Luckie Skrevet 16. november 2021 #9481 Skrevet 16. november 2021 Trodde hun virkelig at melka stoppet opp fordi hun var på fest eller la hun ut bildet kun for å vise puppen? Eller at hun er så stolt over å ha melk?🤷♀️ Gir ingen mening mye av det hun legger ut. 25
Lileep Skrevet 16. november 2021 #9482 Skrevet 16. november 2021 1 hour ago, *blueberry* said: Litt gøy at hun nevner at Mats matet baby (med flaske) på ammerommet mens det satt andre å ammet sine babyer. Har aldri tenkt på at ammerom også burde brukes av menn som mater med flaske så dette var en ny problemstilling jeg liker at hun fronter. Når mine var små så opplevde mannen min stygge blikk når han måtte inn på ammerommet. Han bryr seg jo ikke om andre som sitter der. Han var opptatt med vår baby. Mange mødre glemmer kanskje at ammerom ikke kun er for mødre? Så veldig fint at hun tar opp dette!!! 10
*blueberry* Skrevet 16. november 2021 #9483 Skrevet 16. november 2021 Lileep skrev (Akkurat nå): Når mine var små så opplevde mannen min stygge blikk når han måtte inn på ammerommet. Han bryr seg jo ikke om andre som sitter der. Han var opptatt med vår baby. Mange mødre glemmer kanskje at ammerom ikke kun er for mødre? Så veldig fint at hun tar opp dette!!! Ja, dette var noe nytt og jeg har faktisk aldri tenkt tanken engang. Liker det 👍🏻 3
net0ty Skrevet 16. november 2021 #9484 Skrevet 16. november 2021 Lileep skrev (1 time siden): Når mine var små så opplevde mannen min stygge blikk når han måtte inn på ammerommet. Han bryr seg jo ikke om andre som sitter der. Han var opptatt med vår baby. Mange mødre glemmer kanskje at ammerom ikke kun er for mødre? Så veldig fint at hun tar opp dette!!! Fin problemstilling. Jeg tenker også på de mødrene som ikke vil amme foran andre som ikke ammer og derfor bruker ammerommet. 6
Sol Rampelyset Skrevet 16. november 2021 #9485 Skrevet 16. november 2021 Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett og brukerdebatt. Sol, admin.
Tripptrapp1 Skrevet 16. november 2021 #9486 Skrevet 16. november 2021 CecilieX skrev (16 timer siden): Det spørs hva du vil oppnå. I saken med hundene så er vel målet at hundene skal få det bedre? Å skrive her vil ikke bidra til det. Influencerkritikk rundt negativ påvirkning, kroppspress og innholdsmarkedsføring handler om å bevisstgjøre følgere om hva de blir utsatt for. Disse befinner seg blant annet på KG og dermed er plattformen mer hensiktsmessig. Tenker at det der er å overvurdere virkningen av sin egen innsats på KG. Jeg stortrivs med å scrolle rundt på KG, men det beror mest i underholdning, og ikke fordi at jeg tror at noe jeg skriver eller leser her inne er med på å skape en faktisk samfunnsmessig forandring. Greit at det i kjendis-/influensertrådene rettmessig kritiseres ma eksponering av barn, skjult reklame, thinspo, kroppspress og så videre, men diskusjonene er for det meste gjentagende både når det kommer til tema og involverte debattanter. 8
slipset Skrevet 17. november 2021 #9488 Skrevet 17. november 2021 CecilieX skrev (19 timer siden): Jeg oppfatter ikke det som dette handler om at hun ikke har gått tur før hun fødte. Hun har strevd og fått diagnosen fødselsdepresjon. Når du er deprimert ender alt opp med å være et tiltak, noe som gjør at du havner i en ond sirkel. HD skrev at fastlegen og hun ble enige om at hun skulle få rutiner på inntak av mat og å være i aktivitet. Helt standard råd. Når HD skriver at hun har «satt seg mål» om å gå tur hver dag, leser jeg (uten vrangbriller) det som et ledd i å lage slike rutiner i den situasjonen som nå har oppstått. Ikke som at hun aldri gikk tur før. Hun har beskrevet hvordan tiden etter fødsel var, og som mange andre så ble også hun tatt på senga i hvordan timene bare flyr. Det er ikke få beskrivelser man har lest om akkurat dette. Når partner kommer hjem fra jobb flyter alt og man har ikke greid å komme i gang med middagslaging. Tilføyelse: Jeg vil jo også si at diskusjonen om HD sin turfrekvens er et godt eksempel på kritikk som vanskelig kan settes inn i en kontekst av viktig og samfunnsnyttig, men som handler om å finne feil ved HD som person. Du trenger ikke å belære med om depresjon da jeg har selv bl.a. en depresjonsdiagnose. Poenget mitt var et jeg stusset over det siden de har to hunder som de har hatt over flere år og at det å gå EN daglig tur nå virket å være en ny greie... 9
Infinity Skrevet 17. november 2021 #9489 Skrevet 17. november 2021 slipset skrev (5 timer siden): Du trenger ikke å belære med om depresjon da jeg har selv bl.a. en depresjonsdiagnose. Poenget mitt var et jeg stusset over det siden de har to hunder som de har hatt over flere år og at det å gå EN daglig tur nå virket å være en ny greie... Hvorfor spekulere så mye på det i det hele tatt. Hun har ikke sagt at hundene får en tur for dagen. 1
Infinity Skrevet 17. november 2021 #9490 Skrevet 17. november 2021 Lill skrev (8 timer siden): Jeg er enig med deg. I tillegg er dette samfunnsviktige engasjementet i en tråd, manglende i en annen tråd. Det kan fort oppfattes som selektivt utifra egne motiver. Hva mener du ? Blir det for mange protester på usakligheter, og du finner det irriterende ? 1
h/k Skrevet 17. november 2021 #9491 Skrevet 17. november 2021 Infinity skrev (41 minutter siden): Hvorfor spekulere så mye på det i det hele tatt. Hun har ikke sagt at hundene får en tur for dagen. Nei det tror jeg heller ikke at de får 😅
Mina 2 Skrevet 17. november 2021 #9492 Skrevet 17. november 2021 Diamant20 skrev (9 timer siden): Umerket reklame?🙊🙈 Er vel ikke reklame hvis en kjøper ting selv🤔 4
Gjest Finlay Skrevet 17. november 2021 #9493 Skrevet 17. november 2021 (endret) Diamant20 skrev (9 timer siden): Umerket reklame?🙊🙈 Lurer jeg også på. Er det HDs mor som driver den butikken eller hvordan er det? Er ikke første gang det "tipses" om varer derfra, uten reklamemerking. Så lenge butikken blir tagget vil det vel ha en reklameeffekt? Godt mulig dette er innafor, jeg kan ingenting om dette. Men blir jo litt spesielt når det den ene dagen reklameres for varer derfra med merking, og neste dag er det bare "tips". Ser det samme også hos andre influencere. Ser også at hun tipser om venninnen som selger babyleker på tise på et par bilder. Endret 17. november 2021 av Finlay
skruf Skrevet 17. november 2021 #9494 Skrevet 17. november 2021 Det at HD skal begynne å gå tur med hundene hver dag betyr jo ikke at hundene ikke har vært på daglige turer tidligere, herrefred. Hun er gift og har en mann, tror dere ikke han har gått tur med hundene?? Tror det er bare i denne tråden her jeg har sett fatshaming av hunder og spekulasjoner i at de sikkert ikke får gått på tur, dvs hint til at HD er lat. Men at de er to om hundene blir sett bort fra Vi har også en hund som krever mye tur og aktivitet. Pga sykdom siste året så har ikke jeg gått tur alene med hunden pga jeg kan ikke holde henne i bånd lengre pga det gir smerter. Betyr det at hunden vår ikke kommer seg ut på tur hver dag bare pga akkurat jeg ikke kan gå med henne? Ifg logikken til enkelte her så er sikkert hunden inne hele tiden, tisser bare litt på plenen… Men, som Helene så har også jeg en mann. Og mannen min går tur med hunden. 3 ganger daglig. Så, hundene til HD og mannen er nok ute på tur hver dag. Synes forøvrig at det er tøft av henne hvis hun daglig skal gå tur alene med barnevogn og to hunder, det er ikke bare bare. Hadde ikke funket her, men mulig hundene hennes er flinkere til å gå i bånd uten å trekke enn hva vår hund er 7
Diamant20 Skrevet 17. november 2021 #9495 Skrevet 17. november 2021 (endret) Mina 2 skrev (29 minutter siden): Er vel ikke reklame hvis en kjøper ting selv🤔 Finlay skrev (19 minutter siden): Lurer jeg også på. Er det HDs mor som driver den butikken eller hvordan er det? Er ikke første gang det "tipses" om varer derfra, uten reklamemerking. Så lenge butikken blir tagget vil det vel ha en reklameeffekt? Godt mulig dette er innafor, jeg kan ingenting om dette. Men blir jo litt spesielt når det den ene dagen reklameres for varer derfra med merking, og neste dag er det bare "tips". Ser det samme også hos andre influencere. Ser også at hun tipser om venninnen som selger babyleker på tise på et par bilder. Jeg fant dette Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det. Du har en generell avtale om at du skal profilere en næringsdrivende (f. eks. som «ambassadør» eller «samarbeidspartner»). Dette gjelder både dersom det er avtalt at du skal legge ut spesielle ting, og dersom du omtaler eller eksponerer varer eller tjenester som den næringsdrivende kan kjennes igjen ved og få en markedsføringseffekt av https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some Hun har hatt samarbeid med den aktuelle butikken, sjekk innlegget fra 21.oktober Endret 17. november 2021 av Diamant20 La til noe 4
skruf Skrevet 17. november 2021 #9496 Skrevet 17. november 2021 Finlay skrev (11 minutter siden): Lurer jeg også på. Er det HDs mor som driver den butikken eller hvordan er det? Er ikke første gang det "tipses" om varer derfra, uten reklamemerking. Så lenge butikken blir tagget vil det vel ha en reklameeffekt? Godt mulig dette er innafor, jeg kan ingenting om dette. Men blir jo litt spesielt når det den ene dagen reklameres for varer derfra med merking, og neste dag er det bare "tips". Ser det samme også hos andre influencere. Ser også at hun tipser om venninnen som selger babyleker på tise på et par bilder. Er vel ikke noe galt i å tipse om at ei venninne selger leker på Tise? HD har ikke samarbeid med Tise. Det er helt vanlig å hjelpe venner ved å dele salgsannonsen deres videre i egne kanaler. Jeg gjør det ofte hvis noen jeg kjenner har lagt ut annonse på Finn f.eks, bare supert hvis de får solgt kjappere hvis jeg deler salgsannonsen deres på Facebook Det at HD tagger en butikk er ikke nødvendigvis reklame, ikke med mindre HD tjener penger på at andre handler i den butikken eller på den nettsiden. Har hun derimot et samarbeid der hun tjener penger eller får fordeler med den hun tagger så skal det merkes som reklame At hun har kjøpt noe for egne penger, er fornøyd med produktet og vil anbefale det videre, men tjener ikke noe på det, og anbefaler produkt/butikk videre så er det ikke et krav om å merkes som reklame. 2
Gjest Finlay Skrevet 17. november 2021 #9497 Skrevet 17. november 2021 skruf skrev (5 minutter siden): Er vel ikke noe galt i å tipse om at ei venninne selger leker på Tise? HD har ikke samarbeid med Tise. Det er helt vanlig å hjelpe venner ved å dele salgsannonsen deres videre i egne kanaler. Jeg gjør det ofte hvis noen jeg kjenner har lagt ut annonse på Finn f.eks, bare supert hvis de får solgt kjappere hvis jeg deler salgsannonsen deres på Facebook Det at HD tagger en butikk er ikke nødvendigvis reklame, ikke med mindre HD tjener penger på at andre handler i den butikken eller på den nettsiden. Har hun derimot et samarbeid der hun tjener penger eller får fordeler med den hun tagger så skal det merkes som reklame At hun har kjøpt noe for egne penger, er fornøyd med produktet og vil anbefale det videre, men tjener ikke noe på det, og anbefaler produkt/butikk videre så er det ikke et krav om å merkes som reklame. Jeg tenker det kanskje er en forskjell på at vi som privatpersoner hjelper venner med salg av -i dette tilfellet - egenproduserte artikler, enn om en influencer gjør det? "Du får låne noe, får ting gratis, får delta på arrangementer eller reiser, eller får gratis tjenester eller rabatter, mot en forventning om at du omtaler dette eller gir det eksponering." https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some (Uten at jeg vet om det ligger en forventning om eksponering/omtale her) Når det gjelder Nameit, så får jo en næringsdrivende absolutt en markedsføringseffekt av at HD legger ut ting hun kanskje har kjøpt selv? Med tanke på at hun tagger bedriftens navn, og samtidig er ambassadør for Nameit vil hun vel også med "tips" fremme salg?
Luckie Skrevet 17. november 2021 #9498 Skrevet 17. november 2021 skruf skrev (1 time siden): Det at HD skal begynne å gå tur med hundene hver dag betyr jo ikke at hundene ikke har vært på daglige turer tidligere, herrefred. Hun er gift og har en mann, tror dere ikke han har gått tur med hundene?? Tror det er bare i denne tråden her jeg har sett fatshaming av hunder og spekulasjoner i at de sikkert ikke får gått på tur, dvs hint til at HD er lat. Men at de er to om hundene blir sett bort fra Vi har også en hund som krever mye tur og aktivitet. Pga sykdom siste året så har ikke jeg gått tur alene med hunden pga jeg kan ikke holde henne i bånd lengre pga det gir smerter. Betyr det at hunden vår ikke kommer seg ut på tur hver dag bare pga akkurat jeg ikke kan gå med henne? Ifg logikken til enkelte her så er sikkert hunden inne hele tiden, tisser bare litt på plenen… Men, som Helene så har også jeg en mann. Og mannen min går tur med hunden. 3 ganger daglig. Så, hundene til HD og mannen er nok ute på tur hver dag. Synes forøvrig at det er tøft av henne hvis hun daglig skal gå tur alene med barnevogn og to hunder, det er ikke bare bare. Hadde ikke funket her, men mulig hundene hennes er flinkere til å gå i bånd uten å trekke enn hva vår hund er Det blir jo bare spekulasjoner, men veldig rart at ei som dokumenterer det meste, ikke dokumenterer at hun er ute på tur med hundene. Noen gang. Bortsette fra å kaste en ball i ny og ne. Ser heller ikke noe problem med å ta med hundene på trilletur daglig heller. Trenger vel ikke å ta med begge to samtidig hvis det blir litt mye. Jeg hadde med min litt for sterke hund på lange trilleturer hver eneste dag. Han måtte jo ut han også, så da slo jeg to fluer i en smekk. 15
*blueberry* Skrevet 17. november 2021 #9499 Skrevet 17. november 2021 Finlay skrev (1 time siden): Lurer jeg også på. Er det HDs mor som driver den butikken eller hvordan er det? Er ikke første gang det "tipses" om varer derfra, uten reklamemerking. Så lenge butikken blir tagget vil det vel ha en reklameeffekt? Godt mulig dette er innafor, jeg kan ingenting om dette. Men blir jo litt spesielt når det den ene dagen reklameres for varer derfra med merking, og neste dag er det bare "tips". Ser det samme også hos andre influencere. Ser også at hun tipser om venninnen som selger babyleker på tise på et par bilder. Nameittorvbyen skal merkes. Hun har merket de før med grunnlag i samarbeid og både pågående og gamle samarbeid skal merkes så det er irrelevant om hun har kjøpt de selv eller ikke. Samarbeidsbåndet er det. 10
Infinity Skrevet 17. november 2021 #9500 Skrevet 17. november 2021 h/k skrev (5 timer siden): Nei det tror jeg heller ikke at de får 😅 😂🤪 Gikk litt fort der ..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå