Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (3 minutter siden):

Ser forresten at en av samarbeidspartnerne hennes har fått brev. Lurer på om influencere lar seg affektere av dette på samme måte som vi ønsker at annonsører ikke vil forbindes med skjult reklame hos influencerne. Troverdigheten rundt all reklame fra mimmis er nå sterk svekket.

8909635D-1E07-4CE8-ACE1-606A4B51B07A.jpeg

Ja se her ja. Mimmis.no AS har fått orienteringsbrev. Når man blar tilbake i tråden ser man hvor mye umerket reklame HD har hatt for dette firma. Tenker da spesielt på denne bilstolen og vognposen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (12 minutter siden):

Så du la ut link i CBE tråden om brevet til annonsører @Finlay

På lista finner vi blant annet Mimmis.no som jo er en av samarbeidspartnerene til HD. Ikke usannsynlig at HD er en av de 50 som har fått brev. 

https://www.forbrukertilsynet.no/wp-content/uploads/2021/11/oversikt-over-annonsorer-som-mottatt-brev-etter-aksjon.pdf

Veldig bra at de følger opp annonsøransvaret, og på tide!

– Vi ser spesielt alvorleg på at så mange annonsørar vidaredeler, kommenterer og likar mangelfullt merka reklameinnlegg i staden for å be påverkaren om å endre eller fjerne dei lovstridige innlegga

For hvor mange ganger har vi ikke sett deling, likes og hjerter fra annonsørene på umerket/mangelfullt merket reklame..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 minutt siden):

Veldig bra at de følger opp annonsøransvaret, og på tide!

– Vi ser spesielt alvorleg på at så mange annonsørar vidaredeler, kommenterer og likar mangelfullt merka reklameinnlegg i staden for å be påverkaren om å endre eller fjerne dei lovstridige innlegga

For hvor mange ganger har vi ikke sett deling, likes og hjerter fra annonsørene på umerket/mangelfullt merket reklame..

Skuffet over at fitliving ikke sto der. De er verstinger på dette. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (Akkurat nå):

Veldig bra at de følger opp annonsøransvaret, og på tide!

– Vi ser spesielt alvorleg på at så mange annonsørar vidaredeler, kommenterer og likar mangelfullt merka reklameinnlegg i staden for å be påverkaren om å endre eller fjerne dei lovstridige innlegga

For hvor mange ganger har vi ikke sett deling, likes og hjerter fra annonsørene på umerket/mangelfullt merket reklame..

Men det er fortsatt bare en slapp på hånden. De ansvarliggjør også annonsørene mer enn influencerne. 

Bøter hadde gjort seg, all den tid de selger bedre på umerket reklame, enn merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (1 minutt siden):

Men det er fortsatt bare en slapp på hånden. De ansvarliggjør også annonsørene mer enn influencerne. 

Bøter hadde gjort seg, all den tid de selger bedre på umerket reklame, enn merket.

Enig i det. Det er musesteg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Skuffet over at fitliving ikke sto der. De er verstinger på dette. 

Det er MANGE aktører som skulle vært med der. Og det er på tide det blir utdelt bøter. Ettersom påvirkerne selv ikke klarer å skjønne enkle regler, så får annonsørene få kraftige bøter. Det hadde vært nydelig om det plutselig ble bråstopp i den formen for markedsføring, mange som må ut og få seg vanlig jobb da gitt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (1 time siden):

Denne storyen som hun repostet fra Postpartumselfies sier noe av det samme. Den viser hvilke hyggelig oppmerksomhet en gravid mage får, i motsetning til postpartummagen som derimot blir kommentert negativt. Selv om den til og med for noen ser helt lik ut. 

 

Ja, absolutt stor kontrast der. Postpartummagen må bort ASAP liksom, ellers har du "latt deg selv forfalle"🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (16 minutter siden):

Jeg sjekket ut og fant orgnummeret til fitliving på hjemmesiden deres. Det er identisk med mimmi.no sitt. Er nok samme selskap

https://www.proff.no/bransjesøk?q=998746698

Da fikk vi svar på hvorfor HD  ikke merker riktig og hvorfor fitliving ikke bryr seg. Dette er meget problematisk på flere nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Da fikk vi svar på hvorfor HD  ikke merker riktig og hvorfor fitliving ikke bryr seg. Dette er meget problematisk på flere nivå. 

Det er også problematisk at influencere tydeligvis ikke bryr seg om hvem de annonserer for. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (6 minutter siden):

Det er også problematisk at influencere tydeligvis ikke bryr seg om hvem de annonserer for.

Ja, det er definitivt ugreit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (1 time siden):

Interessant at hun oppfordrer til å være bevisst i black week etter en hel helg med umerket reklame for minst 2 firmaer/ samarbeid og 4 (twistshake, fitliving (umerket give away), bara og lenses) forskjellige annonseinnlegg på én uke. Ikke minst de storyene når hun reklamerte for nameit «lokalbutikken» med at hun hjalp til med black week markedsføringen.

Igjen, et forsøk på å være trendy og miljøbevisst. Lite troverdig. 

I tillegg var det trendy å kjøpe ting på Finn.no, men så ble hun sponset så da var ikke det så nøye lenger. Blant annet dette babynest fra Twist Shake baby, som også ble vist frem som umerket reklame først. 

9C780B38-254A-4246-8F1E-6FCC4697D9C2.jpeg

86EA452C-2F0F-49FA-B68F-7C129DDC9D90.jpeg

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (8 minutter siden):

I tillegg var det trendy å kjøpe ting på Finn.no, men så ble hun sponset så da var ikke det så nøye lenger.

Ja, hun gikk jo ut og frontet at hun skulle kjøpe det meste brukt og inspirere andre til det samme for å ha et lavt budsjett. Etter de kjøpte brukt bilstol så fikk de Mimmis som samarbeidspartner og erstattet den (forstår det siden brukt bilstol ikke er anbefalt), og så har vi ikke sett mer av Finn.no metoden. Vi har bare fått masse reklame (merket og skjult) for twistshake baby, mimmis og name it bl.a. Ikke noe som hjelper med å holde et lavt budsjett for nybakte mammaer for å si det mildt. 

Profitt og trend over faktisk engasjement. Lurer noen ganger på hva HD egentlig mener om økonomi og miljø  fordi hun fronter det kun gjennom annonsører eller trendtider. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (46 minutter siden):

Ja, hun gikk jo ut og frontet at hun skulle kjøpe det meste brukt og inspirere andre til det samme for å ha et lavt budsjett. Etter de kjøpte brukt bilstol så fikk de Mimmis som samarbeidspartner og erstattet den (forstår det siden brukt bilstol ikke er anbefalt), og så har vi ikke sett mer av Finn.no metoden. Vi har bare fått masse reklame (merket og skjult) for twistshake baby, mimmis og name it bl.a. Ikke noe som hjelper med å holde et lavt budsjett for nybakte mammaer for å si det mildt. 

Profitt og trend over faktisk engasjement. Lurer noen ganger på hva HD egentlig mener om økonomi og miljø  fordi hun fronter det kun gjennom annonsører eller trendtider. 

Når man ser det enorme forbruket av klær (Inkludert treningstøy) som vises frem på hennes kanaler, så er ikke det hverken miljøvennlig eller bærekraftig på sikt. Så du har rett i at profitt og trend trumfer et faktisk engasjement. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste undertøysbildet, er det undertøy fra Change tro? Farven er kanskje annerledes i virkeligheten, men jeg syntes den var ulekker, som om det er vasket sammen farvet tøy. Og jeg undrer meg alltid hvorfor Change ikke gir henne BH med litt mer støtte. Den bhen har jo ingen misjon. Jeg har selv ca samme størrelse, og får alltid tak i skikkelig undertøy som støtter brystene bedre. Det er til hjelp både for rygg og skuldre. Og så ser det penere ut. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tutsi123 skrev (6 minutter siden):

Det siste undertøysbildet, er det undertøy fra Change tro? Farven er kanskje annerledes i virkeligheten, men jeg syntes den var ulekker, som om det er vasket sammen farvet tøy. Og jeg undrer meg alltid hvorfor Change ikke gir henne BH med litt mer støtte. Den bhen har jo ingen misjon. Jeg har selv ca samme størrelse, og får alltid tak i skikkelig undertøy som støtter brystene bedre. Det er til hjelp både for rygg og skuldre. Og så ser det penere ut. 

Hvis undertøyet er fra change skal det merkes. Det er det største problemet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra de går etter annonsørene! Hvorfor ta småfiskene når du kan legge ansvaret der det hører hjemme: hos annonsører som kalkulert velger reklamere skjult bak venninnerelasjoner og intetanende barn uten personvern. 

Hadde ikke skjult reklame hos influensere fungert godt så hadde nok heller ingen kjøpt reklameplass der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keiserenernaken skrev (1 minutt siden):

Så bra de går etter annonsørene! Hvorfor ta småfiskene når du kan legge ansvaret der det hører hjemme: hos annonsører som kalkulert velger reklamere skjult bak venninnerelasjoner og intetanende barn uten personvern. 

Hadde ikke skjult reklame hos influensere fungert godt så hadde nok heller ingen kjøpt reklameplass der. 

Jeg håper at folk tenker seg mer om nå som annonsørene blir tatt. Troverdigheten til influencerne svekkes også når de kobles opp mot bedrifter som får brev fra Forbrukerrådet. Siden dette er HD tråden så nevner jeg f.eks. alle turklærne HD viser frem som annonsør fra fitliving, og så ser vi de aldri mer før det er tid for en ny kolleksjon. Hun må da ha 5 jakker, 5 bukser og 4 par sko fra twentyfour bare fra i år, og jeg har ikke sett at hun har brukt de på hverdagsinnlegg/ story enda (kun poserte bilder/ videoer, ingen på tur med hund/ baby/ bil).

Konklusjon i mitt hode; de brukes kun når de mottas, og kan dermed ikke være gode produkter. Troverdighet: 0%

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...