Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg igjen i tankekjøret hennes og jeg vil tørre å si at det gjelder 
A) Jaget med å ha kreativ hobby/deltidsjobb (blogg og sosiale medier)
B) Å slite med vektnedgang og fremgangsmåter

Dette er to ting som krever pågangsmot, tålmodighet, feiling og kritikk - mye som kan gjøre en forvirra over og usikker på hvordan det skal gjennomføres og man skal endre fremgangsmåte osv. 

Jeg syntes dette går igjen på bloggen når hun får motstand i sosiale medier og når hun finner det utfordrende å holde diett/vektnedgang. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Beatbox skrev:

Det er jo kùn for å holde liv i nysgjerrigheten til leserne...Hun bruker så ofte..* stay tuned *...jeg røper snart den store hemmeligheten/ spennende nyheten..osv osv...Det er vanskelig å ta henne på alvor når hun den ene dagen skriver at * livet er sååå tungt *....for så å stille opp kun iført undertøy dagen etter..

Ja, veldig underlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linjalen

Det er jo ikke spesielt kryptisk. Hun er sliten og har en del ting å stri med, og bruker derfor ikke like mye tid som vanlig på sosiale medier fordi hun ikke har overskudd. Hun bruker kanskje litt flere ord, men det er da ikke spesielt vanskelig å forstå hva hun mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kahaki skrev:

Jeg undrer oppriktig, hvorfor er det så innmari vanskelig å legge blogglivet på hylla? 

Kanskje fordi hun som de fleste bloggere blir avhengige av andres klikk/likes....Jeg har sagt det *ørten * ganger før...Vet disse bloggerne egentlig hvem de er uten klikk og likes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, kahaki said:

Jeg undrer oppriktig, hvorfor er det så innmari vanskelig å legge blogglivet på hylla? 

For noen er det en fulltidsjobb, for andre er det en givende personlig hobby / deltidsjobb. Noen liker tanken på å ha "kreativ" jobb innen sosiale medier, fremfor 8-16 kontorjobb. 

Drage f.eks har jo ikke barn, så hadde hun sluttet med blogg hadde det jo åpnet opp veldig mye fritid for henne som kan brukes på noe annet. Spørsmålet da er jo bare om hun har andre ting hun heller hadde ønska å brukt den tiden på. Det virker jo som at hun finner glede i å dele såpass mye om seg selv. 

Jeg tror også at hun er på det punktet hvor hun føler hun har oppnådd for mye til å bare gi opp blogging, men også kaver med at hun ikke vokser på samme måte som mange av de andre bloggerne. Hun har jo selv flere ganger på bloggen skrevet at hun vurderer å legge bloggen fra seg. Noe jeg forstår, for jeg oppfatter bloggen hennes som litt... stuck. Jeg kan ikke se for meg at tiden og energien hun legger i å holde koken i blogg og sosiale medier er verdt utbetalingen per dags dato, som betyr at hun burde få veldig stor personlig glede av dette som hobby for å orke å holde på videre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Superrosa skrev:

For noen er det en fulltidsjobb, for andre er det en givende personlig hobby / deltidsjobb. Noen liker tanken på å ha "kreativ" jobb innen sosiale medier, fremfor 8-16 kontorjobb. 

Drage f.eks har jo ikke barn, så hadde hun sluttet med blogg hadde det jo åpnet opp veldig mye fritid for henne som kan brukes på noe annet. Spørsmålet da er jo bare om hun har andre ting hun heller hadde ønska å brukt den tiden på. Det virker jo som at hun finner glede i å dele såpass mye om seg selv. 

Jeg tror også at hun er på det punktet hvor hun føler hun har oppnådd for mye til å bare gi opp blogging, men også kaver med at hun ikke vokser på samme måte som mange av de andre bloggerne. Hun har jo selv flere ganger på bloggen skrevet at hun vurderer å legge bloggen fra seg. Noe jeg forstår, for jeg oppfatter bloggen hennes som litt... stuck. Jeg kan ikke se for meg at tiden og energien hun legger i å holde koken i blogg og sosiale medier er verdt utbetalingen per dags dato, som betyr at hun burde få veldig stor personlig glede av dette som hobby for å orke å holde på videre. 

Det er vanskelig å ta hennes blogg på alvor. Ene dagen er det pupper og rompe for alle pengene for så å skrive flere innlegg om tankekjør, 2 dager senere er vi tilbake med fullt kroppsfokus..les: aller helst i undertøy eller bikini. Hun sier i sitt siste innlegg at hun har fått tilbakemld om at folk ikke blir inspirert av henne lenger. Personlig tror jeg heller det er at folk er ganske lei av puppe/rompefokuset. Det er også bevist adskillig ganger at hun ikke takler kritikk...saklig sådan...hun eksploderer, benekter osv osv....Bare lurer på om hun selv vet hva hun ønsker med bloggingen? Hva er hennes intensjon?  Alle de gangene hun skriver at hun vurderer å legge ned bloggen...sier hun det for å ta tempen på følgerskaren? Er det slik at hun har gjort seg selv så avhengig av klikk/likes at hun går rett i kjellern når lesertallene synker? For tallene har sunket...det er færre innlegg og hun fremstår som så demotivert at man tenker; hva med å legge blogglivet på hyllen og heller ta vare på seg selv? For det å være klikkoman er alt annet enn godt for psyken..PS: når man vil fremme kroppspositivisme...da snakker man ikke seg selv ned slik hun gjør...For hun bruker nesten konsekvent ordet * feit * om seg selv i setninger..Første bud for å bli tatt på alvor er å snakke pent om seg selv..

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Beatbox said:

Det er vanskelig å ta hele hennes blogg på alvor. Ene dagen er det pupper og rompe for alle pengene for så å skrive flere innlegg om tankekjør, 2 dager senere er vi tilbake med fullt kroppsfokus..les: aller helst i undertøy eller bikini. Hun sier i sitt siste innlegg at hun har fått tilbakemld om at folk ikke blir inspirert av henne lenger. Personlig tror jeg heller det er at folk er ganske lei av puppe/rompefokuset. Det er også bevist adskillig ganger at hun ikke takler kritikk...saklig sådan...hun eksploderer, benekter osv osv....Bare lurer på om hun selv vet hva hun ønsker med bloggingen? Hva er hennes intensjon?  Alle de gangene hun skriver at hun vurderer å legge ned bloggen...sier hun det for å ta tempen på følgerskaren? Er det slik at hun har gjort seg selv så avhengig av klikk/likes at hun går rett i kjellern når lesertallene synker? For tallene har sunket...det er færre innlegg og hun fremstår som så demotivert at man tenker; hva med å legge blogglivet på hyllen og heller ta vare på seg selv? For det å være klikkoman er alt annet enn godt for psyken..

Det er relativt få blogger jeg tar på alvor xD Enten er det overdrevent seksualisert oppmerksomhet, clickbait eller produktplassering 😛

Jeg tror hun selv sliter med å definere hva hun vil med bloggen. På den ene siden vil hun ha den overeksponerte, seksualiserte stilen som SE har, og på den andre siden vil hun være et godt forbilde for mental og fysisk kroppsbilde. For meg bare kræsjer de to retningene. For SE appelerer til fjortisser og overfladiske menn liker jeg å tro, mens mental helse og kroppsbilde appelerer mer til modne kvinner. Jeg vil tørre å påstå at modne kvinner (i alle former!) er hennes beste følgerbase, så for meg er det ganske tydelig hva retning hun bør satse på. Men jeg tror aldri hun kommer til å klare å legge fra seg behovet for om å fremstille seg selv på en seksuell måte i offentlighet. Jeg sier ikke at man aldri kan se sexy ut som blogger samtidig som man legger fremmer sunne verdier til kropp, men det er FAKTISK mulig å se sexy ut MED klær i en mer delikat fremlegging :)

Basert på livvstilen og arbeidsvalg hun har gjort fra hun startet å blogge (anonymt) så virker det for meg at eksponeringsbehov og bekreftelse er en stor del av hennes personlighet. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Superrosa skrev:

Det er relativt få blogger jeg tar på alvor xD Enten er det overdrevent seksualisert oppmerksomhet, clickbait eller produktplassering 😛

Jeg tror hun selv sliter med å definere hva hun vil med bloggen. På den ene siden vil hun ha den overeksponerte, seksualiserte stilen som SE har, og på den andre siden vil hun være et godt forbilde for mental og fysisk kroppsbilde. For meg bare kræsjer de to retningene. For SE appelerer til fjortisser og overfladiske menn liker jeg å tro, mens mental helse og kroppsbilde appelerer mer til modne kvinner. Jeg vil tørre å påstå at modne kvinner (i alle former!) er hennes beste følgerbase, så for meg er det ganske tydelig hva retning hun bør satse på. Men jeg tror aldri hun kommer til å klare å legge fra seg behovet for om å fremstille seg selv på en seksuell måte i offentlighet. Jeg sier ikke at man aldri kan se sexy ut som blogger samtidig som man legger fremmer sunne verdier til kropp, men det er FAKTISK mulig å se sexy ut MED klær i en mer delikat fremlegging :)

Basert på livvstilen og arbeidsvalg hun har gjort fra hun startet å blogge (anonymt) så virker det for meg at eksponeringsbehov og bekreftelse er en stor del av hennes personlighet. 

👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. scroller gjennom Instagram feeden og så dukker plutselig brystene til Drage opp og gubben min bare hva ER det du ser på?! Haha altså.. *unfollow* 😝😅

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brudd på regler om opphavsrett, samt svar til dette. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Hyaluronica skrev:

I siste blogginnlegg innrømmer hun omsider at hun har gått opp i vekt igjen. 

Det var det du måtte henge deg opp i..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev på instastory nylig, som svar på et spørsmål, at hun har gått ned 50 kg etter operasjonen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Dråpe skrev:

Hun skrev på instastory nylig, som svar på et spørsmål, at hun har gått ned 50 kg etter operasjonen. 

Wow, det er imponerende. Hvor mye har hun gått opp igjen? For at en operasjon ikke skal være vellykket så er det vel en viss prosentandel som skal til?

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Hyaluronica skrev:

I siste blogginnlegg innrømmer hun omsider at hun har gått opp i vekt igjen. 

Sitat

Vel. Hun skriver da dette 

Sitat

Jeg har både nådd målvekten, gått litt under og gått litt opp igjen. Så helt i mål er jeg ikke. Det er naturlige grunner for det som jeg ikke vil gå inn på i sosiale medier.

Sitat fra: https://www.helenedrage.no/2020/01/01/hvordan-gikk-nyttarsforsettene-for-2019/

Hun skriver også at det skal bli noen endringer med medisiner, så ikke ta seiersdansen over at hun ikke har lykkes helt enda. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke merkelig med forklaringer og «årsaker» til vektoppgang, det er jo slik man ender opp overvektig i utgangspunktet. 

var forresten inne på bloggen og så hun skal gi tips på hvordan man setter seg gode mål...? Tenker kanskje hun er den siste til å veilede noen her jeg da men.. 

Endret av SansaS
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...