Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Birdo skrev (26 minutter siden):

Var ikke i direkte sammenheng med konkurransen, men hun hadde på bluse fra samme butikk. I beste fall i grenseland vil jeg si da, siden det linkes til samarbeid rett etter hun har nevnt bedriften i en annen sammenheng🧐

Ja, jeg er enig med deg i det. I tillegg har hun vist frem en genser hun har kjøpt/fått fra samme butikk for en tid tilbake. Mulig det er gråsone tilfelle. 

Endret av Lill :)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er greia med å ikke ville gi barnet klemmeposer samtidig som man reklamerer for dem? Klemmeposer altså.. Er ikke det veldig dårlig reklame? 
Er det noe jeg har missa her?

• Liker 9
Skrevet
Sjooffen skrev (5 minutter siden):

Hva er greia med å ikke ville gi barnet klemmeposer samtidig som man reklamerer for dem? Klemmeposer altså.. Er ikke det veldig dårlig reklame? 
Er det noe jeg har missa her?

Hun virker helt fanatisk opptatt av dette. Fanatisme er aldri bra. Mine barn fikk aldri ferdigmat i noen form, og jeg gjorde aldri noen nummer av det heller. Ser så komisk og dumt ut med disse reelsene hvor hun står og gliser som en nyfrelst. 

• Liker 10
Skrevet

Hun la ut en reel med disse klemmeposene hun reklamerer for. Hun merket det ikke som reklame. Skrev da derfor: Skal ikke dette merkes som reklame? :)

Gikk 5 minutter, så var kommentaren min slettet, og teksten oppdatert med reklame. 

Rart hun ikke kunne la kommentaren min stå, om det faktisk var sånn at det skulle merkes :)! 

• Liker 19
Skrevet
261010 skrev (3 minutter siden):

Hun la ut en reel med disse klemmeposene hun reklamerer for. Hun merket det ikke som reklame. Skrev da derfor: Skal ikke dette merkes som reklame? :)

Gikk 5 minutter, så var kommentaren min slettet, og teksten oppdatert med reklame. 

Rart hun ikke kunne la kommentaren min stå, om det faktisk var sånn at det skulle merkes :)! 

Er denne jeg mener, jeg så at hun ikke hadde merket.  Men jeg hang meg mer opp i at hun lager en reel hvor hun skriver "Nei takk, vi ønsker ikke å gi barnet vårt klemmeposer da de er fulle av sukker"

Hun står med en klemmepose i hånda og skal reklamere for den… og sier nei, ungen min får ikke klemmeposer 🤷🏼‍♀️

• Liker 9
Skrevet
Sjooffen skrev (18 minutter siden):

Er denne jeg mener, jeg så at hun ikke hadde merket.  Men jeg hang meg mer opp i at hun lager en reel hvor hun skriver "Nei takk, vi ønsker ikke å gi barnet vårt klemmeposer da de er fulle av sukker"

Hun står med en klemmepose i hånda og skal reklamere for den… og sier nei, ungen min får ikke klemmeposer 🤷🏼‍♀️

Det er fordi hun mener at disse klemmeposene er bedre. De er laget på en måte som ikke ødelegger næringsstoffene og bare etterlater "sukkeret". 

Skrevet
Birdo skrev (Akkurat nå):

Det er fordi hun mener at disse klemmeposene er bedre. De er laget på en måte som ikke ødelegger næringsstoffene og bare etterlater "sukkeret". 

Aha.. det fikk jeg ikke tak på 

Skrevet
Birdo skrev (15 timer siden):

Var ikke i direkte sammenheng med konkurransen, men hun hadde på bluse fra samme butikk. I beste fall i grenseland vil jeg si da, siden det linkes til samarbeid rett etter hun har nevnt bedriften i en annen sammenheng🧐

Det er grooming av kundene. 

• Liker 6
Skrevet
Birdo skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig er disse klemmeposene MYE bedre enn andre klemmeposer. Hun får jo betalt for å reklamere for de. Også må hun ha lykke til med det strenge kostholdet, både til seg selv og x. Hun feiler der som med alt annet. Det gjøv vi alle, men normale folk deler det ikke med tusenvis av folk. 

• Liker 15
Skrevet (endret)

HD reklamer for smoothie som må være å forstå som ultraprosessert mat og sier samtidig at man bør begrense inntak av det. Det er vel ikke så god reklame. 

Endret av Sally-Go-Round
  • Liker 3
Skrevet

Ref. siste innlegg på IG, så lurer jeg veldig på hvor all denne motstanden hun møter ang å gi sukker til x kommer fra? Hvem er alle de som mener noe om det? Eller har hun( som vanlig) funnet på disse «noen» for å skape engasjement? Det tror jeg. 

• Liker 18
Gjest Finlay
Skrevet
Luckie skrev (6 timer siden):

Ref. siste innlegg på IG, så lurer jeg veldig på hvor all denne motstanden hun møter ang å gi sukker til x kommer fra? Hvem er alle de som mener noe om det? Eller har hun( som vanlig) funnet på disse «noen» for å skape engasjement? Det tror jeg. 

Det er jo HDs modus operandi dette her.

Hvorfor mener alle at…

Alle sier...

Jeg får ofte høre...

Mange forteller meg....

Det blir helt tiden sagt...

Osv.osv. Enten det er sukker, amming, klemmeposer, barneoppdragelse eller hva som helst egentlig.

For så å fyre seg opp, og argumentere - tildels hissig - MOT disse påstandene😄 

Jeg tror også at det er for å skape engasjement. 

Skrevet
Luckie skrev (6 timer siden):

Jeg har til gode å se noe som ligner disse *spørsmålene*..eller stygge*kommentarer* som hun stadig henviser til...så det er ikke bare du som tror det...

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Finlay skrev (23 minutter siden):

Det er jo HDs modus operandi dette her.

Hvorfor mener alle at…

Alle sier...

Jeg får ofte høre...

Mange forteller meg....

Det blir helt tiden sagt...

Osv.osv. Enten det er sukker, amming, klemmeposer, barneoppdragelse eller hva som helst egentlig.

For så å fyre seg opp, og argumentere - tildels hissig - MOT disse påstandene😄 

Jeg tror også at det er for å skape engasjement. 

Blir jo som den «fuck you» reelen ang de som ba henne dekke seg til når hun ammet. Hun sa jo selv i kommentarfeltet at det aldri hadde skjedd henne (så reelen bare var for å normalisere amming). Hvorfor normalisere noe som er normalt? Selvfølgelig fordi det er trendy. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva mener hun med at det går mot at barn belønnes med godteri/sukker til enhver anledning? Hva mener hun barnet belønnes for, når de får et Kinderegg på lørdagen? Eller hvis barnet får en is på en onsdag? Er det å belønne? Jeg har aldri tenkt på at å gi barna mine noe med sukker uansett anledning er en belønning! Er dette videreføring av hennes måte å bruke sukker, for hun bruker det jo som trøst/belønning til seg selv når livet butter imot.. tror/mener hun da at alle andre gjør det også, at det er sånn verden er blitt?

Hun er i mine øyne blitt syklig opptatt av dette med sukker og godteri til seg selv og nå barnet! Argumentene hennes henger ikke på greip lenger.. 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (1 minutt siden):

Hva mener hun med at det går mot at barn belønnes med godteri/sukker til enhver anledning? Hva mener hun barnet belønnes for, når de får et Kinderegg på lørdagen? Eller hvis barnet får en is på en onsdag? Er det å belønne? Jeg har aldri tenkt på at å gi barna mine noe med sukker uansett anledning er en belønning! Er dette videreføring av hennes måte å bruke sukker, for hun bruker det jo som trøst/belønning til seg selv når livet butter imot.. tror/mener hun da at alle andre gjør det også, at det er sånn verden er blitt?

Hun er i mine øyne blitt syklig opptatt av dette med sukker og godteri til seg selv og nå barnet! Argumentene hennes henger ikke på greip lenger.. 

Hun aner ikke hva hun snakker om. Hun tror at siden hun belønner seg selv med sukker, så gjør alle andre det også. Ikke alle har samme problem som HD og klarer å begrense inntak. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Luckie said:

Hun aner ikke hva hun snakker om. Hun tror at siden hun belønner seg selv med sukker, så gjør alle andre det også. Ikke alle har samme problem som HD og klarer å begrense inntak. 

Er nettopp slik jeg forstår det også. Hun overfører sin måte å bruke sukker til å gjelde omtrent alle! Det er jo helt galskap at hun driver på sånn! 

• Liker 7
Skrevet
Lileep skrev (11 minutter siden):

Er nettopp slik jeg forstår det også. Hun overfører sin måte å bruke sukker til å gjelde omtrent alle! Det er jo helt galskap at hun driver på sånn! 

Er nok spiseforstyrrelsen som snakker. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, *blueberry* said:

Er nok spiseforstyrrelsen som snakker. 

Rart at sponsoren lar en så spiseforstyrret person drive med reklame om mat.. hun klarer jo ikke se forbi seg selv, hvordan kan det være en positiv reklame? 

• Liker 9
Gjest Finlay
Skrevet

Barns kosthold er jo et viktig tema, men rett skal være rett. Folk trykker ikke mengder av sukker i ungene sine lenger.

Norske barn spiser mindre sukker enn på mange år, og blir forresten også ammet mer og lenger enn før😊

- Det har vært en klar nedgang i inntak av tilsatt sukker det siste tiåret, som i befolkningen ellers. Barna spiser også mer grønnsaker, frukt og bær enn tidligere. Andelen barn som får morsmelk i første leveår har vært stabil over tid, og det har vært en økning i andelen barn som får morsmelk i andre leveår.

https://www.fhi.no/nyheter/2020/mindre-sukker-mer-frukt-og-gront-blant-norske-smabarn/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...