Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
Tulleruska skrev (Akkurat nå):

I stedet for å kjøre seg en tur for å roe hodet, kunne hun heller gått. Sunnere for hodet, miljøet, lommebok og kropp.

Dette👏🏻 Man vet at å være fysisk aktiv (noe så enkelt som en liten gåtur) er veldig bra for psyken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lily Of the Valley skrev (41 minutter siden):

Mitt inntrykk av Helene er at vektnedgang (helst med kjappe resultater), er målet. Hun sier selv at hun har en overspisingslidelse, men er ikke villig til å legge ned innsats i å følge opplegget til ROS for å prøve å endre noe på det. Nå skal hun heller starte med Keto, om ikke like strengt som tidligere. Det er trist å se på at hun går i loop og så tydelig gjør ting som hun ikke har klart å fulgt opp tidligere. 

Og hvorfor utsette seg for nok en runde med offentlig dokumentasjon av prosjektene sine? Work in silence. Det har ingenting for seg å dele nok en gang at på mandag skjer det, nå skal det bli ordning og forbedringer. Begynn i det små, og for deg selv Drage. Ikke for å skape innhold til ett synkende skip. Det er dømt til å mislykkes. Og ta i mot hjelp fra fagpersoner, bruk de tilbudene som finnes. Ikke ta disse "snarveiene" som hittil ikke har vært mulig å holde eller følge opp. Og det er det kanskje en grunn til. Skippertak fungerer skjelden over tid, og vil bare gi resultater der og da. Dette burde hun jo vite etter å ha holdt på slik i årevis. Men for all del, jeg ønsker henne lykke til, la oss håpe dette er gangen hun faktisk greier å få orden på liv og kaos. Men jeg holder ikke pusten. 

• Liker 18
Skrevet (endret)

Jeg blir så oppgitt. Sitter ute og syter i bilen hver bidige dag. Hun har åpenbart mer alenetid enn de fleste og likevel klager hun for fullt. 

Jeg har også barn og behov for alenetid. Jeg har det også mye bedre når jeg trener. To fluer i en smekk. 

Endret av Jolanda
Skrivefeil
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Lily Of the Valley skrev (54 minutter siden):

Mitt inntrykk av Helene er at vektnedgang (helst med kjappe resultater), er målet. Hun sier selv at hun har en overspisingslidelse, men er ikke villig til å legge ned innsats i å følge opplegget til ROS for å prøve å endre noe på det. Nå skal hun heller starte med Keto, om ikke like strengt som tidligere. Det er trist å se på at hun går i loop og så tydelig gjør ting som hun ikke har klart å fulgt opp tidligere. 

Jeg synes det bare blir mer og mer falskt hele opplegget. Alle de kleine greiene hun legger ut om å like seg selv osv, samtidig som det virker som det eneste hun ønsker selv er å gå ned i vekt. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
Lily Of the Valley skrev (56 minutter siden):

Hun er nok mye sykere (spiseforstyrret) enn hun fremstår. Det er ofte at psykisk syke er for syke for å ta imot hjelp, og det kan tenkes at dette er tilfellet her. Utrolig synd at det skal kringkastet offentlig og evt påvirke andre 😔

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
*blueberry* skrev (6 minutter siden):

Hun er nok mye sykere (spiseforstyrret) enn hun fremstår. Det er ofte at psykisk syke er for syke for å ta imot hjelp, og det kan tenkes at dette er tilfellet her. Utrolig synd at det skal kringkastet offentlig og evt påvirke andre 😔

Ja, hadde hun sett hva som faktisk er det beste for henne, så hadde hun fulgt opplegget til ROS, ikke fortsatt på Keto-kjøret. Så det er mulig du har rett. For meg så viser dette bare at vektnedgang er det viktigste for henne, ikke å få hjelp. Rart ikke de rundt henne klarer å overbevise henne om hva som vil hjelpe. 

Skrevet
Lily Of the Valley skrev (Akkurat nå):

Ja, hadde hun sett hva som faktisk er det beste for henne, så hadde hun fulgt opplegget til ROS, ikke fortsatt på Keto-kjøret. Så det er mulig du har rett. For meg så viser dette bare at vektnedgang er det viktigste for henne, ikke å få hjelp. Rart ikke de rundt henne klarer å overbevise henne om hva som vil hjelpe. 

Jeg er ikke overrasket. Det er ikke bare bare å overbevise psykisk syke mennesker om hva som er best for de. Jeg ønsker HD alt godt, men jeg håper virkelig ikke at hun skal dele offentlig enda en runde med (p)sykelig oppførsel rundt trening, kropp og mat. Slike påvirkere trenger vi ikke. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Får inntrykk av det er et latskap inn i bildet også. Trilletur? Tur med hund? Lage vanlig middag? Du kan gå en tur selv om du overspiser. Men som helene sier: spiser for lite om dagen. 

Det var det hun sa hver uke når hun ble større og større og til slutt valgte  slankeoperasjon. 

Føler hun sier det for å "lure" seg selv. På samme måte som at hun har så "høye krav til alt, og derfor ender det med at jeg ikke gjør noe"

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har aldri kommentert her inne før, men nå måtte jeg bare 😅 Disse kjolene hennes, kjøper hun dem selv? "Jeg måtte bare klikke hjem..." sier hun jo hver uke. Var det ikke hun som sa at de ikke har verdens beste økonomi, og som satte i gang en spleis for hunden sin for en tid tilbake blant annet? Hun må jo bruke enorme summer på kjoler? Er jo helt sykt 😅 Og hva skjedde med der kjolegreiene. Det har jo tatt helt av..

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
Hvasierdu skrev (2 timer siden):

Får inntrykk av det er et latskap inn i bildet også. Trilletur? Tur med hund? Lage vanlig middag? Du kan gå en tur selv om du overspiser. Men som helene sier: spiser for lite om dagen. 

Det var det hun sa hver uke når hun ble større og større og til slutt valgte  slankeoperasjon. 

Føler hun sier det for å "lure" seg selv. På samme måte som at hun har så "høye krav til alt, og derfor ender det med at jeg ikke gjør noe"

Ja, bare for å ta trilletur: I mine permisjoner har jeg trillet hver eneste dag. Ikke alltid så fryktelig langt, men 30 min.-1,5 time. Alle jeg kjenner som har vært i permisjon har gjort det. Hvor mange ganger har jeg sett hun på trilletur? 2? Det er veldig bra for helsa med bevegelse og frisk luft.

• Liker 12
Skrevet

Fler som merket seg at hun sa hun begynte å bli forkjølet. Hvem regner med at hun våkner enda sykere i morgen og dessverre må utsette treningen enda en stund?

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Pakk 2-3 kjoler i treningsbagen om det er så vanskelig å bestemme seg for klær til arbeidsdagen..... lage problem 

• Liker 13
Skrevet
Lily Of the Valley skrev (8 timer siden):

Dette👏🏻 Man vet at å være fysisk aktiv (noe så enkelt som en liten gåtur) er veldig bra for psyken.

Godt for den ene bikkja di har å 😅

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, Jolanda said:

Ja, bare for å ta trilletur: I mine permisjoner har jeg trillet hver eneste dag. Ikke alltid så fryktelig langt, men 30 min.-1,5 time. Alle jeg kjenner som har vært i permisjon har gjort det. Hvor mange ganger har jeg sett hun på trilletur? 2? Det er veldig bra for helsa med bevegelse og frisk luft.

Hun trilla et par tre ganger, dvs. tok ferga til sentrum, drakk "kaffe" på EspressoHouse og trilla tilbake.. ergo ikke mange skritt ila turen...

• Liker 7
Gjest Bolledeig2.0
Skrevet
4 hours ago, Finnwife said:

Hun trilla et par tre ganger, dvs. tok ferga til sentrum, drakk "kaffe" på EspressoHouse og trilla tilbake.. ergo ikke mange skritt ila turen...

Dette er jo ren fanfiction? Med mindre man hadde overvåket henne døgnet rundt så vet dere ikke hva hun har eller ikke har brukt permisjonen sin på

Skrevet
Bolledeig2.0 skrev (17 minutter siden):

Dette er jo ren fanfiction? Med mindre man hadde overvåket henne døgnet rundt så vet dere ikke hva hun har eller ikke har brukt permisjonen sin på

Når hun gjør noe "riktig" så blir alt dokumentert...vær sikker!

I dag: trening, god dag og livet smiler. Viser også hvor hun jobber. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Bolledeig2.0
Skrevet
22 minutter siden, Hvasierdu said:

Når hun gjør noe "riktig" så blir alt dokumentert...vær sikker!

I dag: trening, god dag og livet smiler. Viser også hvor hun jobber. 

Ja dette er altså din gjetning av hva hun tenker, føler og gjør basert på det du ser på sosiale medier.

Fanfiction. 

Gjest Lily Of the Valley
Skrevet (endret)
Bolledeig2.0 skrev (7 minutter siden):

Ja dette er altså din gjetning av hva hun tenker, føler og gjør basert på det du ser på sosiale medier.

Fanfiction. 

Hva skal vi ellers ta utgangspunkt i? Hun deler  utrolig mye av livet sitt ellers. Dette handler rett og slett om logiske slutninger basert på hva Helene selv legger ut. Ikke minst så sier jo hun i story fra i går: hun beveger seg ikke.

Endret av Lily Of the Valley
Gjest Bolledeig2.0
Skrevet
13 hours ago, Dundun said:

Fler som merket seg at hun sa hun begynte å bli forkjølet. Hvem regner med at hun våkner enda sykere i morgen og dessverre må utsette treningen enda en stund?

4 minutter siden, Lily Of the Valley said:

Hva skal vi ellers ta utgangspunkt i? Hun deler  utrolig mye av livet sitt ellers. Dette handler rett og slett om logiske slutninger basert på hva Helene selv legger ut. Ikke minst så sier jo hun i story fra i går: hun beveger seg ikke.

Se quote over. Mener du oppriktig at sånne innlegg er "logiske slutninger" basert på innlegg hun legger ut? At hun antyder at hun er forkjølet for å ha en unnskyldning for å ikke trene i morgen? Det er masse sånt i denne tråden og ting trekkes til absurde konklusjoner.

95% av denne tråden er folk som sier at de ønsker Helene alt godt, ønsker at hun skal få orden på ting og måten de viser det på er å skrive innlegg av typen

"ja der feilet hun igjen, det var jammen ikke så rart, for hun får jo aldri noe til,  lat er hun og og gjør mye dumt og ja. Håhå, jeg derimot, er en MYE bedre person, for jeg leverte SENT i barnehagen og gikk masse trilleturer. Sunt med frisk luft."

De aller fleste som er aktive i tråden legger til grunn at hun er inne og leser innimellom. Tror dere oppriktig slike innlegg er dytten hun trenger? At selv om hun har hatt folk som har analysert livet hennes med lupe i 10+ år så kan det være at dersom hun bare leser et innlegg til på kvinneguiden om dårlig gjennomføringsevne så blir det gjennombruddet?

Eller er det bare god, gammeldags mobbing?

Skrevet
Bolledeig2.0 skrev (1 time siden):

Om hun hadde vert aktiv hadde vel ikke bikkja vert sykelig overvektig…?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...