Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker dagens fokus, ser litt mer av treningsglade og positive HD igjen. Lurt å senke forventningene og være fornøyd med litt mindre. Godt innlegg i dag også ❤️

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Skrevet

Applaus for å faktisk innrømme at hun ikke har hatt peiling på hva ting inneholder av det hun drikker.. men.. ja det er et men her, å skylde på at ting ikke har gått rett vei pga kaffen blir litt tynn. Alle oppegående mennesker vet at kaffe latte karamel osv er sukkerbomber. Og når hun drikker en sånn til dagen så kan hun ikke forvente å rase ned.. så det bør virkelig ikke være en overraskelse eller en ting å dytte skylden på 👍

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Lileep said:

Applaus for å faktisk innrømme at hun ikke har hatt peiling på hva ting inneholder av det hun drikker.. men.. ja det er et men her, å skylde på at ting ikke har gått rett vei pga kaffen blir litt tynn. Alle oppegående mennesker vet at kaffe latte karamel osv er sukkerbomber. Og når hun drikker en sånn til dagen så kan hun ikke forvente å rase ned.. så det bør virkelig ikke være en overraskelse eller en ting å dytte skylden på 👍

En kostholdsveileder som ikke kan lese innholdsfortegnelse? Ja den var ny.. :rolleyes:

Endret av **Marshmallow**
Skrivefeil
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (7 minutter siden):

Snakk om desperat leting etter knagger å "henge skylden på" for at hun ikke går ned 🤦‍♀️

• Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest Albbas
Skrevet
2 hours ago, Lileep said:

Næsj, hun sa jo at hun egentlig visste at det ikke var bra, men egentlig ignorerte det/valgte å ikke forholde seg til det? Kjenner meg veldig igjen i det selv, og det mest ironiske er jo at selv om jeg HAR LÆRT nøyaktig hvor mye kalorier og sukker jeg får i meg gjennom "min last" går jeg stadig gjennom perioder der jeg bare velger å ikke forholde meg til det, og har fritt inntak. Det er ikke lurt, det er faktisk jævlig dumt, men det er sånn hjernen fungerer. Ekspert på å ignorere ubehagelige fakta. 

(for min del er det altså Tine Iskaffe som er den store lasten. Og hver gang en butikk kjører tikroners marked på den går det til helsiken. 😂

Skrevet
Albbas skrev (1 minutt siden):

Næsj, hun sa jo at hun egentlig visste at det ikke var bra, men egentlig ignorerte det/valgte å ikke forholde seg til det? Kjenner meg veldig igjen i det selv, og det mest ironiske er jo at selv om jeg HAR LÆRT nøyaktig hvor mye kalorier og sukker jeg får i meg gjennom "min last" går jeg stadig gjennom perioder der jeg bare velger å ikke forholde meg til det, og har fritt inntak. Det er ikke lurt, det er faktisk jævlig dumt, men det er sånn hjernen fungerer. Ekspert på å ignorere ubehagelige fakta. 

(for min del er det altså Tine Iskaffe som er den store lasten. Og hver gang en butikk kjører tikroners marked på den går det til helsiken. 😂

Fritt inntak kan være veldig fint og sunt det, men da må all tankegang om mat og skyld være bearbeidet først 🥰. Kroppen og hjernen kan lære evnen til intuitiv spising igjen. Bare en liten tanke fra meg. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Albbas said:

Gjør det samme selv, min last er iskaffe mocha. Jeg vet det er usunt, men noen ganger gir jeg litt f jeg også. Men jeg blir dog ikke overraska over at vekta ikke rører seg (jeg jobber også med vekta) i de periodene jeg drikker iskaffe uten å legge det inn i dagens meny. For jeg vet jo hva den utskeielsen gjør. Det tror jeg HD også gjør, derfor virker det så merkelig å liksom «oi her fant jeg svaret på hvorfor ketokostholdet ikke gir resultater ja». Man får litt inntrykk av å finne unnskyldninger! 

Men igjen, HD skal hq applaus for å faktisk innrømme noe, for det har vært spørsmål om hvordan denne daglige kaffen passer inn i kostholdet hennes 👏🏻👏🏻Vil også tro denne litt mer avslappa holdningen til feks at Pepsi Max er lov osv, vil være veldig positivt for henne! 

Endret av Lileep
  • Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet
5 minutter siden, *blueberry* said:

Fritt inntak kan være veldig fint og sunt det, men da må all tankegang om mat og skyld være bearbeidet først 🥰. Kroppen og hjernen kan lære evnen til intuitiv spising igjen. Bare en liten tanke fra meg. 

Njææ... Jeg har ingenting ubearbeidet mtp kropp og mat, er bare glad i mat og spiser generelt litt for mye. Når man prøver å gå ned i vekt er det dumt å bruke 10% av kaloriinntaket på én kaffe (når jeg uansett drikker kaffe med melk resten av dagen også). 😂 

Poenget mitt var bare at jeg kjenner meg igjen i hvordan jeg kan lure meg selv for å spise/drikke det jeg har lyst på. Nå har jeg covid for eksempel, fortjener jo litt ekstra da. (manglende smakssans stopper heldigvis meg der 🙈)  Syns det er bra hun setter ord på det, det er bra å snakke om. 

Skrevet
1 minutt siden, Albbas said:

Njææ... Jeg har ingenting ubearbeidet mtp kropp og mat, er bare glad i mat og spiser generelt litt for mye. Når man prøver å gå ned i vekt er det dumt å bruke 10% av kaloriinntaket på én kaffe (når jeg uansett drikker kaffe med melk resten av dagen også). 😂 

Poenget mitt var bare at jeg kjenner meg igjen i hvordan jeg kan lure meg selv for å spise/drikke det jeg har lyst på. Nå har jeg covid for eksempel, fortjener jo litt ekstra da. (manglende smakssans stopper heldigvis meg der 🙈)  Syns det er bra hun setter ord på det, det er bra å snakke om. 

At hun faktisk snakker om det, er virkelig et steg videre! Små endringer, det lover bra ☺️

Gjest Kattedama
Skrevet

Iskaffe mocha kommer vel i en sukkerfri versjon? Det gjelder vel alle iskaffene til Tine?

Skrevet

Jeg skulle ønske alt kroppssnakk ble slutt, men da er det kanskje ikke så mye å skrive om? Hun har gått ned mye etter slankeoperasjonen, så kanskje det ville være lurt å heller være fornøyd. Eller slutte å hele tiden signalisere hvor fornøyd hun er, men samtidig kjøre et så hardt kosteregime som keto er. 

Skrevet
6 minutter siden, Lill :) said:

Iskaffe mocha kommer vel i en sukkerfri versjon? Det gjelder vel alle iskaffene til Tine?

Mye mulig 😊 men jeg liker best fra barista med trippel espresso 🙈

Skrevet
Albbas skrev (11 minutter siden):

Absolutt fint at HD snakker om det. Det er nok vanlig, men hvis man føler man mister kontrollen så kan jo ting forbedres. Håper HD kan få et mer avslappet forhold til dette ved å snakke om det på denne måten.

Kan skjønne det du sier i et slankeperspektiv, men jeg tror selv en kropp i slankemodus trenger en pause av og til ☺️. Ikke noe galt i det. 

Skrevet
1 minutt siden, *blueberry* said:

Absolutt fint at HD snakker om det. Det er nok vanlig, men hvis man føler man mister kontrollen så kan jo ting forbedres. Håper HD kan få et mer avslappet forhold til dette ved å snakke om det på denne måten.

Kan skjønne det du sier i et slankeperspektiv, men jeg tror selv en kropp i slankemodus trenger en pause av og til ☺️. Ikke noe galt i det. 

Er vel nettopp dette som ofte må til for å faktisk klare å endre kosthold. Tillate seg pauser. Det man må lære seg er hvordan pausene skal være og varighet. Men et kosthold fullt av restriksjoner fungerer ikke, det beviser HD. Et kosthold med utskeielser har større sjans for å lykkes, men da må man også godta å kanskje gå saktere ned i vekt, og dermed ikke miste motivasjonen pga det.

• Liker 2
Skrevet
Lileep skrev (Akkurat nå):

Er vel nettopp dette som ofte må til for å faktisk klare å endre kosthold. Tillate seg pauser. Det man må lære seg er hvordan pausene skal være og varighet. Men et kosthold fullt av restriksjoner fungerer ikke, det beviser HD. Et kosthold med utskeielser har større sjans for å lykkes, men da må man også godta å kanskje gå saktere ned i vekt, og dermed ikke miste motivasjonen pga det.

Jepp. Jeg tenker at om man bare liker mat og spiser litt mye så fungerer de gamle «spis mindre, tren mer» rådene. For veldig mange andre så ligger det så mye mer bak, her er HD et godt eksempel, og da vil det være en fordel å lære seg å bli mer avslappet, godta at ting tar tid og gi seg selv lov til å spise alt osv. 

Gjest Albbas
Skrevet
53 minutter siden, Lill :) said:

De er ikke i nærheten like gode, dessverre. 😑

43 minutter siden, *blueberry* said:

Av og til ja. Mine pauser har en tendens til å vare for lenge. 😉 Nåværende pause har vart siden jul. 🤔 Ingen krise for min del, jeg lykkes ikke med slanking og det er nå greit nok det. Men kjenner meg likevel igjen i alle de mentale fellene, og mange av de virker det som HD også opplever. Og de er vanskelige å komme ut av. Enten man nå som meg bare skal prøve å bli kvitt 10 kg, eller som HD har et litt mer problematisk forhold til mat. 

Kjenner meg også igjen i det at det bare skal en liten endring i vanlig hverdag til før jeg faller helt ut av gode vaner (som åpenbart ikke er vaner siden jeg ramler av). Sånn som flytting. Eller oppussing. Eller jobb. Eller sykdom. 

Nå har jo HD valgt å angripe dette med lavkarbo, men det hadde vært langt mer interessant å følge noen som adresserte disse "fellene" med råd og tips som ikke handlet om et restriktivt kosthold. 

Skrevet
Lileep skrev (4 timer siden):

Hvis dette nå blir et «bakteppe» for atter et reklamefremstøt for keto/friskutensukker (ala keto er fantastisk men kaffen ødela opplegget)…da synker troverdigheten enda et hakk for min del…

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Albbas skrev (30 minutter siden):

Nå har jo HD valgt å angripe dette med lavkarbo, men det hadde vært langt mer interessant å følge noen som adresserte disse "fellene" med råd og tips som ikke handlet om et restriktivt kosthold. 

Dette er jeg helt enig i. Det kan jo hende HD kommer dit etter hvert. Lov å håpe. 

Skrevet

Et mer dobbeltmoralsk menneske skal du lete lenge etter. Hun "står opp' for kvinnekroppen og at alle former og nyanser er vakkert.

Spurte henne derfor, hvorfor hun holdt fingrene over størrelsen på strømpebuksa hun spurte om her om dagen?

Fikk selvfølgelig et lite ydmykt svar tilbake, om at jeg visste bedre enn alle andre og at jeg måtte skjønne at det var en ren tilfeldighet.

Tipp en gang, jeg ble blokka etterpå😂

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...