Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Albbas skrev (39 minutter siden):

Jeg syns synd i henne. Hun nevner jo blant annet at hun skaper dårlig engasjement i SoMe og at det er en av mange småting som gjør at hun føler hun ikke lykkes. 

Og da er problemet at hun har så sykt høye forventninger. Suksess i SoMe varer for de fleste ikke evig. Det ER møkkvanskelig å holde på engasjement år etter år. Det betyr ikke at det man gjør er dårlig, men nettet flommer over av influensere og vi forbrukere har faktisk ikke kapasitet til å engasjere oss i alt. Og ting blir gammalt. Sånn er det jo bare. 

Mye hadde blitt løst for hennes del ved å bare melde seg ut av disse influensergreiene. Skjønner at det er vanskelig når man har gjort det hele voksenlivet sitt, men det er jo det som er problemet også. Man har holdt på så lenge at det blir personlig, man tyr til SoMe når man skal tømme seg for vanskelige følelser, og ser ikke at det faktisk er en veldig upersonlig kanal for alle som "lytter". 

Det må jo være som en avhengighet det også, som etterhvert ikke fører til noe godt. 

Jeg er veldig enig i det du skrivet. Nettengasjement forandrer seg stadig og med gen Z som skrider frem har tiktok overtatt en del av de som var målgruppen til HD tidligere. Tiktok florerer av fitness, vekttap og kroppspositive influencere, markedet er nesten mettet. HD selv er også i en ny fase og ganske voksen, den aldersgruppen/ familieforelderen har ikke like mye tid til å engasjere seg på SoMe. 

Jeg tror HD hadde raskere kunne benytte seg av behandling og tilfriskning om hun droppet denne influencerbusinessen og fokuserte 100% på seg selv og sin karriere og familie. SoMe virker å holde henne nede i dårlige perioder og det er jo ikke bra. Jeg håper hun kan se det etter hvert, hun fortjener jo ikke alt dette stresset og de vonde følelsene. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten, hurra til deg HD som har tatt kontakt med nettros ❤️ Et stort steg på vei mot en friskere hverdag. Ønsker deg masse lykke til. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Gjest Fett nok
Skrevet (endret)

Nå har jo en del influencere fått masse kunstig engasjement fordi instagram har skrudd på algoritmene sin de siste månedene sånn at alle som har generert innhold på tiktokkopien Reels har fått helt enorme mengder engasjement. Har jo sett dette på mine egne fullstendig uinteressante reels som har fått helt absurde mengder oppmerksomhet i starten (jeg brukte det bare i stedet for "vanlig" video fordi jeg likte editoren). Nå får tilsvarende videoer en brøkdel, og det er jo fordi instagram har strupt synligheten min, og det gjør meg ingenting. 

Og sånn opererer jo Meta, først dingler de masse tilgang og engasjement foran deg (gratis) i en kort periode, og så når de har nådd en kritisk masse brukere struper de den og vil at du skal betale for det samme. 

Og helt ærlig. Følgere får du av å lage bra greier. Ikke av å halvhjertet kaste seg på alle some-trender og gjøre ting som verken er fugl eller fisk. 

Når "produktet" ditt da er litt sånn halvhjertet innhold som spriker i alle retninger (litt dårlige matvideoer, litt halvhjertede "sassy" videoer om at alle skal dra til helvete", plus size mote, babyutstyr, tankekjør og masse reklame, da er det ikke så overraskende at andre stikker av med det lengste strået. 

Endret av Fett nok
Skrevet
Fett nok skrev (7 minutter siden):

Nå har jo en del influencere fått masse kunstig engasjement fordi instagram har skrudd på algoritmene sin de siste månedene sånn at alle som har generert innhold på tiktokkopien Reels har fått helt enorme mengder engasjement. Har jo sett dette på mine egne fullstendig uinteressante reels som har fått helt absurde mengder oppmerksomhet i starten (jeg brukte det bare i stedet for "vanlig" video fordi jeg likte editoren). Nå får tilsvarende videoer en brøkdel, og det er jo fordi instagram har strupt synligheten min, og det gjør meg ingenting. 

Og sånn opererer jo Meta, først dingler de masse tilgang og engasjement foran deg (gratis) i en kort periode, og så når de har nådd en kritisk masse brukere struper de den og vil at du skal betale for det samme. 

Og helt ærlig. Følgere får du av å lage bra greier. Ikke av å halvhjertet kaste seg på alle some-trender og gjøre ting som verken er fugl eller fisk. 

Når "produktet" ditt da er litt sånn halvhjertet innhold som spriker i alle retninger (litt dårlige matvideoer, litt halvhjertede "sassy" videoer om at alle skal dra til helvete", plus size mote, babyutstyr, tankekjør og masse reklame, da er det ikke så overraskende at andre stikker av med det lengste strået. 

Det siste du sier her er nok også viktig. De som holder jevnlig høyt engasjement er de som gjør sin egen greie fullt ut. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke ta HD seriøst lenger, spesielt ikke etter siste reklameinnlegg som er, i mine øyne, overfylt med ❤️ og andre smilefjes. Det lyser ikke akkurat profesjonell. Ser hun har fått et kritisk svar på innlegget. Spørs vel om hun lar den stå, eller om hun svarer på det.

Hennes karriere i SoMe er dalende. Hun har en stor mix av innlegg, hvor pengefortjenesten er viktigere enn å inspirere eller ha et målrettet innhold. Hun har jo også nå nevnt at målet hennes er ikke å inspirere noen, bare fortelle hvordan hun opplever ditt og datt. Etter hun skrev dette har jeg lurt på hva formålet med å være i SoMe er da? Hva er motivasjonen? Er det kun spons og penger? Eller vil hun bruke SoMe som sin personlige dagbok? For det er det hennes kanal kan minne om nå. Da hun selv skrev at målet ikke er å inspirere, burde hun selv innse at karrieren som blogger/influecer er over. 

Endret av Lileep
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg vet ikke om et menneske som er så god på unnskyldninger som det HD er 🤦‍♀️

• Liker 10
Skrevet
Zizi skrev (32 minutter siden):

Jeg vet ikke om et menneske som er så god på unnskyldninger som det HD er 🤦‍♀️

Man blir som regel god på det man har gjort konstant i mange år...

• Liker 6
  • Hjerte 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Fett nok skrev (10 timer siden):

Så sant.

Endret av Lill :)
Gjest Finlay
Skrevet

Når jeg ser slike poster som siste story, ja kan ikke annet enn å tenke  - HVORFOR?

Hvorfor gidder HD å drive som influenser??

Når hun føler at livet går til helvete, hun vet ikke hvor hun skal begynne, hun har dårlig engasjement i SoMe. Hun sitter der og bare orker ikke. Orker ikke trene. Vil bare spise godis, noe hun vet etterfølges av dårlige følelser.

Hvor mye enklere hadde ikke alt dette vært om hun ikke måtte "stå til rette" for NOEN? Bare levd sitt eget liv, uten å måtte informere om sprekker og kilo opp. Personlige nederlag og kritikk legger sten til byrden. 

Får vondt av henne faktisk, samtidig som jeg blir litt irritert😅 Hun MÅ ikke informere om dagsformen. Hun MÅ ikke være influenser. Det er ikke et kall det er snakk om. Hun er i et yrke som ikke ser ut til å gi henne særlig glede, bare mer tungsinn og bekymringer. 

Hun er voksen, hun og mannen har andre jobber. Det ser ut som dette koster betydelig mer enn det smaker. 

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brudd på regler om opphavsrett og krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Skrevet

Snakker så varmt om denne tjenesten til Okida, men har ikke prøve den selv fordi HD faller utenfor målgruppa.. Det blir bare dummere og dummere. Et tips HD; fjern hele reklameinnlegget før du dummer deg enda mer ut! 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Gjest tullerikke
Skrevet
Lileep skrev (13 minutter siden):

Snakker så varmt om denne tjenesten til Okida, men har ikke prøve den selv fordi HD faller utenfor målgruppa.. Det blir bare dummere og dummere. Et tips HD; fjern hele reklameinnlegget før du dummer deg enda mer ut! 

Ikke første gang hun reklamerer for noe hun ikke har prøvd

Skrevet
Lileep skrev (9 timer siden):

Kan jo ikke det når det er betalt partnerskap! Money talks vettu...

• Liker 3
Skrevet

Tenker de fleste som tar en rolig påske hjemme, at de er mislykket? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (3 minutter siden):

Tenker de fleste som tar en rolig påske hjemme, at de er mislykket? 

Selvsagt ikke🙄 Hvor har hun slike tanker/meninger ifra🤔

• Liker 7
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Beatbox said:

Selvsagt ikke🙄 Hvor har hun slike tanker/meninger ifra🤔

Det lurer jeg også på! Faller det henne virkelig naturlig å tro at alle som ikke reiser rundt på ting er mislykket? 

Tanken har ikke streifet meg engang, at vi er en mislykket familie fordi vi velger å være hjemme.. og jeg innbiller meg at veldig få føler seg mislykket pga det.

Endret av Lileep
  • Liker 12
Gjest Kattedama
Skrevet

Alle bruker ikke tiden sin på sosiale medier konstant.  Da sparer man seg for sammenligning og denne kunstige følelsen av å være «mislykket» basert på andres fremstilling av «lykke». 

Skrevet

Åh, da er vi mange som er mislykket gitt. :sukk: 

• Liker 6
Skrevet

Har alltid hatt hjemmepåske jeg, både som barn og voksen. Elsker det 💛

• Liker 6
Gjest Fett nok
Skrevet

Tja. Jeg har hatt et par hjemmeferier, og jeg har alltid pitchet det som "endelig slappe av og gjøre masse hobbygreier og trene og spise godt" og da sier jo stort sett de fleste at det høres deilig ut. 

Men om du kanskje EGENTLIG kunne tenke deg/ha råd til noe annet også, ELLER du kunne ønske deg å ha venner eller familie du hadde et godt nok forhold til så man kunne feriert med sammen (for eksempel) og hvis du bruker de to siste ukene før ferien til å fortelle alle du møter at "nei vi skal "bare" være hjemme i ferien" og to uker etter ferien med å fortelle "ja vi var hjemme hele tiden ja" og møter sosiale medier tapetsert med VERDENS BESTE PÅSKE MED VERDENS BESTE VENNER/FAMILIE og så ja da har jeg sympati for at det føles ganske kjipt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...