Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Mattilsynet har vel stort sett ikke ressurser til å følge opp hunder som er litt godt i hold men ellers har det greit. Noen steder har de ikke mulighet til å følge opp ordentlig saker med grov vanskjøtsel engang.

Mynder skal være slanke, men det er ikke dermed sagt at alle individer er like enkle å holde slanke. Whippeter kan være fæle matvrak😬

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er rett og slett slitsom... Det er så en får sympati for mannen hennes som antagelig gjør alt husarbeid, og samtidig som han må høre på hennes tankekjør om kropp, kropp, kropp... Hun kaster jo bort hele livet sitt med dette fokuset på seg selv konstant...  

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fair å si at man er ukomfortabel i egen kropp når man går gjennom en forandring. Slik har jeg følt det selv, selv om jeg egentlig ikke bryr meg så mye om hvordan den ser ut. Det er mange andre «småplager» man kan få som føles kjipt når man har opplevd å ikke ha det tidligere. Jeg er enig i at fokuset kanskje ikke er så sunt, men når man har en historie med mye kroppsproblematikk så tror jeg ikke det er så lett å legge et slik fokus på vent i noen måneder. Å lage en plan for endring høres smart ut, da blir kanskje tankene rundt det litt roet ned også. Når man ikke får gjort det man ønsker eller ikke har oversikt og kontroll blir gjerne tankekjøret dobbelt så ille. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (19 minutter siden):

Synes det er fair å si at man er ukomfortabel i egen kropp når man går gjennom en forandring. Slik har jeg følt det selv, selv om jeg egentlig ikke bryr meg så mye om hvordan den ser ut. Det er mange andre «småplager» man kan få som føles kjipt når man har opplevd å ikke ha det tidligere. Jeg er enig i at fokuset kanskje ikke er så sunt, men når man har en historie med mye kroppsproblematikk så tror jeg ikke det er så lett å legge et slik fokus på vent i noen måneder. Å lage en plan for endring høres smart ut, da blir kanskje tankene rundt det litt roet ned også. Når man ikke får gjort det man ønsker eller ikke har oversikt og kontroll blir gjerne tankekjøret dobbelt så ille. 

Synes det var en fin og ærlig story. Mammakropp handler vel om mye mer enn vekta. Og en del ting kan virke trivielle for andre, er det noen big deal liksom? Men likevel være veldig til bry for den enkelte, i alle fall når det kommer på toppen av mye annet. Mange ting som er helt normale men plagsomme for det. Underlivsplager for eksempel, ikke så mange som åpent forteller at de sliter med det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (Akkurat nå):

Synes det var en fin og ærlig story. Mammakropp handler vel om mye mer enn vekta. Og en del ting kan virke trivielle for andre, er det noen big deal liksom? Men likevel være veldig til bry for den enkelte, i alle fall når det kommer på toppen av mye annet. Mange ting som er helt normale men plagsomme for det. Underlivsplager for eksempel, ikke så mange som åpent forteller at de sliter med det.

Ja, det er viktig å se skillet når hun deler om kroppsproblematikk og vektproblematikk. Man kan være ukomfortabel i egen kropp selv om man ikke har problemer med hvordan den ser ut ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir sikkert sett på som mobbing osv, men tar sjansen. Jeg lurer på hva hun mener med «midjen som plutselig forsvant», som en endring etter svangerskap osv. Lurer oppriktig på dette, da det ikke er så mye forskjell utifra bildene, så lurer på hvorfor hun føler på akuratt dette. Hun har selvfølgelig ingen plikt til å opplyse om hvorfor .. jeg er bare nysgjerrig. 

Endret av Lileep
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blueberry* skrev (18 minutter siden):

Ja, det er viktig å se skillet når hun deler om kroppsproblematikk og vektproblematikk. Man kan være ukomfortabel i egen kropp selv om man ikke har problemer med hvordan den ser ut ☺️

Men hvis jeg er ukomfortabel i kroppen min, så er det jo for jeg har problemer med hvordan den ser ut🤔 Jeg forstår ikke helt den biten jeg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD er definitivt ikke alene om å ikke føle seg komfortabel i egen kropp etter barnefødsel. Det er dessverre blitt normalen.

Tenker det kan være lurt å kjenne litt på hvorfor man ikke er komfortabel med egen kropp etter graviditet og fødsel, og prøve å være bevisst på at dette er fordi alle i dag blir påvirket av kroppspress.

Så i stedet for å savne midje og kragebein, bør man kanskje heller jobbe mentalt med å akseptere at kroppen har endret seg.

Selvsagt kan man komme tilnærmet tilbake til der man var, ved trening og riktig kosthold, men helt den samme kroppen kommer aldri igjen. Hva hun mener med underlivsplager fikk jeg ikke med meg, men det finnes hjelp å få, hva det enn måtte være hun sliter med👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (Akkurat nå):

Men hvis jeg er ukomfortabel i kroppen min, så er det jo for jeg har problemer med hvordan den ser ut🤔 Jeg forstår ikke helt den biten jeg. 

Hvorfor må alt handle om utseende for noen av dere? Nei, man kan føle seg ukomfortabel i kroppen sin uten å ha et problem med eget utseende. Man kan ha problemer med hud som gnisser, klær som sitter mindre behagelig så man må forandre stil, tyngre vekt å bære for knærne, underlivsproblemer osv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (4 minutter siden):

HD er definitivt ikke alene om å ikke føle seg komfortabel i egen kropp etter barnefødsel. Det er dessverre blitt normalen.

Tenker det kan være lurt å kjenne litt på hvorfor man ikke er komfortabel med egen kropp etter graviditet og fødsel, og prøve å være bevisst på at dette er fordi alle i dag blir påvirket av kroppspress.

Så i stedet for å savne midje og kragebein, bør man kanskje heller jobbe mentalt med å akseptere at kroppen har endret seg.

Selvsagt kan man komme tilnærmet tilbake til der man var, ved trening og riktig kosthold, men helt den samme kroppen kommer aldri igjen. Hva hun mener med underlivsplager fikk jeg ikke med meg, men det finnes hjelp å få, hva det enn måtte være hun sliter med👍

Hun savnet jo ikke midjen fordi hun ikke føler seg pen da, hun savner midjen fordi hun har opparbeidet seg en klesstil som hun nå må forandre på pga fasongen. Det er jo noe annet. Klesstil og mote har jo vært noe hun er interessert og god i. Du nevnte det selv litt bak i tråden. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må alt handle om utseende for noen av dere? Nei, man kan føle seg ukomfortabel i kroppen sin uten å ha et problem med eget utseende. Man kan ha problemer med hud som gnisser, klær som sitter mindre behagelig så man må forandre stil, tyngre vekt å bære for knærne, underlivsproblemer osv. 

Jeg forstår det sånn at HD mener den mentale biten når hun bruker uttrykket "føle seg komfortabel"?

Mens hud som gnisser, smerter i knær og underlivsproblemer går på fysisk helse.

(Men så storyen i hui og hast, så mulig jeg misforsto, eller ikke fikk med meg alt😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (6 minutter siden):

Klesstil og mote har jo vært noe hun er interessert og god i.

Ja, synes hun er flink til å kle seg👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår det sånn at HD mener den mentale biten når hun bruker uttrykket "føle seg komfortabel"?

Mens hud som gnisser, smerter i knær og underlivsproblemer går på fysisk helse.

(Men så storyen i hui og hast, så mulig jeg misforsto, eller ikke fikk med meg alt😊)

Hun sa ganske tydelig at dette med midjen handlet om klesstil, og at det ikke var noe galt med utseendet til kroppen hennes. Underlivsproblemer og energi ble også nevnt (altså fysisk helse).  De andre eksemplene mine var til @EtLiteTrollsom tror alt handler om utseende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (22 minutter siden):

Dette blir sikkert sett på som mobbing osv, men tar sjansen. Jeg lurer på hva hun mener med «midjen som plutselig forsvant», som en endring etter svangerskap osv. Lurer oppriktig på dette, da det ikke er så mye forskjell utifra bildene, så lurer på hvorfor hun føler på akuratt dette. Hun har selvfølgelig ingen plikt til å opplyse om hvorfor .. jeg er bare nysgjerrig. 

Forklaring på story. Hun har brukt lang tid på å finne en klesstil, plagg og fasonger som passer henne og er ikke fornøyd med å begynne med dette på nytt siden de klærne nå ikke sitter på samme måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Jeg er enig med @Finlay og @*blueberry*. Dette var noe av det bedre HD har lagt ut om kropp, det er en tydelig kontekst og det forklares veldig bra om hva det faktisk handler om. I tillegg så tenker jeg at det hun nevner om at kroppen endres på flere måter, inkludert endringer nedentil er noe som fortsatt ikke adresseres i det offentlige rom. Kvinnehelse er er fortsatt både nedprioritert og tabubelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 time siden):

Samme tenkte jeg. Hun lager et bilde av før barn som på mange måter ikke sammenfaller med det som har blitt vist i SOME.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lizard skrev (20 minutter siden):

Baby er 6 mnd, det er helt normalt at hun ikke er seg selv enda. Hun stresser altså så voldsomt 

Når tenker du at nye mødre får lov å føle på disse tingene da? Når barnet er 2? Tenåring?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (1 time siden):

Når tenker du at nye mødre får lov å føle på disse tingene da? Når barnet er 2? Tenåring?

Hun har jo følt på dette siden dag 1. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckie skrev (1 time siden):

Hun har jo følt på dette siden dag 1. 

Ja, og? Hvor gammel må barnet være da, for at mor skal få lov å føle at kroppen har forandret seg? 

Jeg var utilpass i kroppen min fra tidlig i graviditeten, og det hadde ingenting med utseende å gjøre. Jeg var ikke komfortabel med følelsen i kroppen og alle endringene som skjedde. Hvorfor skal en fremmed på internett bestemme at jeg ikke får lov å føle det slik? Bare fordi Drage er «kjent» så kan hun få føle på slike ting uten at folk må be henne skjerpe seg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...