Gjest Finlay Skrevet 15. november 2021 #9461 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) Birdo skrev (10 minutter siden): Hvorfor skal en fremmed på internett bestemme at jeg ikke får lov å føle det slik? Bare fordi Drage er «kjent» så kan hun få føle på slike ting uten at folk må be henne skjerpe seg. Hun kan gjerne føle både det ene og det andre uten at folk har noe med det. Men nå er det altså slik at hun velger å dele disse følelsene med 27 000 fremmede på internett. Så det blir ikke helt som om hun sitter å grubler på dette for seg selv😅 Når hun legger ut sånne poster, så tenker jeg hun også tåler at folk mener noe om det. Endret 15. november 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 15. november 2021 #9462 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) Slettet Endret 15. november 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 15. november 2021 #9463 Del Skrevet 15. november 2021 Statistikk Stories, dag 5 Amming : 0 Pumping av morsmelk : 0 Pupp i monitor: 0 Kløft: 3 Seksualisering: 0 Kropp med undertøy: 1 totalt antall stories kontrollert: 39 Jeg tenker at konteksten rundt bildet i undertøy er innafor, hun tematiserer det å ikke være komfortabel i kropp. Vising av kløft ser for meg ikke ut til å være bevisst fremvisning, hun ender med å flytte jakkeslagene slik at kløften forsvinner i de påfølgende stories. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 15. november 2021 #9464 Del Skrevet 15. november 2021 Helene; du påvirker negativt med det evinnelige kroppsfokuset! Greit nok å føle på alt det, men hvorfor dele med sårbare følgere!? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 15. november 2021 #9465 Del Skrevet 15. november 2021 3 minutter siden, CecilieX said: Statistikk Stories, dag 5 Amming : 0 Pumping av morsmelk : 0 Pupp i monitor: 0 Kløft: 3 Seksualisering: 0 Kropp med undertøy: 1 totalt antall stories kontrollert: 39 Jeg tenker at konteksten rundt bildet i undertøy er innafor, hun tematiserer det å ikke være komfortabel i kropp. Vising av kløft ser for meg ikke ut til å være bevisst fremvisning, hun ender med å flytte jakkeslagene slik at kløften forsvinner i de påfølgende stories. Puppestyret var på topp fra dag 1 etter fødsel og flere uker/mnd etter.. det har roer seg veldig nå. Så den statistikken din vil ikke avkrefte det som engang var! Samme som at ingen kan vise til hvor ekstremt det i den perioden var. Så hvorfor du gidder skjønner jeg ikke 😉 poenget har du fått frem, og de aller fleste som følger henne merker jo at puppestyret er dabbet av.. noe som er positivt! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 15. november 2021 #9466 Del Skrevet 15. november 2021 Finlay skrev (54 minutter siden): Hun kan gjerne føle både det ene og det andre uten at folk har noe med det. Men nå er det altså slik at hun velger å dele disse følelsene med 27 000 fremmede på internett. Så det blir ikke helt som om hun sitter å grubler på dette for seg selv😅 Når hun legger ut sånne poster, så tenker jeg hun også tåler at folk mener noe om det. Hvorfor skal kvinnehelse hysjes ned og ikke deles? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 15. november 2021 #9467 Del Skrevet 15. november 2021 Lileep skrev (4 minutter siden): Puppestyret var på topp fra dag 1 etter fødsel og flere uker/mnd etter.. det har roer seg veldig nå. Så den statistikken din vil ikke avkrefte det som engang var! Samme som at ingen kan vise til hvor ekstremt det i den perioden var. Så hvorfor du gidder skjønner jeg ikke 😉 poenget har du fått frem, og de aller fleste som følger henne merker jo at puppestyret er dabbet av.. noe som er positivt! Det er jo pussig da. Det kom jo påstander om amming HVER dag, og pupp i monitor 365 dager i året få dager før jeg begynte å dokumentere. Min påstand var at det er grove overdrivelser som spres i tråden, og så gjemmer man seg bak at det skjer på Story når det blir påpekt. Hvor sannsynlig det er at frekvensen på pupp og amming falt betraktelig fra en dag til en annen, det kan man jo lure på. De siste siders diskusjon synes jeg dog er bra og balansert. Jeg savner motstemmene og er glad de dukker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slipset Skrevet 15. november 2021 #9468 Del Skrevet 15. november 2021 CecilieX skrev (15 timer siden): Når man har en depresjon så er konsekvensen ofte at man ikke orker noe som helst. Også det å gå tur vil kunne oppleves som en aktivitet som ikke er lystbetont og som krever mer enn man har energi til. https://mentalhelse.no/aktuelt/psykobloggen/7-tips-mot-depresjon Som du ser så er daglige rutiner og det å gå tur råd du får når du er deprimert. Det er slike rutiner HD mest sannsynlig mener. Ja, det er nå greit, men nå er vel disse hundene godt voksne, så det å gå tur burde ikke være nytt.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 15. november 2021 #9469 Del Skrevet 15. november 2021 Men så er det dette med Drage da. Den første mnd eller to etter fødsel, var kroppen så fantastisk. Ingen plager, og den var tilbake til der den var før fødsel og graviditet. Alt var så lett, og ingen kjipe toner da. Så hva skal man tro på? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 15. november 2021 #9470 Del Skrevet 15. november 2021 CecilieX skrev (55 minutter siden): Det er jo pussig da. Det kom jo påstander om amming HVER dag, og pupp i monitor 365 dager i året få dager før jeg begynte å dokumentere. Min påstand var at det er grove overdrivelser som spres i tråden, og så gjemmer man seg bak at det skjer på Story når det blir påpekt. Hvor sannsynlig det er at frekvensen på pupp og amming falt betraktelig fra en dag til en annen, det kan man jo lure på. De siste siders diskusjon synes jeg dog er bra og balansert. Jeg savner motstemmene og er glad de dukker opp. Du fører statistikk på et offentlig forum over hvor mange ganger en person har pupp i monitor, og i den perioden du fører statistikk så skjer det ikke? Ja, det er pussig du. Bare keep up the good work. Åpenbart det eneste som funker både for at mindreårig ikke skal eksponeres og mindre kropp i monitor. Faktisk så er story blitt av bedre kvalitet, så tommel opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 15. november 2021 #9471 Del Skrevet 15. november 2021 panzerpølsa skrev (45 minutter siden): Men så er det dette med Drage da. Den første mnd eller to etter fødsel, var kroppen så fantastisk. Ingen plager, og den var tilbake til der den var før fødsel og graviditet. Alt var så lett, og ingen kjipe toner da. Så hva skal man tro på? Det kom jo frem at hun har fødselsdepresjon etter dette så det kan vel hende hun var i benektelse denne perioden, det er ikke så uvanlig. Når man går mot en depressiv periode kan man i starten reagere med at alt skal være bra. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 15. november 2021 #9472 Del Skrevet 15. november 2021 *blueberry* skrev (15 minutter siden): Det kom jo frem at hun har fødselsdepresjon etter dette så det kan vel hende hun var i benektelse denne perioden, det er ikke så uvanlig. Når man går mot en depressiv periode kan man i starten reagere med at alt skal være bra. Nettopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 15. november 2021 #9473 Del Skrevet 15. november 2021 CecilieX skrev (16 timer siden): Hvis du er bekymret for hundene burde du melde fra til Mattilsynet. Det hjelper ikke hundene at du skriver på KG. Du har altså vært vitne til dette i mange år uten å gjøre tiltak, det er ikke bra. Du har faktisk varslingsplikt etter paragraf 5 i Dyrevelferdsloven. https://www.mattilsynet.no/dyr-og-dyrehold/dyr-som-lider/nar-skal-du-varsle-mattilsynet-eller-politiet-om-dyr-som-lider Heh. Nå er det fint lite som blir skrevet på KG som genuint hjelper for noe som helst, så hvis dét skulle vært et kriterium for å ytre seg her så hadde det vært et dødt sted. Gjelder kanskje spesielt avdeling Rampelyset 🤭 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 16. november 2021 #9474 Del Skrevet 16. november 2021 Tripptrapp1 skrev (6 timer siden): Heh. Nå er det fint lite som blir skrevet på KG som genuint hjelper for noe som helst, så hvis dét skulle vært et kriterium for å ytre seg her så hadde det vært et dødt sted. Gjelder kanskje spesielt avdeling Rampelyset 🤭 Det spørs hva du vil oppnå. I saken med hundene så er vel målet at hundene skal få det bedre? Å skrive her vil ikke bidra til det. Influencerkritikk rundt negativ påvirkning, kroppspress og innholdsmarkedsføring handler om å bevisstgjøre følgere om hva de blir utsatt for. Disse befinner seg blant annet på KG og dermed er plattformen mer hensiktsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 16. november 2021 #9475 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) slipset skrev (9 timer siden): Ja, det er nå greit, men nå er vel disse hundene godt voksne, så det å gå tur burde ikke være nytt.. Jeg oppfatter ikke det som dette handler om at hun ikke har gått tur før hun fødte. Hun har strevd og fått diagnosen fødselsdepresjon. Når du er deprimert ender alt opp med å være et tiltak, noe som gjør at du havner i en ond sirkel. HD skrev at fastlegen og hun ble enige om at hun skulle få rutiner på inntak av mat og å være i aktivitet. Helt standard råd. Når HD skriver at hun har «satt seg mål» om å gå tur hver dag, leser jeg (uten vrangbriller) det som et ledd i å lage slike rutiner i den situasjonen som nå har oppstått. Ikke som at hun aldri gikk tur før. Hun har beskrevet hvordan tiden etter fødsel var, og som mange andre så ble også hun tatt på senga i hvordan timene bare flyr. Det er ikke få beskrivelser man har lest om akkurat dette. Når partner kommer hjem fra jobb flyter alt og man har ikke greid å komme i gang med middagslaging. Tilføyelse: Jeg vil jo også si at diskusjonen om HD sin turfrekvens er et godt eksempel på kritikk som vanskelig kan settes inn i en kontekst av viktig og samfunnsnyttig, men som handler om å finne feil ved HD som person. Endret 16. november 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 16. november 2021 #9476 Del Skrevet 16. november 2021 Jeg synes ikke de hundene er så overvektige jeg da🤷♀️ Men det er ikke rett hunderase for de. Det hadde passet bedre med en type sofagris som ikke krever så mye aktivitet, slik som eierne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 16. november 2021 #9477 Del Skrevet 16. november 2021 Ellers er det fint å lese kommentarfeltet til innlegget der hun viser mammakroppen. Det er mange som kjenner seg igjen. Hun har tematisert det i andre innlegg også, hvordan hun hadde urealistiske forventninger til hvor raskt kroppen skulle komme tilbake til «normalen» Jeg tar meg i å tenke på influencerkollega CBE sitt bidrag til barselkvinners forventninger med postpartumbildene hun postet. Første gangen kunne det kanskje unnskyldes, og hun ble sitert på at «hadde hun visst så ville hun ikke gjort det» bare for å gjenta det etter neste fødsel. Jeg tenker at det er dette som er forskjellen og som gjør at de ikke kan skjæres over samme kam. Mens HD poster innhold som gjør at følgerne som sliter med det samme kan føle seg mindre alene (enten det er kropp eller mestring av mammarollen), så poster CBE innhold der få kan identifisere seg, og som vil bare øke følelsen av å ikke være bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 16. november 2021 #9478 Del Skrevet 16. november 2021 Luckie skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke de hundene er så overvektige jeg da🤷♀️ Men det er ikke rett hunderase for de. Det hadde passet bedre med en type sofagris som ikke krever så mye aktivitet, slik som eierne. Da burde du sjekke normalvektig wippet 😶 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 16. november 2021 #9479 Del Skrevet 16. november 2021 Luckie skrev (3 timer siden): Jeg synes ikke de hundene er så overvektige jeg da🤷♀️ Men det er ikke rett hunderase for de. Det hadde passet bedre med en type sofagris som ikke krever så mye aktivitet, slik som eierne. Overvekt synes fort på mynder. Eller så er det bare myndefolk som synes det gjør det?🤔 Har vel noe med kroppsbygningen å gjøre. På en rase som skal være mer tønneformet så synes ikke litt vektsvingninger så godt, men på mynden min som skal ha godt opptrukken buk og som ikke er for tynn selv med synlige bakerste ribbein så blir det jo veldig tydelig når det har blitt for mye godis og for lite mosjon😅 Tingen med whippet og andre mynder er at de som voksne ofte er perfekte sofapoteter sånn 80-90% av tiden om de får aktivisert seg skikkelig innimellom. Så man trenger ikke være noen duracellkanin selv for å ha de. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 16. november 2021 #9480 Del Skrevet 16. november 2021 Litt gøy at hun nevner at Mats matet baby (med flaske) på ammerommet mens det satt andre å ammet sine babyer. Har aldri tenkt på at ammerom også burde brukes av menn som mater med flaske så dette var en ny problemstilling jeg liker at hun fronter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå