cerruti Skrevet 28. desember 2021 #10101 Del Skrevet 28. desember 2021 Lileep skrev (31 minutter siden): Hun går alltid aggressivt inn, er nok hennes måte å få det til på. Håper hun klarer det denne gang ☺️ Får også håpe hun gir bort det meste av godterier osv, for var jo ikke reint lite de hadde i huset ref tidligere poster Håper hun vil poste litt mer varierte retter osv denne gang. Da blir det litt mer interessant å følge henne igjen ☺️ Ikke unormalt å ha mye greier i jula, vel? Jeg håper hun derimot ikke deler noe av det kommende keto-regimet. Hun skal selge det og tjene penger, og det synes jeg blir misvisende når hun er slankeoperert. Det hadde vært mye mer interessant og sunt(?) om hun hadde delt mer om trening og ev kosthold for slankeopererte. Jeg synes heller ikke det blir inspirerende når det blir så smalt. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg kikker innom henne mer. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 28. desember 2021 #10102 Del Skrevet 28. desember 2021 49 minutter siden, cerruti said: Ikke unormalt å ha mye greier i jula, vel? Jeg håper hun derimot ikke deler noe av det kommende keto-regimet. Hun skal selge det og tjene penger, og det synes jeg blir misvisende når hun er slankeoperert. Det hadde vært mye mer interessant og sunt(?) om hun hadde delt mer om trening og ev kosthold for slankeopererte. Jeg synes heller ikke det blir inspirerende når det blir så smalt. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg kikker innom henne mer. Ja er helt normalt å ha mye, sa vel ikke noe negativt om det? Jeg mente iallefall at de burde gi bort når det er så mye. Men ser på senere snapper har de gjør det, og det er bra ☺️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 28. desember 2021 #10103 Del Skrevet 28. desember 2021 Hun nevner FUS, er ikke det sponset? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monstergospel Skrevet 28. desember 2021 #10104 Del Skrevet 28. desember 2021 Etter så mange år med slanking er det rart at Helene ikke innser snart at det ikke fungerer. Hvor mange ganger har hun vel ikke startet igjen? Hvor mange ganger kuttet ut sukker? Hvor mange ganger kuttet ut Pepsi max? Jeg har ikke tellingen lenger! Hun klarer å gå ned i vekt, noen ganger tilogmed 30-60 kilo! (Kudos!) Problemet er jo at hun aldri klarer å holde vekten, som er den virkelige jobben! Hva med å innse at slanking ikke fungerer? Hva med å beholde alt godteriet og Pepsi max, og heller prøve å gjøre en bedre ting hver dag. Prøve å spise litt mindre sjokolade, gå en tur, gjøre et lite bedre valg hver dag. Det gir en mye bedre følelse, enn den følelsen der du har nei og ja mat, og føler en sinnsyk skuffelse hver gang du ikke lykkes. Du går og kjøper en sjokolade, tenker alt er gitt opp og kjøper derfor 3 sjokolader til og 2 potetgullposer ved siden av. Og spiser til du nesten spyr og føler deg helt jævli. Fortsetter til all vekten pluss litt til er lagt på, for å så starte samme sirkelen igjen. I stede for å tillate seg alt, og dermed slippe de skuffende følelsene hver gang man mislykkes. For vi vet jo alle, du også innerst inne, at denne kuren kommer også til å mislykkes. Dersom keto/friskutensukker hadde vært så magisk som du fremstiller den, så hadde du jo ikke feilet gang på gang! 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronni Skrevet 28. desember 2021 #10105 Del Skrevet 28. desember 2021 Og når hun sammenligner cøliaki og diabetes med denne sukkeravhengigheten sin….. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 28. desember 2021 #10106 Del Skrevet 28. desember 2021 Ronni skrev (Akkurat nå): Og når hun sammenligner cøliaki og diabetes med denne sukkeravhengigheten sin….. Overspisingslidelse er en ekte spiseforstyrrelse og er en like reell sykdom som cøliaki og diabetes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronni Skrevet 28. desember 2021 #10107 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Bobleplasten skrev (5 minutter siden): Overspisingslidelse er en ekte spiseforstyrrelse og er en like reell sykdom som cøliaki og diabetes. Men «sukkeravhengighet» er ikke det, og FUS kan ikke kurere en spiseforstyrrelse. Endret 28. desember 2021 av Ronni 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 28. desember 2021 #10108 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Kjenner jeg blir provosert når hun sier «hvorfor gå på medisiner når man kan klare det med riktig kosthold».. ikke ordrett men noe i den duren.. nå vet jeg ikke hvilke medisiner hun har fått tips om, men jeg går selv på medisin som hjelper meg med å lære meg nytt spisemønster. Den har akkurat samme effekt som den slankeoperasjonen hun har tatt, dvs man blitt mett veldig fort og lærer seg å spise mindre! Sunt kosthold må man selvsagt også lære seg! Så jeg håper for hennes del det er krom eller noe i den duren hun mener, som er kun mot søtsug, og derfor snakker ned om det! Hvis ikke, så lurer jeg på hvorfor hun da tok slankeoperasjon hvis det er så unødvendig! og allerede få timer etter kunngjøring om ketostart er det flere unnskyldninger for å ikke starte med alt på en gang.. akkurat som alle andre gangene.. samme tralten igjen! Spent på reisen videre! Endret 28. desember 2021 av Lileep 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 28. desember 2021 #10109 Del Skrevet 28. desember 2021 Lileep skrev (29 minutter siden): Kjenner jeg blir provosert når hun sier «hvorfor gå på medisiner når man kan klare det med riktig kosthold».. ikke ordrett men noe i den duren.. nå vet jeg ikke hvilke medisiner hun har fått tips om, men jeg går selv på medisin som hjelper meg med å lære meg nytt spisemønster. Den har akkurat samme effekt som den slankeoperasjonen hun har tatt, dvs man blitt mett veldig fort og lærer seg å spise mindre! Sunt kosthold må man selvsagt også lære seg! Så jeg håper for hennes del det er krom eller noe i den duren hun mener, som er kun mot søtsug, og derfor snakker ned om det! Hvis ikke, så lurer jeg på hvorfor hun da tok slankeoperasjon hvis det er så unødvendig! og allerede få timer etter kunngjøring om ketostart er det flere unnskyldninger for å ikke starte med alt på en gang.. akkurat som alle andre gangene.. samme tralten igjen! Spent på reisen videre! Litt uheldig den setningen der ja. Disse medisinene er jo for andre det samme verktøyet som slankeoperasjonen er for henne (bare mindre risiko, og litt mindre effektivt). Man må jo forbedre kostholdet/ livsstilen mens man går på medisinene også. De aller fleste som har slitt med kraftig fedme mister ikke sultfølelsen av keto, men må ha medisinsk verktøy i tillegg. Dessverre er det slik at fedme påvirker sulthormoner og da må det mer til. Hurra for flere slike hjelpemidler og jeg krysser fingrene for at stigmaet for å gå på de blir borte 🤞🏻. Det er et fantastisk alternativ til operasjon med mye mindre risiko. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvasierdu Skrevet 28. desember 2021 #10110 Del Skrevet 28. desember 2021 Ikke kommet borti noen som skal gjøre sååååå store poenger ut av alt. Feks eksponering av barn. Hvor mange timer er ikke brukt på å snakke om at hun ikke skal eksponere baby. Og deretter kun poste bilder av baby og informasjon om baby???? Nå er det påan igjen med dette "enkle" kostholdet som er sååååå enkelt å leve med. Jaija.. tatt henne 6 mnd å starte. Så lett er det...yeah right. Sier i poster på Instagram at hun ikke liker mammakroppen. Etter fødselen var hun fornøyd virket det som. Men siden hu har sittet hjemme og spist sjokolade i 6 mnd, så er det vel lettere å skylde på mammakroppen en latskap og dårlig viljestyrke. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvasierdu Skrevet 28. desember 2021 #10111 Del Skrevet 28. desember 2021 Grunnen til at keto fungere for henne er at hun får følelsen av å spise usunt og følelsen av at hun spiser "cheatmeals". Siden det er "lov" med all denne osten, mengder med bacon og dressinger i kostholdet gjør at hun ikke sitter igjen med denne dårlige samvittigheten. Hadde hun droppet bacon til fordel for noe annet, og droppet mozerella, cheddar og raspet Norwegia til frokost så tror jeg ikke hun hadde holdt ut noe særlig lenge 🙈 Det hadde blitt for kjedelig og normalt Tror rett og slett vanlig normal mat er for kjedelig for henne.... og at hun ikke gidder å prøve siden det ikke er "det ene eller det andre" 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 29. desember 2021 #10112 Del Skrevet 29. desember 2021 (endret) Bobleplasten skrev (11 timer siden): Overspisingslidelse er en ekte spiseforstyrrelse og er en like reell sykdom som cøliaki og diabetes. Og det er noe annet enn sukkeravhengighet og behandles på en helt annen måte en strenge restriksjoner og keto-liv… -Og deling i SOME. Endret 29. desember 2021 av cerruti 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 29. desember 2021 #10113 Del Skrevet 29. desember 2021 Det er ganske mange som opplever at overspisingslidelser fungerer bedre på lavkarbo/ketogen diett, både direkte fordi det å begrense inntak av "triggermat" gjør at mange opplever de har bedre kontroll over matinntaket men også fordi noen opplever at lavkarbodietter gir mer stabilt humør og mindre angst, og derfor mindre behov for å kontrollere følelsene sine med mat. Men ja, som en hovedregel er det greit å ikke live-sende varierende psykisk form, særlig ikke når man har som Helene en gjeng med sultne ulver som sitter og leter med lys og lykter etter inkonsekvente uttalelser på sosiale medier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 29. desember 2021 #10114 Del Skrevet 29. desember 2021 Tråden er ryddet for krenkende og injurierende innlegg med svar. Sol, admin. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
net0ty Skrevet 29. desember 2021 #10115 Del Skrevet 29. desember 2021 Jeg synes det er flott at HD står for at hun endrer meninger, men… det er så mye som er spill for galleriet. Feks sier hun nå at hun ikke gjør dette for vektnedgang i story. Neste post er merket #vektnedgang. Hun sier også at Frisk uten sukker er strengere enn ketose. Men sier ikke forskjellen. Tror faktisk ikke at hun vet hva keto er. Ketose er jo tilstanden du kommer i av å spise ekstremt lite karbohydrater (dette gjelder selvfølgelig også sukker). Blir for dumt når hun skriver at det er strengere enn keto, og ikke helt keto men hun velger å kalle det for det? Enten skjønner hun ikke forskjellen, eller så er det ingen. Reagerer også på at hun svarer at hun ikke vil fullamme med keto. Hvorfor er det ok å delamme? Det er den samme melka… Å amme når du ikke vet om melka er bra for den lille er kun for ens egen del. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 29. desember 2021 #10116 Del Skrevet 29. desember 2021 net0ty skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er flott at HD står for at hun endrer meninger, men… det er så mye som er spill for galleriet. Feks sier hun nå at hun ikke gjør dette for vektnedgang i story. Neste post er merket #vektnedgang. Hun sier også at Frisk uten sukker er strengere enn ketose. Men sier ikke forskjellen. Tror faktisk ikke at hun vet hva keto er. Ketose er jo tilstanden du kommer i av å spise ekstremt lite karbohydrater (dette gjelder selvfølgelig også sukker). Blir for dumt når hun skriver at det er strengere enn keto, og ikke helt keto men hun velger å kalle det for det? Enten skjønner hun ikke forskjellen, eller så er det ingen. Reagerer også på at hun svarer at hun ikke vil fullamme med keto. Hvorfor er det ok å delamme? Det er den samme melka… Å amme når du ikke vet om melka er bra for den lille er kun for ens egen del. Jeg er 100 enig i alt du skriver her. Men skal hun amme med keto? Giftstoffene går i melka, og det burde hun opplyse om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 29. desember 2021 #10117 Del Skrevet 29. desember 2021 (endret) Hvorfor er hun så aggressiv i dialogen med ei som spørr om mannen også må holde seg vekk. HD sier nei, han må ikke det men velger selv å følge samme linja som HD. Det er jo flott at det ikke er tvang. Men så går dialogen videre hvor hun som kommenterer skriver; at man selv er ansvarlig for hva man dytter i munnen, og derfor bør det også gå an å leve sammen med andre som tillater seg å spise godteri! Her virker det som HD mister fokus og begynner å sammenligne sin sukkeravhengighet med alkoholavhengighet, og vinkler det til at man ikke har respekt for personen som ikke vil spise sukker hvis man selv spiser det! Så hva mener hun egentlig? For først er det greit at andre i huset ikke er med, ref hun tvinger ikke mannen. Men videre så er det respektløst og helt feil om ikke alle er med! Og på toppen av alt sammenligner hun det å ha godteri i huset til en med «sukkeravhengighet» med å ha peanøtter i huset til en som er allergisk. Vel, av nøtteallergi kan man risikere å dø ila minutter. Spiser man sukker blir man feit ila mnd.. kvalm sammenligning! Hun feiler før hun begynner med det innvikla opplegget hun har! Hun mistet fotfeste i det hun publiserte om oppstarten! Endret 29. desember 2021 av Lileep 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 29. desember 2021 #10118 Del Skrevet 29. desember 2021 net0ty skrev (33 minutter siden): Feks sier hun nå at hun ikke gjør dette for vektnedgang i story. Neste post er merket #vektnedgang. Selvfølgelig er det for å gå ned i vekt… Utrolig dumt om hun hevder noe annet. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 29. desember 2021 #10119 Del Skrevet 29. desember 2021 Jeg tenker hun heller bør få hjelp til spiseforstyrrelsen sin. Det er jo det hun har, men kanskje ikke helt vil innrømme. Og det er jo så vondt slik hun har det, for kjenner meg så igjen i både det hun tenker og utfører i handling. Jeg hørte episoden hun gjestet i podcasten «Helt ærlig», hvor hun snakket om at hun aldri hadde hatt helseproblemer ifm sin overvekt, men at hun valgte operasjon for helsen sin skyld og at vektnedgang var en BIVIRKNING av operasjonen noe som hun syns var bra. Hun nevnte jo det samme nå også med oppstart av keto at hun gjorde det for det var bra for henne og at bivirkningen også her var vektnedgang. Hun sier også at hun er lei seg for at klærne ikke passer, og den ser jeg, for kjenner meg igjen, men da forsøker jeg ta grep for å gå ned i vekt. Jeg skjønner liksom ikke helt hvor hun vil, men er det ikke slik at hun velger dette for å gå ned i vekt da? Det ville jeg trodd;) Hun sier jo at slankeoperasjonen gav henne et ekstra verktøy, og da lurer jeg på om man i tillegg bør ty til det ekstreme ketogreiene hun nå kaster seg over. Jeg har ingen erfaring med gastric sleeve, men kanskje noen av dere her inne har det, men jeg trodde det gikk mer på porsjonskontroll? Uansett, jeg syns synd på HD. Hun sliter åpenbart med kropp og vekt. Men jeg tror mye hadde gjort seg bare med enkle rutiner og hverdagsaktivitet. Jeg er desverre redd for at hun nok en gang «failer» og gamle dårlige vaner overtar. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 29. desember 2021 #10120 Del Skrevet 29. desember 2021 Bobleplasten skrev (9 timer siden): Det er ganske mange som opplever at overspisingslidelser fungerer bedre på lavkarbo/ketogen diett, både direkte fordi det å begrense inntak av "triggermat" gjør at mange opplever de har bedre kontroll over matinntaket men også fordi noen opplever at lavkarbodietter gir mer stabilt humør og mindre angst, og derfor mindre behov for å kontrollere følelsene sine med mat. Men ja, som en hovedregel er det greit å ikke live-sende varierende psykisk form, særlig ikke når man har som Helene en gjeng med sultne ulver som sitter og leter med lys og lykter etter inkonsekvente uttalelser på sosiale medier. Helene velger å dele, for å tjene penger. Litt usikker på om det er rett valg når man er spiseforstyrret. Jeg er også litt usikker på hva som er hensikten med både FUS og lavkarbo. Man blir overvektig av fett også, i store mengder. De andre lavkarbo folkene der ute, spiser små porsjoner med mye grønt. Har til gode å se bacon og fete oster i den kombinasjonen HD fronter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå