Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11601 Skrevet 10. mars 2022 Finlay skrev (8 timer siden): Er det veldig mange som forteller henne at hun ikke får lov til å være sliten, med kun ett barn, og en mann som er hjemme? Eller er dette også en oppkonstruert situasjon? Hvor får hun disse tilbakemeldingene egentlig, skriver folk sånt på melding til henne? Har ikke sett noe sånt her inne i hvert fall. At det er vanskelig å forstå at hun opplever tidsklemma, ikke fatter hvordan hun skal rekke alt og samtidig bruker en time på tik tok, og at døgnet har for få timer derimot… Men alle, absolutt alle har lov til å være slitne. Med eller uten barn. Finlay skrev (8 timer siden): Ja, jeg har også sett det med "sjokk når barnet skal i barnehage og de begge skal på jobb", men har tolket det som en tilbakemelding på tidsklemma hun angivelig opplever. Ikke på at hun føler seg sliten. Men mulig jeg tar feil. Tydeligvis noe hun har fått flere kommentarer om. CecilieX skrev (7 timer siden): Etter at Helene skrev om tidsklemma kom det er haug med innlegg der man kritiserte henne for uttalelsen. Det er bare å lese fra side 565. Tidsklemma gjør jo at folk blir slitne, men det skulle man ha seg frabedt at HD var. Et utvalg her: Forøvrig en kritikk som utelukkende går på HD som person. Lill skrev (13 minutter siden): Bare en liten påminnelse om hva som faktisk ble diskutert i tråden. Som tydeligvis var så problematisk at man måtte begynne å diskutere matematikk. Det du skriver er ikke korrekt. Det var innlegg om at hun umulig kunne ha fått kritikk for at hun hadde uttalt at hun var sliten. Legg til (som du ser dokumentert) at innlegget hennes om tidsklemme ble diskutert fra side 565 av flere faste brukere. Sånn for å påminne deg hva «som faktisk ble diskutert i tråden». Skjønner ikke at du gidder å komme med påstander som så lett lar seg tilbakevise.
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11602 Skrevet 10. mars 2022 Orly skrev (14 minutter siden): Det er akkurat det hun med flere mener, det er samme greiene hver gang noen kommer å sier de i mot, fascinerende i grunn. Har jeg ikke sett begrepet «ekkokammer» i det siste🤔
*blueberry* Skrevet 10. mars 2022 #11603 Skrevet 10. mars 2022 CecilieX skrev (18 minutter siden): Når ting som er kritikkverdig diskuteres så har jeg ikke noe behov for å si i fra. I dag kom det påstander om at HD ikke var blitt kritisert her inne for det som handler om tidsklemme, hvilket ikke medførte riktighet og som du også påpekte at ikke stemte. Det må man faktisk tåle, hvis man er uredelig. Deretter forsvarte @Lill :) kritikken med at HD ikke er en person og at vi ikke kan si noe om hennes tanker og følelser. Det er det heller ikke mulig å la stå uimotsagt. Som du ser svarer jeg på innlegg i stedet for å drive generalisert brukerdebatt mot «tråden», slik som ofte foregår i andre tråder. Jeg må nesten spørre, mener du at dersom man er uenig i innlegg som skrives her inne så skal man ikke svare på dem? Bare overse og gå videre? Eller hva mener du? Dette er et diskusjonsforum så vidt meg bekjent. Jeg synes det er greit å si fra, som du sier så gjør jeg det selv når jeg er uenig med folk. Jeg synes bare det er unødvendig å kverulere flere sider om samme greia når man har sagt sin mening/ sagt ifra og evt rapportert det man synes ikke er greit. Avsporing gagner ingen, og jeg synes også det er synd med de brukerne som bare deltar når det handler om brukerdebatt og ikke bedriften tråden handler om. Jeg hadde synes det var supert om disse brukerne som i dag er i tråden hadde deltatt oftere om hva de evt liker ved HD, vi trenger flere synsvinkler her inne. Kritikken mot tråden blir også tatt bedre imot om man også er deltaker når ting er bra i tråden også. Kan nevne flere brukere som har vært motstemmer til tider som jeg setter pris på i tråden, f.eks. @Pantoten @Sunfl0wer @Albbas . 8
*blueberry* Skrevet 10. mars 2022 #11604 Skrevet 10. mars 2022 Orly skrev (23 minutter siden): Det er akkurat det hun med flere mener, det er samme greiene hver gang noen kommer å sier de i mot, fascinerende i grunn. Ufint av deg å anta hva jeg mener. Se innlegget over, jeg har absolutt ikke den meningen. Vi har også ved flere tilfeller vært enige i denne tråden du og jeg. 2
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11605 Skrevet 10. mars 2022 (endret) CecilieX skrev (11 timer siden): Når ting som er kritikkverdig diskuteres så har jeg ikke noe behov for å si i fra. I dag kom det påstander om at HD ikke var blitt kritisert her inne for det som handler om tidsklemme, hvilket ikke medførte riktighet og som du også påpekte at ikke stemte. Det må man faktisk tåle, hvis man er uredelig. Deretter forsvarte @Lill :) kritikken med at HD ikke er en person og at vi ikke kan si noe om hennes tanker og følelser. Det er det heller ikke mulig å la stå uimotsagt. Som du ser svarer jeg på innlegg i stedet for å drive generalisert brukerdebatt mot «tråden», slik som ofte foregår i andre tråder. Jeg må nesten spørre, mener du at dersom man er uenig i innlegg som skrives her inne så skal man ikke svare på dem? Bare overse og gå videre? Eller hva mener du? Dette er et diskusjonsforum så vidt meg bekjent. Da er jeg innforstått med at 1) når du ikke deltar i tråden, betyr det at du er enig i kritikken 2) når du deltar tråden så er det fordi påstandene er så grove og graverende at du må opplyse oss ikke høyt utdanna og ressurssvake kvinner, hvor skapet skal stå. Det er notert! Endret 11. mars 2022 av Lill :)
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11606 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (12 timer siden): HD sitt innlegg på IG i går versus story i dag. I går har hun følt seg fortapt de siste dagen, mens på story så -2 kg i vekt tap og vann gjort underverker de siste 3 dagene.Jeg vet at influensere har en helt annen tidssone enn folk flest, men denne var ny. Trekker frem denne igjen jeg. Årsaken til at enkelte folk ikke kjøper narrative som blir servert.
Kollontaj Skrevet 10. mars 2022 #11607 Skrevet 10. mars 2022 *blueberry* skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er greit å si fra, som du sier så gjør jeg det selv når jeg er uenig med folk. Jeg synes bare det er unødvendig å kverulere flere sider om samme greia når man har sagt sin mening/ sagt ifra og evt rapportert det man synes ikke er greit. Avsporing gagner ingen, og jeg synes også det er synd med de brukerne som bare deltar når det handler om brukerdebatt og ikke bedriften tråden handler om. Jeg hadde synes det var supert om disse brukerne som i dag er i tråden hadde deltatt oftere om hva de evt liker ved HD, vi trenger flere synsvinkler her inne. Kritikken mot tråden blir også tatt bedre imot om man også er deltaker når ting er bra i tråden også. Kan nevne flere brukere som har vært motstemmer til tider som jeg setter pris på i tråden, f.eks. @Pantoten @Sunfl0wer @Albbas . Er verken avsporing eller brukerdebatt å ha innvendinger mot flere brukeres negative omtale av HDs bruk av begrepet tidsklemme. Sånn enkelt sagt. 4 3
Kollontaj Skrevet 10. mars 2022 #11608 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (1 minutt siden): Trekker frem denne igjen jeg. Årsaken til at enkelte folk ikke kjøper narrative som blir servert. Så det er ikke vanlig å føle seg ræva den ene dagen og bedre neste? Helt unormalt? Jeg hadde ikke delt det på Insta, men nå er jo HD influencer. 9 2
*blueberry* Skrevet 10. mars 2022 #11609 Skrevet 10. mars 2022 Kollontaj skrev (Akkurat nå): Er verken avsporing eller brukerdebatt å ha innvendinger mot flere brukeres negative omtale av HDs bruk av begrepet tidsklemme. Sånn enkelt sagt. I denne tråden ender det alltid opp med avsporing og en kraftig rydding i ettertid. Legger du godviljen til så ser du at jeg er helt enig i å si imot de man er uenig med, rapportere i tillegg osv. Jeg ønsker gjerne at dere deltar mer i tråden også, så dere får med dere når tråden er god. Tidsklemmedebatten har jeg ikke deltatt i fordi jeg mener at folk er forskjellige, og jeg har ingen erfaring med det selv. Skjønner godt at HD er sliten og lei og synes det er helt innafor av dere å si dere uenig med de andre. Jeg bare håper dere vil delta når dere er enig i kritikken også, eller uenige, men like aktivt som i de andre trådene. Det er mange temaer i denne tråden som er kritikkverdige og som blir tatt opp på en god måte.
Kollontaj Skrevet 10. mars 2022 #11610 Skrevet 10. mars 2022 *blueberry* skrev (Akkurat nå): I denne tråden ender det alltid opp med avsporing og en kraftig rydding i ettertid. Legger du godviljen til så ser du at jeg er helt enig i å si imot de man er uenig med, rapportere i tillegg osv. Jeg ønsker gjerne at dere deltar mer i tråden også, så dere får med dere når tråden er god. Tidsklemmedebatten har jeg ikke deltatt i fordi jeg mener at folk er forskjellige, og jeg har ingen erfaring med det selv. Skjønner godt at HD er sliten og lei og synes det er helt innafor av dere å si dere uenig med de andre. Jeg bare håper dere vil delta når dere er enig i kritikken også, eller uenige, men like aktivt som i de andre trådene. Det er mange temaer i denne tråden som er kritikkverdige og som blir tatt opp på en god måte. Jeg har ingen intensjoner om å delta mye denne tråden, HD er en liten influencer og sånn sett lite interessant. 7
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11611 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (14 minutter siden): Da er jeg innforstått med at 1) når du ikke deltar i tråden, betyr det at du er enig i kritikken 2) når du deltar tråden så er det fordi påstandene er så grove og graverende at du må opplyse oss ikke høyt utdanna og ressurssterke kvinner, hvor skapet skal stå. Det er notert! Den stråmannen der må du ha kranbil for å få satt på plass.
*blueberry* Skrevet 10. mars 2022 #11612 Skrevet 10. mars 2022 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen intensjoner om å delta mye denne tråden, HD er en liten influencer og sånn sett lite interessant. Det er ditt valg, men jeg synes da det er merkelig og synd at du kommer inn kun når det blir fokus på brukerdebatt. Hvis du synes HD er lite interessant så regner jeg med du ikke følger henne og går glipp av en del historikk vi som langtidsfølgere har fått med oss. Jeg tenker å avslutte nå. Jeg ønsker en god debatt i tråden og jeg tror at å være motstemme når man er uenig er bra. Å slenge rundt med googlesøk, definisjoner, flisespikking og antakelser om andre brukere blir avsporing og brukerdebatt og gjør bare at tråden stenges over helgen. Gratulerer med barnehageplass HD, så det nå 🙌🏻. Det blir spennende. 2
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11613 Skrevet 10. mars 2022 Minimum for å delta i tråden er vel å sette lese dokumentasjonen. Ikke degradere dårlig påvirkning til « en ubetydelig influenser», som åpenbart påvirker noen med tanke på antall likes mot antall følgere.
Kollontaj Skrevet 10. mars 2022 #11614 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Lill skrev (17 minutter siden): Minimum for å delta i tråden er vel å sette lese dokumentasjonen. Ikke degradere dårlig påvirkning til « en ubetydelig influenser», som åpenbart påvirker noen med tanke på antall likes mot antall følgere. Ah, alle disse reglene. Hvem skrev at HD var ubetydelig, forresten? HD ligger vel på litt over 1% i engasjementsrate, det er ikke all verden. Endret 10. mars 2022 av Kollontaj 2 3
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11615 Skrevet 10. mars 2022 *blueberry* skrev (8 minutter siden): I denne tråden ender det alltid opp med avsporing og en kraftig rydding i ettertid. Legger du godviljen til så ser du at jeg er helt enig i å si imot de man er uenig med, rapportere i tillegg osv. Jeg ønsker gjerne at dere deltar mer i tråden også, så dere får med dere når tråden er god. Tidsklemmedebatten har jeg ikke deltatt i fordi jeg mener at folk er forskjellige, og jeg har ingen erfaring med det selv. Skjønner godt at HD er sliten og lei og synes det er helt innafor av dere å si dere uenig med de andre. Jeg bare håper dere vil delta når dere er enig i kritikken også, eller uenige, men like aktivt som i de andre trådene. Det er mange temaer i denne tråden som er kritikkverdige og som blir tatt opp på en god måte. Jeg har ingen interesse av å bidra til den massive kritikken som blir henne til del. Virkelig ikke. Når tråden tar opp kritikkverdige ting som handler om negativ påvirkning så finnes det flere flinke folk som kan mye mer om det problematiske rundt promotering av kosthold. *blueberry* skrev (5 minutter siden): Det er ditt valg, men jeg synes da det er merkelig og synd at du kommer inn kun når det blir fokus på brukerdebatt. Hvis du synes HD er lite interessant så regner jeg med du ikke følger henne og går glipp av en del historikk vi som langtidsfølgere har fått med oss. Jeg tenker å avslutte nå. Jeg ønsker en god debatt i tråden og jeg tror at å være motstemme når man er uenig er bra. Å slenge rundt med googlesøk, definisjoner, flisespikking og antakelser om andre brukere blir avsporing og brukerdebatt og gjør bare at tråden stenges over helgen. Gratulerer med barnehageplass HD, så det nå 🙌🏻. Det blir spennende. Mener du at å underbygge argumentasjon med dokumentasjon er dårlig debattskikk? For å ta eksempelet fra i dag. Jeg skrev at «de fleste» kvinner opplevde tidsklemme. Så slo det meg at dette hadde jeg ikke belegg for og googlet da hvor mange det var snakk om og konkretiserte antallet til 47% ut fra statistikk. Er det problematisk og uønsket? Definisjoner er nå engang definisjoner og mye bedre en egendefinert etter forgodtbefinnende.
*blueberry* Skrevet 10. mars 2022 #11616 Skrevet 10. mars 2022 CecilieX skrev (23 minutter siden): Jeg har ingen interesse av å bidra til den massive kritikken som blir henne til del. Virkelig ikke. Når tråden tar opp kritikkverdige ting som handler om negativ påvirkning så finnes det flere flinke folk som kan mye mer om det problematiske rundt promotering av kosthold. Mener du at å underbygge argumentasjon med dokumentasjon er dårlig debattskikk? For å ta eksempelet fra i dag. Jeg skrev at «de fleste» kvinner opplevde tidsklemme. Så slo det meg at dette hadde jeg ikke belegg for og googlet da hvor mange det var snakk om og konkretiserte antallet til 47% ut fra statistikk. Er det problematisk og uønsket? Definisjoner er nå engang definisjoner og mye bedre en egendefinert etter forgodtbefinnende. Nei, jeg mener ikke at dokumentasjon er dårlig debattskikk. Nå er du litt ute på stråmannsjakt. Når du ser bakover vil du se en del unødvendige antakelser, definisjoner, kverruleringer og andre googlesøk som ikke har noe med saken i debatten å gjøre. Det er det jeg kaller avsporing og brukerdebatt, og det er det som er uønsket. At det finnes andre influencere som påvirker positivt med kosthold kan ikke frita HD for kritikk når hun kommer med skadelig innhold for en målgruppe som helt klart engasjerer seg. Hun har faktisk ekstremt høyt engasjement i sitt kommentarfelt i forhold til følgere enn flere av de større influencerne. 5
Gjest CecilieX Skrevet 11. mars 2022 #11617 Skrevet 11. mars 2022 *blueberry* skrev (6 timer siden): Nei, jeg mener ikke at dokumentasjon er dårlig debattskikk. Nå er du litt ute på stråmannsjakt. Når du ser bakover vil du se en del unødvendige antakelser, definisjoner, kverruleringer og andre googlesøk som ikke har noe med saken i debatten å gjøre. Det er det jeg kaller avsporing og brukerdebatt, og det er det som er uønsket. At det finnes andre influencere som påvirker positivt med kosthold kan ikke frita HD for kritikk når hun kommer med skadelig innhold for en målgruppe som helt klart engasjerer seg. Hun har faktisk ekstremt høyt engasjement i sitt kommentarfelt i forhold til følgere enn flere av de større influencerne. Da vil jeg gjerne at du konkretiserer hva du mener ikke hører hjemme i debatten, i stedet for å komme med påstander. Det blir ganske dulgt for å si det forsiktig. Det blir ikke en sannhet fordi om du gjentar det. Jeg snakket forøvrig ikke om andre influencere, men om flinke folk her i tråden som har kunnskap. Les avsnittet på nytt.
Cappuccino Skrevet 11. mars 2022 #11618 Skrevet 11. mars 2022 (endret) CecilieX skrev (10 timer siden): Det du skriver er ikke korrekt. Det var innlegg om at hun umulig kunne ha fått kritikk for at hun hadde uttalt at hun var sliten. Legg til (som du ser dokumentert) at innlegget hennes om tidsklemme ble diskutert fra side 565 av flere faste brukere. Sånn for å påminne deg hva «som faktisk ble diskutert i tråden». Skjønner ikke at du gidder å komme med påstander som så lett lar seg tilbakevise. Fra Naob: tidsklemme - situasjon hvor mye skal utføres samtidig (på kort tid). Fra Språkrådets ordbok: tidsklemme - det å ha for lite tid til nødvendige daglige gjøremål. Jeg skjønner ikke hvorfor begrepene tidsklemme og det å være sliten blandes sammen her. Det er faktisk mulig å være sliten av andre årsaker enn å ha barn og jobbe samtidig. At det stilles spørsmål rundt hvorvidt Helene opplever tidsklemme etter to dager på jobb kan jeg skjønne ut i fra hvordan hun framstiller hverdagen og arbeidsdelingen i hjemmet på sosiale medier. Sliten kan man være av andre årsaker som f.eks. sykdom, og det tror jeg ingen stiller spørsmål ved. Endret 11. mars 2022 av Cappuccino Skriftstørrelse 3 3
Gjest Kattedama Skrevet 11. mars 2022 #11619 Skrevet 11. mars 2022 Cappuccino skrev (35 minutter siden): Fra Naob: tidsklemme - situasjon hvor mye skal utføres samtidig (på kort tid). Fra Språkrådets ordbok: tidsklemme - det å ha for lite tid til nødvendige daglige gjøremål. Jeg skjønner ikke hvorfor begrepene tidsklemme og det å være sliten blandes sammen her. Det er faktisk mulig å være sliten av andre årsaker enn å ha barn og jobbe samtidig. At det stilles spørsmål rundt hvorvidt Helene opplever tidsklemme etter to dager på jobb kan jeg skjønne ut i fra hvordan hun framstiller hverdagen og arbeidsdelingen i hjemmet på sosiale medier. Sliten kan man være av andre årsaker som f.eks. sykdom, og det tror jeg ingen stiller spørsmål ved. Sliten/tidsklemme/narrative går opp/massiv kritikk , nå er det jaggu meg blitt kastet ut mange påstander her. Så flott at man engasjerer seg for å få ting korrekt, for en influenser med 1% engasjement rate. Det er virkelig beundringsverdig. Moralen i tråden er virkelig styrke med bakgrunn i dette sterke engasjementet.
Lileep Skrevet 11. mars 2022 #11620 Skrevet 11. mars 2022 47 minutter siden, Cappuccino said: Fra Naob: tidsklemme - situasjon hvor mye skal utføres samtidig (på kort tid). Fra Språkrådets ordbok: tidsklemme - det å ha for lite tid til nødvendige daglige gjøremål. Jeg skjønner ikke hvorfor begrepene tidsklemme og det å være sliten blandes sammen her. Det er faktisk mulig å være sliten av andre årsaker enn å ha barn og jobbe samtidig. At det stilles spørsmål rundt hvorvidt Helene opplever tidsklemme etter to dager på jobb kan jeg skjønne ut i fra hvordan hun framstiller hverdagen og arbeidsdelingen i hjemmet på sosiale medier. Sliten kan man være av andre årsaker som f.eks. sykdom, og det tror jeg ingen stiller spørsmål ved. Nettopp! Hun og flere andre mener vi som diskuterer/kommenterer hennes klaging om tidsklemma da automatisk kritiserer at hun er sliten! Men som du også skriver; tidsklemme er ikke ensbetydende med sliten! Selvfølgelig kan de to tingene henge sammen, men siden HD selv kun nevner tidsklemme etterfulgt av alt hun ikke rekker, så er det nettopp det å ikke rekke alt som blir kommentert! 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå