Nikea Skrevet 19. desember 2021 #10081 Del Skrevet 19. desember 2021 Miranda16 skrev (7 minutter siden): Ja, den kan få et lite løft og glatte ut hud, men en tights revolusjonerer ikke rumpas størrelse og form. Det er ikke slik at tights skaper kjempevolum og sprettrumpe. Jo, sprettrumpe kan man fint få av tights 😄 Og jeg synes heller ikke volumet er større, den ser lik ut på bildene for meg. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 19. desember 2021 #10082 Del Skrevet 19. desember 2021 *blueberry* skrev (5 timer siden): Hun har hatt dette fargetemaet en liten stund. Tipper hun opplyste om det nå etter feedback på anorakken. At man får mer oransje hud, lillaskjær i hår og sterkere clarity i ansikt og hår vil ikke jeg kalle forskjønning, men det er jo subjektivt. De fleste som tar portretter ville gått motsatt vei ift clarity i alle fall. Stor forskjell synes jeg heller ikke det utgjør. Jeg står for at jeg tror presetet hadde sett bedre ut med litt skikkelig bildekvalitet, og at dette ikke er manipulasjon verdt noe særlig kritikk (med unntak av reklameinnlegget for anorakken selvfølgelig). Det er jo interessant at du skriver at hun har hatt dette fargetema en stund. Det har ikke vært like fremtredende som på det siste bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 19. desember 2021 #10083 Del Skrevet 19. desember 2021 Lill skrev (10 minutter siden): Det er jo interessant at du skriver at hun har hatt dette fargetema en stund. Det har ikke vært like fremtredende som på det siste bildet. Du ser det på gardinene og rødfargene. Alle bildene fra desember har like undertoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 20. desember 2021 #10084 Del Skrevet 20. desember 2021 Svar fra fitliving, kort fortalt; «lys endrer fargene! Godtar hennes redigering etter å ha prata med HD.» De sier også at fargene på bildene de tar også avviker, pga studio osv. Så da bør alle være klar over det, at du kan ende opp med brun når du tror det er lilla 🤣 At HD ikke gidder å opplyse om endringer, svarer de ikke på.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 20. desember 2021 #10085 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Lileep skrev (10 minutter siden): Svar fra fitliving, kort fortalt; «lys endrer fargene! Godtar hennes redigering etter å ha prata med HD.» De sier også at fargene på bildene de tar også avviker, pga studio osv. Så da bør alle være klar over det, at du kan ende opp med brun når du tror det er lilla 🤣 At HD ikke gidder å opplyse om endringer, svarer de ikke på.. Skjønner svaret til fitliving, de har selv to ulike bilder av denne jakka, i kastanje, i forskjellige lysforhold hvor fargene er veldig ulike (en ser helt brun ut og en har lillaskjær). Hvis de ikke godtar det fra HD må de nok endre sine egne bilder. Reklamebilder burde være representative, både fra bedrift og samarbeidspartnere. Endret 20. desember 2021 av *blueberry* 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 20. desember 2021 #10086 Del Skrevet 20. desember 2021 4 minutter siden, *blueberry* said: Skjønner svaret til fitliving, de har selv to ulike bilder av denne jakka, i kastanje, i forskjellige lysforhold hvor fargene er veldig ulike (en ser helt brun ut og en har lillaskjær). Hvis de ikke godtar det fra HD må de nok endre sine egne bilder. Reklamebilder burde være representative, både fra bedrift og samarbeidspartnere. Men hvilken farge får man? Er jo det som er spørsmålet. Hadde blir ganske skuffa om jeg fikk lilla om jeg ville ha brun.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 20. desember 2021 #10087 Del Skrevet 20. desember 2021 5 minutter siden, *blueberry* said: Skjønner svaret til fitliving, de har selv to ulike bilder av denne jakka, i kastanje, i forskjellige lysforhold hvor fargene er veldig ulike (en ser helt brun ut og en har lillaskjær). Hvis de ikke godtar det fra HD må de nok endre sine egne bilder. Reklamebilder burde være representative, både fra bedrift og samarbeidspartnere. Går man inn på selve produsenten av jakka, så har de samme fargen på alle bildene. Så noe rart gjør jo både HD og fitliving? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 20. desember 2021 #10088 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Lileep skrev (16 minutter siden): Går man inn på selve produsenten av jakka, så har de samme fargen på alle bildene. Så noe rart gjør jo både HD og fitliving? HD har en preset som jeg tror har en colorgrading av rødlig skjær i skyggene (evt rød,magenta, orange og gul hue endret litt på). Det er uakseptabelt. Fitliving har en shoot med lillaskjær og en hvor den er helbrun, og det har nok kun med lys å gjøre. I enkelte lysforhold reflekteres fargene av omgivelsene rundt på jakka og kan skape et inntrykk av en «color cast» som ikke er der. Studiobildene er nok de mest riktige. Jeg har ikke denne jakka, men mtp navnet kastanje så er den nok helbrun. Endret 20. desember 2021 av *blueberry* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 20. desember 2021 #10089 Del Skrevet 20. desember 2021 Hvis man ser på alle kommentarene under innlegget med den "syrinfargede" kastanje-jakken, så er det mange kommentarer av typen: "Ønsker meg samme fine lillafarge som du har på denne" "Jeg håper å vinne denne fine fargen - lilla er såå fint!" "Så fin denne fargen var - den ønsker jeg meg også!" "Jeg har kastanje, men denne var enda finere - hvilken farge er det?" Altså, hadde det vært meg som reklamerte for jakken med så feil fargegjengivelse, så hadde jeg følt at jeg lurte følgerne mine. Dette er tross alt ikke et vanlig "hverdags-øyeblikk" men en give-away med sponset premie hvor premien KAN være en kopi av den avbildede jakken. Som hos mottaker aldri vil se slik ut... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 20. desember 2021 #10090 Del Skrevet 20. desember 2021 18 minutter siden, Roadrunner said: Hvis man ser på alle kommentarene under innlegget med den "syrinfargede" kastanje-jakken, så er det mange kommentarer av typen: "Ønsker meg samme fine lillafarge som du har på denne" "Jeg håper å vinne denne fine fargen - lilla er såå fint!" "Så fin denne fargen var - den ønsker jeg meg også!" "Jeg har kastanje, men denne var enda finere - hvilken farge er det?" Altså, hadde det vært meg som reklamerte for jakken med så feil fargegjengivelse, så hadde jeg følt at jeg lurte følgerne mine. Dette er tross alt ikke et vanlig "hverdags-øyeblikk" men en give-away med sponset premie hvor premien KAN være en kopi av den avbildede jakken. Som hos mottaker aldri vil se slik ut... Er dette jeg mener, veldig mange ønsker seg den «lilla» fargen hun har. Da blir de nok rimelig lang i maska når de mottar en brun! Hadde det ikke blitt spurt om fargen i kommentarfeltet, så hadde hun nok heller ikke lagt til at fargen er noe annerledes. Hun burde vel egentlig bytte ut ordet «noe» med « totalt» 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 20. desember 2021 #10091 Del Skrevet 20. desember 2021 Lileep skrev (1 minutt siden): Er dette jeg mener, veldig mange ønsker seg den «lilla» fargen hun har. Da blir de nok rimelig lang i maska når de mottar en brun! Hadde det ikke blitt spurt om fargen i kommentarfeltet, så hadde hun nok heller ikke lagt til at fargen er noe annerledes. Hun burde vel egentlig bytte ut ordet «noe» med « totalt» Jeg er helt enig. På reklame bør fargen være representativ. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 20. desember 2021 #10092 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) 1 hour ago, *blueberry* said: HD har en preset som jeg tror har en colorgrading av rødlig skjær i skyggene (evt rød,magenta, orange og gul hue endret litt på). Det er uakseptabelt. Fitliving har en shoot med lillaskjær og en hvor den er helbrun, og det har nok kun med lys å gjøre. I enkelte lysforhold reflekteres fargene av omgivelsene rundt på jakka og kan skape et inntrykk av en «color cast» som ikke er der. Studiobildene er nok de mest riktige. Jeg har ikke denne jakka, men mtp navnet kastanje så er den nok helbrun. Men utifra reklamen og fitliving sin side, så kan man faktisk ikke vite hvilken farge den opprinnelig er. Og det blir så totalt feil at en influencer får lov til å drive på sånn.. Sier seg jo egentlig selv at den er brunlig utifra navnet som du også nevner, men går man utifra kun bildene sånn som mange i kommentarfeltet gjør, så får man nok sjokk når jakken pakkes opp hjemme i naturlig lys. Og det er nok forbausende mange som ikke gjør en grundig sjekk, for i utgangspunktet skal man ikke trenge å gjøre det! Endret 20. desember 2021 av Lileep 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 20. desember 2021 #10093 Del Skrevet 20. desember 2021 Lileep skrev (25 minutter siden): Men utifra reklamen og fitliving sin side, så kan man faktisk ikke vite hvilken farge den opprinnelig er. Og det blir så totalt feil at en influencer får lov til å drive på sånn.. Sier seg jo egentlig selv at den er brunlig utifra navnet som du også nevner, men går man utifra kun bildene sånn som mange i kommentarfeltet gjør, så får man nok sjokk når jakken pakkes opp hjemme i naturlig lys. Og det er nok forbausende mange som ikke gjør en grundig sjekk, for i utgangspunktet skal man ikke trenge å gjøre det! Absolutt. Reklame bør ha farger som representerer produktet. Jeg mener HD har tråkket feil her. Jeg synes hun fint kan color grade hverdagsbildene sine, men for reklame gjelder andre retningslinjer og her blir redigeringen villedende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 24. desember 2021 #10094 Del Skrevet 24. desember 2021 Familien Drage sitt julebilde. Mats ser kjærlig på barnet. Helene ser kjærlig i kamera 🤣🤣 God jul da Kvinneguiden 🎄🎁🥳 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 24. desember 2021 #10095 Del Skrevet 24. desember 2021 Hebi skrev (36 minutter siden): Familien Drage sitt julebilde. Mats ser kjærlig på barnet. Helene ser kjærlig i kamera 🤣🤣 God jul da Kvinneguiden 🎄🎁🥳 Det må være måte på hva en skal kritisere. Logg av og gå heller å se på Reisen til julestjernen eller noe. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 24. desember 2021 #10096 Del Skrevet 24. desember 2021 Og filter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 24. desember 2021 #10097 Del Skrevet 24. desember 2021 Hebi skrev (3 timer siden): Familien Drage sitt julebilde. Mats ser kjærlig på barnet. Helene ser kjærlig i kamera 🤣🤣 God jul da Kvinneguiden 🎄🎁🥳 Skjerp deg! Ærlig talt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 24. desember 2021 #10098 Del Skrevet 24. desember 2021 Orly skrev (2 timer siden): Skjerp deg! Ærlig talt ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alix Skrevet 28. desember 2021 #10099 Del Skrevet 28. desember 2021 Da er det på’n igjen på ketokarusellen i morgen. Og mye av de enorme mengdene godteri kjøpt inn går i søpla.. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 28. desember 2021 #10100 Del Skrevet 28. desember 2021 2 hours ago, alix said: Da er det på’n igjen på ketokarusellen i morgen. Og mye av de enorme mengdene godteri kjøpt inn går i søpla.. Hun går alltid aggressivt inn, er nok hennes måte å få det til på. Håper hun klarer det denne gang ☺️ Får også håpe hun gir bort det meste av godterier osv, for var jo ikke reint lite de hadde i huset ref tidligere poster Håper hun vil poste litt mer varierte retter osv denne gang. Da blir det litt mer interessant å følge henne igjen ☺️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå