg for kosttilskudd hos en influencer. Dersom en influencer som oppfyller samtidens trange kroppsidealer og som dermed beundres blindt av et stort antall unge reklamerer for et kosttilskudd, samtidig som vedkommendes utseende i høy grad er skapt av billedredigering og plastisk kirurgi, da er dette mye mer alvorlig enn om en person med en kropp langt utenfor normen og idealet gjør det samme. 

Og altså, dersom en influencer raljerer over et produkt som skal gi smalere midje i et innlegg som er så tydelig ironisk og selvironisk at ingen kan misforstå det, da skaper det ikke kroppspress. Det anerkjenner og motarbeider kroppspress.

I alle Rampelys-trådene finner man grovt sett to typer kritikk/innlegg: De som mest kritiserer den enkelte influencers personlige moral, og innlegg som mest kritiserer influencerens samfunnsmessige skadevirkning. Det går igjen i trådene om feks Isachsen, Davidsen og CB Eriksen. Jeg mener at kritikk av personlig moral i beste fall er helt uinteressant, og ikke mulig å forsvare. Jo større den samfunnsmessige skadelige påvirkningen potensielt sett blir, dess mer berettiget og viktig blir imidlertid kritikken. Denne tråden, kanskje i tillegg til tråden om Camilla Øvestad (som jeg ikke leser), består utelukkende av kritikk av influencerens personlige moral. Og det til tross for at den ikke handler om barn/barnevern eller feks svindel, altså ikke om hva Drages moral gjør mot andre, men hva den (iflg kritikken i tråden) gjør mot henne selv. 

Jeg skjønner at du ikke er enig i premissene og konklusjonen jeg trekker her, men det er altså min oppfatning av denne tråden.

Når du går inni debatten og glatt overser hva Helene Drage gjør og derfor kritikken rundt det, så er det nytteløst.  Helene Drage er veldig flink til å bruke sin egen stemme når det gjelder kritikk rundt andre, også bloggere. Når du i tillegg innleder ditt innlegg med « at kritikken i denne tråden er mer skadelig for unges kroppshat og selvhat..), så har jeg ihverfall mistet tråden..Kritikken den siste tiden har gått ut på Helenes dobbeltmoral mot fettforbrennede produkter, innkjøp av belte som skal gi henne smalere midje og harselere med det etterpå når det er for lite, og det jeg har påpekt.. ikke alltid følge kostholdsrådene eller ta sine medisiner  som hun skal etter en operasjon, og påpeker dette flere ganger i sine sosiale kanaler. 

Endret av Levina
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Levina skrev:

Når du går inni debatten og glatt overser hva Helene Drage gjør og derfor kritikken rundt det, så er det nytteløst.  Helene Drage er veldig flink til å bruke sin egen stemme når det gjelder kritikk rundt andre, også bloggere. Når du i tillegg innleder ditt innlegg med « at kritikken i denne tråden er mer skadelig for unges kroppshat og selvhat..), så har jeg ihverfall mistet tråden..Kritikken den siste tiden har gått ut på Helenes dobbeltmoral mot fettforbrennede produkter, innkjøp av belte som skal gi henne smalere midje og harselere med det etterpå når det er for lite, og det jeg har påpekt.. ikke alltid følge kostholdsrådene eller ta sine medisiner  som hun skal etter en operasjon, og påpeker dette flere ganger i sine sosiale medier. 

Spot on. Her tror jeg du satte fingeren på hvorfor HD får så utrolig mye usaklig kritikk i denne tråden og spekulasjoner får ta overhånd. 

HD har en sterk stemme og hun er ikke redd for å gå i klinsj med andre influencere når disse gjør feil. Og det tørr hun selv om hun (oh grøss og gru) ikke har en i følge dagens influencerstandard perfekt kropp 😱, ikke redigerer den ihjel og er åpen om hun sliter. At denne damen våger å fortelle andre de ikke merker reklame korrekt, når hun ikke selv er 100% perfekt og til og med sier influencer-perfekt ikke er noe life-goal for henne. Ikke rart hun er en torn i øyet på influencere med hovedmål i livet å framstå så glanset perfekt som mulig uansett hvilke kostnader det forutsetter (usunt forhold til mat og kropp, kroppspress, kosmetiske operasjoner og sprøyter og heavy posering og redigering, uredelig markedsføringsstrategier og utnytting av barn). Hvordan våger hun å gi perfekte influencere berettiget kritikk når hun ikke selv er influencer-perfekt? Tenk at hun i stedet for å føle seg underlegen de "perfekte" velger å svare igjen 😱. Ja ikke rart det provoserer alle som oppriktig mener dagens perfekt-hungrende influencere er gode forbilder :rolleyes:

Sarkasme til side. Jeg er overbevist om at du @Levina er inne på noe riktig og viktig hva gjelder usaklig HD-kritikkk. HD gjør mange illsint provosert når hun pirker bort i grums hos andre influencere samtidig som hun er åpen om hun ikke selv har alt på stell. Og stedet for å å til seg den veldig ofte meget berettigede kritikken influencerne får fra HD går de i forsvarsmodus, men siden kritikken de får av HD er berettiget går må de i stedet etter person. Mange følger eksemplet deres og i stedet for å se på essensen i det HD skriver så avfeier de det med "hvordan kan hun tillate seg slik, hun er jo overvektig, kvinne og har gjort (sett inn passende) selv". 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/11/2020 at 3:09 PM, Ryuk said:

 

Får ikke til å svare på denne uten quoten, beklager det. 

Men mitt standpunkt er at Helene konsekvent fremstår som uærlig. Jeg er en forkjemper for at kvinner "utenfor normen" kan ha en stemme, som Camilla Lor og Carina (fetmenfattet). Helene vil imidlertid ikke erkjenne sin størrelse/vekt (uten at hun er pålagt det selvsagt) men hun finner derimot stadig unnskyldninger.. hadde hun gitt mer f..så hadde jeg trodd på henne. Men hennes issues med mat virker å fremdeles henge igjen, og det var nettopp dette flere her på forumet fryktet. Hun har ikke fått/ønsket tilstrekkelig oppfølging verken i forkant eller etterkant av operasjonen.. 

Endret av Finnwife
Ble feil
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aricia

Er enig i mye du sier

HD har vært en forkjemper for produkter som lover at man blir slankere som er med på å skape kroppspress. Likevel så promoterer hun disse. HD må som alle andre influensere ta ansvar

Om denne waitst traineren er humor eller ikke, så betyr det ikke at folk ikke blir påvirket

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Finnwife skrev:

Får ikke til å svare på denne uten quoten, beklager det. 

Men mitt standpunkt er at Helene konsekvent fremstår som uærlig. Jeg er en forkjemper for at kvinner "utenfor normen" kan ha en stemme, som Camilla Lor og Carina (fetmenfattet). Helene vil imidlertid ikke erkjenne sin størrelse/vekt (uten at hun er pålagt det selvsagt) men hun finner derimot stadig unnskyldninger.. hadde hun gitt mer f..så hadde jeg trodd på henne. Men hennes issues med mat virker å fremdeles henge igjen, og det var nettopp dette flere her på forumet fryktet. Hun har ikke fått/ønsket tilstrekkelig oppfølging verken i forkant eller etterkant av operasjonen.. 

Erkjenne sin størrelse/vekt ?  Slike utsagn irriterer vettet av meg. 
Det er faktisk ingen som har noe med hvilken vekt hun har, eller hva hun mener om sin egen kropp, så skam på deg som prøver å ta fra henne den gleden.  
 


 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt HD like lenge som de fleste av dere. Jeg har henne på IG og er innom bloggen fra tid til annen. 

For min del føler jeg at fokuset blir klær, kropp og skjønnhet, og det enste som skiller henne fra andre er at hun har en kropp som ikke er typisk for temaet. For min del blir det dessverre litt knapt, for grunnen til at jeg begynte å følge henne var faktisk fordi hun er en PT som har en kropp som ikke alltid spiller på lag. Jeg skulle ønske hun dedikerte mer tid/spalteplass til treninga, ikke klær. Jeg forstår at å finne flotte treningsklær kan være en utfordring og det løfter treningslysten. Men siden jeg har en kranglete kropp,så hadde jeg håpet at hun kunne komme med flere treningstips og øvelser, som jeg er helt sikker på hun har kunnskap om. Det hadde vært mer motiverende å se henne slik som Funkigine, for der blir det litt for tøft for meg. 

En annen ting, hun er åpen om at resultatet etter operasjonen ikke var helt som forventet. Jeg hadde følt det hadde vært både motiverende og lærerikt om hun var 100% ærlig om hva hun kunne gjort annerledes. Klart, jeg kan ikke kreve eller forvente det, og ja det er en privatsak. Men jeg hadde synes det hadde vært topp om det kom fram skikkelig. 

Hun har muligheten til å bruke plattformen sin til å bli så mye dypere, meningsfull og inspirerende enn den er på det nåværende tidspunkt. Kanskje jeg skal slutte å følge henne og heller komme med tilbakemeldinger til Funkigine om at jeg og flere trenger lavterskel øvelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Miranda16 skrev:

@Aricia

Er enig i mye du sier

HD har vært en forkjemper for produkter som lover at man blir slankere som er med på å skape kroppspress. Likevel så promoterer hun disse. HD må som alle andre influensere ta ansvar

Om denne waitst traineren er humor eller ikke, så betyr det ikke at folk ikke blir påvirket

Når de ser at waist traineren er umulig å gå med når man har former, så ser nok stort sett de fleste at det er et tulleprodukt.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, RoNo skrev:

Jeg har ikke fulgt HD like lenge som de fleste av dere. Jeg har henne på IG og er innom bloggen fra tid til annen. 

For min del føler jeg at fokuset blir klær, kropp og skjønnhet, og det enste som skiller henne fra andre er at hun har en kropp som ikke er typisk for temaet. For min del blir det dessverre litt knapt, for grunnen til at jeg begynte å følge henne var faktisk fordi hun er en PT som har en kropp som ikke alltid spiller på lag. Jeg skulle ønske hun dedikerte mer tid/spalteplass til treninga, ikke klær. Jeg forstår at å finne flotte treningsklær kan være en utfordring og det løfter treningslysten. Men siden jeg har en kranglete kropp,så hadde jeg håpet at hun kunne komme med flere treningstips og øvelser, som jeg er helt sikker på hun har kunnskap om. Det hadde vært mer motiverende å se henne slik som Funkigine, for der blir det litt for tøft for meg. 

En annen ting, hun er åpen om at resultatet etter operasjonen ikke var helt som forventet. Jeg hadde følt det hadde vært både motiverende og lærerikt om hun var 100% ærlig om hva hun kunne gjort annerledes. Klart, jeg kan ikke kreve eller forvente det, og ja det er en privatsak. Men jeg hadde synes det hadde vært topp om det kom fram skikkelig. 

Hun har muligheten til å bruke plattformen sin til å bli så mye dypere, meningsfull og inspirerende enn den er på det nåværende tidspunkt. Kanskje jeg skal slutte å følge henne og heller komme med tilbakemeldinger til Funkigine om at jeg og flere trenger lavterskel øvelser. 

Jeg er ganske enig med deg. Bloggen hennes var jo mer i den gaten før, men folk klikket i vinkel på henne. 

Det ble for provoserende for mange at hun skulle gi råd og tips om trening og mat når hun selv ikke var standard størrelse.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Infinity skrev:

Når de ser at waist traineren er umulig å gå med når man har former, så ser nok stort sett de fleste at det er et tulleprodukt.

 

Nei, ikke alle tenker slik. De som lar seg påvirke, så er det svært uheldig. Alle disse produktene som HD selger fra Myprotein er det også tulleprodukter som folk ikke lar seg påvirke av? Disse produktene er noe folk trenger. Et sunt, balansert kosthold gir samme nytten https://www.klikk.no/side2/trening/ernaeringsekspert---unodvendig-a-kjope-proteintilskudd-som-proteinbarer-og-proteinpulver-4561150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Infinity skrev:

Jeg er ganske enig med deg. Bloggen hennes var jo mer i den gaten før, men folk klikket i vinkel på henne. 

Det ble for provoserende for mange at hun skulle gi råd og tips om trening og mat når hun selv ikke var standard størrelse.

 

Det var virkelig synd at det ble resultatet. Dette var før jeg begynte å følge henne, så jeg kan ikke uttale meg om dette. Man må nok være veldig tykkhudet i denne bransjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RoNo skrev:

Jeg har ikke fulgt HD like lenge som de fleste av dere. Jeg har henne på IG og er innom bloggen fra tid til annen. 

For min del føler jeg at fokuset blir klær, kropp og skjønnhet, og det enste som skiller henne fra andre er at hun har en kropp som ikke er typisk for temaet. For min del blir det dessverre litt knapt, for grunnen til at jeg begynte å følge henne var faktisk fordi hun er en PT som har en kropp som ikke alltid spiller på lag. Jeg skulle ønske hun dedikerte mer tid/spalteplass til treninga, ikke klær. Jeg forstår at å finne flotte treningsklær kan være en utfordring og det løfter treningslysten. Men siden jeg har en kranglete kropp,så hadde jeg håpet at hun kunne komme med flere treningstips og øvelser, som jeg er helt sikker på hun har kunnskap om. Det hadde vært mer motiverende å se henne slik som Funkigine, for der blir det litt for tøft for meg. 

En annen ting, hun er åpen om at resultatet etter operasjonen ikke var helt som forventet. Jeg hadde følt det hadde vært både motiverende og lærerikt om hun var 100% ærlig om hva hun kunne gjort annerledes. Klart, jeg kan ikke kreve eller forvente det, og ja det er en privatsak. Men jeg hadde synes det hadde vært topp om det kom fram skikkelig. 

Hun har muligheten til å bruke plattformen sin til å bli så mye dypere, meningsfull og inspirerende enn den er på det nåværende tidspunkt. Kanskje jeg skal slutte å følge henne og heller komme med tilbakemeldinger til Funkigine om at jeg og flere trenger lavterskel øvelser. 

Synes du har noen gode poenger. Det er absolutt plass til en trenings-influencer som har fokus på trening for store. Det er tross alt stor forskjell på hvilke øvelser som er gode og motiverende for en overvektig og for en Funkygine-type. Litt synd HD ikke har mer fokus på det for det tror jeg hadde fungert bra så lenge hun/man ignorerer peset hun fikk for ikke å ha typisk PT-kropp som @Infinity nevner.

Jeg liker når HD tar opp SoMe og samfunnet. På det området synes jeg hun har mye fornuftig å komme med. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...