Husmilla Skrevet 13. mars 2022 #11641 Skrevet 13. mars 2022 Virker som det tenkes veldig komplisert rundt dette med barnemat. Enkel babymat: Kok en gulrot og en potet, Mos det grovt med en gaffel med litt smør. Voila-middag til baby. Ikke vanskeligere enn det. Lunsj? Mos en 1/2 banan/kutt i småbiter og kutt en skive i små biter med litt leverpostei på eller smøreost. La barnet plukke bitene selv. Har oppdratt opp 3 babyer selv som nå er skolebarn. De spiser det meste. Jeg var obs på saltinnhold men burde vært bedre på d-vitamintilskudd. 16
Gull vaffel Skrevet 13. mars 2022 #11642 Skrevet 13. mars 2022 Husmilla skrev (46 minutter siden): Virker som det tenkes veldig komplisert rundt dette med barnemat. Enkel babymat: Kok en gulrot og en potet, Mos det grovt med en gaffel med litt smør. Voila-middag til baby. Ikke vanskeligere enn det. Lunsj? Mos en 1/2 banan/kutt i småbiter og kutt en skive i små biter med litt leverpostei på eller smøreost. La barnet plukke bitene selv. Har oppdratt opp 3 babyer selv som nå er skolebarn. De spiser det meste. Jeg var obs på saltinnhold men burde vært bedre på d-vitamintilskudd. Samme som jeg gjorde til mine, hendte jeg spurte om råd fra min mor eller tante hvis det vare noe, men tenkte aldri på det som så vanskelig. Passet på saltinnholdet da 8
irevin Skrevet 13. mars 2022 #11643 Skrevet 13. mars 2022 Gull vaffel skrev (15 minutter siden): Samme som jeg gjorde til mine, hendte jeg spurte om råd fra min mor eller tante hvis det vare noe, men tenkte aldri på det som så vanskelig. Passet på saltinnholdet da Samme her! Når man er usikker, så blir man mer usikker av å lese på some. Enkle er ofte det beste 3
*blueberry* Skrevet 13. mars 2022 #11644 Skrevet 13. mars 2022 Ser det er en oppdatering nå, og jeg støtter den fullt ut. HD har nevnt noe om å ha mistet seg selv på SoMe i det siste så å ta en pause og redefinere litt er nok en god idé. Dessuten har vel alle godt av en pause av og til. Lykke til HD! Jeg håper å se mer av den inspirerende og positive treningsdama jeg begynte å følge for noen år siden. 10
Pølsevann Skrevet 13. mars 2022 #11645 Skrevet 13. mars 2022 Husmilla skrev (2 timer siden): Virker som det tenkes veldig komplisert rundt dette med barnemat. Enkel babymat: Kok en gulrot og en potet, Mos det grovt med en gaffel med litt smør. Voila-middag til baby. Ikke vanskeligere enn det. Lunsj? Mos en 1/2 banan/kutt i småbiter og kutt en skive i små biter med litt leverpostei på eller smøreost. La barnet plukke bitene selv. Har oppdratt opp 3 babyer selv som nå er skolebarn. De spiser det meste. Jeg var obs på saltinnhold men burde vært bedre på d-vitamintilskudd. Problemet er at det "har blitt så komplisert". Hvis man leser litt om mat og babymat på forskjellige steder så blir det fort komplisert. Det er så mange retninger. Mange mener f.eks at smør (fett, melk) ikke er bra å gi babyer, så da utgår den første maten din. Noen mener leverpostei (a vitamin) ikke er bra. Noen mener smøreost (ultraprosessert) ikke er bra. Jeg har små barn selv, og følger div insta profiler, facebook grupper og leser mange tråder på Barn og Familie/Graviditet og spedbarn på forumet her. Det HD skriver om er veldig i tiden. Det er mange her som virker som himler med øynene over de tingene hun tar opp (sukker til små barn, sukker i barnehage, ultraprossesert mat, "det må være lov å kose seg" osv), men det er faktisk veldig i vinden. Så jeg synes ikke hun er så på jordet som mange her synes, men hun forklarer seg ikke bra nok, så de som ikke er inne i temaet fordi de følger andre steder med samme tematikk skjønner ikke greia. Hun har ikke nok tyngde bak utsagnene sine, fordi hun egentlig bare kopierer det andre skriver. 11
*blueberry* Skrevet 13. mars 2022 #11646 Skrevet 13. mars 2022 Pølsevann skrev (4 minutter siden): …Hun har ikke nok tyngde bak utsagnene sine, fordi hun egentlig bare kopierer det andre skriver. Derfor er det bra om hun kommer tilbake til seg selv og kan tilby følgerne hennes inspirasjon og glede i noe hun faktisk kan. F.eks. trening, mote eller mental helse. Der er hun faktisk veldig god. 3
Gjest Finlay Skrevet 13. mars 2022 #11647 Skrevet 13. mars 2022 (endret) Pølsevann skrev (1 time siden): Det er mange her som virker som himler med øynene over de tingene hun tar opp (sukker til små barn, sukker i barnehage, ultraprossesert mat, "det må være lov å kose seg" osv), men det er faktisk veldig i vinden Mener du virkelig det? Har inntrykk av at de fleste her inne ikke henger seg på argumentet "må være lov å kose seg", men kanskje setter spørsmålstegn ved den svært bastante holdningen HD har til tema. Både på egne - og barnets framtidige - vegne. Det er også flere ganger vist til kilder som forteller at barn knapt har spist mindre sukker enn de gjør i dag, og at de aller fleste barnehager er svært bevisste rundt dette. Det er i vinden ja,og HD henger seg på og, som du skriver - kopierer andre. Endret 13. mars 2022 av Finlay
Gjest Kattedama Skrevet 13. mars 2022 #11648 Skrevet 13. mars 2022 (endret) Pølsevann skrev (1 time siden): Problemet er at det "har blitt så komplisert". Hvis man leser litt om mat og babymat på forskjellige steder så blir det fort komplisert. Det er så mange retninger. Mange mener f.eks at smør (fett, melk) ikke er bra å gi babyer, så da utgår den første maten din. Noen mener leverpostei (a vitamin) ikke er bra. Noen mener smøreost (ultraprosessert) ikke er bra. Jeg har små barn selv, og følger div insta profiler, facebook grupper og leser mange tråder på Barn og Familie/Graviditet og spedbarn på forumet her. Det HD skriver om er veldig i tiden. Det er mange her som virker som himler med øynene over de tingene hun tar opp (sukker til små barn, sukker i barnehage, ultraprossesert mat, "det må være lov å kose seg" osv), men det er faktisk veldig i vinden. Så jeg synes ikke hun er så på jordet som mange her synes, men hun forklarer seg ikke bra nok, så de som ikke er inne i temaet fordi de følger andre steder med samme tematikk skjønner ikke greia. Hun har ikke nok tyngde bak utsagnene sine, fordi hun egentlig bare kopierer det andre skriver. Jeg er ikke enig i dette utsagnet. Det har vel aldri vært så sterke anbefalinger om kosthold til barn og da særlig inntak av sukker. Både fra helsedirektoratet, tannlegeforeningen, og fra helsestasjonen. Sukker er nei mat. Hvis man ikke kan henvise til Helsedirektoratet, eller andre seriøse kilder når man snakker om at "det må være lov å kose seg", så er det bare subjektive meninger uten noe form for faglig tyngde. Jeg tror at dette også kan handle om hvor man bor, sosioøkonomiske forhold, og hva slags miljø man frekventer. Endret 13. mars 2022 av Lill :)
hufsaaaaa Skrevet 13. mars 2022 #11649 Skrevet 13. mars 2022 *blueberry* skrev (2 timer siden): Derfor er det bra om hun kommer tilbake til seg selv og kan tilby følgerne hennes inspirasjon og glede i noe hun faktisk kan. F.eks. trening, mote eller mental helse. Der er hun faktisk veldig god. Enig! Skulle gjerne sett mer mote fra henne feks. 1
*blueberry* Skrevet 13. mars 2022 #11650 Skrevet 13. mars 2022 hufsaaaaa skrev (Akkurat nå): Enig! Skulle gjerne sett mer mote fra henne feks. Ja, hun er god på mote. Spesielt god er hun på stor mote, og der trengs det absolutt mer inspirasjon. Hun er flink til å både finne snitt som er kledelige og farger som gleder. 7
Gjest Kattedama Skrevet 14. mars 2022 #11651 Skrevet 14. mars 2022 Er det her HD har hentet inspirasjon til alle temaene hun har vært igjennom i de siste månedene? https://www.helenedrage.no/2016/10/05/kan-man-fa-barn-og-fremdeles-beholde-sjela/
Navani Skrevet 14. mars 2022 #11652 Skrevet 14. mars 2022 Pølsevann skrev (15 timer siden): Problemet er at det "har blitt så komplisert". Hvis man leser litt om mat og babymat på forskjellige steder så blir det fort komplisert. Det er så mange retninger. Mange mener f.eks at smør (fett, melk) ikke er bra å gi babyer, så da utgår den første maten din. Noen mener leverpostei (a vitamin) ikke er bra. Noen mener smøreost (ultraprosessert) ikke er bra. Jeg har små barn selv, og følger div insta profiler, facebook grupper og leser mange tråder på Barn og Familie/Graviditet og spedbarn på forumet her. Det HD skriver om er veldig i tiden. Det er mange her som virker som himler med øynene over de tingene hun tar opp (sukker til små barn, sukker i barnehage, ultraprossesert mat, "det må være lov å kose seg" osv), men det er faktisk veldig i vinden. Så jeg synes ikke hun er så på jordet som mange her synes, men hun forklarer seg ikke bra nok, så de som ikke er inne i temaet fordi de følger andre steder med samme tematikk skjønner ikke greia. Hun har ikke nok tyngde bak utsagnene sine, fordi hun egentlig bare kopierer det andre skriver. Men nå må jeg bare spørre - hvorfor stole mer på some-profiler og facebook-grupper enn helsedirektoratet? Hvorfor ta til seg så mye utsagn og råd fra diverse mennesker når man har noe offisielt man kan lytte til, på samme måte som kostholdsråd under graviditet? Jeg har ikke barn, men jeg lurer altså veldig. Er det det at man blir påvirket, selv om hva slags mat barnet skal få? Eller er det at man blir i tvil på hvem som har rett? 9 1 2
lillehammeren Skrevet 14. mars 2022 #11653 Skrevet 14. mars 2022 Hva handlet den evige lange storyen om? Såg noen få men som vanlig var det bare gjentagelse… Hva er det nye hun skal drive med på insta? 2
panfobi Skrevet 14. mars 2022 #11654 Skrevet 14. mars 2022 lillehammeren skrev (7 minutter siden): Hva handlet den evige lange storyen om? Såg noen få men som vanlig var det bare gjentagelse… Hva er det nye hun skal drive med på insta? Ikke noe nytt. Hun sier hun skal dele gode og dårlige dager, og hun mener hun ikke deler sensitiv informasjon om barnet sitt, så hun skulle fortsette som før der. 7
Gjest Kattedama Skrevet 14. mars 2022 #11655 Skrevet 14. mars 2022 panfobi skrev (5 timer siden): Ikke noe nytt. Hun sier hun skal dele gode og dårlige dager, og hun mener hun ikke deler sensitiv informasjon om barnet sitt, så hun skulle fortsette som før der. Ja, tre innlegg på story etter hverandre med innhold relatert til mindreårig. Et innlegg som ikke merket som reklame selv om det er det.
Sally-Go-Round Skrevet 15. mars 2022 #11656 Skrevet 15. mars 2022 Jeg tror HD sliter fordi hun får kritikk som går på hennes personlighet (litt negativ innstilt til livet). Det å være så positiv faller henne kanskje ikke naturlig og det er liksom det folk vil ha mer på Insta (positivitet). Så skylder hun på sukker, at nå som hun er på Keto igjen blir det bedre. Det gjør det neppe. 7 5
Gjest tullerikke Skrevet 15. mars 2022 #11657 Skrevet 15. mars 2022 Sally-Go-Round skrev (15 minutter siden): Jeg tror HD sliter fordi hun får kritikk som går på hennes personlighet (litt negativ innstilt til livet). Det å være så positiv faller henne kanskje ikke naturlig og det er liksom det folk vil ha mer på Insta (positivitet). Så skylder hun på sukker, at nå som hun er på Keto igjen blir det bedre. Det gjør det neppe. Er nok personligheten hennes som er sånn. Går ikke lang tid før neste klagerant
Lileep Skrevet 15. mars 2022 #11658 Skrevet 15. mars 2022 Hun skriver det er normalt å dele gode og dårlige dager. Ja det er forsåvidt helt greit å dele dette, det er det vel ingen som sier nei på. Det som blir kritisert/kommentert er den vanvittige mengden med negative innlegg og såkalte dårlige dager! Er jo derfor hun virker så negativ, for det har jo vært omtrent daglig siden hun ble mamma! Håper hun virkelig går inn for en endring nå! At det ikke blir samme tralten vi har sett så mange ganger før (keto= alt ordner seg = smell ) 7
Elisiaflisa Skrevet 15. mars 2022 #11659 Skrevet 15. mars 2022 Lileep skrev (1 minutt siden): det har jo vært omtrent daglig siden hun ble mamma! Sleng på hele graviditeten og garantert noen mnd før det også, så har vi det 😉 5
Gjest Tulleruska Skrevet 15. mars 2022 #11660 Skrevet 15. mars 2022 Jeg ble inspirert av en annen her inne og blokkerte Helene. Heeelt nydelig! Anbefales!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå