Summeer Skrevet 24. august 2022 #14041 Skrevet 24. august 2022 Lily Of the Valley skrev (7 minutter siden): Man tjener ikke opp rettigheter til sykt barn-dager. Det har man uavhengig av om man har vært i jobb eller permisjon Du må ha vært i jobb i minst fire uker. Han har vel akkurat kommet tilbake fra perm, og mulig hun ikke har jobbet fire uker enda... (ulønnet permisjon gjør at du mister rettigheter) 1
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 24. august 2022 #14042 Skrevet 24. august 2022 (endret) Summeer skrev (5 minutter siden): Du må ha vært i jobb i minst fire uker. Han har vel akkurat kommet tilbake fra perm, og mulig hun ikke har jobbet fire uker enda... (ulønnet permisjon gjør at du mister rettigheter) Nei, det er feil. Ved barns sykdom har du rett til sykt barn-dager uavhengig av om du har vært i jobb eller permisjon. Så skiller dette seg fra dersom en selv blir syk. Da er det andre krav. Rettelse: ser at det faktisk er krav til yrkesaktivitet, så beklager den. Har aldri jobbet hos en arbeidsgiver som ikke betaler for disse dagene fra første stund Endret 24. august 2022 av Lily Of the Valley
Gjest Albbas Skrevet 24. august 2022 #14043 Skrevet 24. august 2022 1 minutt siden, Lily Of the Valley said: Nei, det er feil. Ved barns sykdom har du rett til sykt barn-dager uavhengig av om du har vært i jobb eller permisjon. Så skiller dette seg fra dersom en selv blir syk. Da er det andre krav. Hvis du har hatt ulønnet perm må du ha jobbet 4 uker for å ha rett på sykt barn dager. Man kan få det via NAV i stedet men det er jo plunder. Uansett har da HD vært tilbake i jobb mer enn det. Men jeg syns det er en ikke-sak, at besteforeldre passer syke barnebarn er da vel greit det.
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 24. august 2022 #14044 Skrevet 24. august 2022 Albbas skrev (Akkurat nå): Hvis du har hatt ulønnet perm må du ha jobbet 4 uker for å ha rett på sykt barn dager. Man kan få det via NAV i stedet men det er jo plunder. Uansett har da HD vært tilbake i jobb mer enn det. Men jeg syns det er en ikke-sak, at besteforeldre passer syke barnebarn er da vel greit det. Jeg bomma litt på hva regelverket sier på dette punktet, så beklager det😊 Jeg sier bare hva jeg selv mener. Jeg har aldri hatt problemer med at besteforeldrene har passet ungene mine. Skulle ofte sett at de gjorde det mer😅 Men når de har vært sjuke, så har vi foreldre ønsket å være sammen dem. Det gjelder også nå når ungene er større. Jeg har full forståelse for at mangel på opptjente rettigheter gjør at man tyr til hjelp. Som jeg skrev først: det er mulig noen syns jeg overreagerer 😊
Jolanda Skrevet 24. august 2022 #14045 Skrevet 24. august 2022 Det er da helt normalt å få hjelp fra besteforeldre når barna er syke. Man har ikke ubegrenset med sykt barn-dager. 3
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 24. august 2022 #14046 Skrevet 24. august 2022 Jolanda skrev (4 minutter siden): Det er da helt normalt å få hjelp fra besteforeldre når barna er syke. Man har ikke ubegrenset med sykt barn-dager. Nei, ubegrenset med dager har man selvsagt ikke. Det er sikkert mange som får hjelp av besteforeldre. Jeg ville bare ikke valgt å gjøre det selv på den måten. Helene skal selvsagt gjøre slik det passer henne og familien best. Jeg bare stusset over det.
EtLiteTroll Skrevet 24. august 2022 #14047 Skrevet 24. august 2022 Lily Of the Valley skrev (2 timer siden): Mulig noen syns jeg overreagerer, men å plassere barnet hos besteforeldre når hun er syk, syns jeg er litt trist. Det jeg synes er trist, er at hun klager og er negativ om barnet og egentid hele tida, men så ser vi at hun får massevis av hjelp. Hun sier besteforeldrene og familie er helt fantastiske og passer barnet når det er sykt. Mannen leverer og henter barnet i barnehagen (Ble det sagt i den sykkelvogn reklamen). Og vi har sett fra starten at mannen har badet barnet hvert kveld, og at han og barnet står i vinduet og venter på HD sitter ute i bilen og snakker til mobilen. I tillegg er det mannen som ordner hus og hjem med rydding og rengjøring. Og likevel så virker hun bare oppgitt over hverdagen. Særlig at barnet er sykt, noe mange advarte henne om kom til å skje det første året i barnehage. Jeg får ikke inntrykk at hun er en av de slitne mødrene vi trenger å synes synd på. Hun får massevis av hjelp, men likevel framstår hun utrolig negativ. 19 13
*blueberry* Skrevet 24. august 2022 #14048 Skrevet 24. august 2022 EtLiteTroll skrev (8 minutter siden): Det jeg synes er trist, er at hun klager og er negativ om barnet og egentid hele tida, men så ser vi at hun får massevis av hjelp. Hun sier besteforeldrene og familie er helt fantastiske og passer barnet når det er sykt. Mannen leverer og henter barnet i barnehagen (Ble det sagt i den sykkelvogn reklamen). Og vi har sett fra starten at mannen har badet barnet hvert kveld, og at han og barnet står i vinduet og venter på HD sitter ute i bilen og snakker til mobilen. I tillegg er det mannen som ordner hus og hjem med rydding og rengjøring. Og likevel så virker hun bare oppgitt over hverdagen. Særlig at barnet er sykt, noe mange advarte henne om kom til å skje det første året i barnehage. Jeg får ikke inntrykk at hun er en av de slitne mødrene vi trenger å synes synd på. Hun får massevis av hjelp, men likevel framstår hun utrolig negativ. Det er dette jeg synes er så rart at hun velger å formidle gjennom sine kanaler. Det kan jo hende virkeligheten ikke er så kjip/ negativ, men hun velger altså å fremstille det på den måten offentlig. Jeg forstår ikke hva hun får ut av det, og om hun virkelig mener dette er barnets beste. 10 1
Xertio Skrevet 24. august 2022 #14049 Skrevet 24. august 2022 EtLiteTroll skrev (11 minutter siden): Mannen leverer og henter barnet i barnehagen (Ble det sagt i den sykkelvogn reklamen). Og vi har sett fra starten at mannen har badet barnet hvert kveld, og at han og barnet står i vinduet og venter på HD sitter ute i bilen og snakker til mobilen. I tillegg er det mannen som ordner hus og hjem med rydding og rengjøring. Virker helt rå den mannen da 😅 nesten litt misunnelig der 😅 9 1
AnnePåLande Skrevet 24. august 2022 #14050 Skrevet 24. august 2022 (endret) EtLiteTroll skrev (29 minutter siden): Det jeg synes er trist, er at hun klager og er negativ om barnet og egentid hele tida, men så ser vi at hun får massevis av hjelp. Hun sier besteforeldrene og familie er helt fantastiske og passer barnet når det er sykt. Mannen leverer og henter barnet i barnehagen (Ble det sagt i den sykkelvogn reklamen). Og vi har sett fra starten at mannen har badet barnet hvert kveld, og at han og barnet står i vinduet og venter på HD sitter ute i bilen og snakker til mobilen. I tillegg er det mannen som ordner hus og hjem med rydding og rengjøring. Og likevel så virker hun bare oppgitt over hverdagen. Særlig at barnet er sykt, noe mange advarte henne om kom til å skje det første året i barnehage. Jeg får ikke inntrykk at hun er en av de slitne mødrene vi trenger å synes synd på. Hun får massevis av hjelp, men likevel framstår hun utrolig negativ. Det som jeg synes er skummelt her, er all informasjonen du har om hvem som bader barnet, leverer og henter i bhg ol. All denne infoen får publikum servert «ufiltrert» av påvirkeren selv. HD utleverer for mye informasjon om mindreårige. Endret 24. august 2022 av AnnePåLande 15 6
Fotballfluen Skrevet 24. august 2022 #14051 Skrevet 24. august 2022 Sozzen skrev (7 timer siden): Jeg har nå 2 whippet, en greyhound + italiensk mynde og er fult klar over hvordan de skal se ut. Hunden er overvektig ja men ikke sykelig overvektig. Da hadde den slitt med å bevege seg og det gjør den ikke. Det er faktisk mulig å bevege seg helt greit selv om man er sykelig overvektig, både for mennesker og whippeter. Sykelig overvektig er man lenge før man er sengeliggende. 9 2
h/k Skrevet 25. august 2022 #14052 Skrevet 25. august 2022 Twinkle~ skrev (15 timer siden): Den er sykelig overvektig. Whippeter skal IKKE se i nærheten av sånn ut, det er en mynde og ikke en massiv utstillingslabrador🫣 En whippet er en meget atletisk bygget hund og bør få slippe å se ut som en tønne. Skal innrømme at jeg synes denne ser litt tjukk ut også. 🤔 Jeg hadde slanket denne hunden en halv kilo eller mer. Det er virkelig tragisk hvor tjukk hunden til HD er. 10
Summeer Skrevet 25. august 2022 #14053 Skrevet 25. august 2022 Hun utleverer jo helseopplysninger over en lav sko om ungen nå #stoppsharenting @Krølltang89 🙏 11 3
Lileep Skrevet 25. august 2022 #14054 Skrevet 25. august 2022 Lurer på om hun ikke ser seg selv i speilet? Siden hun fortsatt anbefaler dette serumet med bakgrunn i at huden hennes ser så mye bedre ut. Den ser jo så hoven og irritert ut, ser nesten ut som en allergisk reaksjon. Er det sånn at hvis man får betalt for å være sponsor så kan det ikke være noe negativt om produktet? At det ikke er lov å si det ikke fungerte for huden osv? 9
Gjest Finlay Skrevet 25. august 2022 #14055 Skrevet 25. august 2022 EtLiteTroll skrev (10 timer siden): Det jeg synes er trist, er at hun klager og er negativ om barnet og egentid hele tida, men så ser vi at hun får massevis av hjelp. Hun sier besteforeldrene og familie er helt fantastiske og passer barnet når det er sykt. Mannen leverer og henter barnet i barnehagen (Ble det sagt i den sykkelvogn reklamen). Og vi har sett fra starten at mannen har badet barnet hvert kveld, og at han og barnet står i vinduet og venter på HD sitter ute i bilen og snakker til mobilen. I tillegg er det mannen som ordner hus og hjem med rydding og rengjøring. Og likevel så virker hun bare oppgitt over hverdagen. Særlig at barnet er sykt, noe mange advarte henne om kom til å skje det første året i barnehage. Jeg får ikke inntrykk at hun er en av de slitne mødrene vi trenger å synes synd på. Hun får massevis av hjelp, men likevel framstår hun utrolig negativ. Mye som kræsjer ja😅 Etter at barnet begynte i bhg, setter hun "SÅ mye mer pris på stundene de har sammen", etterfulgt av post etter post om etterlengtet egentid, og at hun har barnevakt. Hun "kunne ikke se for seg HVOR travelt det skulle bli med barn, alt hun skulle gjort hjemme men ikke rekker", etterfulgt av post om at mannen gjør stort sett det meste hjemme. Hun burde innse hvor heldig hun er istedet for denne evinnelige klagingen over alt mulig. Hun har et friskt barn, en mann som ser ut til å være en fantastisk ektefelle og pappa, familie som stiller opp i alle sammenhenger, og en jobb hun trives i. Likevel finner hun alltid noe å surke over😂
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 25. august 2022 #14056 Skrevet 25. august 2022 10 hours ago, Xertio said: Virker helt rå den mannen da 😅 nesten litt misunnelig der 😅 Selv om jeg vet at alle influenceres første bud er "når folk kritiserer er de misunnelige" men akkurat når det gjelder mannen hennes, mistenker jeg at misunnelse faktisk er en sterkt medvirkende årsak til at hun blir så mye kritisert for å *sjekke notater* ha en mann som tar en god del av husarbeidet tilsynelatende både på eget initiativ og med glede. Dette tror jeg oppriktig at ganske mange kunne ønske seg men ikke har, og da er det selvfølgelig et problem og handler selvfølgelig ikke om at hun har en aktiv eller engasjert mann, men at HUN er lat.
Infinity Skrevet 25. august 2022 #14057 Skrevet 25. august 2022 Finlay skrev (20 timer siden): Store sjanser for at HD har har følgere fra flere år tilbake i tid -og kilo - som er like store nå, som hun var da. Sikkert kjempeinspirerende å lese at HD egentlig følte seg verdiløs på det tidspunktet, når grunnen til at de begynte å følge henne kanskje var nettopp at hun "elsket kroppen sin, og var glad i seg selv"😅 Kanskje hun leste her inne om hvor mislykka hun var i alt og hvor stygg hun var? Hvem vet. Kanskje de som må finne noe negativt med henne, for å så poste her inne daglig om det, skulle tatt seg en pause på hetsen ? 5
EtLiteTroll Skrevet 25. august 2022 #14058 Skrevet 25. august 2022 Bolledeig2.0 skrev (42 minutter siden): Selv om jeg vet at alle influenceres første bud er "når folk kritiserer er de misunnelige" men akkurat når det gjelder mannen hennes, mistenker jeg at misunnelse faktisk er en sterkt medvirkende årsak til at hun blir så mye kritisert for å *sjekke notater* ha en mann som tar en god del av husarbeidet tilsynelatende både på eget initiativ og med glede. Dette tror jeg oppriktig at ganske mange kunne ønske seg men ikke har, og da er det selvfølgelig et problem og handler selvfølgelig ikke om at hun har en aktiv eller engasjert mann, men at HUN er lat. Handler om at hun klager om absolutt alt selv om hun har en hands on mann. Tror ikke det er sånn at folk ikke unner henne en engasjert mann, men at hun likevel ikke gjennomfører ting hun annonser i sosialt media, og i tillegg klager over hverdagen. Hun skal liksom ha en livsstil blogg, men får det ikke til fordi hverdagen er så hard. 6 1
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 25. august 2022 #14059 Skrevet 25. august 2022 Bolledeig2.0 skrev (40 minutter siden): Selv om jeg vet at alle influenceres første bud er "når folk kritiserer er de misunnelige" men akkurat når det gjelder mannen hennes, mistenker jeg at misunnelse faktisk er en sterkt medvirkende årsak til at hun blir så mye kritisert for å *sjekke notater* ha en mann som tar en god del av husarbeidet tilsynelatende både på eget initiativ og med glede. Dette tror jeg oppriktig at ganske mange kunne ønske seg men ikke har, og da er det selvfølgelig et problem og handler selvfølgelig ikke om at hun har en aktiv eller engasjert mann, men at HUN er lat. Hæ? Det der mangler logikk. Helene klager på at hun er sliten, trenger alenetid o.s.v. Det blir ironisk når hun i sosiale media viser at mannen tar mye ansvar hjemme. For all del: de må selvsagt dele oppgavene som de vil, men da må hun (og andre) tåle at folk stusser og kommenterer når hun legger ut så mye klaging på alt mulig. Helene er en voksen person. Da tenker jeg vi må behandle hennes som det og ikke som et barn som skal unnskyldes for alt hun gjør.
Gjest Finlay Skrevet 25. august 2022 #14060 Skrevet 25. august 2022 Infinity skrev (16 minutter siden): Kanskje hun leste her inne om hvor mislykka hun var i alt og hvor stygg hun var? Hvem vet. Kanskje de som må finne noe negativt med henne, for å så poste her inne daglig om det, skulle tatt seg en pause på hetsen ? Har ALDRI lest her inne at HD var stygg😂 Ja, kanskje alle som kommenterer kritisk i trådene på Rampelys skulle tatt seg en velfortjent pause? Kanskje leser influenserne her inne, alle sammen, kanskje tar de seg nær av det. Hvem vet. Gud forby at man kommenterer det de selv legger ut😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå