Gjest Bobleplasten Skrevet 30. desember 2021 #10141 Del Skrevet 30. desember 2021 Ja, det er ikke alle som takler kritikk like godt, samtidig om dette har vært en del av et mønster over mange år så er det jo litt rart at folk hele tiden fortsetter å pirke borti ting og gi henne råd og tips hun ikke ber om, og fortsatt forventer et annet resultat enn det "vanlige". At folk ikke er forpliktet til å være menneskelige søppelbøtter bare fordi de tilfeldigvis er på jobb, er bare en personlig kjepphest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 30. desember 2021 #10142 Del Skrevet 30. desember 2021 Bobleplasten skrev (55 minutter siden): Ja, det er ikke alle som takler kritikk like godt, samtidig om dette har vært en del av et mønster over mange år så er det jo litt rart at folk hele tiden fortsetter å pirke borti ting og gi henne råd og tips hun ikke ber om, og fortsatt forventer et annet resultat enn det "vanlige". At folk ikke er forpliktet til å være menneskelige søppelbøtter bare fordi de tilfeldigvis er på jobb, er bare en personlig kjepphest Nja. HD har reklamert og snakket mye om miljø de siste 4 årene så at noen reagerer på storhandling som havner i søpla er ikke så rart. Samme kritikk (både formulert stygt og bra) ser vi hos mange andre influencere. Når mye av markedsføringsstrategien ligger i å provosere så får man slike kommentarer. Det bør selvfølgelig formuleres bedre, men de vet hva som kommer når de legger opp til slikt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 30. desember 2021 #10143 Del Skrevet 30. desember 2021 Bobleplasten skrev (2 timer siden): Ja, det er ikke alle som takler kritikk like godt, samtidig om dette har vært en del av et mønster over mange år så er det jo litt rart at folk hele tiden fortsetter å pirke borti ting og gi henne råd og tips hun ikke ber om, og fortsatt forventer et annet resultat enn det "vanlige". At folk ikke er forpliktet til å være menneskelige søppelbøtter bare fordi de tilfeldigvis er på jobb, er bare en personlig kjepphest Tror virkelig ikke folk forventet noe som helst fra denne kanten. Det er bare å se på hvordan mannen hennes svarte her inne for noen uker siden. Totalt fornektelse og tunnelsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 30. desember 2021 #10144 Del Skrevet 30. desember 2021 Birdo skrev (11 timer siden): Hun la seg jo egt bare på samme nivå som hen som skrev🤷🏻♀️ Enig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 31. desember 2021 #10145 Del Skrevet 31. desember 2021 Kaffe med en spiseskje smør i🤮🤮… hun skriver at denne holder hun mett en stund, men ville tro det er bedre for kroppen å få i seg næringsrik mat. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. desember 2021 #10146 Del Skrevet 31. desember 2021 mumrikk1 skrev (3 minutter siden): Kaffe med en spiseskje smør i🤮🤮… hun skriver at denne holder hun mett en stund, men ville tro det er bedre for kroppen å få i seg næringsrik mat. Det er fettkaffe og helt normalt fir de som driver med lavkarbo 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 31. desember 2021 #10147 Del Skrevet 31. desember 2021 mumrikk1 skrev (9 minutter siden): Kaffe med en spiseskje smør i🤮🤮… hun skriver at denne holder hun mett en stund, men ville tro det er bedre for kroppen å få i seg næringsrik mat. Slik lavkarbo fremstår på HD sine kanaler, så er det ikke mye næringsrik mat, men mye fettrik mat. Kjenner at jeg blir uvel bare på tanken av bacon, fettkaffe, frityrstekt mat 🤢Er det virkelig slik man skal spise hvis man skal være fri for sukker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina 2 Skrevet 31. desember 2021 #10148 Del Skrevet 31. desember 2021 Helt merkelig det kostholdet hennes. Kjenner jeg blir irritert,uff. Jeg spiser normal mat i normale mengder å går turer. Å koser meg med godis innimellom. Det er det beste for å gå ned i vekt å holde seg der. En skal da leve også. Hadde blitt sprø av å holde på sånn jeg🤯 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 31. desember 2021 #10149 Del Skrevet 31. desember 2021 7 minutter siden, Lill said: Slik lavkarbo fremstår på HD sine kanaler, så er det ikke mye næringsrik mat, men mye fettrik mat. Kjenner at jeg blir uvel bare på tanken av bacon, fettkaffe, frityrstekt mat 🤢Er det virkelig slik man skal spise hvis man skal være fri for sukker? Nei det er det garantert ikke! Det er bare HD som låser seg mest til fett.. mulig hun er veldig glad i ost, smør, bacon osv.. Det går fint an å ha et variert sunt kosthold på keto, som inkluderer ulike fettkilder osv. Fett er ikke kun i bacon og ost, men HD låser seg til disse to fettkildene. Skjer hver eneste gang. Så per idag er hun ikke en god reklame for ketokosthold.. hun skaper et mer negativt syn på det 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 31. desember 2021 #10150 Del Skrevet 31. desember 2021 Jeg synes også at moderat lavkarbo funker bra for å holde meg mett og ikke bli fysen. Men da spiser jeg masse grønnsaker og bruker sunne fettkilder. Men fettkaffe? Det så sykt ekkelt ut 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 31. desember 2021 #10151 Del Skrevet 31. desember 2021 3 minutter siden, Mina 2 said: Helt merkelig det kostholdet hennes. Kjenner jeg blir irritert,uff. Jeg spiser normal mat i normale mengder å går turer. Å koser meg med godis innimellom. Det er det beste for å gå ned i vekt å holde seg der. En skal da leve også. Hadde blitt sprø av å holde på sånn jeg🤯 Utifra hvordan hun har vært siste åra, så virker det som at dette kostholdet hun sverger til gjør henne deprimert osv.. jeg har ikke inntrykk av at dette vanvittige regime gjør henne godt.. kanskje hun føler seg godt en liten stund, men hun krasjlander noe så sinnsykt hver eneste gang og det kan umulig være bra? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 31. desember 2021 #10152 Del Skrevet 31. desember 2021 Det er ikke for å være kritisk fordi det er HD, men den maten som vises frem? Ikke mye fristende. Litt i tvil om det er en riktig og en god fremstilling av keto? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 31. desember 2021 #10153 Del Skrevet 31. desember 2021 Orly skrev (26 minutter siden): Det er fettkaffe og helt normalt fir de som driver med lavkarbo Joda fettkaffe er ikke noe nytt. Og mett blir man!😅 Nå understreker jo HD ofte at målet med å gå ned i vekt er av helsemessige årsaker, da det er hjertesykdom i familien. (Absolutt ikke fordi hun vil bli slank for utseendets skyld!) Da skjønner jeg bare ikke at hun tør pøse innpå med fett sånn som hun gjør. Med de mengdene mettet fett hun inntar, ØKER hun jo faktisk risikoen for hjerte- og karsykdommer. https://forskning.no/hjertet-mat-og-helse-overvekt/lavkarboketo-diett-er-bare-sunt-i-korte-perioder-ifolge-ny-forskning-pa-mus/1633995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 31. desember 2021 #10154 Del Skrevet 31. desember 2021 Lizard skrev (13 minutter siden): Jeg synes også at moderat lavkarbo funker bra for å holde meg mett og ikke bli fysen. Men da spiser jeg masse grønnsaker og bruker sunne fettkilder. Ja hvor er grønnsakene? De er nærmest fraværende i alle hennes oppskrifter. Får inntrykk av at hun slenger på litt spinat for fargens skyld, som pynt. Det går i fete oster og fete pølser, med sauser og dressinger av majones og rømme til. Jeg er godt kjent med lchf og keto, men har aldri sett noen bruke så lite grønnsaker. Dette kan umulig være et bra kosthold på sikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. desember 2021 #10155 Del Skrevet 31. desember 2021 Lill skrev (37 minutter siden): Slik lavkarbo fremstår på HD sine kanaler, så er det ikke mye næringsrik mat, men mye fettrik mat. Kjenner at jeg blir uvel bare på tanken av bacon, fettkaffe, frityrstekt mat 🤢Er det virkelig slik man skal spise hvis man skal være fri for sukker? Mange spiser sånn på lavkarbo ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. desember 2021 #10156 Del Skrevet 31. desember 2021 Mina 2 skrev (29 minutter siden): Helt merkelig det kostholdet hennes. Kjenner jeg blir irritert,uff. Jeg spiser normal mat i normale mengder å går turer. Å koser meg med godis innimellom. Det er det beste for å gå ned i vekt å holde seg der. En skal da leve også. Hadde blitt sprø av å holde på sånn jeg🤯 Det fungerer ikke for alle altså 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. desember 2021 #10157 Del Skrevet 31. desember 2021 Lizard skrev (25 minutter siden): Jeg synes også at moderat lavkarbo funker bra for å holde meg mett og ikke bli fysen. Men da spiser jeg masse grønnsaker og bruker sunne fettkilder. Men fettkaffe? Det så sykt ekkelt ut Men altså heit vanlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 31. desember 2021 #10158 Del Skrevet 31. desember 2021 Jeg håper en gang HD kan forklare logikken bak måten hun fullfører ketokostholdet sitt på. For meg gir det absolutt ingen mening, i motsetning til andre influencere som følger samme kosthold men legger det opp på en helt annen måte. Jeg har forstått det slik at keto må til for at HD skal ha det okay med seg selv, pga sukker ødelegger. Mener også hun har sagt det er pga den positive effekten keto har på helsa mtp hjerte og kar. Her er det jeg ikke forstår; hun skriver om hungeren etter sjokolade nå.. men klarer å holde seg i skinnet (som er bra), men mauler istedenfor en poste baconsvor på 75g, nesten 500kalorier og omtrent rent fett.. Hvordan i all verden kan det å maule 500kalorier på kort tid, og attpåtil ikke holder henne mett være et godt valgt kostholdsmessig? For er jo dette som går igjen, valgene som skal være helsefremmende mtp hjerte og kar, er så fulle av fett at blodårene blir forstoppa! Har hun noengang gitt en forklaring på hvorfor fett er mer riktig for henne enn sukker? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 1. januar 2022 #10159 Del Skrevet 1. januar 2022 Lileep skrev (18 minutter siden): Jeg håper en gang HD kan forklare logikken bak måten hun fullfører ketokostholdet sitt på. For meg gir det absolutt ingen mening, i motsetning til andre influencere som følger samme kosthold men legger det opp på en helt annen måte. Jeg har forstått det slik at keto må til for at HD skal ha det okay med seg selv, pga sukker ødelegger. Mener også hun har sagt det er pga den positive effekten keto har på helsa mtp hjerte og kar. Her er det jeg ikke forstår; hun skriver om hungeren etter sjokolade nå.. men klarer å holde seg i skinnet (som er bra), men mauler istedenfor en poste baconsvor på 75g, nesten 500kalorier og omtrent rent fett.. Hvordan i all verden kan det å maule 500kalorier på kort tid, og attpåtil ikke holder henne mett være et godt valgt kostholdsmessig? For er jo dette som går igjen, valgene som skal være helsefremmende mtp hjerte og kar, er så fulle av fett at blodårene blir forstoppa! Har hun noengang gitt en forklaring på hvorfor fett er mer riktig for henne enn sukker? Er det ikke noe sånt at fett og salt også fungerer på belønningssenteret i hjernen, så hun får samme følelse kanskje ? Hun bytter en sukkeravhengighet mot en annen kanskje. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monstergospel Skrevet 1. januar 2022 #10160 Del Skrevet 1. januar 2022 Når du går på en veldig fettrik ketodiett ca. Annenhver måned, for så å sprekke hver gang (hvor du da propper i deg sukker via sjokolade og potetgull) så kan det umulig være bra for helsa. TENK om du hadde spist en salat, en fiskemiddag, en sjokolade, Pepsi max, en kyllingmiddag med grønnsaker, en pose chips, en tur med hundene, vann, en mc Donalds meny, en grønnsaksuppe, en smågodtpose, en frukt, noen knekkebrød med makrell i tomat, en brødskive med ost, en tur til parken. Altså et variert kosthold, der du også kan unne deg søte ting men balansere det. Kanskje klarer du ikke å gå ned i vekt slik med det første, men du går iallefall ikke opp i vekt for hver gang du mislykkes, og det må være MYE bedre for kroppen din enn hardkjør med fett/full utskjeing med sukker/hardkjør med fett/full utskjeing med sukker. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå