tantesofie Skrevet 2. mai 2022 #12541 Skrevet 2. mai 2022 Må bare si at klesmengden er helt syk! Får vondt på jordklodens vegne av å se på. For et berg! 14 1 4
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #12542 Skrevet 2. mai 2022 tantesofie skrev (5 minutter siden): Må bare si at klesmengden er helt syk! Får vondt på jordklodens vegne av å se på. For et berg! Åneida, hun er så miljøvennlig vettu. Kjøper noe fra Finn.no innimellom for å rettferdiggjøre miljøsvineriet sitt.
lillehammeren Skrevet 2. mai 2022 #12543 Skrevet 2. mai 2022 Ikke at jeg har peiling; men er det ikke merket når det står annonselenke? Eller…. Må det stå reklame i tillegg? 2
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #12544 Skrevet 2. mai 2022 (endret) Lill skrev (23 timer siden): Du bruker annonselenker som gir deg betalt f. eks. per klikk eller kjøp. All eksponering eller omtale av butikken eller ytelsen du lenker til, på en måte som kan gi mer trafikk til lenkene du legger ut, er da også reklame . Når man skal merke reklame er andre ord og fraser, som for eksempel «i samarbeid med», «konkurranse», «anbefaling for», og «affiliatelenker» forklarer ikke at innlegget er reklame. Ved å bruke slike eller andre ord som ikke er like tydelige som «annonse» eller «reklame» som merking risikerer du å bryte loven. Det samme gjelder dersom du merker selve innlegget med «annonselenker». @lillehammeren I tillegg skal det opplyses om hvem disse annonselenkene sender deg til. I dette tilfelle ELLOS. Endret 2. mai 2022 av Lill :)
Gjest Finlay Skrevet 2. mai 2022 #12545 Skrevet 2. mai 2022 tantesofie skrev (29 minutter siden): Må bare si at klesmengden er helt syk! Får vondt på jordklodens vegne av å se på. For et berg! Helt enig, det er sykt! En vanvittig mengde kjoler, der flere er til forveksling like! Hva skal hun med dem alle sammen?? HD forteller at hun har- "flere stativer med kjoler, blir aldri nok kleshengere, det henger kjoler på veggene også!" Ingen miljøsamvittighet å spore. Bare tragisk.
cerruti Skrevet 2. mai 2022 #12546 Skrevet 2. mai 2022 lama13 skrev (1 time siden): Klager på story over at hun hele tiden må kjøpe nye kleshengere for det stadig renner inn med sponsa kjoler. Hva med å takke nei til flere kjoler så blir det både mindre å «huske» å merke som reklame og færre kleshengere som må kjøpes? Eneste problemet som er igjen da er at det er én ting mindre å problematisere og klage om. Det er vel fordekt skryt, se hvor mange kjoler jeg har. 5 1
mumrikk1 Skrevet 2. mai 2022 #12547 Skrevet 2. mai 2022 Lill skrev (1 time siden): Har du screenshot av dette? Finnes lengre opp i tråden her. 1
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #12548 Skrevet 2. mai 2022 cerruti skrev (33 minutter siden): Det er vel fordekt skryt, se hvor mange kjoler jeg har. Hun hermer etter Sara Emilie. Hun la ut på Snap at hun hadde 80 kjoler eller noe sånt.
Hebi Skrevet 2. mai 2022 #12549 Skrevet 2. mai 2022 Jeg trykker ikke på linker hvor det ikke står hvilken butikk man sendes til. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å skrive hvor man sendes. Er mange butikker jeg ikke handler på å ønsker å vite hvor jeg sendes så jeg slipper kaste bort tid på å trykke mer inn og ut. Så hun tjener ikke penger på klikk fra meg hvertfall. 7 1
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #12550 Skrevet 2. mai 2022 (endret) net0ty skrev (5 timer siden): Så ingen link altså? Hva er det på det nederste bildet da? Endret 2. mai 2022 av Lill :)
skruf Skrevet 3. mai 2022 #12551 Skrevet 3. mai 2022 (endret) Jeg leste for ikke lenge siden en artikkel om problematikken med at Påvirkere ikke merker med reklame (men husker ikke hvor jeg leste det, var enten vg, nrk eller Aftenposten), der det kom frem at Forbrukerrådet kan sende ut advarsler, og veiledning og oppfordring til å merke korrekt, men de har ikke utøvende makt til å gi fysisk bot. Dette er nok de fleste i bransjen fullstendig klar over, for det er et fåtall av de som er flink til å reklame-merke som de skal. Eneste gangen noen fikk bot var Anna Rasmussen, men det var ikke pga manglende merking for reklame, men pga hun holdt konkurranser uten å sende ut premier. Så det gikk under bedrag og jeg tror det ble anmeldt. Men manglende merking for reklame gir ingen andre konsekvenser enn et brev med oppfordring til å merke korrekt Edit; mente forbrukertilsynet tror jeg Endret 3. mai 2022 av skruf 2
Gjest Kattedama Skrevet 3. mai 2022 #12552 Skrevet 3. mai 2022 (endret) skruf skrev (4 timer siden): Jeg leste for ikke lenge siden en artikkel om problematikken med at Påvirkere ikke merker med reklame (men husker ikke hvor jeg leste det, var enten vg, nrk eller Aftenposten), der det kom frem at Forbrukerrådet kan sende ut advarsler, og veiledning og oppfordring til å merke korrekt, men de har ikke utøvende makt til å gi fysisk bot. Dette er nok de fleste i bransjen fullstendig klar over, for det er et fåtall av de som er flink til å reklame-merke som de skal. Eneste gangen noen fikk bot var Anna Rasmussen, men det var ikke pga manglende merking for reklame, men pga hun holdt konkurranser uten å sende ut premier. Så det gikk under bedrag og jeg tror det ble anmeldt. Men manglende merking for reklame gir ingen andre konsekvenser enn et brev med oppfordring til å merke korrekt Ser at mange ikke bryr seg. Det gjør noe med troverdigheten deres når gjelder budskapene de sender ut. Det synliggjør så godt at alt handler om kroner og ører, og ikke «inspirasjon». Endret 3. mai 2022 av Lill :)
Hebi Skrevet 3. mai 2022 #12553 Skrevet 3. mai 2022 Her er noen regler ang de linkene hun har begynt å legge ut. Bildet la yummymummy ut for hun har begynt å bruke de selv. Å vil at sine følgere skal vite hva som skjer. Få innsikt. Her er noen steg frøken Drage lett hopper over hver eneste gang. 2
loffen Skrevet 3. mai 2022 #12554 Skrevet 3. mai 2022 Ikke rart hun sliter når hver minste ting blåses opp til rene katastrofen. I dag fant hun ut at det ikke var vits i å trene fordi hun bare rakk 30 min. Og dermed er hele dagen, ja nesten uka, i ferd med å gå til helvete. Hun må ta seg sammen og si til seg selv at det ikke er så farlig.. Really?! Nå er jeg på trening. Glemte sko i dag. Hva så, da trener jeg bare uten i dag. Hadde jeg vært Helene hadde jeg nesten gått i kjelleren og hele dagen er ødelagt. 😂 17 1 7
*blueberry* Skrevet 3. mai 2022 #12555 Skrevet 3. mai 2022 loffen skrev (2 minutter siden): Ikke rart hun sliter når hver minste ting blåses opp til rene katastrofen. I dag fant hun ut at det ikke var vits i å trene fordi hun bare rakk 30 min. Og dermed er hele dagen, ja nesten uka, i ferd med å gå til helvete. Hun må ta seg sammen og si til seg selv at det ikke er så farlig.. Really?! Nå er jeg på trening. Glemte sko i dag. Hva så, da trener jeg bare uten i dag. Hadde jeg vært Helene hadde jeg nesten gått i kjelleren og hele dagen er ødelagt. 😂 Det er jo veldig synd. Man kan gjøre mye på 30 minutter, og enten hun vil eller ikke så signaliserer slike utsagn at 30 min trening er bortkastet. 7 1
hufsaaaaa Skrevet 3. mai 2022 #12556 Skrevet 3. mai 2022 (endret) *blueberry* skrev (8 minutter siden): Det er jo veldig synd. Man kan gjøre mye på 30 minutter, og enten hun vil eller ikke så signaliserer slike utsagn at 30 min trening er bortkastet. Litt som de som tenker at treningen/løpeturen/gåturen/rundvask-sjauen hjemme er "bortkastet" fordi de glemte å ta på seg aktivitetsklokka. Endret 3. mai 2022 av hufsaaaaa 5 1 1
loffen Skrevet 3. mai 2022 #12557 Skrevet 3. mai 2022 *blueberry* skrev (11 minutter siden): Det er jo veldig synd. Man kan gjøre mye på 30 minutter, og enten hun vil eller ikke så signaliserer slike utsagn at 30 min trening er bortkastet. Ja ikke sant, 30 min er slettes ikke bortkastet! hufsaaaaa skrev (2 minutter siden): Litt som de som tenker at treningen/løpeturen/gåturen/rundvask-sjauen hjemme er "bortkastet" fordi de glemte å ta på seg aktivitetsklokka. Haha ja 😅 1 1
Lillemor1982 Skrevet 3. mai 2022 #12558 Skrevet 3. mai 2022 loffen skrev (17 minutter siden): Ikke rart hun sliter når hver minste ting blåses opp til rene katastrofen. I dag fant hun ut at det ikke var vits i å trene fordi hun bare rakk 30 min. Og dermed er hele dagen, ja nesten uka, i ferd med å gå til helvete. Hun må ta seg sammen og si til seg selv at det ikke er så farlig.. Really?! Nå er jeg på trening. Glemte sko i dag. Hva så, da trener jeg bare uten i dag. Hadde jeg vært Helene hadde jeg nesten gått i kjelleren og hele dagen er ødelagt. 😂 For et fokus, sier jeg bare 🤦♀️🤦♀️ Hele kontoen hennes omhandler snart (umerket) reklame og unnskyldninger, unnskyldninger, unnskyldninger (trening, vekt, mat etc). 4 1 1
Finnwife Skrevet 3. mai 2022 #12559 Skrevet 3. mai 2022 15 minutter siden, *blueberry* said: Det er jo veldig synd. Man kan gjøre mye på 30 minutter, og enten hun vil eller ikke så signaliserer slike utsagn at 30 min trening er bortkastet. Enhver unnskyldning for å slippe vel.. 4 1
*blueberry* Skrevet 3. mai 2022 #12560 Skrevet 3. mai 2022 (endret) hufsaaaaa skrev (11 minutter siden): Litt som de som tenker at treningen/løpeturen/gåturen/rundvask-sjauen hjemme er "bortkastet" fordi de glemte å ta på seg aktivitetsklokka. Hahahaha. Nå lo jeg godt, for jeg glemte faktisk klokka hjemme for første gang på ett år i dag. Det var litt surt faktisk, akkurat på treningsdagen😂. Trente allikevel altså ☺️ Endret 3. mai 2022 av *blueberry* 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå