Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siste innlegg der hun skriver at hun elsket gravidmagen....

Det var IKKE ett positivt innlegg under  hele graviditeten. Og hvertfall ingenting positivt som omhandlet gravidmagen. Kun bekymringer over hvor stor magen var. 

Dette blir faktisk for dumt  

• Liker 13
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Falkefugl skrev (10 timer siden):

Jeg ser absolutt poenget ditt, men jeg tror det som irriterer folk er at i HD sitt tilfelle handler det om inntektsgivende aktivitet. Hun tjener penger på dette, og da oppleves det som litt provoserende at hun skaffer seg inntekter og fordeler på uredelig vis. En øl i parken, en feilparkering eller litt høy fart forbi fotoboksen er jo ikke noe man har som inntektsgivende arbeid, mens skjult og snikete reklame selv om man er fullt klar over reglene, det er uærlig og ganske sleipt.

Som jeg skrev er ikke influenseres innlegg om reklame til å ta feil av. 

Hvis man har så mye imot en influenser, så la være å følge vedkommende, så slipper du «å komme i skade» for å støtte vedkommende økonomisk ved å trykke på en link. 

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet
55 minutter siden, Hvasierdu said:

Siste innlegg der hun skriver at hun elsket gravidmagen....

Det var IKKE ett positivt innlegg under  hele graviditeten. Og hvertfall ingenting positivt som omhandlet gravidmagen. Kun bekymringer over hvor stor magen var. 

Dette blir faktisk for dumt  

Det er ikke sant. 

18. juni 21: "Blitt skikkelig glad i gravidmagen" 

14. juni 21: "Når det er sagt så elsker jeg gravidmagen" 

13. juni 21: "Samtidig har jeg heller aldri følt meg så lykkelig og spent på fremtiden heller" 

And the list goes on... 

Kjekt med selektiv hukommelse, eller? Eller lyver du bevisst for å sette henne i dårlig lys? 

Skrevet
Albbas skrev (13 minutter siden):

Det er ikke sant. 

13. juni 21: "Samtidig har jeg heller aldri følt meg så lykkelig og spent på fremtiden heller" 

And the list goes on... 

Kjekt med selektiv hukommelse, eller? Eller lyver du bevisst for å sette henne i dårlig lys? 

Det var så mye negativt snakk at det overdøvet de få positive ordene hun kom med :)

Har ikke behov for å sette noen i dårlig lys. Sier bare slik det fremstår for oss som følger henne. 

• Liker 11
Skrevet
skruf skrev (3 timer siden):

Den eneste som fikk ei bot som svei var Anna Rassmusen, men det var ikke pga manglende merking, men pga hun avholdt falske konkurranser der hun ikke sendte ut premiene som var lovet.

Virkelig? Hvordan orker noen å være så uærlig? 

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
2 hours ago, Hvasierdu said:

Det var så mye negativt snakk at det overdøvet de få positive ordene hun kom med :)

Har ikke behov for å sette noen i dårlig lys. Sier bare slik det fremstår for oss som følger henne. 

Ro, ro... Jeg har også fulgt henne nemlig, og sitter ikke med samme inntrykk, men jeg følger henne jo ikke bare for å finne noe negativt. 

Jeg ga deg tre eksempler hun selv kom med i løpet av 6 dager. Så det var ikke akkurat sjelden!? 

Skrevet
Albbas skrev (2 timer siden):

Det er ikke sant. 

And the list goes on... 

Hvasierdu skrev (2 timer siden):

Jeg husker også at hun noen få ganger var positiv i graviditeten, men vi husker vel alle at 90% av innholdet (spesielt på story hvor hun var veldig aktiv da) var ganske negativt. Ikke så rart mtp at hun viste seg å ha en fødselsdepresjon. Det er fint at HD kan se tilbake nå og huske de positive tingene i motsetning til det negative (tegn på nytt tankesett🙌🏻), men som følger er det jo klart at man husker de 90% negative tankene bedre enn de 10% positive. Repetisjon setter seg bedre i hukommelsen. 

Allikevel så blir det litt for dumt å skulle «ta» henne på dette. Grunnen til at jeg sier det er at slike refleksjoner som har vært i det siste har vist at hun virkelig jobber med egen tankegang og prøver å være mer positiv. Hun har tatt tak, tatt kontakt med hjelp for spiseforstyrrelsen og prøver å gjøre noe med de selvdestruktive mønstrene hun har vært i i mange år. Det synes jeg er en bra ting, og for at hun skal lykkes må hun få lov til å legge fortiden bak seg.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
*blueberry* skrev (2 minutter siden):

Jeg husker også at hun noen få ganger var positiv i graviditeten, men vi husker vel alle at 90% av innholdet (spesielt på story hvor hun var veldig aktiv da) var ganske negativt. Ikke så rart mtp at hun viste seg å ha en fødselsdepresjon. Det er fint at HD kan se tilbake nå og huske de positive tingene i motsetning til det negative (tegn på nytt tankesett🙌🏻), men som følger er det jo klart at man husker de 90% negative tankene bedre enn de 10% positive. Repetisjon setter seg bedre i hukommelsen. 

Allikevel så blir det litt for dumt å skulle «ta» henne på dette. Grunnen til at jeg sier det er at slike refleksjoner som har vært i det siste har vist at hun virkelig jobber med egen tankegang og prøver å være mer positiv. Hun har tatt tak, tatt kontakt med hjelp for spiseforstyrrelsen og prøver å gjøre noe med de selvdestruktive mønstrene hun har vært i i mange år. Det synes jeg er en bra ting, og for at hun skal lykkes må hun få lov til å legge fortiden bak seg.

Enig. Synes innlegg som du siterer skaper støy i debatten. Det er andre ting å ha fokus på enn dette..

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hensikten bak denne Instagramprofilen…? 

Det er opp og opp igjen det samme hele tiden. Instagramprofil omhandler jo kun mat, sykdom, klær, utseende, overvekt osv hele tiden. Bare nye innlegg med nesten samme tema. 

Hva er agendaen bak? 

• Liker 6
Skrevet
29 minutter siden, Bollemor12 said:

Jeg forstår ikke helt hensikten bak denne Instagramprofilen…? 

Det er opp og opp igjen det samme hele tiden. Instagramprofil omhandler jo kun mat, sykdom, klær, utseende, overvekt osv hele tiden. Bare nye innlegg med nesten samme tema. 

Hva er agendaen bak? 

Før var nok målet å inspirere til trening og kosthold. Det har nå blitt mer en konto hvor hun prøver å sette fokus på kropp, spiseforstyrrelse og reklame. Kvaliteten varierer veldig. Innimellom har hun gode innlegg med viktige temaer, men som oftest er det umerka reklame og repetisjoner. 

Skrevet
46 minutter siden, AnnePåLande said:

Enig. Synes innlegg som du siterer skaper støy i debatten. Det er andre ting å ha fokus på enn dette..

Det understreker bare det mange kritiserer i denne tråden. Selv positiv utvikling, da tenker jeg på HD sin utvikling med å prøve å se positivt på ting, blir til noe negativt. Det blir som tidligere nevnt veldig tydelig at det leites etter noe negativt. Det blir for dumt rett og slett.. 

• Liker 3
Skrevet
Lileep skrev (11 minutter siden):

Det understreker bare det mange kritiserer i denne tråden. Selv positiv utvikling, da tenker jeg på HD sin utvikling med å prøve å se positivt på ting, blir til noe negativt. Det blir som tidligere nevnt veldig tydelig at det leites etter noe negativt. Det blir for dumt rett og slett.. 

Trådens budskap drukner. Ser samme tendensen i andre tråder om påvirkere. 

Skrevet
AnnePåLande skrev (10 minutter siden):

Trådens budskap drukner. Ser samme tendensen i andre tråder om påvirkere. 

Slik har det dessverre alltid vært på rampelys. Man må bare gjøre sitt beste i å snu debatten tilbake og rapportere det som går over streken. 

• Liker 1
Gjest Kattedama
Skrevet

Det er ingen tvil om at denne feilmerkingen er bevisst. Sykt at Ellos godkjenner at de merker så dårlig. 

Gjest Kattedama
Skrevet

Hva er oddsene for at dette er tilfeldig? Og er det ikke slik at Ellos faktisk står ansvarlig for at markedsføringen skjer etter gjeldene lover og regler? Her er det altså 3 ulike innlegg uten at kjolen er merket med reklame for ELLOS. 

0A868902-59CE-4297-A994-AEC1AF1C2C90.jpeg

CC3BE644-0F6F-4BC4-9FA2-1A71B275C1DA.jpeg

B2441A4D-9EE5-4E2D-9248-F443347A9175.png

Skrevet
Lill :) skrev (26 minutter siden):

Hva er oddsene for at dette er tilfeldig? Og er det ikke slik at Ellos faktisk står ansvarlig for at markedsføringen skjer etter gjeldene lover og regler? Her er det altså 3 ulike innlegg uten at kjolen er merket med reklame for ELLOS. 

Det lukter umerket reklame.. Provoserende at de ikke gidder å merke innlegget som reklame. 

• Liker 1
Skrevet
Lill :) skrev (2 timer siden):

Dette kan umulig være tilfeldig. Dette er nok ekstra betalt for skjult reklame. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Lill :) skrev (17 timer siden):

Så kan man spørre seg om det er troverdig at disse 3 har klikket hjem denne kjolen uten at ELLOS har bedt de om å kjøpe den spesifikke kjolen eller at de ikke har kjøpt den selv? Særlig når denne modellen har vært frontet på ELLOS sine kanaler? 

CD9DAA63-3D12-4AF5-8476-1D5783FBB98F.jpeg

Endret av Lill :)
Skrevet

Hvorfor si A og ikke B, når det er åpenbart at du sier A for spekulasjoner? Jfr. nye medisiner. 

• Liker 1
Gjest Finlay
Skrevet
cerruti skrev (18 minutter siden):

Hvorfor si A og ikke B, når det er åpenbart at du sier A for spekulasjoner? Jfr. nye medisiner. 

HD: Blir så kvalm av den nye medisinen.

Følger: Hvilken medisin har du begynt på? 

HDs neste reel: Meg når folk spekulerer i hvilke medisiner jeg bruker:ohmy: :nei:🖕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...