Rosasko Skrevet 7. januar 2022 #10381 Del Skrevet 7. januar 2022 Den sukkerbomben på Instagram hjelper nok søtsuget 😳 Når hun kombinerer den fete maten med sukker ( i skjul) vil vel vekten skyte i været 😬 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. januar 2022 #10382 Del Skrevet 7. januar 2022 Rosasko skrev (4 minutter siden): Den sukkerbomben på Instagram hjelper nok søtsuget 😳 Når hun kombinerer den fete maten med sukker ( i skjul) vil vel vekten skyte i været 😬 Hvilken sukkerbombe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 7. januar 2022 #10383 Del Skrevet 7. januar 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 7. januar 2022 #10384 Del Skrevet 7. januar 2022 Lill skrev (1 time siden): Hvilken sukkerbombe? Karamell latte 😉 NÆRINGSVERDI PR 100G ENERGI KJ/KCAL 389,7/93,8 FETT 5,5 G HVORAV METTET FETT 3,6 G KARBOHYDRATER 7,7 G HVORAV SUKKERARTER 7,7 G PROTEIN 2,7 G SALT 0,09 G INNEHOLDER FØLGENDE ALLERGENER: Melk INGREDIENSER: HELMELK (77%), Signature Espresso, Karamellsaus (6%) (søt kondensert MELK{26.7%}, sukker, vann, glukose-fruktose sirup, karamell, SMØR {4.2%}, modifisert stivelse : E1442, smakstilsetning, fargestoff: E150a, salt, emulgator: E471, konserveringsmiddel: kaliumsorbat, surhetsregulerende middel : sitronsyre), KREMFLØTE (6%), 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. januar 2022 #10385 Del Skrevet 7. januar 2022 (endret) Rosasko skrev (16 minutter siden): Karamell latte 😉 NÆRINGSVERDI PR 100G ENERGI KJ/KCAL 389,7/93,8 FETT 5,5 G HVORAV METTET FETT 3,6 G KARBOHYDRATER 7,7 G HVORAV SUKKERARTER 7,7 G PROTEIN 2,7 G SALT 0,09 G INNEHOLDER FØLGENDE ALLERGENER: Melk INGREDIENSER: HELMELK (77%), Signature Espresso, Karamellsaus (6%) (søt kondensert MELK{26.7%}, sukker, vann, glukose-fruktose sirup, karamell, SMØR {4.2%}, modifisert stivelse : E1442, smakstilsetning, fargestoff: E150a, salt, emulgator: E471, konserveringsmiddel: kaliumsorbat, surhetsregulerende middel : sitronsyre), KREMFLØTE (6%), Og hvor viser hun denne? Jeg har ikke sett noe karamelllatte på hennes SoMe i dag🤔. Er det noe du antar fra at hun er på kafé? Litt tynt grunnlag. Endret 7. januar 2022 av *blueberry* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 7. januar 2022 #10386 Del Skrevet 7. januar 2022 Rosasko skrev (13 minutter siden): Karamell latte 😉 NÆRINGSVERDI PR 100G ENERGI KJ/KCAL 389,7/93,8 FETT 5,5 G HVORAV METTET FETT 3,6 G KARBOHYDRATER 7,7 G HVORAV SUKKERARTER 7,7 G PROTEIN 2,7 G SALT 0,09 G INNEHOLDER FØLGENDE ALLERGENER: Melk INGREDIENSER: HELMELK (77%), Signature Espresso, Karamellsaus (6%) (søt kondensert MELK{26.7%}, sukker, vann, glukose-fruktose sirup, karamell, SMØR {4.2%}, modifisert stivelse : E1442, smakstilsetning, fargestoff: E150a, salt, emulgator: E471, konserveringsmiddel: kaliumsorbat, surhetsregulerende middel : sitronsyre), KREMFLØTE (6%), La dama leve. La henne ha en sprekk hvis det har skjedd. Skal man begynne å påpeke alt hun ikke gjør etter boka nå? Hva er vitsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alix Skrevet 7. januar 2022 #10387 Del Skrevet 7. januar 2022 Å sprekke allerede på syvende dagen tyder jo på at kostholdet hun har valgt ikke er særlig gjennomførbart. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 7. januar 2022 #10388 Del Skrevet 7. januar 2022 (endret) 1 hour ago, *blueberry* said: Og hvor viser hun denne? Jeg har ikke sett noe karamelllatte på hennes SoMe i dag🤔. Er det noe du antar fra at hun er på kafé? Litt tynt grunnlag. Ligger på story. Om det ikke er hennes, hvorfor ha den med på bildet på den måten. Men ingen andre enn de så var der vet om hun drakk den. Så blir jo spekulasjon. Men litt merkelig er det uansett Endret 7. januar 2022 av Lileep 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. januar 2022 #10389 Del Skrevet 7. januar 2022 Lileep skrev (5 minutter siden): Ligger på story. Om det ikke er hennes, hvorfor ha den med på bildet på den måten. Men ingen andre enn de så var der vet om hun drakk den. Så blir jo spekulasjon. Men litt merkelig er det uansett Helt umulig å se hva det er og hvem som drikker den så veldig rart å kritisere uten mer informasjon. Bildet av koppen er vel for å understreke hvor hun er, ikke nødvendigvis hva hun har i seg. Kan ikke sånne drikker modifiseres også? Uten sukker, plantemelk osv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 7. januar 2022 #10390 Del Skrevet 7. januar 2022 1 minutt siden, *blueberry* said: Helt umulig å se hva det er og hvem som drikker den så veldig rart å kritisere uten mer informasjon. Bildet av koppen er vel for å understreke hvor hun er, ikke nødvendigvis hva hun har i seg. Kan ikke sånne drikker modifiseres også? Uten sukker, plantemelk osv? Var derfor mitt innlegg før idag var spørsmål om hun legger det bilde ut for å få reaksjoner, siden man kan halvveis se «fyfy-produkt» mtp FUS.. hvorfor måtte den være med på bilde egentlig? Er bare spørsmål jeg stiller meg selv ang måten hun driver på 🙂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 7. januar 2022 #10391 Del Skrevet 7. januar 2022 Sunfl0wer skrev (3 timer siden): Kanskje hun er vrang i matveien og kanskje ikke liker alt av grønnsaker? At hun lager etter hva hun liker? Folk kan finne ut selv hva de kan tilsette av andre ingredienser om de synes det er for lite spennende 🙈🙈 Du forstår ikke kritikken. Dette handler ikke om privatpersonen HD og hennes valg, men influenceren HD og det hun selger til sitt publikum. Jeg skriver det en siste gang: Hva som er årsaken til at hun ikke har nok grønnsaker i oppskriftene hun deler er helt irrelevant. Totalt. Fullstendig. Poenget er at hvis hun skal tjene penger på å markedsføre en diett så må hun fremstille den på riktig måte. Hvis du som privatperson deler samme kosthold som henne i SoMe er så er det ikke det samme som at en influencer gjør det for influenceren gjør det i kraft sin stilling. Da må man følge regler for markedsføring hvis ikke kan det oppfattes som villedende. Det betyr ikke at hun behøver å spise ting hun ikke liker, men kommunisere tydelig f.eks ved å angi alternative tilbehør man kan bruke for å berike måltidet med grønnsaker. Eller erstatte bearbeidet kjøtt med rent kjøtt. Ser man kun på det hun legger ut får man jo helt feil inntrykk av hva en ketogen diett går ut på. Og nei, det er ikke den enkeltes ansvar å finne ut av det selv. Hvis du er på konsultasjon med en kirurg så er det hen sitt ansvar å informere deg om et inngrep slik at du forstår hva det går på, ikke bare informere deg om de sidene ved inngrepet som hen syns er mest interessant. På samme måte er HD pliktig til å gi en korrekt fremstilling av det hun selger, ikke bare de sidene ved produktet som hun liker best fordi nok en gang - hun gjør det i kraft av sin jobb som influencer. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. januar 2022 #10392 Del Skrevet 7. januar 2022 Lileep skrev (7 minutter siden): Var derfor mitt innlegg før idag var spørsmål om hun legger det bilde ut for å få reaksjoner, siden man kan halvveis se «fyfy-produkt» mtp FUS.. hvorfor måtte den være med på bilde egentlig? Er bare spørsmål jeg stiller meg selv ang måten hun driver på 🙂 Det er én ting, man vet jo aldri intensjonen bak. Jeg bare synes ikke man skal gå utifra at man vet situasjonen som f.eks. å legge ut kcalinnhold over når vi ikke vet om det er den latten eller hvem som drikker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. januar 2022 #10393 Del Skrevet 7. januar 2022 *blueberry* skrev (6 minutter siden): Det er én ting, man vet jo aldri intensjonen bak. Jeg bare synes ikke man skal gå utifra at man vet situasjonen som f.eks. å legge ut kcalinnhold over når vi ikke vet om det er den latten eller hvem som drikker den. Jeg er enig i at ingen vet hvem som drakk den eller hvorfor det er lagt ut. Det jeg derimot reagerer på at er at hun ammer, mens hun et på full keto(?). I følge ammehjelpen.no finnes foreløpig lite forskning om hvordan lavkarbokosthold påvirker ammingen, eller og virkningen av ketoner i morsmelken. Rådet er derfor at du bør unngå et kosthold med svært lavt innhold av karbohydrater i ammeperioden fordi vi ikke vet om denne typen kosthold er trygt for barnet. (Det er ingen informasjon om dette på hennes kanaler!). I tillegg reagerer jeg på at hun deler råd til en relativt nyoperert person. Helene Drage er ikke helsepersonell og det mest riktige ville være å henvise videre enn slike kvasi råd hun kommer med her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. januar 2022 #10394 Del Skrevet 7. januar 2022 Lill skrev (3 minutter siden): Jeg er enig i at ingen vet hvem som drakk den eller hvorfor det er lagt ut. Det jeg derimot reagerer på at er at hun ammer, mens hun et på full keto(?). I følge ammehjelpen.no finnes foreløpig lite forskning om hvordan lavkarbokosthold påvirker ammingen, eller og virkningen av ketoner i morsmelken. Rådet er derfor at du bør unngå et kosthold med svært lavt innhold av karbohydrater i ammeperioden fordi vi ikke vet om denne typen kosthold er trygt for barnet. (Det er ingen informasjon om dette på hennes kanaler!). I tillegg reagerer jeg på at hun deler råd til en relativt nyoperert person. Helene Drage er ikke helsepersonell og det mest riktige ville være å henvise videre enn slike kvasi råd hun kommer med her. Ja, det er et godt poeng det med amming (sånn siden hun velger å vise det frem igjen). Tror hun sa hun skulle delamme, men keto er vel ikke anbefalt for det heller? 🤷🏼♀️ Dette har jeg faktisk ikke satt meg godt nok inn i. HD har nevnt flere ganger at keto ikke er anbefalt mens man fullammer, men om bare bare følger med her og der er det ikke sikkert at man får det med seg når ammebildene blir lagt ut. Svadarådene i kommentarfeltet burde hun absolutt holde seg for god for. Henvis til helsepersonell så har du ditt på det tørre HD. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 7. januar 2022 #10395 Del Skrevet 7. januar 2022 (endret) Egentlig er det HD som burde få fingeren for å takle jobben som influencer så jævlig dårlig( ref. IG). Endret 7. januar 2022 av Luckie 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 7. januar 2022 #10396 Del Skrevet 7. januar 2022 Trodde ikke hun drev på med dette for å gå ned i vekt jeg.. ekstremt mye fokus på vektnedgang til å ikke drive på med det 🧐 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. januar 2022 #10397 Del Skrevet 7. januar 2022 Lileep skrev (7 minutter siden): Trodde ikke hun drev på med dette for å gå ned i vekt jeg.. ekstremt mye fokus på vektnedgang til å ikke drive på med det 🧐 Ligger sikkert litt i dette med spiseforstyrrelsen. Når man har fokusert på vekt i mange år vil nok en stor livsstilsendring trigge noen tanker og slik om vekt. Om det er så lurt å dele alle tankene er noe annet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 7. januar 2022 #10398 Del Skrevet 7. januar 2022 Luckie skrev (39 minutter siden): Egentlig er det HD som burde få fingeren for å takle jobben som influencer så jævlig dårlig( ref. IG). 👏👏👏 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 7. januar 2022 #10399 Del Skrevet 7. januar 2022 Litt slum å holde på med å vise fingeren eller? Alt annet enn feminint og dannet i hvert fall. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 7. januar 2022 #10400 Del Skrevet 7. januar 2022 31 minutter siden, cerruti said: Litt slum å holde på med å vise fingeren eller? Alt annet enn feminint og dannet i hvert fall. Oser ikke profesjonell når den type innlegg postes 😟 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå