Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
*blueberry* skrev (1 time siden):

Siden HD leser her inne så vil jeg legge ut denne: https://scholar.google.no/scholar?q=effects+of+the+ketogenic+diet+on+performance+and+body+composition&hl=no&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart#d=gs_qabs&t=1661693038472&u=%23p%3DviFNwEeV_ZgJ

Nyere forskning viser at ketodietten kan absolutt hjelpe deg ned i vekt (så lenge du holder deg til den), men at den gir et høyere tap av fettfri masse (muskler), og dårligere fremgang i både utholdenhet (-3,3%) og styrketrening (-5,6% 1RM). 

Siden HD er tilbake på trening (hurra) så kanskje ikke keto blir så attraktivt lengre. Man kan tross alt gå ned i vekt på alle dietter, og keto er ikke anbefalt for verken slankeopererte, spiseforstyrrede eller ved trening. 

Keto kan også påvirke hormonene i kroppen negativt når man er dame, så det bør også være en faktor man tenker over (samme gjelder HIIT trening). 

Dette innlegget er ment som ren info til alle interesserte, HD og evt sårbare mennesker hun inspirerer. 

På hvilken måte påvirker HIIT hormonene negativt i en kvinnekropp? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet

Veldig bra å ikke benytte selskaper som behandler ansatte dårlig (Zizzi), men når man blir sponset av Twistshake så er det ikke så viktig likevel. Dobbeltmoral lenge leve

Skrevet
Lileep skrev (På 27.8.2022 den 16.17):

Her står det også det.. trodde faktisk det var vanlig de fleste steder å ha oppslag om det, eller en uskreven regel at man filmer ikke i garderoben. I svømmehaller er det ikke lov å ha mobil noen steder, skulle ønske det ble praksis over alt når det gjelder trening osv

Nei... Det håper jeg ikke. Da får jeg jo ikke hørt på musikk mens jeg trener. 😩 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Atter en gang messes det om alenetid. Det gjør henne til en bedre mamma sier hun. 

Javel, men ikke kom med at happy mum gir happy baby. Det er ikke barnet som skal tilpasse seg mors behov for å få god omsorg. Det er mor som skal tilpasse seg barnet og sørge for god omsorg. 

Det står i stillingsinstruksen som følge av morskapet. Egne behov må settes til side for å gi barnet det barnet  trenger. Så kommer mor sine behov.

I den rekkefølgen.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet
33 minutter siden, loffen said:

Nei... Det håper jeg ikke. Da får jeg jo ikke hørt på musikk mens jeg trener. 😩 

Det er sant. Den biten tenkte jeg ikke på! Men håper de aller aller fleste har respekt nok til å ikke stå å filme i en garderobe. 

Skrevet
*blueberry* skrev (6 timer siden):

Hun er nok for syk til behandling akkurat nå. Det ser man ofte innen psykiske lidelser og spiseforstyrrelser. Vektnedgangen hun tidligere har fått av keto veier nok tyngre enn en hard jobb for langvarig tilfriskning.

Problemet her er at hun deler det offentlig, det synes godt når dette er det første spørsmålet i spørsmålsrunden. 

Hun skriver da at hun er i behandling hos fastlegen... mulig hun har fått prøve slankemedisin nå da 🤷‍♀️ Når man er i manko på disiplin så er det lite som hjelper, hverken operasjon eller noe annet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke fått med meg dette med Zizzi som hun skriver dårlig om, de behandler ansatte dårlig?? 

Skrevet
Jammf skrev (8 timer siden):

Atter en gang messes det om alenetid. Det gjør henne til en bedre mamma sier hun. 

Javel, men ikke kom med at happy mum gir happy baby. Det er ikke barnet som skal tilpasse seg mors behov for å få god omsorg. Det er mor som skal tilpasse seg barnet og sørge for god omsorg. 

Det står i stillingsinstruksen som følge av morskapet. Egne behov må settes til side for å gi barnet det barnet  trenger. Så kommer mor sine behov.

I den rekkefølgen.

Hun har vært mamma i litt over 1 år. Hun har hatt mer alenetid enn mange har på 10 år. Vet ingen som snakker så mye om alenetid som henne. Men skjønner jo at det er en stor omveltning fra å ligge på sofaen å høre på hårføneren.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Criador skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke fått med meg dette med Zizzi som hun skriver dårlig om, de behandler ansatte dårlig?? 

Aner ikke hva hun snakker om, både hun og moren var daglig leder på Zizzi Nordby mener jeg 🧐 men forsto det slik at det ikke endte så bra da… hvor feilen ligger der er vanskelig å si. Kanskje noen tok over franchisen etter hennes mor og hun følte seg dårlig behandlet?🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Alltid kryptisk. Sier A, ikke B. Fortsetter å dele keto-oppskrifter og noe som ser ut som et «gå veldig hardt ut-treningsregime.» 

• Liker 3
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
Criador skrev (8 timer siden):

Dersom du går inn på Helenes IG så Finner du mer informasjon om det. 

Kilde: https://www.instagram.com/helenedrage/

333A5572-B2B3-4655-A2C5-872043DB3DDB.jpeg

Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
Despicable Me skrev (41 minutter siden):

Hun har vært mamma i litt over 1 år. Hun har hatt mer alenetid enn mange har på 10 år. Vet ingen som snakker så mye om alenetid som henne. Men skjønner jo at det er en stor omveltning fra å ligge på sofaen å høre på hårføneren.

Mitt inntrykk er at hun av og til bruker IG som om det var venninnene hennes hun kommuniserte med. Alle kan selvsagt ha behov for litt alenetid, men når det blir et tema i SoMe flere ganger i uka, så er det litt spesielt syns jeg.

Skrevet
Lily Of the Valley skrev (15 minutter siden):

Mitt inntrykk er at hun av og til bruker IG som om det var venninnene hennes hun kommuniserte med. Alle kan selvsagt ha behov for litt alenetid, men når det blir et tema i SoMe flere ganger i uka, så er det litt spesielt syns jeg.

Ikke sant! Litt merkelig at fokuset er alenetid når man er nybakt mot. Har far like mye alenetid? Ikke som hun snakker om iallefall 

• Liker 3
Skrevet
Lillemor1982 skrev (9 timer siden):

Hun skriver da at hun er i behandling hos fastlegen... mulig hun har fått prøve slankemedisin nå da 🤷‍♀️ Når man er i manko på disiplin så er det lite som hjelper, hverken operasjon eller noe annet. 

Ja så det nå, det er bra at hun opplyser om at det er mer oppfølging og ikke så strengt kosthold som man fikk inntrykk av. Uansett hva opplegget er nå så håper jeg hun finner noe som fungerer i denne perioden og at hun evt kan prøve ROS igjen etter hvert når hun har kommet litt lengre. 

Skrevet

Gir treningen max tre uker før hun gir seg igjen. Går ut altfor hardt til at hun kommer til å få det etablert som en vane og noe hun gjør en dag selvom motivasjonen ikke er på topp. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
Summeer skrev (15 minutter siden):

Gir treningen max tre uker før hun gir seg igjen. Går ut altfor hardt til at hun kommer til å få det etablert som en vane og noe hun gjør en dag selvom motivasjonen ikke er på topp. 

Bare helt sånn generelt siden jeg sjelden har vært på treningssenter: hva er oppgavene til en PT? Jeg skjønner at det innebærer å sette opp hvilke øvelser som skal gjøres og antall repetisjoner, men ligger det også til PT’en å vurder hvor mange treninger i uka og hvor lenge som er hensiktsmessig ut fra de forutsetningene man har?

Skrevet
*blueberry* skrev (17 timer siden):

Siden HD leser her inne så vil jeg legge ut denne: https://scholar.google.no/scholar?q=effects+of+the+ketogenic+diet+on+performance+and+body+composition&hl=no&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart#d=gs_qabs&t=1661693038472&u=%23p%3DviFNwEeV_ZgJ

Nyere forskning viser at ketodietten kan absolutt hjelpe deg ned i vekt (så lenge du holder deg til den), men at den gir et høyere tap av fettfri masse (muskler), og dårligere fremgang i både utholdenhet (-3,3%) og styrketrening (-5,6% 1RM). 

Siden HD er tilbake på trening (hurra) så kanskje ikke keto blir så attraktivt lengre. Man kan tross alt gå ned i vekt på alle dietter, og keto er ikke anbefalt for verken slankeopererte, spiseforstyrrede eller ved trening. 

Keto kan også påvirke hormonene i kroppen negativt når man er dame, så det bør også være en faktor man tenker over (samme gjelder HIIT trening). 

Dette innlegget er ment som ren info til alle interesserte, HD og evt sårbare mennesker hun inspirerer. 

Synes kanskje at påstanden om at keto kan ha negativ hormonpåvirkning er en litt uheldig blanket statement og til skremsel. Dersom man har en hormonforstyrrelse fra før, for eksempel PCOS, kan keto (eller i det minste lavkarbo) være med på å få ting tilbake i balanse. Det er ikke til å komme ifra at mange med PCOS har god effekt av karbohydratrestriksjon. Men det er jo individuelt hva som er lurt, og keto er nok for en del unødvendig strengt hvis man i utgangspunktet er frisk/uten spesielle tilstander.

• Liker 1
Skrevet

Ny uke, ny uforståelig reel fra treningssenter med Tangerudbakken-Engelsk. 🥳😂

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Pantoten skrev (11 minutter siden):

Synes kanskje at påstanden om at keto kan ha negativ hormonpåvirkning er en litt uheldig blanket statement og til skremsel. Dersom man har en hormonforstyrrelse fra før, for eksempel PCOS, kan keto (eller i det minste lavkarbo) være med på å få ting tilbake i balanse. Det er ikke til å komme ifra at mange med PCOS har god effekt av karbohydratrestriksjon. Men det er jo individuelt hva som er lurt, og keto er nok for en del unødvendig strengt hvis man i utgangspunktet er frisk/uten spesielle tilstander.

Karbohydratrestriksjon og keto er ikke helt det samme. Når man snakker generelt så snakker man ikke om spesifikke sykdommer. 

Skrevet
*blueberry* skrev (22 minutter siden):

Karbohydratrestriksjon og keto er ikke helt det samme. Når man snakker generelt så snakker man ikke om spesifikke sykdommer. 

Det er sant. Har inntrykk av at det er forsket mest på keto i forbindelse med PCOS. Men greit, det er en liten avsporing her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...