Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Gjest Finlay
Skrevet (endret)
Albbas skrev (26 minutter siden):

Ikke noe jeg stresser med, men selv om DERE ikke kjenner dere igjen i det er det altså noen andre som gjør det. 😉🙋‍♀️

Men nå lanserer altså HD dette som et problem, og noe hun åpenbart stresser med.

De er vel begge hjemme på ettermiddag/kveld, og ingen skal innbille meg at to voksne mennesker ikke har tid til noen minutters rydding etter barnet har lagt seg tidlig på kvelden, HVIS de opplever rotet som en belastning. Hvis ikke, så er det jo ikke noe problem da. De har ETT lite barn som ikke roter SÅ mye enda, og som legger seg tidlig. Far er hjemmeværende.

Hva i huleste er så hektisk disse timene etter etter leggetid?😂

Det er en prioriteringssak.

Hvis de ikke gidder å rydde så er det vel helt greit🤷‍♀️Hvis rotet er frustrerende - RYDD! Og få fred i sjelen😂

Endret av Finlay
Gjest Albbas
Skrevet
9 minutter siden, Finlay said:

Men nå lanserer altså HD dette som et problem, og noe hun åpenbart stresser med.

De er vel begge hjemme på ettermiddag/kveld, og ingen skal innbille meg at to voksne mennesker ikke har tid til noen minutters rydding etter barnet har lagt seg tidlig på kvelden, HVIS de opplever rotet som en belastning. Hvis ikke, så er det jo ikke noe problem da. De har ETT lite barn som ikke roter SÅ mye enda, og som legger seg tidlig. Far er hjemmeværende.

Hva i huleste er så hektisk disse timene etter etter leggetid?😂

Det er en prioriteringssak.

Hvis de ikke gidder å rydde så er det vel helt greit🤷‍♀️Hvis rotet er frustrerende - RYDD! Og få fred i sjelen😂

Hun stresser jo med veldig mye da, og trenger tydeligvis bekreftelse på at en del ting er greit. Da hjelper det jo lite med kommentarer av typen "men vi andre tar oss tid". Vi andre er mange ulike mennesker, så det er jo bare tull. 

Jeg syns det er åpenbart at det er mye hun trenger bekreftelse på, og mye hun prøver å forsvare overfor seg selv men gjennom sosiale medier. Hun har en veldig usunn bruk av sosiale medier, det blir dagboka hennes, der hun skal forsvare ulike valg og problematisere ting som egentlig ikke er et problem. Vi ser det jo stadig vekk. Hun skulle forsvare offentlig amming. Hun forsvarer hvorfor hun ikke jobber 80% (?! de fleste i 100% jobb fortsetter med det etter barn...). Hun forsvarer hvorfor hun prioriterer å trene når hun tydeligvis egentlig ikke hadde tid likevel (fullt forståelig for min del). Det er sykt travelt å jobbe 100% mens du har en liten en hjemme, og det ER en overgang, som blir enklere etterhvert. Hun burde bare stresse ned og anerkjenne at nå er det litt stritt, vi lar rotet ligge og slapper litt av. Men nei, alle valg skal utbroderes i SoMe. 

Hennes bruk av sosiale medier er jo ikke sunn. Tror hun påfører seg selv et enormt og unødvendig press ved å være aktiv i SoMe. Og så vil hun ha engasjement men ikke råd. 

Jeg syns ikke valgene hun gjør i hverdagen er dårlige eller rare, men jeg syns det er rart å problematisere det så mye overfor vilt fremmede på nettet. 

Gjest Kattedama
Skrevet
Albbas skrev (51 minutter siden):

Man har tid til veldig mye om man skal vurdere hver enkelt ting for seg, men med begrenset tid må man prioritere. Jeg har valgt å prioritere frivillig arbeid, jobb og trening de siste ukene fordi det har kokt fullstendig på mange kanter og vi har bare 1.5 time fra ungene sover til vi selv må legge oss. 

Du har tid til å trene. Du har tid til å lage mat fra bunnen. Du har tid til å jobbe 100% pluss overtid. Du har tid til kvalitetstid med barna. Du har tid til å rydde en halvtime hver dag etter ungene har lagt seg. Du har tid til å slappe av og ha egentid. Men har DU tid til alt dette hver dag? Eller må du prioritere ned noe innimellom? 

HD er jo helt åpen om at hun ikke har tid til alt og prioriterer bort daglig rydding. Hun velger å ikke rydde når det ikke står øverst på prioriteringslista. Brukerne her trenger ikke servere det som en sannhet at alle andre velger rydding, for vi er mange som nedprioriterer det i ny og ne. Det som er trist er at HD tydeligvis trenger bekreftelse på at det er greit. 

HD prøver å nå ut til de som kan kjenne seg igjen i situasjonen. Slik at hun kan få flere følgere og dermed flere annonsører. Hun er ikke ute etter «bekreftelse» men tjene penger. Hun har tross alt flere jobber for å klare seg økonomisk. 

Skrevet
Lill :) skrev (4 timer siden):

Hun er ikke en motvekt, det oppfattes som populistisk og lite genuint. I tillegg uærlig. Vi vet alle hvorfor hun ikke kan jobbe i 80 % prosent stilling (overforbruk av klær og andre materielle ting), og igjen uttaler hun seg om noe hun ikke aner noe om enda (barnehagestart). Mens ting hun burde kunne noe om (merking av reklame), hopper hun glatt over. 

Vel noen av oss synes sltså hun er En motvekt  til alt det perfekte i someverdenen

• Liker 2
Skrevet
Albbas skrev (59 minutter siden):

Man har tid til veldig mye om man skal vurdere hver enkelt ting for seg, men med begrenset tid må man prioritere. Jeg har valgt å prioritere frivillig arbeid, jobb og trening de siste ukene fordi det har kokt fullstendig på mange kanter og vi har bare 1.5 time fra ungene sover til vi selv må legge oss. 

Du har tid til å trene. Du har tid til å lage mat fra bunnen. Du har tid til å jobbe 100% pluss overtid. Du har tid til kvalitetstid med barna. Du har tid til å rydde en halvtime hver dag etter ungene har lagt seg. Du har tid til å slappe av og ha egentid. Men har DU tid til alt dette hver dag? Eller må du prioritere ned noe innimellom? 

HD er jo helt åpen om at hun ikke har tid til alt og prioriterer bort daglig rydding. Hun velger å ikke rydde når det ikke står øverst på prioriteringslista. Brukerne her trenger ikke servere det som en sannhet at alle andre velger rydding, for vi er mange som nedprioriterer det i ny og ne. Det som er trist er at HD tydeligvis trenger bekreftelse på at det er greit. 

Så godt skrevet 👏

Skrevet
Orly skrev (10 timer siden):

Mest sannslig fordi det er evig mas om ar man må ha strøkent hus, trene, være sosial, ta vare  på seg selv osv selv om man har barn. Fint med en motvekt til det synes jeg 

Hun gjorde jo ikke dette før hun fikk barn heller? Hun lå på sofaen mens mannen ryddet og vasket hus, veldokumentert på instagram. Ja det er en stor overgang å få barn. Men tenk hvor travelt det er når barnet blir større og skal til og fra barnehage, matpakke, klesvask, playdates osv. Og ikke minst når hun begynner på skolen hvor også lekser og fritidsaktiviteter skal følges opp. Eller når de evt får flere barn.

• Liker 16
  • Hjerte 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Orly skrev (20 minutter siden):

Vel noen av oss synes sltså hun er En motvekt  til alt det perfekte i someverdenen

Ja? Det er vel forretningsstrategien? Det er vel dokumentert at denne «ryddingen» hun er så opptatt av aldri har eksistert. Det er ektemann som har ryddet. 

Skrevet
Albbas skrev (8 timer siden):

Jeg syns ikke valgene hun gjør i hverdagen er dårlige eller rare, men jeg syns det er rart å problematisere det så mye overfor vilt fremmede på nettet. 

Jeg tror de fleste er enige med deg her. HD problematiserer så mye som er helt vanlig offentlig at det kan virke litt merkelig for noen og det er nok også derfor det kommer «løsninger» her i tråden. Valgene hennes er kanskje gjenkjennbare, men forsvaret hennes er ikke det. Å bortprioritere noe pga tid er allerede så akseptert at de fleste skjønner ikke problemet. Igjen så slår hun opp vidåpne dører.

Så må jeg legge til at nå synes også jeg disse reelene har blitt for «cringe». Prøv kjoler og lag oppskrifter for all del, men den der «fuck you» serien er bare helt flaut å se på og er for følgere helt uinteressant. Hva med litt fokus på positive ting HD?

• Liker 16
Gjest Albbas
Skrevet
13 minutter siden, *blueberry* said:

Jeg tror de fleste er enige med deg her. HD problematiserer så mye som er helt vanlig offentlig at det kan virke litt merkelig for noen og det er nok også derfor det kommer «løsninger» her i tråden. Valgene hennes er kanskje gjenkjennbare, men forsvaret hennes er ikke det. Å bortprioritere noe pga tid er allerede så akseptert at de fleste skjønner ikke problemet. Igjen så slår hun opp vidåpne dører.

Så må jeg legge til at nå synes også jeg disse reelene har blitt for «cringe». Prøv kjoler og lag oppskrifter for all del, men den der «fuck you» serien er bare helt flaut å se på og er for følgere helt uinteressant. Hva med litt fokus på positive ting HD?

Ja... Syns jo hun gjør det samme på hver reel. Skjønner ikke hvorfor jeg følger henne, men tror det er fordi jeg faktisk egentlig bryr meg og ønsker hun skal få det bra, og er nysgjerrig på reisen hennes. Men så kommer det så mye rart på den reisen. Hun lever i en helt annen virkelighet enn følgerne, så det er vanskelig for oss å relatere til alle disse "I dont give a fuck"-reelsene. Hun kjenner jo ikke sitt publikum i det hele tatt. 

Skrevet
Albbas skrev (28 minutter siden):

Ja... Syns jo hun gjør det samme på hver reel. Skjønner ikke hvorfor jeg følger henne, men tror det er fordi jeg faktisk egentlig bryr meg og ønsker hun skal få det bra, og er nysgjerrig på reisen hennes. Men så kommer det så mye rart på den reisen. Hun lever i en helt annen virkelighet enn følgerne, så det er vanskelig for oss å relatere til alle disse "I dont give a fuck"-reelsene. Hun kjenner jo ikke sitt publikum i det hele tatt. 

Mitt tips til alle influencere er å lage innhold som faktisk er interresant for følgerne.

HD lager reels som er relevante for henne, men ikke for andre (fuck you som kommer med stygge kommentarer i DMs). Ja, jeg forstår at det er kjipt å få usaklige kommentarer, kritikk på sårbare områder osv, men det er ikke noe folk flest får noe ut av. Det blir mer klaging. Jeg tror en del følger HD pga sympati og håper hun skal inspirere igjen snart, men foreløpig er det lite inspirerende innhold. Det lille som kan kalles inspirasjon er som regel reklame og det hjelper ikke på troverdigheten. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Albbas skrev (29 minutter siden):

Det er bare det at hun prøver å late som at hun ikke bryr seg...'I don't give a fuck'...Hvorfor fremstår hun da som bitchy, negativ, bitter, usikker og forbanna på * alt og alle * ...Jo fordi hun bryr seg. Hun sier en ting og viser noe annet...og slik har det vært i mange år..

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Albbas skrev (14 timer siden):

Hun stresser jo med veldig mye da, og trenger tydeligvis bekreftelse på at en del ting er greit. Da hjelper det jo lite med kommentarer av typen "men vi andre tar oss tid". Vi andre er mange ulike mennesker, så det er jo bare tull. 

Jeg syns det er åpenbart at det er mye hun trenger bekreftelse på, og mye hun prøver å forsvare overfor seg selv men gjennom sosiale medier. Hun har en veldig usunn bruk av sosiale medier, det blir dagboka hennes, der hun skal forsvare ulike valg og problematisere ting som egentlig ikke er et problem. Vi ser det jo stadig vekk. Hun skulle forsvare offentlig amming. Hun forsvarer hvorfor hun ikke jobber 80% (?! de fleste i 100% jobb fortsetter med det etter barn...). Hun forsvarer hvorfor hun prioriterer å trene når hun tydeligvis egentlig ikke hadde tid likevel (fullt forståelig for min del). Det er sykt travelt å jobbe 100% mens du har en liten en hjemme, og det ER en overgang, som blir enklere etterhvert. Hun burde bare stresse ned og anerkjenne at nå er det litt stritt, vi lar rotet ligge og slapper litt av. Men nei, alle valg skal utbroderes i SoMe. 

Hennes bruk av sosiale medier er jo ikke sunn. Tror hun påfører seg selv et enormt og unødvendig press ved å være aktiv i SoMe. Og så vil hun ha engasjement men ikke råd. 

Jeg tror også dette og håper dette er noe hun får hjelp med i behandling. Det å godta kroppen, rot, tidspress, livet generelt. Nå spekulerer jeg at hun kanskje ikke har så mange venninner med barn som hun kan klage til. Det er jo det vi andre gjør. 

• Liker 2
Skrevet
Albbas skrev (15 timer siden):

Hun trenger definitivt mye bekreftelse. Bekreftelse som de fleste får fra sine omgivelser (familie og venner). Synes det er ironisk at hun har et så stort bekreftelsesbehov fra random people på sosiale medier når hun samtidig påstår at hun driter i hva andre mener og stadig lager fuck you-reels.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Albbas skrev (7 timer siden):

Enig. Men nå kan du bare logge av, HD, for hvor lei er vi ikke av å høre hvor sliten du er hele tiden og burde ditt og burde datt. For meg blir det en konto med null inspirasjon for ALT er et ork og ingenting er bra nok, for deg. Og innkjøp av kjoler og nok en vannflaske som skal «inspirere» til å drikke mer vann. Hjelper ikke med ny flaske når interessen for å drikke vann ikke er der. Er vel slitsomt å fylle i den flaska med vann også. Sikkert stygt sagt, men alt fremstår som et ork. Jeg «gledet» meg til å følge reisen med «ROS» da jeg sliter med det samme, men å bare høre syt og klag og vise overforbruk av kjoler og reels som av hele kroppsspråket oser av nada troverdighet, da logger jeg av. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Da hun trente så måtte hun stadig ha nytt treningstøy for å holde på motivasjonen. Nå må hun tydeligvis ha nye vannflasker😅 Hun kjøpte en stor flaske fra Rusta tidlig i år, med sånn klokkeslett-streker på. Nå måtte hun visst skjerpe drikkingen igjen og fant en tilnærmet lik flaske på Vita🤷🏻‍♀️ Må liksom bruke penger virker det som. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet
Birdo skrev (12 timer siden):

Da hun trente så måtte hun stadig ha nytt treningstøy for å holde på motivasjonen. Nå må hun tydeligvis ha nye vannflasker😅 Hun kjøpte en stor flaske fra Rusta tidlig i år, med sånn klokkeslett-streker på. Nå måtte hun visst skjerpe drikkingen igjen og fant en tilnærmet lik flaske på Vita🤷🏻‍♀️ Må liksom bruke penger virker det som. 

Hun projiserer så det holder....nesten skremmende å se! Er det ikke som du sier nytt treningstøy så er det vannflasker...og nå er det kjoler....når problematikken egentlig ikke handler om mangel på verken kjoler eller treningstøy og vannflasker...Er det for å gi seg selv en instant feeling av motivasjon...gleden over noe nytt...for utad virker det som at hun er på audition til The Big Spender...

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så fint at hun nå prøver å spise alt. Flott at informasjon om at restriktive kosthold er triggende for spiseforstyrrelser. Hurra for dette HD!

• Liker 13
Skrevet
*blueberry* skrev (8 minutter siden):

Så fint at hun nå prøver å spise alt. Flott at informasjon om at restriktive kosthold er triggende for spiseforstyrrelser. Hurra for dette HD!

Det tenkte jeg også, godt å se! Håper det hjelper.

• Liker 3
Skrevet
Caroline1986 skrev (Akkurat nå):

Det tenkte jeg også, godt å se! Håper det hjelper.

Det håper jeg og ❤️. Jeg er glad HD deler litt også nå for det var nok mange som hang seg på FUS/ keto opplegget som egentlig trenger dette mer. 

• Liker 1
Skrevet

..det går faktisk an å vise seg frem i undertøy UTEN * guuuud så deilig jeg er og kom og ta meg blikket *....Siste IG-innlegg...

• Liker 4
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...