Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun ser at dette kan hun tjene litt ekstra kroner på slik at de før seg en større plass å bo. På sikt. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Finlay skrev (6 timer siden):

Hvem skulle trodd at HD ville utvikle seg til å bli en av verstingene når det gjelder skjult reklame?😆 På'an igjen i dag.

-Mange av dere har sikkert fått med dere at jeg er ganske opptatt av dette med merking i sosiale medier. Nøyaktig hvorfor dette engasjerer har mange grunner egentlig. Jeg mener det er viktig at vi bloggere viser at vi har integritet og ikke lurer følgerene våre. For meg handler det veldig mye om å være ærlig med dere som lesere, og ikke minst være stolt over mine samarbeidspartnere.

Bloggere har en enorm påvirkningskraft, og jeg mener det burde være likhet for loven, uansett om jeg er enig med loven eller ikke. Jeg må være ærlig og innrømme at det føles urettferdig av og til at man selv sitter og gjør undersøkelser for å merke riktig, mens det virker som om noen bloggere benytter seg av alle gråsonene de kan finne. At andre velger å operere i gråsonene betyr selvsagt ikke at jeg også må gjøre det, jeg må jo feie for min egen dør, men allikevel føles det av og til urettferdig. Så ærlig må jeg være.

https://www.helenedrage.no/2017/11/05/derfor-merker-jeg-ikke-zizzi-klaer-i-sosiale-medier/

Helt enig.

Reels på reels med kjoler, som skulle vært merket (men merkes bare i stories). Folk spør i kommentarfeltet hvor kjolen (og annet tilbehør er fra). Helene svarer villig vekk på hvor alt er fra…utenom kjolene. Da er svaret alltid at hun sender link i DM. Sikkert fordi hun da tjener noen slanter hvis noen klikker seg inn.

Jeg skjønner ikke at store annonsører og aktører som Ellos, Cubus kan være bekjent med en slik metode. De er jo også ansvarlige for å ikke bryte lover og reglement om reklamemerking.

Kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på hva som inngåes i kontrakter og avtaler mellom annonsører og influensere.

Endret av Laia
  • Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning. 

Sol, admin.

Skrevet
Laia skrev (18 timer siden):

Helt enig.

Reels på reels med kjoler, som skulle vært merket (men merkes bare i stories). Folk spør i kommentarfeltet hvor kjolen (og annet tilbehør er fra). Helene svarer villig vekk på hvor alt er fra…utenom kjolene. Da er svaret alltid at hun sender link i DM. Sikkert fordi hun da tjener noen slanter hvis noen klikker seg inn.

Jeg skjønner ikke at store annonsører og aktører som Ellos, Cubus kan være bekjent med en slik metode. De er jo også ansvarlige for å ikke bryte lover og reglement om reklamemerking.

Kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på hva som inngåes i kontrakter og avtaler mellom annonsører og influensere.

Fatter ikke at det er lov?

Som følger kjenner man naturligvis hennes modus operandi, og forstår at dette er skjult reklame. Mens det for andre kan se ut som hun oppriktig lurer på "Hva synes du om fargen på denne kjolen?" "Skal jeg velge den rosa eller den grønne kjolen?"

Man skal ikke måtte be om link til produktene en influenser reklamerer for, pr.pm. Det er jo helt vilt!

-Forbrukerne skal oppfatte at et innlegg inneholder markedsføring med en gang de ser innlegget, uavhengig av om de er faste følgere eller om de tilfeldigvis ser innholdet.

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning#hvordanmerke

Skrevet

Liker stilen på den nye kjolen, men klarer ikke la være å tenke; en sjokoladeflekk/ketchupflekk og kjolen er merket for alltid 😂 ref min egen erfaring med barn og hvite/lyse klær

• Liker 5
Skrevet

Det er så mye skjult reklame her at det er skremmende. Og ingen har kommentert det under bildene/reelsene? Eller sletter hun negative kommentarer? 

Skrevet

Blir lite avslapping med hårføhneren mtp strømprisene...sier hun.....Hva med å droppe kjolekjøp 3 ganger i uken f.eks?? Forbruket matcher ikke enkelte uttalelser...as usual....

• Liker 15
Skrevet
Finlay skrev (29 minutter siden):

Fatter ikke at det er lov?

Som følger kjenner man naturligvis hennes modus operandi, og forstår at dette er skjult reklame. Mens det for andre kan se ut som hun oppriktig lurer på "Hva synes du om fargen på denne kjolen?" "Skal jeg velge den rosa eller den grønne kjolen?"

Man skal ikke måtte be om link til produktene en influenser reklamerer for, pr.pm. Det er jo helt vilt!

-Forbrukerne skal oppfatte at et innlegg inneholder markedsføring med en gang de ser innlegget, uavhengig av om de er faste følgere eller om de tilfeldigvis ser innholdet.

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning#hvordanmerke

Kan ikke tro det er innafor å holde på slik nei.

Hvis innleggene hadde vært merket korrekt, tydelig og først i teksten med «Reklame» , og om hun også da hadde svart direkte på forespørsler hvor kjolene er fra (med evt link som tillegg) hadde saken vært en annen.

Da hadde jeg hatt tiltro til henne. Slik hun holder på nå mister jeg tillit til både henne og aktørene hun samarbeider med.

• Liker 3
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
Pione skrev (9 minutter siden):

Det er så mye skjult reklame her at det er skremmende. Og ingen har kommentert det under bildene/reelsene? Eller sletter hun negative kommentarer? 

Si det. Jeg tror at hennes måte å reagere på konstruktiv kritikk på har hatt en form for «oppdragende» effekt. Mulig folk ikke gidder å spørre når man ser hvordan hun reagerer og når man risikerer å bli blokkert 

Gjest tullerikke
Skrevet

Med tanke på at føneren er tilbake, så er det vel ikke lenge før det kommer et innlegg om en ny smell. 

Skrevet
tullerikke skrev (2 minutter siden):

Med tanke på at føneren er tilbake, så er det vel ikke lenge før det kommer et innlegg om en ny smell. 

Hva er greia med hårføneren, hvorfor nevner alle den? Jeg skjønner ikke helt. 

• Liker 3
Gjest tullerikke
Skrevet
Pantoten skrev (8 minutter siden):

Hun setter på hårføner når ting er vanskelig. 

Skrevet

Passet ikke den nye kjolen siden hun ikke har vist den frem enda skal tru 🤔 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Pantoten skrev (1 time siden):

Hun bruker den som avspenning/avkobling. Legger seg ned med føneren på, ved siden av seg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes den kjolen ikke var fin i det hele tatt. Sklir rett inn på oktoberfesten da..🍺

• Liker 27
Skrevet
Rosasko skrev (1 time siden):

Passet ikke den nye kjolen siden hun ikke har vist den frem enda skal tru 🤔 

Ser mer ut som hun skal lage en føljetong med Reels om den. Litt som med fødehistorien, følg med for del 2 osv. 

• Liker 5
Skrevet
Cappuccino skrev (10 minutter siden):

Ser mer ut som hun skal lage en føljetong med Reels om den. Litt som med fødehistorien, følg med for del 2 osv. 

ja godt mulig 🤔 fekk bare en følelse av at den ikke passet, og hun ble deprimert dermed hårføner 🫣 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosasko skrev (8 minutter siden):

ja godt mulig 🤔 fekk bare en følelse av at den ikke passet, og hun ble deprimert dermed hårføner 🫣 

Var bare avslutningen på Reelen: follow for part two. Foretrekker helst å hoppe over Reelsene hennes, men for å få se kjolen måtte jeg se Reel. Hun prøver sikkert bare å skape litt mer aktivitet på IG. Har inntrykk av at det er flere her inne som ikke liker Reelsene hun legger ut. 

• Liker 5
Skrevet

Lite konstruktiv kritikk fra meg nå men kjolen ser fæl ut.. Med mindre man skal på sånn typisk bygdefest..

• Liker 4
Skrevet
Lunabelle skrev (24 minutter siden):

Hun bruker den som avspenning/avkobling. Legger seg ned med føneren på, ved siden av seg.

Åja, som white noise. Heldigvis finnes det mye sånt på Spotify eller youtube, det trekker mindre strøm ;)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...