Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det må være slitsomt å tviholde på den influenser-drømmen som hun har, når hun - helt ærlig - ikke har noe innhold eller engasjement å dele lengre?

Det å skulle promotere seg på områder man ikke mestrer kan umulig være særlig givende eller motiverende? 

Det skinner så innmari igjennom at hun "vil, men får det ikke til". Når man gjør noe halvhjertet og uten ekte engasjement, så blir resultatet også deretter - og det kan umulig være godt for selvfølelsen å hele tiden bli gjennomskuet og konfrontert med virkeligheten?

Jeg likte en gang det hun holdt på med - fine klær, fin sminke og gode tips om treningstøy bl.a. for store kropper. Hun virket i en periode som oppriktig glad i å kle seg fint og være en positiv motsats til de perfekte men uekte kroppene man blir presentert for i SoMe.

Nå har hun forlatt konseptet sitt og prøver å være noe hun ikke er dessverre.

• Liker 14
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun ikke et eneste plagg som ikke viser kløft? Alt er kneppa opp hele tiden. Særdeles få på mitt kontor som går med kløfta ute på jobb for å si det sånn.

• Liker 15
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til slettet innhold. 

Sol, admin.

Gjest Kattedama
Skrevet

Har hun slettet innlegget som var merket som reklame? Det med egg som også ble brukt som en reel? 

Skrevet
Lill :) skrev (10 timer siden):

Har hun slettet innlegget som var merket som reklame? Det med egg som også ble brukt som en reel? 

Det meste av det hun legger ut og som blir diskutert forsvinner, slik at det kan bli vanskelig å diskutere i ettertid. 

• Liker 9
Gjest Kattedama
Skrevet
cerruti skrev (4 timer siden):

Det meste av det hun legger ut og som blir diskutert forsvinner, slik at det kan bli vanskelig å diskutere i ettertid. 

Innlegget var riktig merket, så det gir ingen mening i at det er slettet.

Gjest Finlay
Skrevet

Kanskje det ble krøll i keto-pushingen når det påpekes at det er noe som heter kalorier?😄

Skrevet
Finlay skrev (3 minutter siden):

Kanskje det ble krøll i keto-pushingen når det påpekes at det er noe som heter kalorier?😄

Hun har sagt at hun teller ikke kalorier og tror ikke på BMI..

• Liker 4
Gjest Finlay
Skrevet
Beatbox skrev (6 minutter siden):

Nei, man teller ikke kalorier på keto/lchf. Men kalorier finnes likevel😄

Skrevet
Finlay skrev (24 minutter siden):

I know, men hun sa dette for flere år siden! 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Finlay said:

Men hvis man ikke teller kalorier, hvorfor sier hun da at det er lett å ligge i underskudd på keto? Blir ikke det veldig feil?

• Liker 8
Gjest tullerikke
Skrevet
Beatbox skrev (1 time siden):

Tror ikke på bmi😂 Hun hadde nok ikke hatt noe problem å dele bmi hvis den var normal.

Skrevet

De mokasinene hun har kjøpt seg hadde vært råfine til skjørt og kjole. Men til treningstights så det litt snodig ut..

• Liker 9
Skrevet
alix skrev (53 minutter siden):

De mokasinene hun har kjøpt seg hadde vært råfine til skjørt og kjole. Men til treningstights så det litt snodig ut..

Toppen hennes var skikkelig søt da.

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet
3 hours ago, Lileep said:

Men hvis man ikke teller kalorier, hvorfor sier hun da at det er lett å ligge i underskudd på keto? Blir ikke det veldig feil?

Hvorfor er det feil? Man trenger ikke å telle kalorier for å vite at man ligger i underskudd. 

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Albbas said:

Hvorfor er det feil? Man trenger ikke å telle kalorier for å vite at man ligger i underskudd. 

Hvordan i allverden skal man vite om man er i kaloriunderskudd uten å telle hva man spiser? 

Mulig jeg har misforstått ett eller annet, men jeg mener noen forklarte at antall kalorier har ikke noe å si på keto, fordi det inneholder mye fett og da forbrenner man fett på en annen måte, derav antall kalorier ikke viktig. Men jeg har ikke snøring selv, så mye mulig man må holde seg restriktive på kalorier også på keto. Og det må jo være kjempevanskelig å vite uten å regne på det, med den mengden av ost og bacon blant annet.. 

Endret av Lileep
  • Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Lileep said:

Hvordan i allverden skal man vite om man er i kaloriunderskudd uten å telle hva man spiser? 

Mulig jeg har misforstått ett eller annet, men jeg mener noen forklarte at antall kalorier har ikke noe å si på keto, fordi det inneholder mye fett og da forbrenner man fett på en annen måte, derav antall kalorier ikke viktig. Men jeg har ikke snøring selv, så mye mulig man må holde seg restriktive på kalorier også på keto. Og det må jo være kjempevanskelig å vite uten å regne på det, med den mengden av ost og bacon blant annet.. 

Hvis man har telt kalorier tidligere i livet (noe Helene helt sikkert har) er det ganske lett å vite senere i livet. 

Går man ned i vekt vet man også at man er i underskudd.

Mer komplisert er det ikke. 

Kalorier er ikke viktig på keto fordi maten er så mettende i seg selv at de fleste automatisk havner i underskudd fordi de totalt spiser mindre. Mange spiser for eksempel bare to måltider på keto. Mener Helene også har sagt at hun har færre måltider på keto enn ellers. 

Du MÅ ha et underskudd for å gå ned, enkelt og greit. Så mener noen ketofolk i tillegg at keto gjør at kroppen forbrenner mer kalorier på keto enn på et lavfettkosthold. Akkurat den diskusjonen orker jeg ikke forholde meg til, fysikkens lover gjelder uansett, for å gå ned i vekt må man ha et energiunderskudd. 

Det er forøvrig ingen automatikk at man faktisk greier å gå ned i vekt på keto, noen greier å overspise (=spise i overskudd eller vedlikehold) på keto også. 

Endret av Albbas
Skrevet

Ser hun driver med snik reklame for moren sin sko butikk, men det første jeg legger merke til er hvor skitten bukse hun har 🙈 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Fatter ikke hvorfor hun ikke kan kjøpe en eller to str.større i klær? Sitter jo som pølseskinn og ser så stygt ut. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
8 minutter siden, Albbas said:

Hvis man har telt kalorier tidligere i livet (noe Helene helt sikkert har) er det ganske lett å vite senere i livet. 

Går man ned i vekt vet man også at man er i underskudd.

Mer komplisert er det ikke. 

Kalorier er ikke viktig på keto fordi maten er så mettende i seg selv at de fleste automatisk havner i underskudd fordi de totalt spiser mindre. Mange spiser for eksempel bare to måltider på keto. Mener Helene også har sagt at hun har færre måltider på keto enn ellers. 

Du MÅ ha et underskudd for å gå ned, enkelt og greit. Så mener noen ketofolk i tillegg at keto gjør at kroppen forbrenner mer kalorier på keto enn på et lavfettkosthold. Akkurat den diskusjonen orker jeg ikke forholde meg til, fysikkens lover gjelder uansett, for å gå ned i vekt må man ha et energiunderskudd. 

Det er forøvrig ingen automatikk at man faktisk greier å gå ned i vekt på keto, noen greier å overspise (=spise i overskudd eller vedlikehold) på keto også. 

Ok. Da har jeg misforstått ☺️ Men syns fortsatt det er rart HD sier det er så lett å holde underskudd, når hun for litt siden hadde en post hvor hun forklarte årsaken til null effekt var fordi hun hadde fått i seg for mye av ting. Så hun snakker litt om hverandre.. så mitt poeng er egentlig at det ikke er så lett uten å feks regne på det, for ofte tror man at totalen ila en dag er mye mindre enn hva det egentlig er ☺️ Snakker av erfaring på akkurat det 🙈. Men selvfølgelig, går man ned hver uke så er jo underskuddet der.. men enkelt er det ikke alltid å få det til i blinde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...