Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, spekulasjoner og manglende kildehenvisninger. 

Sol, admin.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk hvertfall ikke lyst på den tredemøllen nå😏

• Liker 6
Skrevet
Sozzen skrev (10 timer siden):

Og da var det reklame for tredemøllen igjen.. Som hun garantert aldri bruker selv. 

Gjennonskubart dette Helene, ikke nange dagene etter den var nevt her inne. Bra du fikk til innhold.

• Liker 7
Skrevet
Pantoten skrev (14 timer siden):

Oi. Dette er ikke en god vei å starte på!

Og jeg må si at jeg på en måte forstår det, jeg har hatt slike tanker selv fordi jeg selv er overvektig og håper at mitt barn slipper å vokse opp overvektig, for det er ikke lett. Men jeg vil passe meg veldig for å gi signaler til mitt barn om at hen er for stor eller at det er positivt å bruke mindre størrelse enn alderen tilsier. Ganske sikkert at det er ett av punktene i oppskriften på å utvikle forstyrret spising. 

Jeg er helt enig. HD kom jo med noen slike uttalelser om barnets størrelse på klær ganske tidlig etter fødsel også. Nå er det en stund siden, men det ble diskutert her den gangen også. 

• Liker 5
Skrevet

Hvordan går det å like seg selv i undertøy foran mange tusen på some og misslike seg selv på stranden men MYE mindre folk?

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
mumrikk1 skrev (2 minutter siden):

Hvordan går det å like seg selv i undertøy foran mange tusen på some og misslike seg selv på stranden men MYE mindre folk?

Tipper at det er fordi på bilder hun legger ut har hun stålkontroll på alle flatterende vinkler og poseringer og akkurat hva og hvor mye eller lite andre får se. Noe som er umulig ellers.

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
loffen skrev (45 minutter siden):

Og topper det i dag enda en merkelig reel. :eeeh:

Skikkelig spenstig reel, veldig «dette fant jeg opp selv, og det finnes iiiiingen slike på Tik-Tok» 😂Asså,  vet ikke heeeeelt hva hun vil at vi skal vite om hennes «frykt» for klovner, men fint at hun ikke er redd for løver, tigre og bjørner - noe som ville bært mer logisk🤪 men filteret er jo on-point…not.

Hun har tidligere vært imot både filterbruk og fargeredigering ( såfremt det ikke er til «nyttig» bruk) så jeg er ganske i tvil om hun faktisk er så California solbrun🙄

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Bilde av mat = nytt forsøk på å spise sunt. 

Når bilder av mat ikke dukker opp lengre. Tilbake til gamle vaner

• Liker 8
  • Nyttig 5
Gjest Bolledeig2.0
Skrevet
1 hour ago, Hvasierdu said:

De siste tre-fire sidene har du forsøkt å shame Helene for først 1) være lat og ligge på sofaen og la mannen ordne alt, 2) ikke eie egen bolig 3) ikke klare å fullføre prosjekter hun har startet 4) ikke spiser middag sammen på en måte du personlig godkjenner 5) bruke penger på "feil" måte 6) ikke få til treningen, og sånn holder du på i hele tråden egentlig. 

Er det at Helene tilsynelatende ikke gidder å skamme seg over dette som gjør at denne kverningen på de samme punktene kommer, igjen og igjen og igjen? Dette er jo de samme greiene folk har sutret om siden 2012. Get over it :)

Skrevet
Hvasierdu skrev (4 timer siden):

Keto, igjen…

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin.

Skrevet

Er så drit lei disse reklame greiene hennes på story 😵💫 En ny en for 40 min sia om merkelapper . Rene TV shop reklamen som var på tv for minst 20 år sia stilen 🤪  Jada jeg er 50 år så Kansje ikke alle Dere her fikk med seg de dårlige amerikanske reklamene som gikk da 🙈 Er jo så lite insperasjon å få fra den insta kontoen nå … tror hu har låst seg fast og kommer ikke ut av det sporet sitt nå 🙄

• Liker 8
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet (endret)
Fredrikstad71mod skrev (23 minutter siden):

Er så drit lei disse reklame greiene hennes på story 😵💫 En ny en for 40 min sia om merkelapper . Rene TV shop reklamen som var på tv for minst 20 år sia stilen 🤪  Jada jeg er 50 år så Kansje ikke alle Dere her fikk med seg de dårlige amerikanske reklamene som gikk da 🙈 Er jo så lite insperasjon å få fra den insta kontoen nå … tror hu har låst seg fast og kommer ikke ut av det sporet sitt nå 🙄

Reklamen for merkelapper mangler troverdighet. Hun har flere ganger tidligere blitt tatt for ikke å ha prøvd ut produkter hun reklamerer for. Det har blitt så ille syns jeg, at jeg styrer unna det hun anbefaler. Det hjelper ikke at dette er vanlig «prosedyre» for influensere. 

For å vite hvilken kvalitet det er på slike lapper, så må de brukes over tid. At noen reklamerer med at navnelapper tåler vaskemaskin, oppvaskmaskin etc. er ikke dermed jevngodt med at de gjør det. Jeg ville heller spurt foreldre som har brukt slike lapper en stund om hvilke erfaringer de har.

Endret av Lily Of the Valley
Skrevet

Ironien i tekstene….

»….og det var ganske nytt for meg at alt må merkes»

»Hvordan gjør man egentlig det på best mulig måte?»

Hvis sistnevnte tankegang bare kunne overføres til reklamemerkingen også 🙄

• Liker 15
Skrevet
Lily Of the Valley skrev (3 timer siden):

Reklamen for merkelapper mangler troverdighet. Hun har flere ganger tidligere blitt tatt for ikke å ha prøvd ut produkter hun reklamerer for. Det har blitt så ille syns jeg, at jeg styrer unna det hun anbefaler. Det hjelper ikke at dette er vanlig «prosedyre» for influensere. 

For å vite hvilken kvalitet det er på slike lapper, så må de brukes over tid. At noen reklamerer med at navnelapper tåler vaskemaskin, oppvaskmaskin etc. er ikke dermed jevngodt med at de gjør det. Jeg ville heller spurt foreldre som har brukt slike lapper en stund om hvilke erfaringer de har.

Hun har jo flere søsken å spørre … ikke bare sin mamma 😅 Det er der jeg alltid har lurt på tidligere ting når hun/de ikke har erfaringer om noe el trenger råd . Hvorfor ikke spørre mamman sin eller de nærmeste ? Nei da , hu spørr jo heller følgerne på insta , som igjen for meg og sikkert flere at hun må jo være den «krevende» av unga i søsken flokken som aldri føler seg verken sett eller hørt nok 🙈

• Liker 3
Skrevet
mumrikk1 skrev (På 14.8.2022 den 22.32):

Jeg fikk hvertfall ikke lyst på den tredemøllen nå😏

Den «tredemøllen» er sponset til de fleste influencere i det siste. Et bra produkt trenger ikke sponses til alle og enhver, ergo kan den umulig være ett topp produkt. 

Så ikke noe jeg kommer til å bruke penger på, men det er ikke pga HD har den, men pga absolutt alle har fått den sponset. T.o.m CBE har fått den sponset og vist den frem i 1min, selv om hun har ett fullt utstyrt treningsrom med toppklasse-produkter i kjelleren, inkludert ei tredemølle som er øverst på topp 10-lista. Hvor stor sannsynlighet tror du det er for at hun drar frem den walkingpadden? 

Det er forresten også helt vanlig at sponsede produkter ikke brukes eller ikke blir likt, selv om det reklameres heftig for det. Jeg fikk med meg serien «Da vi styrte Internett» og der uttalte Pilotfrue at hun reklamerte for en sjokolade hun ikke kunne fordra og måtte spytte ut igjen etter bildene var tatt, men når det ga 50 000 inn på kontoen, så hvorfor si nei 🤷🏼‍♀️

https://tv.vg.no/kategori/100456/da-vi-styrte-internett

• Liker 10
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (10 timer siden):

Hun har jo flere søsken å spørre … ikke bare sin mamma 😅 Det er der jeg alltid har lurt på tidligere ting når hun/de ikke har erfaringer om noe el trenger råd . Hvorfor ikke spørre mamman sin eller de nærmeste ? Nei da , hu spørr jo heller følgerne på insta , som igjen for meg og sikkert flere at hun må jo være den «krevende» av unga i søsken flokken som aldri føler seg verken sett eller hørt nok 🙈

Klart HD spør følgerne om råd. Det er jo slik influencere jobber. Alle gjør det.

"Hvilken kjole skal jeg velge? Skal male soverommet, hvilken farge tror dere blir finest? Skal jeg gå for den eller den?"

(Selv om de naturligvis alt har bestemt seg. De vet gjerne også alltid best😄)

Og når HD -som bestemt fraber seg tips og råd i absolutt alle sammenhenger- spør, så er det naturligvis kun for å reetablere venninnefølelsen, og for å skape engasjement, gjerne i forbindelse med reklame.

Samme taktikk brukes også form av følelsesladde poster, gjerne etter en periode med mye reklame. Viktig å spe på med menneskelighet, sårbarhet og usikkerhet følgerne kan relatere til. Det er sånn influencer marketing fungerer.

Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
skruf skrev (2 timer siden):

Den «tredemøllen» er sponset til de fleste influencere i det siste. Et bra produkt trenger ikke sponses til alle og enhver, ergo kan den umulig være ett topp produkt. 

Så ikke noe jeg kommer til å bruke penger på, men det er ikke pga HD har den, men pga absolutt alle har fått den sponset. T.o.m CBE har fått den sponset og vist den frem i 1min, selv om hun har ett fullt utstyrt treningsrom med toppklasse-produkter i kjelleren, inkludert ei tredemølle som er øverst på topp 10-lista. Hvor stor sannsynlighet tror du det er for at hun drar frem den walkingpadden? 

Det er forresten også helt vanlig at sponsede produkter ikke brukes eller ikke blir likt, selv om det reklameres heftig for det. Jeg fikk med meg serien «Da vi styrte Internett» og der uttalte Pilotfrue at hun reklamerte for en sjokolade hun ikke kunne fordra og måtte spytte ut igjen etter bildene var tatt, men når det ga 50 000 inn på kontoen, så hvorfor si nei 🤷🏼‍♀️

https://tv.vg.no/kategori/100456/da-vi-styrte-internett

Men hvorfor skal folk bare akseptere det fordi alle influensere gjør det? Mange er klar over at det skjer, men det er andre som bør opplyses om at veldig mye er fake. Jo mer oppmerksomhet rundt det, jo bedre for da kan vi jo håpe at noen i hvert fall tar det til seg og endrer atferd. 

Når man er villige til å reklamere for produkt som man ikke har prøvd eller liker, så kan man lure på hva mer influensere er villige til å lyve om for å få følgere, klikk og spons. Siden Helene flere ganger har vist at hun mer enn gjerne reklamerer for produkter hun ikke har prøvd, så mister hun troverdighet på andre områder. Det hjelper heller ikke at hun også dokumenterer at hun sier noe i det ene øyeblikket og noe annet senere.

Gjest Kattedama
Skrevet
Lily Of the Valley skrev (33 minutter siden):

Men hvorfor skal folk bare akseptere det fordi alle influensere gjør det? Mange er klar over at det skjer, men det er andre som bør opplyses om at veldig mye er fake. Jo mer oppmerksomhet rundt det, jo bedre for da kan vi jo håpe at noen i hvert fall tar det til seg og endrer atferd. 

Når man er villige til å reklamere for produkt som man ikke har prøvd eller liker, så kan man lure på hva mer influensere er villige til å lyve om for å få følgere, klikk og spons. Siden Helene flere ganger har vist at hun mer enn gjerne reklamerer for produkter hun ikke har prøvd, så mister hun troverdighet på andre områder. Det hjelper heller ikke at hun også dokumenterer at hun sier noe i det ene øyeblikket og noe annet senere.

I tillegg er hun en versting når det gjelder merking av reklame. Så null kredibilitet på bakgrunn av dette. 

Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Klart HD spør følgerne om råd. Det er jo slik influencere jobber. Alle gjør det.

"Hvilken kjole skal jeg velge? Skal male soverommet, hvilken farge tror dere blir finest? Skal jeg gå for den eller den?"

(Selv om de naturligvis alt har bestemt seg. De vet gjerne også alltid best😄)

Og når HD -som bestemt fraber seg tips og råd i absolutt alle sammenhenger- spør, så er det naturligvis kun for å reetablere venninnefølelsen, og for å skape engasjement, gjerne i forbindelse med reklame.

Samme taktikk brukes også form av følelsesladde poster, gjerne etter en periode med mye reklame. Viktig å spe på med menneskelighet, sårbarhet og usikkerhet følgerne kan relatere til. Det er sånn influencer marketing fungerer.

For ett overfladisk liv de lever 😵💫 Og ett enormt oppmerksomhets behov 😅 Må ha vært ett veldig krevende barn hu HD 😂🙈

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...