Sol Rampelyset Skrevet 27. mars 2022 #11901 Skrevet 27. mars 2022 Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin.
Gjest CecilieX Skrevet 27. mars 2022 #11902 Skrevet 27. mars 2022 (endret) Lileep skrev (1 time siden): 👆 👏🏻👏🏻👏🏻 En uke på keto i januar, og andre setning i innlegget handler om kiloene som har forsvunnet. En uke på keto nå for kort tid siden var fokuset på de -2kg som vekta viste. Så ikke kom her i å si at du ikke bryr deg om vekta, og ikke vil ned i vekt for å bli slankere HD! Hun bør også begynne å innse den vonde sannheten, at graviditeten ikke er skyld i den store endringen mtp kroppen og klær. For bilder lyger ikke, og når barnet var født så hadde hun en helt annen kroppsfasong enn i dag. Da blir det så innmari teit å skylde på graviditeten. Men den sannheten er nok veldig vond, og ikke minst veldig vanskelig å innrømme. Da er det godt å ha en knagg å henge alt på. Men hun lurer kun seg selv Er du opptatt av problematisk kroppsfokus fra influencere @Lileep? I så fall lurer jeg på hva du tenker om denne kommentaren om HD sin kropp. Tenker du at det er innafor å kommentere en annens vektutvikling på denne måten, hvis vi egentlig vil bekjempe kroppsfokus? Endret 27. mars 2022 av CecilieX
cerruti Skrevet 27. mars 2022 #11903 Skrevet 27. mars 2022 CecilieX skrev (7 minutter siden): hvis vi egentlig vil bekjempe kroppsfokus? Det er i hvert fall få som har like - om et noe «innpakket» - stort fokus på kropp som HD. 8 1
Lileep Skrevet 27. mars 2022 #11904 Skrevet 27. mars 2022 (endret) 22 minutter siden, CecilieX said: Er du opptatt av problematisk kroppsfokus fra influencere @Lileep? I så fall lurer jeg på hva du tenker om denne kommentaren om HD sin kropp. Tenker du at det er innafor å kommentere en annens vektutvikling på denne måten, hvis vi egentlig vil bekjempe kroppsfokus? Jeg ser ingenting galt i å nevne hva sannheten er. Ikke kommenterer jeg utseende, ikke kommenterer jeg hvordan jeg syns hun ser ut, jeg sier det er en forskjell på kroppsfasong, og dermed poengterer at det gripes etter unnskyldninger hos HD. Ja jeg er imot feil kroppsfokus. Men å nevne at en kropp ser annerledes ut nå enn for 8 mnd, er i mine øyne ikke feil kroppsfokus! Men når HD sitter i undertøyet og lar lite være igjen til fantasien, og budskapet er at kroppen har endra seg.. da nærmer vi oss det kroppsfokuset jeg vil bekjempe! Jeg mener at når kroppen blir avkledd, kroppen skal være i hovedfokus med så lite klær som mulig, da blir det feil. Hun kan fint få frem poenget med å være misfornøyd med endringene både som påkledd, uten bilde av seg selv i det hele tatt eller bilde av seg selv på tur.. Min kommentar blir jo som et før og etterbilde.. bare at nå er det vektoppgang og ikke vektnedgang.. hadde min kommenter gjeldt det motsatte, at det er i forbindelse til vektnedgang.. da hadde sannsynligvis ingen reagert.. for alt negativt blir gjort til noe enormt! Nå har HD også selv sagt hun har lagt på seg. Endret 27. mars 2022 av Lileep 7 1 4
Gjest Albbas Skrevet 27. mars 2022 #11905 Skrevet 27. mars 2022 1 hour ago, Lileep said: Men på keto teller hun ikke kalorier. Er den med 0 karbo så er den lovlig uavhengig av antall kalorier mtp at hun tillater seg kunstig søtning nå. Iskaffen til tine (som uansett ikke er det HD drikker) er ikke med 0 karbo. Er vel over 15 g karbo i en Tine Mocha uten sukker. Det er melkesukker i melk (...).
Gjest Gjest200 Skrevet 28. mars 2022 #11906 Skrevet 28. mars 2022 Helene gjør så godt hun kan og det er søren meg godt nok!
Gjest Fett nok Skrevet 28. mars 2022 #11907 Skrevet 28. mars 2022 Lileep skrev (13 timer siden): Jeg ser ingenting galt i å nevne hva sannheten er. Ikke kommenterer jeg utseende, ikke kommenterer jeg hvordan jeg syns hun ser ut, jeg sier det er en forskjell på kroppsfasong, og dermed poengterer at det gripes etter unnskyldninger hos HD. Ja jeg er imot feil kroppsfokus. Men å nevne at en kropp ser annerledes ut nå enn for 8 mnd, er i mine øyne ikke feil kroppsfokus! Men når HD sitter i undertøyet og lar lite være igjen til fantasien, og budskapet er at kroppen har endra seg.. da nærmer vi oss det kroppsfokuset jeg vil bekjempe! Jeg mener at når kroppen blir avkledd, kroppen skal være i hovedfokus med så lite klær som mulig, da blir det feil. Hun kan fint få frem poenget med å være misfornøyd med endringene både som påkledd, uten bilde av seg selv i det hele tatt eller bilde av seg selv på tur.. Min kommentar blir jo som et før og etterbilde.. bare at nå er det vektoppgang og ikke vektnedgang.. hadde min kommenter gjeldt det motsatte, at det er i forbindelse til vektnedgang.. da hadde sannsynligvis ingen reagert.. for alt negativt blir gjort til noe enormt! Nå har HD også selv sagt hun har lagt på seg. Her prøver jeg oppriktig å forstå hva som er konklusjonen og hva som er ment her. Det er greit at du spekulerer på nett i at Helene har gått opp i vekt, men det er galt at Helene sitter i undertøy og sier at kroppen har foandret seg men om hun hadde vært fullt påkledd (eller på tur?) så kunne hun sagt det samme og det var OK?
Lileep Skrevet 28. mars 2022 #11908 Skrevet 28. mars 2022 Just now, Fett nok said: Her prøver jeg oppriktig å forstå hva som er konklusjonen og hva som er ment her. Det er greit at du spekulerer på nett i at Helene har gått opp i vekt, men det er galt at Helene sitter i undertøy og sier at kroppen har foandret seg men om hun hadde vært fullt påkledd (eller på tur?) så kunne hun sagt det samme og det var OK? Jeg spekulerer ikke, hun har sagt ved flere anledninger at hun har gått opp i vekt siden fødselen! Du ser ikke forskjellen på å sitte halveis avkledd mens man skal formidle at kroppen har endra seg, og sitte påkledd forran speilet, eller ha bilde av en haug med klær som feks ikke passer? Hvilke innlegg tror du får mest klikk? Gå inn på hennes Instagram så ser du hvilke bilder som får flest.. nemlig de hun har avkledd kropp i fokus, enten i form av undertøy eller tilgjort kløft. Det viser klart og tydelig at a) hun er utrolig kroppsfiksert b) kropp med lite klær osv gir mer oppmerksomhet og understreker feil kroppsfokus! Mulig vi har forskjellig oppfatning av feil kroppsfokus, men min oppfatning er iallefall når man bevist bruker sin lettkledde kropp osv for å høste oppmerksomhet og likes går det under feil kroppsfokus! Jeg er ikke imot at hun formidler endringer på kroppen osv. Jeg er imot måten hun gjør det på. Forstår du ikke nå hva jeg mener, så beklager jeg men jeg klarer ikke forklare det bedre 10 10
Gjest CecilieX Skrevet 28. mars 2022 #11909 Skrevet 28. mars 2022 (endret) Lileep skrev (15 timer siden): Jeg ser ingenting galt i å nevne hva sannheten er. Ikke kommenterer jeg utseende, ikke kommenterer jeg hvordan jeg syns hun ser ut, jeg sier det er en forskjell på kroppsfasong, og dermed poengterer at det gripes etter unnskyldninger hos HD. Ja jeg er imot feil kroppsfokus. Men å nevne at en kropp ser annerledes ut nå enn for 8 mnd, er i mine øyne ikke feil kroppsfokus! Men når HD sitter i undertøyet og lar lite være igjen til fantasien, og budskapet er at kroppen har endra seg.. da nærmer vi oss det kroppsfokuset jeg vil bekjempe! Jeg mener at når kroppen blir avkledd, kroppen skal være i hovedfokus med så lite klær som mulig, da blir det feil. Hun kan fint få frem poenget med å være misfornøyd med endringene både som påkledd, uten bilde av seg selv i det hele tatt eller bilde av seg selv på tur.. Min kommentar blir jo som et før og etterbilde.. bare at nå er det vektoppgang og ikke vektnedgang.. hadde min kommenter gjeldt det motsatte, at det er i forbindelse til vektnedgang.. da hadde sannsynligvis ingen reagert.. for alt negativt blir gjort til noe enormt! Nå har HD også selv sagt hun har lagt på seg. Lileep skrev (1 time siden): Jeg spekulerer ikke, hun har sagt ved flere anledninger at hun har gått opp i vekt siden fødselen! Du ser ikke forskjellen på å sitte halveis avkledd mens man skal formidle at kroppen har endra seg, og sitte påkledd forran speilet, eller ha bilde av en haug med klær som feks ikke passer? Hvilke innlegg tror du får mest klikk? Gå inn på hennes Instagram så ser du hvilke bilder som får flest.. nemlig de hun har avkledd kropp i fokus, enten i form av undertøy eller tilgjort kløft. Det viser klart og tydelig at a) hun er utrolig kroppsfiksert b) kropp med lite klær osv gir mer oppmerksomhet og understreker feil kroppsfokus! Mulig vi har forskjellig oppfatning av feil kroppsfokus, men min oppfatning er iallefall når man bevist bruker sin lettkledde kropp osv for å høste oppmerksomhet og likes går det under feil kroppsfokus! Jeg er ikke imot at hun formidler endringer på kroppen osv. Jeg er imot måten hun gjør det på. Forstår du ikke nå hva jeg mener, så beklager jeg men jeg klarer ikke forklare det bedre Feil kroppsfokus? En av de bedre diskusjonene jeg har hatt i denne tråden handlet som kroppspress versus kroppsfokus. Utgangspunktet var påstander om at siden CBE fikk kritikk for kroppspress så var det OK å kritisere HD for kroppspress. Etter en del diskusjon ble det konsensus om at HD ikke bidrar til kroppspress men kroppsfokus. Jeg hentet frem dokumentasjon som underbygger at også det å ha kroppsfokus er negativt. https://journalisten.no/ingeborg-senneset-kalbakk-kroppspositivisme/for-mye-kropp-i-monitor-ekspertene-er-kritiske-til-medienes-dekning-av-kroppspositivisme/461755 HD får rettmessig kritikk når hun fokuserer på kropp. Men da betyr det jo at alle som fokuserer på kropp, bidrar til dette fokuset. Når du sitter på forum og snakker om den «vonde sannheten» i at hun har gått opp i vekt, så gjør du deg skyldig i kroppsfokus. Det er ikke noe å rettferdiggjøre, du gjør deg skyldig i akkurat det samme som det du kritiserer HD for. Å kommentere endringer i en annens kropp hører ikke til i kategorien «riktig» kroppsfokus. Det er så feil som det kan få blitt. Endret 28. mars 2022 av CecilieX La til lenke
Nikea Skrevet 28. mars 2022 #11910 Skrevet 28. mars 2022 Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det ble konsensus om akkurat det. 4
Gjest CecilieX Skrevet 28. mars 2022 #11911 Skrevet 28. mars 2022 Nikea skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det ble konsensus om akkurat det. Da må du nesten utdype hvorfor du ikke er enig. Av de jeg diskuterte med så oppfattet jeg at det ikke ble fremført argumenter som godtgjorde at HD bidro til kroppsPRESS. Knyttet opp mot hva som er det rådende kroppsidealet. Det ble dermed enighet om at kroppsfokus var et bedre begrep hva gjaldt hva HD gjorde seg skyldig i.
cerruti Skrevet 28. mars 2022 #11912 Skrevet 28. mars 2022 CecilieX skrev (1 minutt siden): Knyttet opp mot hva som er det rådende kroppsidealet. Hun bidrar i hvert fall ikke til at det er greit å være litt formfull. Joda, hun sier det, men samtidig vil hun ha flat mage, synlige kragebein, skjuler str hun bruker, er stadig på slankeren osv. 18 1 2
Nikea Skrevet 28. mars 2022 #11913 Skrevet 28. mars 2022 CecilieX skrev (3 minutter siden): Da må du nesten utdype hvorfor du ikke er enig. Av de jeg diskuterte med så oppfattet jeg at det ikke ble fremført argumenter som godtgjorde at HD bidro til kroppsPRESS. Knyttet opp mot hva som er det rådende kroppsidealet. Det ble dermed enighet om at kroppsfokus var et bedre begrep hva gjaldt hva HD gjorde seg skyldig i. Jeg orker ikke å ta denne diskusjonen med deg igjen ettersom den allerede er tatt en gang før, men jeg ble aldri enig med deg. Jeg ville bare nå påpeke at det ikke ble noen absolutt konsensus sist. 9
Gjest CecilieX Skrevet 28. mars 2022 #11914 Skrevet 28. mars 2022 Nikea skrev (7 minutter siden): Jeg orker ikke å ta denne diskusjonen med deg igjen ettersom den allerede er tatt en gang før, men jeg ble aldri enig med deg. Jeg ville bare nå påpeke at det ikke ble noen absolutt konsensus sist. Sorry, jeg lot meg sikkert blende av at det for en gangs skyld var flere som sa seg enig og som var villige til å diskutere på et prinsipielt grunnlag med utgangspunkt i sak.
Gjest CecilieX Skrevet 28. mars 2022 #11915 Skrevet 28. mars 2022 cerruti skrev (13 minutter siden): Hun bidrar i hvert fall ikke til at det er greit å være litt formfull. Joda, hun sier det, men samtidig vil hun ha flat mage, synlige kragebein, skjuler str hun bruker, er stadig på slankeren osv. Jeg skjønner delvis hva du mener, men jeg synes ikke det ene slår det andre i hjel. Jeg ser en dame som er velger å fronte den kroppen hun har. Man kan tolke eksemplene dine som misnøye med kropp og velge å ikke høre på hva HD selv sier. Jeg skjønner ikke behovet for å jakte på utsagn som skal bevise at HD ikke er fornøyd med egen kropp. Jeg er dog på dypt vann her, da jeg ikke følger henne tett nok til å kunne motbevise tolkningene dine.
Lileep Skrevet 28. mars 2022 #11916 Skrevet 28. mars 2022 (endret) 59 minutter siden, CecilieX said: Feil kroppsfokus? En av de bedre diskusjonene jeg har hatt i denne tråden handlet som kroppspress versus kroppsfokus. Utgangspunktet var påstander om at siden CBE fikk kritikk for kroppspress så var det OK å kritisere HD for kroppspress. Etter en del diskusjon ble det konsensus om at HD ikke bidrar til kroppspress men kroppsfokus. Jeg hentet frem dokumentasjon som underbygger at også det å ha kroppsfokus er negativt. https://journalisten.no/ingeborg-senneset-kalbakk-kroppspositivisme/for-mye-kropp-i-monitor-ekspertene-er-kritiske-til-medienes-dekning-av-kroppspositivisme/461755 HD får rettmessig kritikk når hun fokuserer på kropp. Men da betyr det jo at alle som fokuserer på kropp, bidrar til dette fokuset. Når du sitter på forum og snakker om den «vonde sannheten» i at hun har gått opp i vekt, så gjør du deg skyldig i kroppsfokus. Det er ikke noe å rettferdiggjøre, du gjør deg skyldig i akkurat det samme som det du kritiserer HD for. Å kommentere endringer i en annens kropp hører ikke til i kategorien «riktig» kroppsfokus. Det er så feil som det kan få blitt. All kroppsfokus er ikke negativt, og det har jeg heller aldri sagt. Jeg har en egen mening om hva som er «riktig kroppsfokus» og hva som er «feil kroppsfokus». Full forståelse for at du og flere kanskje ikke er enig! Men å referere til det å innse at man har lagt på seg, som en vond sannhet, har ingenting med feil kroppsfokus å gjøre. Ja jeg trekker inn vond sannhet, fordi det kan være det. Ja det er kroppsfokus å si at kroppen har endret seg, men det er da virkelig ikke feil/negativt kroppsfokus.. er absolutt ikke feil å sette fokus på kroppen i innlegg, beskrive om hvilke endringer som har skjedd, sette fokus på magen/lår/hode eller hva det nå måtte være. Men når fokuset går på sin lettkledde kropp, sin tydelig plasserte kløft osv, da mener jeg det blir feil kroppsfokus. For da fokuseres det på mer på utseende og i mine øyne et forsøk på seksuell fremtoning.. og bruker dette for å rette oppmerksomheten mot seg selv og høste likes og kommentarer. Jeg nevner ikke kroppspress nå, fordi jeg kritiserer ikke kroppspresset hennes, men kroppsfokuset. Så hvorfor du drar inn kroppspress nå forstår jeg ikke. Det er jo to vidt forskjellige ting. For å oppsummere; kroppsfokus som å sette lys på at man har lagt på seg, er misfornøyd med noe osv har jeg ingenting i mot. Kroppsfokus i form av leddkledd kropp, kløft osv i innlegg, der det virker totalt feilplassert er det jeg har noe imot Et eksempel 1; innlegget hvor hun beviser forskjell mellom truse med høyt liv vs truse med lavt liv, så er det ganske naturlig å vise seg i nettopp undertøy. Eksempel 2; sitte foran speilet i undertøyet, hvor fokuset i bildet er en lettkledde kropp, og innlegget handler om endringer pga graviditet. Min mening er at her er det virkelig ikke nødvendig å være i undertøyet foran speilet. Det går an å få frem at kroppen har endra seg uten å posere i undertøy. Men det skaper likes og oppmerksomhet. Her mener jeg det er feil kroppsfokus fordi fokuset i bildet er på en letttkledd kropp, og ikke endringene som skjer.. Kroppsfokuset i teksten mener jeg er helt greit. Men igjen, dette er min mening og du har selvfølgelig all rett til å være uenig Endret 28. mars 2022 av Lileep 3 7
Gjest CecilieX Skrevet 28. mars 2022 #11917 Skrevet 28. mars 2022 (endret) Lileep skrev (9 minutter siden): All kroppsfokus er ikke negativt, og det har jeg heller aldri sagt. Jeg har en egen mening om hva som er «riktig kroppsfokus» og hva som er «feil kroppsfokus». Full forståelse for at du og flere kanskje ikke er enig! Men å referere til det å innse at man har lagt på seg, som en vond sannhet, har ingenting med feil kroppsfokus å gjøre. Ja jeg trekker inn vond sannhet, fordi det kan være det. Ja det er kroppsfokus å si at kroppen har endret seg, men det er da virkelig ikke feil/negativt kroppsfokus.. er absolutt ikke feil å sette fokus på kroppen i innlegg, beskrive om hvilke endringer som har skjedd, sette fokus på magen/lår/hode eller hva det nå måtte være. Men når fokuset går på sin lettkledde kropp, sin tydelig plasserte kløft osv, da mener jeg det blir feil kroppsfokus. For da fokuseres det på mer på utseende og i mine øyne et forsøk på seksuell fremtoning.. og bruker dette for å rette oppmerksomheten mot seg selv og høste likes og kommentarer. Jeg nevner ikke kroppspress nå, fordi jeg kritiserer ikke kroppspresset hennes, men kroppsfokuset. Så hvorfor du drar inn kroppspress nå forstår jeg ikke. Det er jo to vidt forskjellige ting. For å oppsummere; kroppsfokus som å sette lys på at man har lagt på seg, er misfornøyd med noe osv har jeg ingenting i mot. Kroppsfokus i form av leddkledd kropp, kløft osv i innlegg, det det virker totalt feilplassert Et eksempel 1; innlegget hvor hun beviser forskjell mellom truse med høyt liv vs truse med lavt liv, så er det ganske naturlig å vise seg i nettopp undertøy. Eksempel 2; sitte foran speilet i undertøyet, hvor fokuset i bildet lettkledde kropp, og innlegget handler om endringer pga graviditet. Min mening er at her er det virkelig ikke nødvendig å være i undertøyet foran speilet. Det går an å få frem at kroppen har endra seg uten å posere i undertøy. Men det skaper likes og oppmerksomhet. Her mener jeg det er feil kroppsfokus fordi fokuset i bildet er på en letttkledd kropp, og ikke endringene som skjer.. Kroppsfokuset i teksten mener jeg er helt greit. Men igjen, dette er min mening og du har selvfølgelig all rett til å være uenig Diskusjonen handler fra min side ikke om HD sitt fokus, du har flere gode poenger, men om hva du bidrar med når du omtaler hennes kroppslige endringer. Du viser bare så altfor godt hvordan man observerer og vurderer, noe som er en stor del av problematikken. Det er jo å bli vurdert på denne måten som gjør at mange sliter med å føle seg vel i egen kropp. Endret 28. mars 2022 av CecilieX Fjernet link
Lileep Skrevet 28. mars 2022 #11918 Skrevet 28. mars 2022 6 minutter siden, CecilieX said: Diskusjonen handler fra min side ikke om HD sitt fokus, du har flere gode poenger, men om hva du bidrar med når du omtaler hennes kroppslige endringer. Du viser bare så altfor godt hvordan man observerer og vurderer, noe som er en stor del av problematikken. Det er jo å bli vurdert på denne måten som gjør at mange sliter med å føle seg vel i egen kropp. Men hvilket inntrykk gir HD da, når hun tyr til disse type bilder når hun skal fremme et innlegg som omhandler endringer med kroppen? Hun gir forsåvidt et inntrykk av at kroppen kan vises frem uansett fasong osv (som er positivt), men hun gir også et inntrykk av at kroppen må brukes på den måten for å få likes/kommentarer/engasjement/oppmerksomhet. Det finnes jo flere måter å vise/poengtere at alle kropper er like fine, at endringer skjer? Er det som for meg er vanskelig å forstå. Og det kroppsfokuset hun har der, bidrar til et stort kroppspress.. men det er en helt annen diskusjon som jeg ikke vil ta nå 🙂 3 3
Gjest CecilieX Skrevet 28. mars 2022 #11919 Skrevet 28. mars 2022 Lileep skrev (6 minutter siden): Men hvilket inntrykk gir HD da, når hun tyr til disse type bilder når hun skal fremme et innlegg som omhandler endringer med kroppen? Hun gir forsåvidt et inntrykk av at kroppen kan vises frem uansett fasong osv (som er positivt), men hun gir også et inntrykk av at kroppen må brukes på den måten for å få likes/kommentarer/engasjement/oppmerksomhet. Det finnes jo flere måter å vise/poengtere at alle kropper er like fine, at endringer skjer? Er det som for meg er vanskelig å forstå. Og det kroppsfokuset hun har der, bidrar til et stort kroppspress.. men det er en helt annen diskusjon som jeg ikke vil ta nå 🙂 Som sagt, det er ditt bidrag til skadelig kroppsfokus jeg er opptatt av. Det låter litt hult å kritisere HD når du selv bidrar til fokus på kropp.
Lileep Skrevet 28. mars 2022 #11920 Skrevet 28. mars 2022 (endret) 12 minutter siden, CecilieX said: Som sagt, det er ditt bidrag til skadelig kroppsfokus jeg er opptatt av. Det låter litt hult å kritisere HD når du selv bidrar til fokus på kropp. Ok. Tror ikke helt jeg forstår hva du mener jeg bidrar til skadelig kroppsfokus med? Hvis du refererer til det at jeg mener lettkledde bilder i feil sammenheng er negativt kroppsfokus, forklar meg gjerne hvordan det igjen bidrar til negativt kroppsfokus? Forstår jeg deg rett i at HD sine lettkledde bilder i feil sammenheng ikke er neg. kroppsfokus.. men min mening om at det er negativt kroppsfokus, er det som i dine øyne er neg.kroppsfokus? Jeg prøver å poengtere at alt er utifra situasjonen. Som sagt, det er ikke lettkledd kropp jeg er i mot.. jeg er veldig for å vise kropp uansett fasong osv, men i rett setting. Endret 28. mars 2022 av Lileep 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå