Gjest Albbas Skrevet 9. april 2022 #12201 Skrevet 9. april 2022 4 minutter siden, MarianneE said: Ingen fare, vi har spist og er mette alle tre. 2000 kcal høres bare så ekkelt ut. Hvorfor det? Det er jo bare et mål på hvor mye energi det er i maten. Det er jo garantert like mange kalorier i familiens samlede tacomåltid. 🤷♀️
MarianneE Skrevet 9. april 2022 #12202 Skrevet 9. april 2022 Albbas skrev (15 minutter siden): Hvorfor det? Det er jo bare et mål på hvor mye energi det er i maten. Det er jo garantert like mange kalorier i familiens samlede tacomåltid. 🤷♀️ Helt klart, det bare høres så voldsomt ut. Men nok om meg...
Gull vaffel Skrevet 9. april 2022 #12203 Skrevet 9. april 2022 tutsi123 skrev (4 timer siden): Bare fløten, cheddar og egg blir cirka 1800 kcal pluss smør og resten er denne paien middag til en person i ihvertfall 4-5 dager. Dvs 2000 kcal i hele paien. At folk orker å spise så fettrik mat er en gåte for meg. Men hver sin smak. Man spiser jo ikke 2000 kcal per pers dette er hele paien. Så det er ikke ille i det hele tatt. Ganske normalt 5
Lileep Skrevet 9. april 2022 #12204 Skrevet 9. april 2022 6 hours ago, tutsi123 said: Bare fløten, cheddar og egg blir cirka 1800 kcal pluss smør og resten er denne paien middag til en person i ihvertfall 4-5 dager. Dvs 2000 kcal i hele paien. At folk orker å spise så fettrik mat er en gåte for meg. Men hver sin smak. Hvis man først skal lage noe negativt utav maten pga mengden kalorier, regn nå iallefall over og presenter riktig tall! Fløte 2dl er 353 ost er 492 kcal egg er ca 656 brokkoli og blomkål er 100 smør til å smøre med er ca 25 kcal eller mindre (beregnet utifra hva jeg ville brukt ) Tilsammen er det rett over 1600. Deler man på 4 får du 400kalorier for en relativ stor porsjon! Dette er absolutt ikke ille i det heletatt. Mulig du la på såpass mye ekstra for å gjøre det enda verre.. derfor svarer jeg på innlegget ditt med de riktige talla 👍 6
tutsi123 Skrevet 9. april 2022 #12205 Skrevet 9. april 2022 Lileep skrev (1 time siden): Hvis man først skal lage noe negativt utav maten pga mengden kalorier, regn nå iallefall over og presenter riktig tall! Fløte 2dl er 353 ost er 492 kcal egg er ca 656 brokkoli og blomkål er 100 smør til å smøre med er ca 25 kcal eller mindre (beregnet utifra hva jeg ville brukt ) Tilsammen er det rett over 1600. Deler man på 4 får du 400kalorier for en relativ stor porsjon! Dette er absolutt ikke ille i det heletatt. Mulig du la på såpass mye ekstra for å gjøre det enda verre.. derfor svarer jeg på innlegget ditt med de riktige talla 👍 Beklager men tallet du opererer med for fløte er pr dl, dvs du må gange med 2.Da får du rett svar, ca 2000 kcal. Dette er jobben min, så der kan ingen ta meg i feil. Du skal ha for forsøket. God påske ♥️ 6
Lileep Skrevet 9. april 2022 #12206 Skrevet 9. april 2022 (endret) 24 minutter siden, tutsi123 said: Beklager men tallet du opererer med for fløte er pr dl, dvs du må gange med 2.Da får du rett svar, ca 2000 kcal. Dette er jobben min, så der kan ingen ta meg i feil. Du skal ha for forsøket. God påske ♥️ Javel. Jeg gikk utifra en tabell som tydeligvis er feil da, for den går utifra at 2 dl tilsvarer 100g. Derav 353 da fløte inneholder 353 per 100g Men uansett, hvis dette er jobben din så burde du iallefall vite at 4-500kalorier per middagsporsjon er helt innafor! Svartmale en oppskrift som det i utgangspunktet ikke er noe som helst feil med er veldig merkelig. For moroskyld sammenlignet jeg hennes pai med en ikke lavkarbo pai. I den var en porsjon 495 kalorier og 28g fett. I HD sitt tilfelle har vi bare delt hele oppskriften på 4, og får da rundt 500kalorier og 40g fett. Nå vet vi ikke hvor stor en porsjon av hennes pai er, så det kan godt hende å dele på 6 er mer riktig som sammenligning. Poenget er, den er ikke så ille som det fremstilles i denne tråden. Den er lavkarbo og vil da naturlig inneholde litt mer fett. Funfact; fredagstacoen med 100g kjøttdeig, 30g ost (som er overraskende liten mengde så tipper veldig mange tar mye mer), tortilla, avokado og rømme klokker inn på ca 29-33g fett per porsjon avhengig av en eller to lefser.. Endret 9. april 2022 av Lileep 6 1 1
tutsi123 Skrevet 10. april 2022 #12207 Skrevet 10. april 2022 Lileep skrev (2 timer siden): Javel. Jeg gikk utifra en tabell som tydeligvis er feil da, for den går utifra at 2 dl tilsvarer 100g. Derav 353 da fløte inneholder 353 per 100g Men uansett, hvis dette er jobben din så burde du iallefall vite at 4-500kalorier per middagsporsjon er helt innafor! Svartmale en oppskrift som det i utgangspunktet ikke er noe som helst feil med er veldig merkelig. For moroskyld sammenlignet jeg hennes pai med en ikke lavkarbo pai. I den var en porsjon 495 kalorier og 28g fett. I HD sitt tilfelle har vi bare delt hele oppskriften på 4, og får da rundt 500kalorier og 40g fett. Nå vet vi ikke hvor stor en porsjon av hennes pai er, så det kan godt hende å dele på 6 er mer riktig som sammenligning. Poenget er, den er ikke så ille som det fremstilles i denne tråden. Den er lavkarbo og vil da naturlig inneholde litt mer fett. Funfact; fredagstacoen med 100g kjøttdeig, 30g ost (som er overraskende liten mengde så tipper veldig mange tar mye mer), tortilla, avokado og rømme klokker inn på ca 29-33g fett per porsjon avhengig av en eller to lefser.. https://hardworkout.no/4-feil-du-gjor-med-keto-dietten/
Gjest Albbas Skrevet 10. april 2022 #12208 Skrevet 10. april 2022 4 hours ago, tutsi123 said: https://hardworkout.no/4-feil-du-gjor-med-keto-dietten/ Relevans??? Det er du som sitter her og uffer deg over en helt normal mengde kalorier i en rett.
Hebi Skrevet 10. april 2022 #12209 Skrevet 10. april 2022 De strømpebuksene hun viser er ikke dårlig kvalitet eller små i størrelsen. Jo, holdin er tight men det skal den og være. Så da må hun opp i størrelse da istedenfor å klage på de som hun ikke får på seg. Zizzi har større enn størrelse 50 i strømpebukser å har hørt de er gode på. 10
Gjest tullerikke Skrevet 10. april 2022 #12210 Skrevet 10. april 2022 Hebi skrev (30 minutter siden): De strømpebuksene hun viser er ikke dårlig kvalitet eller små i størrelsen. Jo, holdin er tight men det skal den og være. Så da må hun opp i størrelse da istedenfor å klage på de som hun ikke får på seg. Zizzi har større enn størrelse 50 i strømpebukser å har hørt de er gode på. Hun skjønner nok ikke hvor stor hun er.
Beatbox Skrevet 10. april 2022 #12211 Skrevet 10. april 2022 (endret) tullerikke skrev (3 minutter siden): Hun skjønner nok ikke hvor stor hun er. Fornektende much...Hvis hun nå skal begynne å være ærlig...så si nå heller at det plager hekken av deg HD at det står XL eller 46/48 f.eks på plagget istedet for å presse deg inn i altfor små klær.. Endret 10. april 2022 av Beatbox 9 1
Elisiaflisa Skrevet 10. april 2022 #12212 Skrevet 10. april 2022 Og en strømpebukse i 20 denier rakner bare man ser på den uansett. 40/60 er det eneste som gjelder for meg 👏🏼 2
Falkefugl Skrevet 10. april 2022 #12213 Skrevet 10. april 2022 Jeg synes det var nyttig informasjon å få jeg. Hun bruker vel vanligvis 48/50 i andre klær da, og når strømpebuksene i samme størrelse er vanskelige å få på seg så er det jo greit å opplyse til følgere om at de er små i størrelsen, nettopp slik info jeg synes det er greit å få, så kan jeg være litt obs med de merkene selv og gå opp en størrelse 🙂 3 2
**Marshmallow** Skrevet 10. april 2022 #12214 Skrevet 10. april 2022 18 minutter siden, Falkefugl said: Jeg synes det var nyttig informasjon å få jeg. Hun bruker vel vanligvis 48/50 i andre klær da, og når strømpebuksene i samme størrelse er vanskelige å få på seg så er det jo greit å opplyse til følgere om at de er små i størrelsen, nettopp slik info jeg synes det er greit å få, så kan jeg være litt obs med de merkene selv og gå opp en størrelse 🙂 Ja i grunn så er jeg enig med deg Jeg har brukt Pierre Robert strømpebukser i over 10år nå, vil si de normale til romslige i størrelsen. Når jeg er mellom størrelser må jeg ned, for å kunne få hold In effekten.. Så for meg virker ser det ut som hun har feil størrelse rett og slett.. De andre skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd dem på 5
cerruti Skrevet 10. april 2022 #12215 Skrevet 10. april 2022 Falkefugl skrev (1 time siden): Jeg synes det var nyttig informasjon å få jeg. Hun bruker vel vanligvis 48/50 i andre klær da, og når strømpebuksene i samme størrelse er vanskelige å få på seg så er det jo greit å opplyse til følgere om at de er små i størrelsen, nettopp slik info jeg synes det er greit å få, så kan jeg være litt obs med de merkene selv og gå opp en størrelse 🙂 Hun er mye mindre enn det altså.
Lileep Skrevet 10. april 2022 #12216 Skrevet 10. april 2022 Just now, cerruti said: Hun er mye mindre enn det altså. Hun opplyser hun bruker feks xl.. men om det passer er en helt annen ting! Jeg kan sikkert på få meg S jeg, men kroppen min er en xL om klærne skal sitte fint 🙈 10 2
Fredrikstad71mod Skrevet 10. april 2022 #12217 Skrevet 10. april 2022 cerruti skrev (6 timer siden): Hun er mye mindre enn det altså. Hva vet du om det ? Omgås du henne eller ser henne flere dager i uken eller mnd feks ? Jeg ser henne titt & ofte og hu er større enn meg i str 42 til 44 😅 7 2 2
Pingi198 Skrevet 11. april 2022 #12218 Skrevet 11. april 2022 cerruti skrev (På 7.4.2022 den 23.54): Hvordan skal det innlegget hjelpe andre? Det er lite dokumentert at streng keto og helst trening hver dag er veien ut av overspising. Heller ikke slankeoperasjon hvor kostrådene ikke følges. Det som tidligere var en «du er bra nok som du er»- aktig konto har gradvis blitt mer og mer selvmotsigende i sin form, og det har skint gjennom at det som forfektes ikke er det som ønskes av vedkommende selv. Det er også greit å påpeke at vedkommende har tjent penger på å fronte Frisk uten sukker og også selger keto-kosthold og reklamerer for ketomat. Det veldig godt dokumentert at strenge dietter og mengder med trening IKKE er forenelig med å bli frisk fra en spiseforstyrrelse. Det er vel egentlig umulig å bli frisk på den måten…. 😞 bare så synd det er vanskelig å se når en er syk med spiseforstyrrelse, tro meg, jeg vet som tidligere syk med samme lidelse… for å bli frisk må en stole på de som vet hvordan man kan bli frisk, det er vanskelig å ta imot beskjeder som: du skal spise all mat, du skal slutte med slanking, du kan oppleve vektoppgang i prosessen osv osv…. men er «dessverre» det man må klare å stole på, om man ønsker å bli frisk på ekte. 9
Sally-Go-Round Skrevet 11. april 2022 #12219 Skrevet 11. april 2022 Pingi198 skrev (20 minutter siden): Det veldig godt dokumentert at strenge dietter og mengder med trening IKKE er forenelig med å bli frisk fra en spiseforstyrrelse. Det er vel egentlig umulig å bli frisk på den måten…. 😞 bare så synd det er vanskelig å se når en er syk med spiseforstyrrelse, tro meg, jeg vet som tidligere syk med samme lidelse… for å bli frisk må en stole på de som vet hvordan man kan bli frisk, det er vanskelig å ta imot beskjeder som: du skal spise all mat, du skal slutte med slanking, du kan oppleve vektoppgang i prosessen osv osv…. men er «dessverre» det man må klare å stole på, om man ønsker å bli frisk på ekte. Nå er HD påpasselig med å kalle Keto kostholdsendring og ikke diett. Hun er veldig opptatt av fordelene hun opplever. Det skal nok mye til for at hun dropper Keto. Vi får håpe endringene ved kostholdet hun snakker om er til det positive. Har hun forresten nevnt noe om hva endringene er? 2
Sozzen Skrevet 11. april 2022 #12220 Skrevet 11. april 2022 En uke med trening og kondisjonen er bedre og klærene kjennes løsere. Her går det enten rett vest eller driiiiitbra. 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå