Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 hours ago, Lill :) said:

Det er positivt at hun viser frem øvelsen, men er det riktig å ha bøy i knærne? 

Når jeg trente med PT så ble den gyngingen hun driver med kategorisert som juks. Hjelper til med andre muskelgrupper, og har da sannsynligvis for mye vekt på sånn at det blir for tungt for den isolerte muskelgruppa hun skal trene. Samme med de som gynger på overkroppen ved bicepsøvelse med stang/frivekt, hvor de får drahjelp av gyngingen for å få løfta. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Siste rant på insta viser så veldig tydelig en HD som burde logge seg av SoMe, og holde seg borte i lang tid. Når man klarer å vinkle det til å være/føle seg som en dårlig mamma, fordi bhg sendte melding til far først.. da er det ubalanse i hodet. Hun skriker jo ubevisst om hjelp, men tar jo ikke imot hjelpen som er tilgjengelig! 

Nå vet vi jo ikke hva som foregår i kulissene, men utifra mitt inntrykk; jeg syns det er veldig synd ingen setter foten ned for henne.. de rundt må da se hvor mye hun sliter? 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet

Tviler på at det er noe realisme i det siste der. Tror det kun er for å ha noe innhold og skape engasjement rundt mammarollen. 

• Liker 4
Skrevet
cerruti skrev (7 timer siden):

Tviler på at det er noe realisme i det siste der. Tror det kun er for å ha noe innhold og skape engasjement rundt mammarollen. 

Er jo heller ikke rart de sier fra til far siden det er han som henter og leverer oftest, og den personen de forholder seg mest til. Som hun også ga oss info om.

• Liker 13
Skrevet
9 hours ago, Lileep said:

Siste rant på insta viser så veldig tydelig en HD som burde logge seg av SoMe, og holde seg borte i lang tid. Når man klarer å vinkle det til å være/føle seg som en dårlig mamma, fordi bhg sendte melding til far først.. da er det ubalanse i hodet. Hun skriker jo ubevisst om hjelp, men tar jo ikke imot hjelpen som er tilgjengelig! 

Nå vet vi jo ikke hva som foregår i kulissene, men utifra mitt inntrykk; jeg syns det er veldig synd ingen setter foten ned for henne.. de rundt må da se hvor mye hun sliter? 

Hvordan setter man foten ned for et voksent menneske da? Ser folk stadig etterlyser dette rundt influensere, at de rundt må "si ifra", men Helene er voksen. Andre kan ikke sette foten ned, de kan ikke tvang-avlogge henne... 

Skrevet
9 minutter siden, Albbas said:

Hvordan setter man foten ned for et voksent menneske da? Ser folk stadig etterlyser dette rundt influensere, at de rundt må "si ifra", men Helene er voksen. Andre kan ikke sette foten ned, de kan ikke tvang-avlogge henne... 

Nei, selvfølgelig kan ingen tvinge henne til noe når det gjelder henne selv. Men de rundt henne kan konfrontere henne og gi henne valg. Mannen kan sette foten ned når det gjelder datteren og bruk av henne i SoMe.. da kan det hende hun våkner og skjønner tegninga? 

Skrevet (endret)
cerruti skrev (8 timer siden):

Enig.

Som om noen i 2022 skulle synes at dette paret har en “utradisjonell kjønnsfordeling i heimen” fordi far oftest leverer/henter i barnehagen😆

Tror ikke et sekund på at HD føler seg som en mislykket mor pga dette. Men hvis hun gjør det burde hun seriøst få hjelp!

Er nok bare litt oppvarming av andre "mislykkede" mødre før dagens reklamer.

Endret av Finlay
Skrevet
Finlay skrev (43 minutter siden):

Enig.

Som om noen i 2022 skulle synes at dette paret har en “utradisjonell kjønnsfordeling i heimen” fordi far oftest leverer/henter i barnehagen😆

Tror ikke et sekund på at HD føler seg som en mislykket mor pga dette. Men hvis hun gjør det burde hun seriøst få hjelp!

Er nok bare litt oppvarming av andre "mislykkede" mødre før dagens reklamer.

Hun vet hvilke ord hun skal bruke for å trigge frem sympatien hos *venninnene*...Hva man ikke gjør for oppmerksomhetens skyld..🙄

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, Beatbox said:

Hun vet hvilke ord hun skal bruke for å trigge frem sympatien hos *venninnene*...Hva man ikke gjør for oppmerksomhetens skyld..🙄

Helt utrolig hva hun får seg til å gjøre. Om det nå ikke skulle være et snev av sannhet i situasjonen hun bruker, så er det like mye bevis på ubalanse i hodet hennes. For det er ikke normalt å dikte opp scenarioer som dette for å få trafikk på kanalen… 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (4 timer siden):

Helt utrolig hva hun får seg til å gjøre. Om det nå ikke skulle være et snev av sannhet i situasjonen hun bruker, så er det like mye bevis på ubalanse i hodet hennes. For det er ikke normalt å dikte opp scenarioer som dette for å få trafikk på kanalen… 

Hun diktet jo opp dette med offentlig amming...🙄

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, Beatbox said:

Hun diktet jo opp dette med offentlig amming...🙄

Ja søren, den hadde jeg glemt 😱 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er mulig jeg er i overkant kritisk her, men jeg har ikke sansen for den sammenblandingen av hennes daglige jobb og hennes sosiale kanal (jfr. dagens instagram story: «ringer du til Ice kundeservice i dag, er det min stemme du hører»). For meg fremstår det lite profesjonelt. Det samme gjelder selfier fra arbeidsplassen. Ønsker Ice å bli assosiert med hennes innhold på IG?  Det vet jeg ikke. Var det jeg som var hennes arbeidsgiver ville jeg ikke ønsket det.

Endret av Laia
  • Liker 12
  • Nyttig 8
Gjest Kattedama
Skrevet
Laia skrev (1 time siden):

Det er mulig jeg er i overkant kritisk her, men jeg har ikke sansen for den sammenblandingen av hennes daglige jobb og hennes sosiale kanal (jfr. dagens instagram story: «ringer du til Ice kundeservice i dag, er det min stemne du hører»). For meg fremstår det lite profesjonelt. Det samme gjelder selfier fra arbeidsplassen. Ønsker Ice å bli assosiert med hennes innhold på IG?  Det vet jeg ikke. Var det jeg som var hennes arbeidsgiver ville jeg ikke ønsket det.

Dette har jeg reagert på også. Hva slags arbeidsgiver tenker at det er helt greit at en ansatt legger ut en rant på sosiale medier om oppstart etter permisjon, og som tenker at innholdet på HD sin bedriftskonto på IG passer overens med en viss seriøsitet man forventer fra et profesjonelt firma? 

Skrevet
Lill :) skrev (34 minutter siden):

Dette har jeg reagert på også. Hva slags arbeidsgiver tenker at det er helt greit at en ansatt legger ut en rant på sosiale medier om oppstart etter permisjon, og som tenker at innholdet på HD sin bedriftskonto på IG passer overens med en viss seriøsitet man forventer fra et profesjonelt firma? 

Siden hun ble utnevnt til Årets Leder så viser jo det at de ikke bryr seg en døyt.....

• Liker 8
Skrevet

Ice har oursourcet kundeservice til transcom, et callsenter selskap i Fredrikstad.... så ikke sikkert ice er klar over dette...

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke utradisjonelt på noen som helst måte at fedre leverer/henter mest i barnehage. Ikke for 30 år siden engang tror jeg.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Kjenner at jeg ikke gidder bevitne et nytt samarbeid med ny kostholds-firma. Var det ikke FUS som var så bra? Jeg er heller ikke interessert å få pushet reklame for et kosthold nå inn i jula. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
cerruti skrev (33 minutter siden):

Kjenner at jeg ikke gidder bevitne et nytt samarbeid med ny kostholds-firma. Var det ikke FUS som var så bra? Jeg er heller ikke interessert å få pushet reklame for et kosthold nå inn i jula. 

Og hvor lenge varer det denne gangen før noe nytt må prøves 🤔

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
27 minutter siden, Beatbox said:

Og hvor lenge varer det denne gangen før noe nytt må prøves 🤔

Er litt trist for de som sponser henne, de vil jo ikke få den reklamen/mengden nye kunder de kanskje håper på. Fordi troverdigheten til HD er så lav, at ingen tror på det produktet. 

• Liker 7
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor jeg lar meg sjokkere av dette, for hun har jo gjort det før. Men jeg syns rett og slett det er uetisk av Helene. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke hun kan gå foran med et godt eksempel og gjøre et ærlig forsøk med ROS. Hun vil slite med å bli frisk når hun kaster seg på ulike dietter slik hun driver på med nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...