Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Finlay
Skrevet
Jolanda skrev (2 timer siden):

Men har hun gitt seg diagnosen spiseforstyrrelse selv? Fødselsdepresjonen også? 

Fikk inntrykk av at hun har fått konstatert spiseforstyrrelse i hvert fall, i forkant av ROS-opplegget. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jolanda skrev (På 25.7.2022 den 18.34):

Mannen har jo hatt permisjon, så ser ikke helt hvorfor det skal bli enklere at barnet begynner i bhg. Det første året i bhg er også = ekstremt mye sykdom og endring i rutiner. 

Det er bare å stålsette seg. Barnehage-klagingen kommer med det samme. Da kan hun bruke den unnskyldningen. Er jo bare nye unnskyldninger hele tiden. Det er sånn ho er, det vet vel alle nå? 

• Liker 17
Skrevet
Zizi skrev (6 timer siden):

Det er bare å stålsette seg. Barnehage-klagingen kommer med det samme. Da kan hun bruke den unnskyldningen. Er jo bare nye unnskyldninger hele tiden. Det er sånn ho er, det vet vel alle nå? 

I tillegg er det mye sykdom den første tiden/årene i barnehagen. 

• Liker 2
Skrevet

Alvorlig mange unnskyldninger for å ikke trene.. som vanlig, forsåvidt.

Men igjen - trening trenger ikke å være å løfte vekter alene på et senter.. følger utallige småbarnsmødre på Instragram, de finner tiden til å trene, som oftest sammen med sine små.. trening er beste medisin for humøret og for å få mer energi, skjønner ikke at hun nedprioriterer det stadig vekk... 

• Liker 6
Skrevet

Hun kan for eksempel gå tur med ungen og den tjukke bikkja. Da får hun både rørt seg og vært sammen med ungen. 

• Liker 12
Skrevet
Finnwife skrev (17 minutter siden):

Men igjen - trening trenger ikke å være å løfte vekter alene på et senter.. følger utallige småbarnsmødre på Instragram, de finner tiden til å trene, som oftest sammen med sine små.. trening er beste medisin for humøret og for å få mer energi, skjønner ikke at hun nedprioriterer det stadig vekk... 

Jeg skjønner at hun nedprioriterer jeg, for jeg syns det skinner igjennom at hun rett og slett ikke gidder. Det er ikke noe galt i å ikke gidde å trene, og heller være ærlig på det. Hun snakker jo hele tiden om «høye krav», og utfordringer med kosthold. Tror jeg hadde fokusert på kostholdet FØRST jeg og deretter fått inn trening. Når livet hennes i følge henne selv er så kaotisk, så er det vel det dummeste enn gjør å skulle endre på alt på engang. Ingenting av de hun setter igang varer særlig lenge. Skjønner jo en blir deppa av det også..

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønner ikke at hun mener livet er kaotisk hos seg. De er to foreldre til ett!! barn, far tar hovedvekten av omsorgen. De leier et sted å bo, begge har inntekt. De har mye familie som bor rett i nærheten og stiller opp. Hvis det er kaotisk så må man stikke fingeren i jorda altså.

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet
Summeer skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke at hun mener livet er kaotisk hos seg. De er to foreldre til ett!! barn, far tar hovedvekten av omsorgen. De leier et sted å bo, begge har inntekt. De har mye familie som bor rett i nærheten og stiller opp. Hvis det er kaotisk så må man stikke fingeren i jorda altså.

Når man bruker slike ord/betegnelser så er det ofte for oppmerksomhetens skyld..og for å gjøre seg selv interessant...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Finlay
Skrevet

Nokså selvmotsigende at hovedårsaken til at hun ikke trener etter jobb er at hun "vil rett hjem for dyrebar tid med barnet", mens det nærmest er dagligdags å sitte i bilen med tiktok og kaffe etter jobb - EGENTID!❤️ Til og med utenfor huset, mens mann og barn står i vinduet og vinker og venter😄

Grundig dokumentert på story.

Gjest tullerikke
Skrevet

Får håpe karrieren hennes gir de råd til å kjøpe seg et hus snart da. 

Skrevet

"karrieren" er også en ting som jeg tenker hun heller ikke har grunnlag for å kalle kaotisk. Hun har en jobb som ikke krever oppfølging utenom skiftet sitt. Hun har hatt samme arbeidsgiver en stund, imotsetning til tidligere....

• Liker 11
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Nokså selvmotsigende at hovedårsaken til at hun ikke trener etter jobb er at hun "vil rett hjem for dyrebar tid med barnet", mens det nærmest er dagligdags å sitte i bilen med tiktok og kaffe etter jobb - EGENTID!❤️ Til og med utenfor huset, mens mann og barn står i vinduet og vinker og venter😄

Høres ut som en komedie 😅

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, Finlay said:

Trening kan jo også være egentid. Å gå tur i skogen med musikk på øret, to fluer i en smekk; trening og egentid. En økt på senter er også egentid. Men hvis hun mener egentid er kaffe, tiktok og sitte i bilen så blir det jo en helt annen sak! 
Tror rett og slett hun ikke er interessert i å trene.. 

• Liker 16
Skrevet
Finnwife skrev (4 timer siden):

Om det er NOE hun burde prioritere er det trening. Det er ikke bare godt for fysisk helse men også for psykisk helse. Hun er utdannet PT og kostholdsveileder, hun har alle verktøyene som hun trenger til å bare gjøre det. Hjemmetrening funker fint, men skjønner jo at det koster noe siden man faktisk må gjennomføre, ikke bare ligge på sofaen. 

Om hun synes det er travelt nå, kommer hun til å få sjokk når barnehagestarten kommer. Da blir det travelt, må ut døra til en viss tid, mannen skal tilbake på jobb, hun skal på jobb, de skal hente i barnehagen osv. For ikke å snakke om at halve året kommer til å gå bort i sykdom. 

• Liker 13
Skrevet

Hun har jo hatt en «mye som skjer om dagen»-periode sammenhengende de siste fem årene. Alltid er det mye som skjer, og dermed feil tidspunkt for å få inn rutiner. Lurer på når hun skal forstå at livet ER sånn, og slutte å vente på at det skal bli annerledes. 

• Liker 18
Gjest tullerikke
Skrevet
¤flicka¤ skrev (Akkurat nå):

Hun har jo hatt en «mye som skjer om dagen»-periode sammenhengende de siste fem årene. Alltid er det mye som skjer, og dermed feil tidspunkt for å få inn rutiner. Lurer på når hun skal forstå at livet ER sånn, og slutte å vente på at det skal bli annerledes. 

Det skjer vel egentlig ikke en dritt. 

Skrevet
tullerikke skrev (Akkurat nå):

Det skjer vel egentlig ikke en dritt. 

Nei, og det er også et poeng. Objektivt sett er det veldig lite hun forteller om som ikke er en del av en helt vanlig hverdag. HVA er det som skjer, liksom, utenom helt vanlige ting?

• Liker 5
Skrevet
¤flicka¤ skrev (18 minutter siden):

Man kan ikke ha rutiner for å få inn rutiner. Det er jo når det er kaotisk og slitsomt man trenger å få inn rutiner, rutiner er forebyggende. 

• Liker 4
Skrevet

Hva er hensikten hennes med å alltid betrygge følgerene om at det er helt i orden å «fyll inn» ? Men når noen er uenig med henne om noe, eller tenker annerledes på og om ting, så kommer piggene ut med en gang..

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er det så viktig at hun skal si "Jeg velger bort trening fordi jeg ikke gidder" fremfor "Jeg velger bort trening fordi jeg ikke prioriterer det"? Hva har det å si for oss som publikum at hun liksom skal innrømme at hun bare er lat? En ting er å bedrive villedende markedsføring og legge ut innhold som påvirker mottakere negativt, men her lurer hun isåfall bare seg selv ved å være uærlig. Det er trist for henne som privatperson, men ser overhodet ikke hva det har å si for oss andre. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...