Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
cerruti skrev (1 time siden):

Hun bidrar i hvert fall ikke til at det er greit å være litt formfull. Joda, hun sier det, men samtidig vil hun ha flat mage, synlige kragebein, skjuler str hun bruker, er stadig på slankeren osv. 

Dette oppsummerer det hele ganske greit. HD mener selv å være «kroppspositiv», men med kontinuerlig fokus på slanking/diett og negative følelser rundt egen kropp kommer det greit frem at hun helst vil være tynn (og det er ikke nødvendigvis noe galt i det, men selvmotsigelsene kommer altså på rekke og rad - det hadde sett bedre ut om hun bare var ærlig).

• Liker 22
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet
Lileep skrev (19 timer siden):

👆

👏🏻👏🏻👏🏻

En uke på keto i januar, og andre setning i innlegget handler om kiloene som har forsvunnet. En uke på keto nå for kort tid siden var fokuset på de -2kg som vekta viste. Så ikke kom her i å si at du ikke bryr deg om vekta, og ikke vil ned i vekt for å bli slankere HD! Hun bør også begynne å innse den vonde sannheten, at graviditeten ikke er skyld i den store endringen mtp kroppen og klær. For bilder lyger ikke, og når barnet var født så hadde hun en helt annen kroppsfasong enn i dag. Da blir det så innmari teit å skylde på graviditeten. Men den sannheten er nok veldig vond, og ikke minst veldig vanskelig å innrømme. Da er det godt å ha en knagg å henge alt på. Men hun lurer kun seg selv

Lileep skrev (47 minutter siden):

Ok. Tror ikke helt jeg forstår hva du mener jeg bidrar til skadelig kroppsfokus med? Hvis du refererer til det at jeg mener lettkledde bilder i feil sammenheng er negativt kroppsfokus, forklar meg gjerne hvordan det igjen bidrar til negativt kroppsfokus? Forstår jeg deg rett i at HD sine lettkledde bilder i feil sammenheng ikke er neg. kroppsfokus.. men min mening om at det er negativt kroppsfokus, er det som i dine øyne er neg.kroppsfokus?

Jeg prøver å poengtere at alt er utifra situasjonen. Som sagt, det er ikke lettkledd kropp jeg er i mot.. jeg er veldig for å vise kropp uansett fasong osv, men i rett setting. 

Jeg siterte vedlagte innlegg der du kommenterer at hennes kropp har endret seg og påpeker den «vonde sannheten». Du kommenterer altså en annen kvinnes vektoppgang knyttet opp mot den «vonde sannheten» som ikke handler om graviditet. Dermed bidrar du til kroppsfokus nærmere bestemt den delen som handler om hvordan noen vurderer andres kropp. I tillegg påpeker du at du har observert kroppen hennes over tid. Noe nærmere negativt kroppsfokus kommer du ikke. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, CecilieX said:

Jeg siterte vedlagte innlegg der du kommenterer at hennes kropp har endret seg og påpeker den «vonde sannheten». Du kommenterer altså en annen kvinnes vektoppgang knyttet opp mot den «vonde sannheten» som ikke handler om graviditet. Dermed bidrar du til kroppsfokus nærmere bestemt den delen som handler om hvordan noen vurderer andres kropp. I tillegg påpeker du at du har observert kroppen hennes over tid. Noe nærmere negativt kroppsfokus kommer du ikke. 

Jaja du har en merkelig måte å tolke ting på! Å påstå jeg observerer henne over tid fordi jeg påpeker forskjell mellom to bilder blir for dumt. Er bare å bla en gang gjennom insta så ser man det. Å kalle noe en vond sannhet er da lang ifra er negativt kroppsfokus.. men man har vel forskjellig oppfatning som ved alt annet.. 

Endret av Lileep
  • Liker 9
Gjest Fett nok
Skrevet
tullerikke skrev (På 26.3.2022 den 17.11):

Selvfølgelig vil hun ikke være overvektig. Ingen vil det. 

@CecilieX her er jo holdningene i denne tråden oppsummert. 

Tjukk er dårlig, ingen vil være overvektig, de som sier de er lykkelige eller fornøyde med seg selv selv om de er overvektige er enten løgnere eller har ikke selvinnsikt eller begge deler. 

Dette er konteksten alle innleggene i denne tråden må leses i. Om Helene sier hun er fornøyd med seg selv, kritiseres hun for det kan jo umulig være sant, for hvis det var sant ville hun ikke trent og levd sunt (Der målet selvfølgelig alltid vil være å være tynn) og dersom Helene sier AT hun vil ned i vekt, så er sjokkerende nok det også galt og må kritiseres på et vis, fordi da er det både løgn at hun likte seg selv som hun var, og i tillegg bidrar hun til diet culture.

Puh. 

Gjest Kattedama
Skrevet
ignore skrev (1 time siden):

Dette oppsummerer det hele ganske greit. HD mener selv å være «kroppspositiv», men med kontinuerlig fokus på slanking/diett og negative følelser rundt egen kropp kommer det greit frem at hun helst vil være tynn (og det er ikke nødvendigvis noe galt i det, men selvmotsigelsene kommer altså på rekke og rad - det hadde sett bedre ut om hun bare var ærlig).

Nei, det er ikke noe kroppspositivisme over det som deles. Heller tvert i mot. 

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Fett nok skrev (30 minutter siden):

@CecilieX her er jo holdningene i denne tråden oppsummert. 

Tjukk er dårlig, ingen vil være overvektig, de som sier de er lykkelige eller fornøyde med seg selv selv om de er overvektige er enten løgnere eller har ikke selvinnsikt eller begge deler. 

Dette er konteksten alle innleggene i denne tråden må leses i. Om Helene sier hun er fornøyd med seg selv, kritiseres hun for det kan jo umulig være sant, for hvis det var sant ville hun ikke trent og levd sunt (Der målet selvfølgelig alltid vil være å være tynn) og dersom Helene sier AT hun vil ned i vekt, så er sjokkerende nok det også galt og må kritiseres på et vis, fordi da er det både løgn at hun likte seg selv som hun var, og i tillegg bidrar hun til diet culture.

Puh. 

På generelt grunnlag er det en uting å diskutere kropp uansett fasong. Det er alikevell stor mismatch mellom hva som skrives og hva som vises frem. HD skal selge et konsept som skal føre til vektnedgang. Hun bruker seg selv som eksempel, på hvor effektivt dette er. Det er money talks når det gjelder vekt og det gjør at budskapet om at elsk deg selv, ikke oppfattes troverdig overhodet. Troverdighet handler ikke om vekt, men hva som kommuniseres. Og legg til #weigtloss så blir det ytterligere lite troverdig.

Endret av Lill :)
Skrevet (endret)
Tulleruska skrev (På 27.3.2022 den 11.47):

Hva heter den andre kontoen du følger?

linemaaserud

H har en ny post umerket nå🤦🏼‍♀️ 

Endret av mumrikk1
Skrevet

Flott med mer treningsfokus på profilen igjen, det har jeg savnet. Bare håper hun gidder å merke innleggene fremover, for dette er jo også veldig positivt for merkevaren Bara. 

• Liker 1
Skrevet

Hun vil så gjerne bevise for alle at hun er fornøyd med seg selv. Kroppen har forandret seg etter graviditeten, og hun sier hun er komfortabel med det. Nei, hun er ikke det. I det ene øyeblikket er hun motivert og klar for trening, -kostholdet skal endres og kalorier telles. Det neste er overspising av alt som kan relateres med sukker. Så kommer det unnskyldninger og bortforklaringer - det samme om igjen og om igjen. Hvorfor dette fokuset på kroppen. Hva med å være seg selv -  i den kroppen man har.  Hun har mistet seg selv totalt!

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest Vridde Masker
Skrevet
Murstein skrev (15 minutter siden):

Hun vil så gjerne bevise for alle at hun er fornøyd med seg selv. Kroppen har forandret seg etter graviditeten, og hun sier hun er komfortabel med det. Nei, hun er ikke det. I det ene øyeblikket er hun motivert og klar for trening, -kostholdet skal endres og kalorier telles. Det neste er overspising av alt som kan relateres med sukker. Så kommer det unnskyldninger og bortforklaringer - det samme om igjen og om igjen. Hvorfor dette fokuset på kroppen. Hva med å være seg selv -  i den kroppen man har.  Hun har mistet seg selv totalt!

Jeg tenker nesten  hver lørdagskveld at på mandag, da, da skal jeg bare spise sunt. Men så glemmer man det gitt, og sånn er mange av oss, tror jeg. . Neste lørdag bortforklarer og unnskyldninger ….. og sånn går no dagan. 

Gjest Kattedama
Skrevet
Vridde Masker skrev (46 minutter siden):

Jeg tenker nesten  hver lørdagskveld at på mandag, da, da skal jeg bare spise sunt. Men så glemmer man det gitt, og sånn er mange av oss, tror jeg. . Neste lørdag bortforklarer og unnskyldninger ….. og sånn går no dagan. 

Det er mange som kjenner seg igjen i det. Men vi deler ikke det på sosiale medier på en kanal som selger annonseplass/reklame relatert til vektnedgang, ernæring og trening. 

Gjest Kattedama
Skrevet

Jeg har ikke mye kunnskap om hverken trening eller Keto. Men er virkelig Keto forenelig med hard trening? Er det riktig ernæring til en kropp som skal bygge muskler foreks? 

Skrevet
Lill :) skrev (29 minutter siden):

Jeg har ikke mye kunnskap om hverken trening eller Keto. Men er virkelig Keto forenelig med hard trening? Er det riktig ernæring til en kropp som skal bygge muskler foreks? 

Nyere forskning viser at keto er mindre gunstig for trening. Både styrke og kondisjon hadde dårligere utbytte av keto vs normalt kosthold. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Prosjektet hun har satt igang nå, HÅPER jeg av hele mitt ❤️ at hun klarer! Og jeg syns det er skikkelig positivt på dagens story at hun og Mads har som mål å bli flinkere til å lage mat. Satt opp ukesmeny og greier. Dette tror jeg noe kan være avgjørende for å endre livsstil, disse elementene er viktige i en hektisk hverdag

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest Finlay
Skrevet
Lill :) skrev (12 timer siden):

Personlig synes jeg det er fryktelig tungt å trene i ketose, spesielt styrke, men kjenner folk som har gjort det i årevis. Så det er nok individuelt, og kommer sikkert også litt an på treningsform. HD har vel trent på keto før, så hun vet sikkert at det fungerer for henne.  

Skrevet
Finlay skrev (6 minutter siden):

Personlig synes jeg det er fryktelig tungt å trene i ketose, spesielt styrke, men kjenner folk som har gjort det i årevis. Så det er nok individuelt, og kommer sikkert også litt an på treningsform. HD har vel trent på keto før, så hun vet sikkert at det fungerer for henne.  

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34578961/ Denne er litt interessant. 

• Liker 1
Skrevet
Finlay skrev (11 minutter siden):

Keto er ikke forenelig med hard trening, punktum.

Strenge dietter er heller ikke forenelig med god helse.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest tullerikke
Skrevet
Linebekk skrev (18 minutter siden):

Keto er ikke forenelig med hard trening, punktum.

Strenge dietter er heller ikke forenelig med god helse.

Det finner hun nok ut hvis hun kommer i gang med treninga.

Skrevet

De 2 siste innleggene på insta har hun tatt bort synligheten av antall likerklikk … kansje fått med seg at det har blitt nevnt en del her i tråden at hun får mere likes på poster der hun er i undertøy og kløft 😅

• Liker 3
Gjest Finlay
Skrevet

Kunne sikkert vært nyttig for mange om HD tok opp dette, nå når hun skal i gang med styrketrening tre ganger i uka, kombinert med keto.

Om hun mener kostholdet gir tilstrekkelig energi, evt tips til hva man kan fylle på med under trening, hva er lurt å spise etter trening, merkbare forskjeller i prestasjon keto vs kaloriunderskudd osv.

Hun har jo erfaring og kunnskap rundt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...