arnoyb Skrevet 19. mai 2022 #12781 Skrevet 19. mai 2022 Lileep skrev (1 time siden): Lurer på hvor mange andre type bilseter hun vurderte før denne nydelige personen fra firmaet som sponser henne med alt, anbefalte nettopp denne bilstolen.. troverdighet = 0 Beklager HD, men du har gravd din egen grav mtp å reklamere for noe.. Axkid one så det ut som, å det er virkelig rolls royce av bilseter. Men ser poenget ditt om troverdighet. 1
Fabiola Skrevet 19. mai 2022 #12782 Skrevet 19. mai 2022 https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/blogging/ HD har holdt på så lenge, i så stort omfang og med så mye reklame at det må kunne regnes som næringsvirksomhet (hun har jo også firma, så det er ingen tvil om det). Da gjelder følgende: Sitat Må jeg skatte og av hva? Alle penger og sponsede produkter med økonomisk verdi som du får på bakgrunn av salgsblogg, nettbutikk, produktomtale, affiliate, oppdrag og lignende, som har å gjøre med bloggvirksomheten. Alle penger du får på bakgrunn av annonser, reklame og lignende. Gratis eller rabatterte produkter/gaver med økonomisk verdi, som for eksempel sminke, hår- og hudpleieprodukter, bøker, klær, reiser, spill, teknologisk utstyr, barneutstyr m.m. Dette skal inntektsføres til omsetningsverdi (eventuelt omsetningsverdi fratrukket det beløp du har betalt for varen). Med så ekstremt mye umerket reklame som HD har hatt de siste årene (?) så klarer jeg ikke å se for meg annet enn at det også snuskes med innrapportering til skatten! Ut fra det hun selv har fortalt om egen økonomi tror jeg heller ikke det går opp/rundt å motta så sykt mye klær og drit som hun aldri bruker, men som koster mye penger - som altså egentlig må skattes av. En Bara-tights koster fra 699-999 kroner, og HD har mottatt, hva, kanskje 30 stykker? En BH fra Change Lingrie koster opptil 1099(!!) kroner, ser jeg. Den nye bilstolen koster fort 8000 kroner, og må også skattes av hvis hun har fått den gratis eller rabattert... Tredemøllen hun viste frem én gang koster vel også ti tusen kroner. For ikke å snakke om alle kjolene, overdelene, og all den andre driten hun reklamerer for! Hun sender jo ikke tilbake ting heller, hun har jo klessalg på snapchat stadig vekk og mye av det hun viser frem stables opp i bakgrunnen i leiligheten. Jeg har god lønn og god kontroll på økonomien, og hadde ikke tatt meg råd til å ta imot alt det hun gjør 😂 6 8
Sol Rampelyset Skrevet 19. mai 2022 #12783 Skrevet 19. mai 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkende innlegg. Sol, admin.
Fredrikstad71mod Skrevet 19. mai 2022 #12784 Skrevet 19. mai 2022 Fabiola skrev (28 minutter siden): https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/blogging/ HD har holdt på så lenge, i så stort omfang og med så mye reklame at det må kunne regnes som næringsvirksomhet (hun har jo også firma, så det er ingen tvil om det). Da gjelder følgende: Med så ekstremt mye umerket reklame som HD har hatt de siste årene (?) så klarer jeg ikke å se for meg annet enn at det også snuskes med innrapportering til skatten! Ut fra det hun selv har fortalt om egen økonomi tror jeg heller ikke det går opp/rundt å motta så sykt mye klær og drit som hun aldri bruker, men som koster mye penger - som altså egentlig må skattes av. En Bara-tights koster fra 699-999 kroner, og HD har mottatt, hva, kanskje 30 stykker? En BH fra Change Lingrie koster opptil 1099(!!) kroner, ser jeg. Den nye bilstolen koster fort 8000 kroner, og må også skattes av hvis hun har fått den gratis eller rabattert... Tredemøllen hun viste frem én gang koster vel også ti tusen kroner. For ikke å snakke om alle kjolene, overdelene, og all den andre driten hun reklamerer for! Hun sender jo ikke tilbake ting heller, hun har jo klessalg på snapchat stadig vekk og mye av det hun viser frem stables opp i bakgrunnen i leiligheten. Jeg har god lønn og god kontroll på økonomien, og hadde ikke tatt meg råd til å ta imot alt det hun gjør 😂 En melding til skattemyndighetene hadde kansje vært på sin plass 😂 5 2
PecanPie Skrevet 20. mai 2022 #12785 Skrevet 20. mai 2022 (endret) Lileep skrev (13 timer siden): Lurer på hvor mange andre type bilseter hun vurderte før denne nydelige personen fra firmaet som sponser henne med alt, anbefalte nettopp denne bilstolen.. troverdighet = 0 Beklager HD, men du har gravd din egen grav mtp å reklamere for noe.. Dette er et godt sete som ligger helt i toppen hva angår sikkerhet og brukervennlighet. Det er for eksempel det eneste bakovervendte setet man kan bruke så lenge som også har isofix (med forbehold om at det ikke har dukket opp noe nytt blant nye stoler som nettopp er sluppet). Prisen gjenspeiler dette. Det er et dyrt sete, såpass dyrt at 10% rabatt nesten ikke monner. Jeg er egnetlig litt overrasket over at hun ikke har fått Axkid One 2, som er en forbedret utgave og som nettopp er sluppet. Men kanskje Mimmis vil selge ut gammel variant? Enig med deg når det gjelder troverdighet. Endret 20. mai 2022 av PecanPie 3
Lileep Skrevet 20. mai 2022 #12786 Skrevet 20. mai 2022 20 minutter siden, PecanPie said: Dette er et godt sete som ligger helt i toppen hva angår sikkerhet og brukervennlighet. Det er for eksempel det eneste bakovervendte setet man kan bruke så lenge som også har isofix (med forbehold om at det ikke har dukket opp noe nytt blant nye stoler som nettopp er sluppet). Prisen gjenspeiler dette. Det er et dyrt sete, såpass dyrt at 10% rabatt nesten ikke monner. Jeg er egnetlig litt overrasket over at hun ikke har fått Axkid One 2, som er en forbedret utgave og som nettopp er sluppet. Men kanskje Mimmis vil selge ut gammel variant? Enig med deg når det gjelder troverdighet. 25 minutter siden, PecanPie said: Dette er et godt sete som ligger helt i toppen hva angår sikkerhet og brukervennlighet. Det er for eksempel det eneste bakovervendte setet man kan bruke så lenge som også har isofix (med forbehold om at det ikke har dukket opp noe nytt blant nye stoler som nettopp er sluppet). Prisen gjenspeiler dette. Det er et dyrt sete, såpass dyrt at 10% rabatt nesten ikke monner. Jeg er egnetlig litt overrasket over at hun ikke har fått Axkid One 2, som er en forbedret utgave og som nettopp er sluppet. Men kanskje Mimmis vil selge ut gammel variant? Enig med deg når det gjelder troverdighet. Min troverdighet faller fordi det finnes 2 andre type bilseter på markede som kan brukes til 125 cm (besafe strecht) og Cybex pallas G-i-size (150cm). Begge disse alternativene er rimeligere enn det hun får sponsa, Cybex sitt er nesten halve prisen. Når hun ikke engang nevner å ha sett eller vurdert de to andre merkene med bilseter som er på topp, gjør at hele annonsen virker kjøpt og betalt. Hvorfor ikke sammenligne litt og begrunne hvorfor det dyreste og sponsa sete er best? 1 8
PecanPie Skrevet 20. mai 2022 #12787 Skrevet 20. mai 2022 Lileep skrev (1 time siden): Min troverdighet faller fordi det finnes 2 andre type bilseter på markede som kan brukes til 125 cm (besafe strecht) og Cybex pallas G-i-size (150cm). Begge disse alternativene er rimeligere enn det hun får sponsa, Cybex sitt er nesten halve prisen. Når hun ikke engang nevner å ha sett eller vurdert de to andre merkene med bilseter som er på topp, gjør at hele annonsen virker kjøpt og betalt. Hvorfor ikke sammenligne litt og begrunne hvorfor det dyreste og sponsa sete er best? Jeg er enig altså. Vi har både Axkid One og Britax Max Way Plus, og syns egentlig ikke at jeg forsvare kjøpet av Axkiden med noe annet enn at den er superenkel å montere og muligheten til å flytte på setet med en spak. MWP varer omtrent like lenge som Axkid mtp barnets lengde, men er halve prisen. Ellers er de vel ganske sammenlignbare. Mimmis fører BeSafe Stretch, men det er også bestillingsvare, på samme måte som Axkid One 2. Regner med at HD trengte setet NÅ, så da utgikk vel en eventuell sammenligning. På bildene av setet ser det alt for tilbakelent ut mtp barnets alder, og ASIPen mangler. Men nå har vel aldri influensere vært noen gode og troverdige kilder hva gjelder bilsikkerhet heller… 2 5
Gjest Albbas Skrevet 20. mai 2022 #12788 Skrevet 20. mai 2022 7 hours ago, Lileep said: Min troverdighet faller fordi det finnes 2 andre type bilseter på markede som kan brukes til 125 cm (besafe strecht) og Cybex pallas G-i-size (150cm). Begge disse alternativene er rimeligere enn det hun får sponsa, Cybex sitt er nesten halve prisen. Når hun ikke engang nevner å ha sett eller vurdert de to andre merkene med bilseter som er på topp, gjør at hele annonsen virker kjøpt og betalt. Hvorfor ikke sammenligne litt og begrunne hvorfor det dyreste og sponsa sete er best? Men en annonse er kjøpt og betalt. Er det ikke bare fint at den fremstår som det den er? Ville vært langt mer problematisk om hun prøvde å leke ekspert og sammenligne, det har hun absolutt ikke kompetanse til.
Lileep Skrevet 20. mai 2022 #12789 Skrevet 20. mai 2022 8 minutter siden, Albbas said: Men en annonse er kjøpt og betalt. Er det ikke bare fint at den fremstår som det den er? Ville vært langt mer problematisk om hun prøvde å leke ekspert og sammenligne, det har hun absolutt ikke kompetanse til. Jo.. men det gjør ikke at troverdigheten min øker bare fordi samarbeidet er tydelig. Det er jo ingen tvil om at det er en annonse. Det er måten hun formulerer seg på.. absolutt ingen referanse til andre type stoler. Trenger ikke prøve å være ekspert, men en eller annen form for sammenligning hadde gjort at annonsen virker mer troverdig.. men det er min mening ☺️ 1
Orly Skrevet 20. mai 2022 #12790 Skrevet 20. mai 2022 MonsteraBlomst skrev (23 timer siden): Jeg er sikkert litt fargeblind og sånn, for jeg synes at alle kjolene hun viser er like både i fasong og farger. Det er masse blomster på alt. Hva skal man med så enormt mange «like»kjoler, lurer jeg på. Og dette l «motorsykkelbeltet» er veldig lite fint. Men for all del, hver din smak. Dr vel forskjellige farger da, eller hun liker de mønstrene
Orly Skrevet 20. mai 2022 #12791 Skrevet 20. mai 2022 Axkid one er desidert det beste setet , troverdigheten faller ikke fordi hun reklamerer for det
Lileep Skrevet 20. mai 2022 #12792 Skrevet 20. mai 2022 (endret) 33 minutter siden, Orly said: Axkid one er desidert det beste setet , troverdigheten faller ikke fordi hun reklamerer for det For meg gjør det det 😉 hun nevner ikke engang at det er markedets beste. Mulig du misforstår, men med troverdighet mener jeg hennes anbefalinger.. ikke hvor godt et produkt er i virkeligheten. Jeg tviler absolutt ikke på at produktet er bra. Jeg tviler på hennes anbefalinger pga måten hun lager annonsene sine på 😉 Endret 20. mai 2022 av Lileep 2
Gjest Albbas Skrevet 20. mai 2022 #12793 Skrevet 20. mai 2022 2 hours ago, Lileep said: Jo.. men det gjør ikke at troverdigheten min øker bare fordi samarbeidet er tydelig. Det er jo ingen tvil om at det er en annonse. Det er måten hun formulerer seg på.. absolutt ingen referanse til andre type stoler. Trenger ikke prøve å være ekspert, men en eller annen form for sammenligning hadde gjort at annonsen virker mer troverdig.. men det er min mening ☺️ Nei men annonser har jo lav troverdighet generelt, uansett om annonsen er publisert av Drage eller VG. 🤷♀️ Det er jo derfor mange prøver å lure seg unna, fordi både influensere og annonsører vet at troverdigheten på kjente annonser stuper. Det er ikke unikt for Drage.
Gjest Kattedama Skrevet 20. mai 2022 #12794 Skrevet 20. mai 2022 Ja, må være veldig hardt å merke reklame 🙄 budskapet blir borte i snikreklame for Cubus.
Gjest tullerikke Skrevet 20. mai 2022 #12795 Skrevet 20. mai 2022 Lill skrev (42 minutter siden): Ja, må være veldig hardt å merke reklame 🙄 budskapet blir borte i snikreklame for Cubus. Hva er det med fingrene hennes?
Jolanda Skrevet 21. mai 2022 #12796 Skrevet 21. mai 2022 Herregud så uinspirerende at hun tar alt av outfit/reklame-bilder på toalettet på jobben! Hvis du får betalt for ting, så gjør det ordentlig. 17 3
cerruti Skrevet 21. mai 2022 #12797 Skrevet 21. mai 2022 Jolanda skrev (1 time siden): Herregud så uinspirerende at hun tar alt av outfit/reklame-bilder på toalettet på jobben! Hvis du får betalt for ting, så gjør det ordentlig. Og blir ikke det en snakkes blant medarbeiderne? Utrolig kleint. Og uproft , ja. 13 1
alix Skrevet 21. mai 2022 #12798 Skrevet 21. mai 2022 Jolanda skrev (1 time siden): Herregud så uinspirerende at hun tar alt av outfit/reklame-bilder på toalettet på jobben! Hvis du får betalt for ting, så gjør det ordentlig. Burde snart spørre henne om hvor den obligatoriske tørkerulldispenseren kommer fra 🙈 Den er jo med på 99 prosent av alle doselfies 😅 11 1
Sol Rampelyset Skrevet 22. mai 2022 #12800 Skrevet 22. mai 2022 Tråden er ryddet for personangrep. Sol, admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå