Luckie Skrevet 29. desember 2021 #10121 Skrevet 29. desember 2021 Tenker det beste hadde vært å holdt munn hver gang hun skal gjøre endringer ift kosthold og trening. Hun vil, hun vil, men får det ikke til. Har hun aldri lært hjemmefra hvordan hun lager helt normal, norsk mat? I normale porsjoner? Kommer langt med det. Kan umulig være bra for kroppen med det fettet hun skal spise til hvert måltid. Det er en mellomting mellom kostholdet hun har tid vanlig og det hun skal i gang med nå. Hun skryter av utdanninger og kunnskap, men det virker ikke som hun egentlig kan så mye. 22
Lileep Skrevet 29. desember 2021 #10122 Skrevet 29. desember 2021 Å si at man må lære seg selvkontroll og ta ansvar for hva man putter i kjeften, er visst utrolig slemt og stigmatiserende! Jeg deler ikke helt det synet der. Jeg mener alle, sukkeravhengig eller ikke, må ta ansvar for hva man spiser og få selvkontroll hvis man skal klare å endre livsstil. Det kan virke som at hun mener alle rundt henne skal gjøre jobben, ingen skal få røre sukkerprodukter, for da er de skyld i at hun sprekker! Hvordan har hun tenkt å leve med den innstillingen? Skjønner hun ikke at hun har vanvittig mye å jobbe med, at de rundt ikke kan stå for endringen? Hva med den dagen lille skal feire 5årsdagen med bhg? Og ønsker seg kake og godteposer? Skal det da nektes fordi mor kan sprekke og legge på seg alt igjen fordi hun ikke har lært seg selvkontroll og der å ta ansvar? Hele opplegget hennes, forsvarstalene og snakkeriene begynner å bli en eneste stor suppe.. 26
Lileep Skrevet 29. desember 2021 #10123 Skrevet 29. desember 2021 (endret) 2 minutter siden, Lill said: «Ekstreme mengder fett»? Man trenger ikke å være ufin for å frem poenget sitt. Ja hun spiser jo omtrent bare bacon og ost.. veldig mye fett i det hun spiser.. er det ikke dette som blir kommentert da? Hvis ikke så er jeg absolutt enig at det var totalt unødvendig! Endret 29. desember 2021 av Lileep 13
Tessa12 Skrevet 29. desember 2021 #10124 Skrevet 29. desember 2021 (endret) Lill skrev (21 minutter siden): «Ekstreme mengder fett»? Man trenger ikke å være ufin for å frem poenget sitt. Nå var det jo kosten det blir siktet til her da. Endret 29. desember 2021 av Tessa12 2
Gjest Kattedama Skrevet 29. desember 2021 #10125 Skrevet 29. desember 2021 Lileep skrev (36 minutter siden): Ja hun spiser jo omtrent bare bacon og ost.. veldig mye fett i det hun spiser.. er det ikke dette som blir kommentert da? Hvis ikke så er jeg absolutt enig at det var totalt unødvendig! Tessa12 skrev (19 minutter siden): Nå var det jo kosten det blir siktet til her da. Jeg oppfattet at det var vektnedgangen, men mulig at jeg har misforstått. Når det er sagt så passer jo tidspunktet for denne overgangene til Keto og FUS perfekt. Alle pusher gode løsninger for vektnedgang etter jul. Det er nå det skal tjenes penger på overvektige eller de som ønsker «sommerkroppen».
Gjest Kattedama Skrevet 29. desember 2021 #10126 Skrevet 29. desember 2021 (endret) Er dette en hyggelig og redelig tone til en kritisk stemme? Og er dette virkelig et svar fra en med «utdanning innenfor ernæring», og mange års erfaring med overvekt? Dette var lite profesjonelt og en passiv aggressiv måte å svare på. Endret 29. desember 2021 av Lill :)
Beatbox Skrevet 29. desember 2021 #10127 Skrevet 29. desember 2021 Lill skrev (3 minutter siden): Er dette en hyggelig og redelig tone til en kritisk stemme? Og er dette virkelig et svar fra en med «utdanning innenfor ernæring», og mange års erfaring med overvekt? Dette var lite profesjonelt og en passiv aggressiv måte å svare på. Veldig typisk HD å svare på den måten til de som ikke snakker henne etter kjeften! 15
Sol Rampelyset Skrevet 30. desember 2021 #10128 Skrevet 30. desember 2021 Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. Sol, admin.
Birdo Skrevet 30. desember 2021 #10129 Skrevet 30. desember 2021 Lill skrev (7 timer siden): Er dette en hyggelig og redelig tone til en kritisk stemme? Og er dette virkelig et svar fra en med «utdanning innenfor ernæring», og mange års erfaring med overvekt? Dette var lite profesjonelt og en passiv aggressiv måte å svare på. Hun la seg jo egt bare på samme nivå som hen som skrev🤷🏻♀️ 11
Gjest Kattedama Skrevet 30. desember 2021 #10130 Skrevet 30. desember 2021 (endret) Birdo skrev (2 timer siden): Hun la seg jo egt bare på samme nivå som hen som skrev🤷🏻♀️ Veldig profesjonelt, voksent og serviceinnstilt Er det HD eller den som kritiserer som skal selge noe? Det fremstår som hun er veldig hårsår. Endret 30. desember 2021 av Lill :)
Lileep Skrevet 30. desember 2021 #10131 Skrevet 30. desember 2021 (endret) 3 hours ago, Birdo said: Hun la seg jo egt bare på samme nivå som hen som skrev🤷🏻♀️ Så siden den som kommenterer legger seg på et lavt nivå, så er det fritt for HD å gjøre det samme? HD som lever av å selge varer, som skal være en inspirasjon osv osv? Jeg syns hun synker for lavt og mister ansikt ved å oppføre seg slik mot følgerene sine! Endret 30. desember 2021 av Lileep 14
irevin Skrevet 30. desember 2021 #10132 Skrevet 30. desember 2021 (endret) Lill skrev (14 timer siden): Jeg oppfattet at det var vektnedgangen, men mulig at jeg har misforstått. Når det er sagt så passer jo tidspunktet for denne overgangene til Keto og FUS perfekt. Alle pusher gode løsninger for vektnedgang etter jul. Det er nå det skal tjenes penger på overvektige eller de som ønsker «sommerkroppen». Hun promoterer seg som kostholdsveileder og har også eget treningsprogram hun selger. Det er derfor jeg syns hele opplegget hennes rundt keto blir nesten litt useriøst. Hun beskriver keto som fantastisk, eneste som funker for henne osv. Det kan jo ikke være det siden hun hele tiden faller av. Endret 30. desember 2021 av irevin 15
Gjest Bobleplasten Skrevet 30. desember 2021 #10133 Skrevet 30. desember 2021 (endret) Lill skrev (1 time siden): Veldig profesjonelt, voksent og serviceinnstilt Er det HD eller den som kritiserer som skal selge noe? Det fremstår som hun er veldig hårsår. Hva slags "service"? Har du betalt henne for noe som helst? Elsker når diverse Karens fra denne tråden går inn på kontoen hennes og kommenterer frekt med latter-emojis og ekle og/eller ledende spørsmål for å forsøke å lure henne utpå, og deretter får svar, helt som fortjent. Og så går de tilbake i tråden her og sutrer om at Helene er frekk. For eksempel "maywenche" som først begynner med LOL "SKAL LIKSOM MATS SPISE KETO HAN OGSÅ 😆 " og når hun får frekt svar som fortjent så var det visst ikke kritikk likevel Var bare et hyggelig tips ville bare dele erfaringer Influencere har like mye rett til å røkte sin egen feed som alle andre, og i motsetning til det du sikkert har vokst opp med å tro, så er det ikke verken sunt eller lurt å spise ned alle slags frekkheter og ubehageligheter og bare være vennligheten selv tilbake. Vet ikke om folk enten ikke leser det de selv skriver eller ikke skjønner hvor giftige de er, men hovedproblemet er ikke akkurat at HD er frekk. Endret 30. desember 2021 av Bobleplasten
Gjest Albbas Skrevet 30. desember 2021 #10134 Skrevet 30. desember 2021 Helene sa jo her en dag i jula at det var utfordrende for henne nå, å finne noe å dele. Fordi hun ikke skal dele så mye om barnet, og det er stort sett det livet dreier seg om. Og at hun så frem til å begynne på keto og begynne å dele omkring det. Og det syns jeg er en veldig uheldig kobling, for henne. At kostholdet skal linkes så sterkt til å lykkes som influenser. At det er det eneste innholdet hun har å by på. Det treffer jo overhodet ikke oss som ikke bryr oss om lavkarbo. I tillegg er det utrolig MYE hun går ut med. Jeg tror ikke dette er holdbart over tid. Kan godt hende hun lykkes med kostholdet altså, og jeg ønsker henne alt godt, men at det enten må dreie seg om baby eller keto er jo veldig uheldig. Hvis hun roer frekvensen litt og ikke MÅ poste hver dag kan hun jo få opp kvaliteten litt. At hun ikke poster så mye om baby betyr jo ikke at innholdet må erstattes med noe annet... Må være slitsomt å ha det sånn, å føle at man må prestere i sosiale medier for å holde på leserne.
*blueberry* Skrevet 30. desember 2021 #10135 Skrevet 30. desember 2021 Albbas skrev (39 minutter siden): Helene sa jo her en dag i jula at det var utfordrende for henne nå, å finne noe å dele. Fordi hun ikke skal dele så mye om barnet, og det er stort sett det livet dreier seg om. Og at hun så frem til å begynne på keto og begynne å dele omkring det. Og det syns jeg er en veldig uheldig kobling, for henne. At kostholdet skal linkes så sterkt til å lykkes som influenser. At det er det eneste innholdet hun har å by på. Det treffer jo overhodet ikke oss som ikke bryr oss om lavkarbo. I tillegg er det utrolig MYE hun går ut med. Jeg tror ikke dette er holdbart over tid. Kan godt hende hun lykkes med kostholdet altså, og jeg ønsker henne alt godt, men at det enten må dreie seg om baby eller keto er jo veldig uheldig. Hvis hun roer frekvensen litt og ikke MÅ poste hver dag kan hun jo få opp kvaliteten litt. At hun ikke poster så mye om baby betyr jo ikke at innholdet må erstattes med noe annet... Må være slitsomt å ha det sånn, å føle at man må prestere i sosiale medier for å holde på leserne. 100% enig med deg 🙌🏻 5
MiominMio Skrevet 30. desember 2021 #10136 Skrevet 30. desember 2021 Lill skrev (3 timer siden): Veldig profesjonelt, voksent og serviceinnstilt Er det HD eller den som kritiserer som skal selge noe? Det fremstår som hun er veldig hårsår. Vel hvorfor skal man være så himla serviceinnstilt når den "kritikeren" var rimelig sur i tonen selv....... 5
*blueberry* Skrevet 30. desember 2021 #10137 Skrevet 30. desember 2021 MiominMio skrev (4 minutter siden): Vel hvorfor skal man være så himla serviceinnstilt når den "kritikeren" var rimelig sur i tonen selv....... For å være den bedre personen og fremstille seg selv og sin bedrift på en god måte? ☺️ 10
MiominMio Skrevet 30. desember 2021 #10138 Skrevet 30. desember 2021 *blueberry* skrev (1 minutt siden): For å være den bedre personen og fremstille seg selv og sin bedrift på en god måte? ☺️ Vel til og med en bedre person kan få nok når det kommer stikk hele tiden. Er måte på hvor mye man skal finne seg i og. 7
Gjest Bobleplasten Skrevet 30. desember 2021 #10139 Skrevet 30. desember 2021 *blueberry* skrev (2 minutter siden): For å være den bedre personen og fremstille seg selv og sin bedrift på en god måte? ☺️ Nei, dette er sånn servil kryping som enkelte mennesker forventer av folk i jobbsammenheng, man skal liksom alltid være et godt ansikt utad uansett hva slags drittoppførsel man får servert av kunder og andre. Det er bullshit, og det har beviselig negative mentale og fysiske konsekvenser for folk på sikt. Jeg tenker også at en av fordelene med å være sin egen arbeidsgiver (som en influencer er, på et vis) er at man kan be ekle folk dra til helvete.
*blueberry* Skrevet 30. desember 2021 #10140 Skrevet 30. desember 2021 Bobleplasten skrev (5 minutter siden): Nei, dette er sånn servil kryping som enkelte mennesker forventer av folk i jobbsammenheng, man skal liksom alltid være et godt ansikt utad uansett hva slags drittoppførsel man får servert av kunder og andre. Det er bullshit, og det har beviselig negative mentale og fysiske konsekvenser for folk på sikt. Jeg tenker også at en av fordelene med å være sin egen arbeidsgiver (som en influencer er, på et vis) er at man kan be ekle folk dra til helvete. Jeg kan være enig i at denne kommentaren vi diskuterer nå var unødvendig og usaklig, men HD har svart frekt til mange folk i flere år som har hatt helt ok kommentarer også (nei, har ikke personlig opplevd dette, men sett en del). Når man ser et langvarig mønster på den måten så får man et dårlig inntrykk av influenceren. 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå