Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Infinity skrev:

Igjen så ber dere HD gjøre noe ingen andre gjør. Dere vet vel at uansett størrelse så blir mager holdt inne og posering for mest flatterende vinkler blir konstruert..  

Det blir så dobbeltmoralske at jeg blir helt dårlig slike holdninger.

Til HD.  Du kan med god samvittighet posere like mye på bilder som alle andre bloggere. 

Jeg er helt enig med deg. Men da må hun ikke skrive til bildene at det er naturlig, uperfekt og ekte. For det er det ikke. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, lillehammeren said:

Jeg er helt enig med deg. Men da må hun ikke skrive til bildene at det er naturlig, uperfekt og ekte. For det er det ikke. 

Hola 😊

Hvis man skal pirke på ting: hvor skriver hun konkret at bildet er naturlig, uperfekt og ekte? Alt jeg kan se er at hun skriver at hun streber etter å være så ekte som mulig. Gjentatte ganger har HD også vist oss at hun ikke redigerer seg tynnere, eller endrer kroppsfasong på noen av bildene hennes. 

Hva skal til for at det er bra nok lizzom? 

Endret av Krølltang89
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget på Drages siste post, drukner jo i posering og flatterende vinkler. Når du skriver at man burde tørre å være mer naturlig, blir det for dumt å posere seg slankere slik hun gjør. Når du ser noen av de videoene hun poster, ser du virkeligheten. Som er noe helt annet enn de bildene hvor hun holder inn magen, draperer morgenkåpe, klemmer beina sammen og står på tå. Dette har ingenting med at alt hun gjør er feil, eller pga størrelse. Det hun sier, stemmer ikke overens med det hun viser. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, panzerpølsa skrev:

Hele poenget på Drages siste post, drukner jo i posering og flatterende vinkler. Når du skriver at man burde tørre å være mer naturlig, blir det for dumt å posere seg slankere slik hun gjør. Når du ser noen av de videoene hun poster, ser du virkeligheten. Som er noe helt annet enn de bildene hvor hun holder inn magen, draperer morgenkåpe, klemmer beina sammen og står på tå. Dette har ingenting med at alt hun gjør er feil, eller pga størrelse. Det hun sier, stemmer ikke overens med det hun viser. 

👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Alle bloggere som viser kropp gjør det, hvorfor kan ikke hun? Til og med de helt slanke gjør det. ☺️ Spiller vel ingen rolle om man tryller vekk 1 kg eller 10 kg med posering og flatterende vinklet. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Alle bloggere som viser kropp gjør det, hvorfor kan ikke hun? Til og med de helt slanke gjør det. ☺️ Spiller vel ingen rolle om man tryller vekk 1 kg eller 10 kg med posering og flatterende vinklet. 

Selvsagt kan hun det, men da må hun droppe posten tilhørende det poserte bildet om det naturlige og ærlige😉

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, panzerpølsa said:

Nja, kan være enig. Kan også være uenig. Men er ikke det litt av greia da, at det kommer ann på personen som ser det? Hvis vi kan være enig om noe, så burde det vel være at bilde kunne vært mye mer sminket enn det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, panzerpølsa skrev:

Selvsagt kan hun det, men da må hun droppe posten tilhørende det poserte bildet om det naturlige og ærlige😉

Hvor mye som en potetsekk må man stå før det er naturlig og ærlig nok? Er det lov å smile? Ta bilde omigjen hvis man blinker? Er lipgloss innenfor, eller kun Lipsyl? Kan man gre håret først?

Bare sånn er vi er innenfor her, mener jeg.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aricia skrev:

Hvor mye som en potetsekk må man stå før det er naturlig og ærlig nok? Er det lov å smile? Ta bilde omigjen hvis man blinker? Er lipgloss innenfor, eller kun Lipsyl? Kan man gre håret først?

Bare sånn er vi er innenfor her, mener jeg.

PS jeg glemte: Hvor lav BMI må man forresten ha før alt det ovennevnte kan passere som naturlig? Regner med det er et tall her.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia skrev:

PS jeg glemte: Hvor lav BMI må man forresten ha før alt det ovennevnte kan passere som naturlig? Regner med det er et tall her.

Hva i alledager har bmi med dette å gjøre? Virker som du ønsker det har det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Selvfølgelig kan hun det. Jeg er den første til å gjøre det selv. Men hvorfor ikkebare gjøre det, istedenfor å pakke det inn i et budskap som i hvert fall for meg blir noe dobbelkommuniserende. Jeg synes ikke sistnevnte gjelder for mange andre bloggere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cerruti skrev:

Selvfølgelig kan hun det. Jeg er den første til å gjøre det selv. Men hvorfor ikkebare gjøre det, istedenfor å pakke det inn i et budskap som i hvert fall for meg blir noe dobbelkommuniserende. Jeg synes ikke sistnevnte gjelder for mange andre bloggere. 

Nei? Nå tøyser du vel. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Hva i alledager har bmi med dette å gjøre? Virker som du ønsker det har det? 

Du tok ikke ironien her ? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke naturlig å posere i form av å klemme beina så hardt sammen at man knapt klarer å holde balansen! På videoer ser man jo at hun stadig må ta støtteskritt for å klare å stå oppreist i den posituren. På bildene ser man ikke akkurat det og da fremstår det som intet annet enn fake i mine øyne. Synes også ofte det er veldig stor forskjell på hvor stor hun ser ut på bilder sammenlignet med videoer. På bildene har hun altså denne poseringen, tildekking med planter/klær osv som gir en illusjon av at hun er tynnere enn realiteten, og det synes jeg er trist for en blogger som selv påstår at hun fronter livsstilsendring "helt ærlig".

HD skriver mye bra om å være naturlig, usminket osv, men det er dessverre veldig langt mellom ord og handling/bilder.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man har en fin holdning når man tar bilder er selvfølgelig helt innafor, retter ryggen og strammer seg litt opp. Men det er en lang vei fra dette til hvordan Helene faktisk poserer til bildene sine. Det er en gjennomgående tråd i hennes bilder ved at hun ofte forsøker å skjule deler av kroppen gjør at man fort ser 10-15 kg lettere ut. Dette er lett å "manipulere" på bilder, men ikke like lett på video som Fabiola påpeker. Og ja, da syntes at hennes budskap "ekte former og vær glad i deg selv som du er naturlig" mister helt sin mening. Her syntes jeg Camilla som et eksempel (fitnok) gjør en mye bedre jobb med å formidle dette, hvor bildene hennes ikke er pinup /seksualisert /overposert.

Å se bloggere i mer avslappa og naturlig holdning er et stort savn fra min side! Dette var Drage VELDIG flink på før, hun skilte seg ut ved å være en av de bloggerne som ikke prøvde å se ut som "Kylie Jenner - selvdigger snaps" med stort seksuelt fokus på bakende og frontparti, eller opptatt av å se mest mulig glamour ut - og det gjorde henne veldig relaterbar i sine blogg innlegg. Og jeg husker at dette var noe hun tok stolthet i den tid (rundt tiden med Silje Mariela, vektnedgang, diverse treningsprogrammer)

Men man kan sette spørsmålstegn ved om hun gjør dette bevisst for egen velvære og ønske om å være "som alle andre bloggere" (som jeg mener vi har nok av) eller om hun forsøker å unngå vektkritikk (ved å skape en illusjon av å se slankere ut) fra negative følgere som ønsker å se henne feile ihht slankeoperasjonen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Beatbox
18 minutter siden, Pollen skrev:

Til å ikke lese her inne, er hun jammen meg opphengt i å forsvare seg om det som skrives her inne.

Hun leser ikke her inne, men har sagt at mannen hennes gjør det..

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Beatbox skrev:

Hun leser ikke her inne, men har sagt at mannen hennes gjør det..

Er vel han som er «krølltopp89» da. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...