Lileep Skrevet 17. april 2022 #12361 Skrevet 17. april 2022 7 minutter siden, Lill said: Det er fint hvis man setter seg inn i hva ROS faktisk går ut på. Selv om hun ikke merker Keto maten sin som reklame så er det fortsatt hennes greier og kosthold, og det deles på hennes konto. Som noen andre nevner her så handler det om å ha realistiske mål og unngå diett/restriksjoner når det gjelder mat som gjør at man kan komme ut av denne spiralen. Jeg heier på at ROS kan være til stor hjelp for henne og følgerne hennes, og jeg håper virkelig at dette vil gjenspeile seg på hennes sosiale medier etterhvert. Det er 4 dager siden hun skrev at hun hadde tatt kontakt med ROS. Det er også påske. Utifra det lille hun poster mtp keto og trening , dvs et par bilder av mat ila disse 4 dagene, så kan man ikke begynne å dømme. La henne nå få tid! Hun har sine drømmer, og mulig de er altfor store nå. Men hun har ikke holdt på mer enn 4 dager.. vi vet ingenting om hva planen hennes er. Hun har fokusert mer på å sette lys på følelser, lidelse og nettros. Det er veldig positivt mtp hvordan innholdet har vært før.. Jeg blir litt matt av hvordan alt skal pirkes på. Allerede etter få dager finner noen feil ved alt hun gjør. Fordi hun ikke gjør ting etter en egen standar og mening, betyr ikke at hun gjør ting feil. Hva vet vi om hva evt total fjerning av trening og ketokosthold vil gjøre for henne? Av egen erfaring tror jeg det vil være veldig ødeleggende.. et steg av gangen er riktig måte. Man finner ikke ut av alt etter så få dager, igjen.. la henne få tid på seg før hun blir slakta ned for å feile.. 13 2 3
Gjest Kattedama Skrevet 17. april 2022 #12362 Skrevet 17. april 2022 Lileep skrev (1 time siden): Det er 4 dager siden hun skrev at hun hadde tatt kontakt med ROS. Det er også påske. Utifra det lille hun poster mtp keto og trening , dvs et par bilder av mat ila disse 4 dagene, så kan man ikke begynne å dømme. La henne nå få tid! Hun har sine drømmer, og mulig de er altfor store nå. Men hun har ikke holdt på mer enn 4 dager.. vi vet ingenting om hva planen hennes er. Hun har fokusert mer på å sette lys på følelser, lidelse og nettros. Det er veldig positivt mtp hvordan innholdet har vært før.. Jeg blir litt matt av hvordan alt skal pirkes på. Allerede etter få dager finner noen feil ved alt hun gjør. Fordi hun ikke gjør ting etter en egen standar og mening, betyr ikke at hun gjør ting feil. Hva vet vi om hva evt total fjerning av trening og ketokosthold vil gjøre for henne? Av egen erfaring tror jeg det vil være veldig ødeleggende.. et steg av gangen er riktig måte. Man finner ikke ut av alt etter så få dager, igjen.. la henne få tid på seg før hun blir slakta ned for å feile.. Det var ikke min intensjon å pirke eller å kritisere. Jeg har ikke fått med meg detaljene rundt hennes kontakt med ROS og var ikke klar over at det var et tema nå nylig.
slipset Skrevet 17. april 2022 #12363 Skrevet 17. april 2022 Slanking og diett må ut av vinduet om ROS sitt opplegg skal funke. Det er de veldig tydelige på. 8
Despicable Me Skrevet 18. april 2022 #12364 Skrevet 18. april 2022 (endret) Har hun innrømmet tidligere at hun har en spiseforstyrrelser? Eller er dette noe som er kommet etter slankeoperasjon? Det er fint at hun oppsøker hjelp og håper hun tar i mot den hjelpen som tilbys. Synes det er litt rart at flere innlegg handler om spiseforstyrrelse etter videoen der hun snakket om dårlig motivasjon og dalende interesse rundt innlegg osv. Kan være en tilfeldighet, men kanskje hun tenker at det vil føre til økt følgermasse om hun snakker om spiseforstyrrelsen i tillegg til diett og trening. Det er klart at interessen rundt trening og diett er dalende, når resultatene er vektoppgang. Endret 18. april 2022 av Despicable Me 11
Gjest Albbas Skrevet 18. april 2022 #12365 Skrevet 18. april 2022 37 minutter siden, Despicable Me said: Har hun innrømmet tidligere at hun har en spiseforstyrrelser? Eller er dette noe som er kommet etter slankeoperasjon? Det er fint at hun oppsøker hjelp og håper hun tar i mot den hjelpen som tilbys. Synes det er litt rart at flere innlegg handler om spiseforstyrrelse etter videoen der hun snakket om dårlig motivasjon og dalende interesse rundt innlegg osv. Kan være en tilfeldighet, men kanskje hun tenker at det vil føre til økt følgermasse om hun snakker om spiseforstyrrelsen i tillegg til diett og trening. Det er klart om interessen rundt trening og diett er dalende når resultatene er vektoppgang. Hun har snakket om det en god stund. Det var vel i forbindelse med keto hun begynte å bli mer åpen om det? Det er ikke noe nytt nå nylig hvertfall.
Beatbox Skrevet 18. april 2022 #12366 Skrevet 18. april 2022 https://www.helenedrage.no/2019/02/11/mat-og-folelser/
Pingi198 Skrevet 18. april 2022 #12367 Skrevet 18. april 2022 Keto og strenge dietter må bort som flere skriver, om opplegget til ROS skal fungere. Dette er de VELDIG tydelige på, jeg har fullført programmet for overspising og er blitt frisk 🤩 Noe jeg ALDRI trodde var mulig for meg, fått et helt nytt liv. Til dere som er redd HD fronter dette for at det kommer reklame, det tror jeg ikke. Isåfall mener jeg det kan være bra, for ROS er gratis!!!! 😀 Men tviler på at dette bunner i reklame…. ROS er veldig tydelig som sagt på at dietter og slanketanker må bort, og fy søren så tøff prosessen er. Dere som sier dere håper hun deler underveis, jeg er usikker på om det er lurt. Mulig HD kan klare det, selv om jeg ikke klarte. Men mine some kanaler stod omtrent uberørt i flere mnd. da jeg starta… Skal en følge programmet og bli frisk, krever det ekstremt mye. Det er en knalltøff prosess.. Så jeg håper HD virkelig går all inn på dette, når hun får startet. Virkelig stoler på dem, følger opplegget og dele kan hun gjøre i ettertid. Det var det jeg måtte gjøre, og ganske mange av følgerene mine har endelig tatt skrittet selv og søkt hjelp. Det gjør meg så glad. Poenget er at hun må først og fremst tenke på seg selv, fokusere på den tøffe jobben det er å bli frisk. Så kan deling komme når hun er klar. Håper VIRKELIG hun lykkes, jeg vet hvor vondt det er å ha det sånn. Glad jeg er frisk, mtp sønnen min. Helt ny hverdag🤩 9 6 1
Justlooking Skrevet 18. april 2022 #12368 Skrevet 18. april 2022 Pingi198 skrev (2 minutter siden): er
BuffyTheVampire Skrevet 18. april 2022 #12369 Skrevet 18. april 2022 Jeg undrer meg litt over hvorfor Helene ikke har prøvd legemidler for å gå ned i vekt? Eller har hun det? Jeg kom på dette fordi jeg gjør det selv, og det fungerer veldig bra. Det er et stort skritt å ta, men det er jo operasjon også, og det har hun tatt. Nå mener jeg ikke å ta den type medisin alene, en bør kombinere det med en eller annen form for terapi, slik nettros kan tilby.
Gjest Finlay Skrevet 18. april 2022 #12370 Skrevet 18. april 2022 BuffyTheVampire skrev (35 minutter siden): Jeg undrer meg litt over hvorfor Helene ikke har prøvd legemidler for å gå ned i vekt? Eller har hun det? Jeg kom på dette fordi jeg gjør det selv, og det fungerer veldig bra. Det er et stort skritt å ta, men det er jo operasjon også, og det har hun tatt. Nå mener jeg ikke å ta den type medisin alene, en bør kombinere det med en eller annen form for terapi, slik nettros kan tilby. Ved å innta appetittdempende legemidler kombinert med Nettros-opplegget vil vel selve prinsippet bli borte? Grunntanken her er vel å anerkjenne at overspisingen har en psykisk side som skal behandles, som med andre spiseforstyrrelser
Nikea Skrevet 18. april 2022 #12371 Skrevet 18. april 2022 (endret) BuffyTheVampire skrev (43 minutter siden): Jeg undrer meg litt over hvorfor Helene ikke har prøvd legemidler for å gå ned i vekt? Eller har hun det? Jeg kom på dette fordi jeg gjør det selv, og det fungerer veldig bra. Det er et stort skritt å ta, men det er jo operasjon også, og det har hun tatt. Nå mener jeg ikke å ta den type medisin alene, en bør kombinere det med en eller annen form for terapi, slik nettros kan tilby. Ja, hun har nevnt et, men det er lenge siden og jeg tror hun skrev at det ikke er lovlig i dag. Men det har jo kommet nye, som fungerer bra for mange. Medisiner hjelper imidlertid ikke mot spiseforstyrrelser (vil jeg tro?) så bra hun tar tak i det synes jeg 😊 Endret 18. april 2022 av Nikea 1
BuffyTheVampire Skrevet 18. april 2022 #12372 Skrevet 18. april 2022 Finlay skrev (54 minutter siden): Ved å innta appetittdempende legemidler kombinert med Nettros-opplegget vil vel selve prinsippet bli borte? Grunntanken her er vel å anerkjenne at overspisingen har en psykisk side som skal behandles, som med andre spiseforstyrrelser Nei, absolutt ikke. Ikke for meg. Dette er sikkert individuelt, men. Jeg erfarer at jeg ikke trenger overspise for å takle vanskelige situasjoner. Ved å ikke kunne overspise, legger en merke til når en bruker overspise. Man kan se årsakssammenhengene. Man anerkjenner at man har et problem, ellers ville en aldri begynt på en sånn type medisin. Legger merke til hvilken rolle mat spiller, og lærer alternative måter å takle følelser på. I tillegg blir det et fokus på mindful eating, i tråd med kurs nettros holder. For du klarer rett og slett ikke spise mye. Så en må bruke lengre tid på måltid, faktisk smake på maten, kjenne etter når en blir mett. Hvis en tar apetittdempende medisin, og bare lener seg tilbake på effekten den har, så vil en jo legge på seg igjen når en slutter på medisinen. Så en må jo faktisk jobbe og gjøre en innsats mens man går på medisinen. 1 2
BuffyTheVampire Skrevet 18. april 2022 #12373 Skrevet 18. april 2022 Nikea skrev (56 minutter siden): Ja, hun har nevnt et, men det er lenge siden og jeg tror hun skrev at det ikke er lovlig i dag. Men det har jo kommet nye, som fungerer bra for mange. Medisiner hjelper imidlertid ikke mot spiseforstyrrelser (vil jeg tro?) så bra hun tar tak i det synes jeg 😊 Medisiner alene hjelper ikke, men det var ikke det jeg sa heller. Medisiner pluss at man jobber intensivt terapeutisk ved siden av.
Nikea Skrevet 18. april 2022 #12374 Skrevet 18. april 2022 BuffyTheVampire skrev (1 minutt siden): Medisiner alene hjelper ikke, men det var ikke det jeg sa heller. Medisiner pluss at man jobber intensivt terapeutisk ved siden av. Tenker bare det kan være vanskelig å virkelig få tatt tak i problemet man har med mat dersom man går på medisiner som gjør at man ikke har lyst på mat? Godt mulig det kan kombineres altså, jeg er ingen ekspert 😊
BuffyTheVampire Skrevet 18. april 2022 #12375 Skrevet 18. april 2022 Nikea skrev (3 minutter siden): Tenker bare det kan være vanskelig å virkelig få tatt tak i problemet man har med mat dersom man går på medisiner som gjør at man ikke har lyst på mat? Godt mulig det kan kombineres altså, jeg er ingen ekspert 😊 For meg er det til stor hjelp hvertfall. Har vært på kurs i regi av nettros. Det alene hjalp ikke meg. Medisin kombinert med det jeg lærte der har hjulpet masse. Men som sagt, det er individuelt, og det er sikkert fristende for noen å bare Lene seg på medisinens virkning. 2 1
Nikea Skrevet 18. april 2022 #12376 Skrevet 18. april 2022 BuffyTheVampire skrev (1 time siden): For meg er det til stor hjelp hvertfall. Har vært på kurs i regi av nettros. Det alene hjalp ikke meg. Medisin kombinert med det jeg lærte der har hjulpet masse. Men som sagt, det er individuelt, og det er sikkert fristende for noen å bare Lene seg på medisinens virkning. I stand corrected, så bra det har fungert for deg 😀
mumrikk1 Skrevet 18. april 2022 #12377 Skrevet 18. april 2022 Umerket reklame for Bara igjen..😣 jeg håper ikke H deler noenting om spiseforstyrrelser før hun faktisk KLARER å omstille seg. Gang på gang viser det at ting i virker fra hennes side, så om jeg slet med det samme ville jeg vært skeptisk til å ta imot tips fra henne.. 3
*blueberry* Skrevet 18. april 2022 #12378 Skrevet 18. april 2022 BuffyTheVampire skrev (8 timer siden): Jeg undrer meg litt over hvorfor Helene ikke har prøvd legemidler for å gå ned i vekt? Eller har hun det? Jeg kom på dette fordi jeg gjør det selv, og det fungerer veldig bra. Det er et stort skritt å ta, men det er jo operasjon også, og det har hun tatt. Nå mener jeg ikke å ta den type medisin alene, en bør kombinere det med en eller annen form for terapi, slik nettros kan tilby. De legemidlene som er på markedet har lignende (mildere) effekt som operasjonen hun har tatt. Hun vil nok ikke få mer ekstra nytte av de siden hun fortsatt har noe effekt av operasjonen og klarer å bli mett av mindre porsjoner. 1
Sol Rampelyset Skrevet 18. april 2022 #12379 Skrevet 18. april 2022 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin.
irevin Skrevet 18. april 2022 #12380 Skrevet 18. april 2022 Vet ikke om det er innafor å spørre om det her, da får admin bare slette innlegget. De siste reelen av BARA så syns jeg den blå kjolen var fin. Faktisk slik at den vil jeg ha. Men jeg blir usikker på str., - for hva slags str er egentlig HD til dere som ser henne «live» ? Har bestilt tidligere, utifra at jeg sammenlignet meg med henne, men det jeg bestilte syns jeg ble for lite til meg🙈🙈
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå