Gjest Kattedama Skrevet 8. september 2021 #8321 Skrevet 8. september 2021 (endret) CecilieX skrev (34 minutter siden): «Ingen har kritisert», det er en gjenganger det der. Det har vært side opp og side ned med kritikk av at hun har valgt å pumpe og for et dårlig valg det er. Kall det bedrift alt du vil, men dette er et menneske av kjøtt og blod som allerede etter en uke gav uttrykk for at hun syntes det var vanskelig med alle meninger rundt morsutøvelsen. Du må gjerne innbille deg at det å ha en tråd som tikker og går og vurderer alt du gjør ikke påvirker deg negativt, men det finnes nok beviser på at det er feil. Men bare argumenter for retten til å fortsette å sparke noen som ligger nede. Voldsomt til personlig engasjement. Ingen har kritisert amming, for en som er så opptatt av redelighet så er det rimelig drøyt å påstå at dette har skjedd. HD har heller ikke blitt kritisert for morsrollen. Og til info, bare et knapt døgn etter så reklameres det. Det var jo overraskende 🙄 Endret 8. september 2021 av Lill :)
Gjest CecilieX Skrevet 8. september 2021 #8322 Skrevet 8. september 2021 Lill skrev (4 minutter siden): Er det som er diskutert i tråden konstruert av brukerne eller er det hentet fra HD sine kanaler? Du driver med stråmann argumentasjon som er skikkelig shady. Hvis tråden på KG gjør at man går på en smell, så er er det vel kanskje 1) på tide å revurdere hva man deler. 2) logge av. Man kan tenke seg hva hvordan alt det negative og feilaktige HD deler på sine kontoer påvirker andre negativt. Det heter ytringsansvar. Ytringsansvaret er, som skrevet tidligere, noe alle har. Også de som kritiserer influencere. Det er så pussig at HD plutselig nå omtales som et menneske. I følge argumentasjonen så er hun jo ikke det når kritikken kritiseres, da er hun en bedrift. Men jeg gir opp, når ikke engang denne situasjonen får i gang refleksjonsevnen, da skjønner jeg at det ikke er håp.
Gjest Kattedama Skrevet 8. september 2021 #8323 Skrevet 8. september 2021 CecilieX skrev (2 minutter siden): Ytringsansvaret er, som skrevet tidligere, noe alle har. Også de som kritiserer influencere. Det er så pussig at HD plutselig nå omtales som et menneske. I følge argumentasjonen så er hun jo ikke det når kritikken kritiseres, da er hun en bedrift. Men jeg gir opp, når ikke engang denne situasjonen får i gang refleksjonsevnen, da skjønner jeg at det ikke er håp. Denne situasjonen er vel selvforskyldt, så denne hersketeknikken kan du spare deg for. Ser at ytringsansvar for hvordan man omtaler sine motdebattanter er totalt fraværende fra din side? Liv og lære og alt det der..
Lileep Skrevet 8. september 2021 #8324 Skrevet 8. september 2021 35 minutter siden, CecilieX said: Det er så «vakkert» med all den omsorgen som folk i tråden viser henne. Så kan man jo bruke denne omsorgen til å reflektere over KG sitt bidrag til den smellen hun har gått på. Tråden har rullet og gått med diskusjon av HD som mor, alt fra hvordan hun velger å mate barnet til at hun velger å være borte fra barnet for å trene. Om man virkelig har omsorg for HD er det flere som burde vurdere pause fra internett og denne tråden. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at tråden skulle ha påvirket HD på noen måte. For i følge henne selv så leser hun aldri her.. 17
Gjest Kattedama Skrevet 8. september 2021 #8325 Skrevet 8. september 2021 Lileep skrev (3 minutter siden): Tror ikke du trenger å bekymre deg for at tråden skulle ha påvirket HD på noen måte. For i følge henne selv så leser hun aldri her.. Stemmer det, det er mannen som har bruker her inne.
*blueberry* Skrevet 8. september 2021 #8326 Skrevet 8. september 2021 CecilieX skrev (52 minutter siden): «Ingen har kritisert», det er en gjenganger det der. Det har vært side opp og side ned med kritikk av at hun har valgt å pumpe og for et dårlig valg det er. Det har vært kritikk ang å dele pumpingen, ikke metoden for å mate barnet. Kall det bedrift alt du vil, men dette er et menneske av kjøtt og blod som allerede etter en uke gav uttrykk for at hun syntes det var vanskelig med alle meninger rundt morsutøvelsen. Jeg kalte Helene Drage instagramkontoen for bedriftskonto, noe den er. Du må gjerne innbille deg at det å ha en tråd som tikker og går og vurderer alt du gjør ikke påvirker deg negativt, men det finnes nok beviser på at det er feil. Jeg har ikke sagt at å lese om seg selv ikke kan påvirke én negativt, men HD sitt sammenbrudd nå handlet vel mest om omveltningen i livet, ikke denne tråden. De fleste her har omtanke om at livet kan være vanskelig. Men bare argumenter for retten til å fortsette å sparke noen som ligger nede. Ingen argumenterer retten for å sparke noen som ligger nede. Faktisk har alle her som så storyen i går ønsket henne hjelp og ro ❤️ 9
Hebi Skrevet 8. september 2021 #8327 Skrevet 8. september 2021 CecilieX skrev (1 time siden): Det er så «vakkert» med all den omsorgen som folk i tråden viser henne. Så kan man jo bruke denne omsorgen til å reflektere over KG sitt bidrag til den smellen hun har gått på. Tråden har rullet og gått med diskusjon av HD som mor, alt fra hvordan hun velger å mate barnet til at hun velger å være borte fra barnet for å trene. Om man virkelig har omsorg for HD er det flere som burde vurdere pause fra internett og denne tråden. Må du rulle inn. 15
virkelig Skrevet 8. september 2021 #8328 Skrevet 8. september 2021 CecilieX skrev (2 timer siden): «Ingen har kritisert», det er en gjenganger det der. Det har vært side opp og side ned med kritikk av at hun har valgt å pumpe og for et dårlig valg det er. Kall det bedrift alt du vil, men dette er et menneske av kjøtt og blod som allerede etter en uke gav uttrykk for at hun syntes det var vanskelig med alle meninger rundt morsutøvelsen. Du må gjerne innbille deg at det å ha en tråd som tikker og går og vurderer alt du gjør ikke påvirker deg negativt, men det finnes nok beviser på at det er feil. Men bare argumenter for retten til å fortsette å sparke noen som ligger nede. "Du må gjerne innbille deg at det å ha en tråd som tikker og går og vurderer alt du gjør ikke påvirker deg negativt, men det finnes nok beviser på at det er feil" Gjelder dette kun HD tråden eller CBE tråden også? 16
Jolanda Skrevet 8. september 2021 #8329 Skrevet 8. september 2021 CecilieX skrev (3 timer siden): Det er så «vakkert» med all den omsorgen som folk i tråden viser henne. Så kan man jo bruke denne omsorgen til å reflektere over KG sitt bidrag til den smellen hun har gått på. Tråden har rullet og gått med diskusjon av HD som mor, alt fra hvordan hun velger å mate barnet til at hun velger å være borte fra barnet for å trene. Om man virkelig har omsorg for HD er det flere som burde vurdere pause fra internett og denne tråden. HD har slitt med psyken i alle år, uavhengig av den tråden her. Første bud om man ikke tåler og bli snakket om når man bretter ut absolutt alt er og ikke være influencer. 27
Jolanda Skrevet 8. september 2021 #8330 Skrevet 8. september 2021 CecilieX skrev (2 timer siden): «Ingen har kritisert», det er en gjenganger det der. Det har vært side opp og side ned med kritikk av at hun har valgt å pumpe og for et dårlig valg det er. Kall det bedrift alt du vil, men dette er et menneske av kjøtt og blod som allerede etter en uke gav uttrykk for at hun syntes det var vanskelig med alle meninger rundt morsutøvelsen. Du må gjerne innbille deg at det å ha en tråd som tikker og går og vurderer alt du gjør ikke påvirker deg negativt, men det finnes nok beviser på at det er feil. Men bare argumenter for retten til å fortsette å sparke noen som ligger nede. Nei. Det har vært kritikk av at hun på død og liv må ha pumping og pupper i monitor 7 ganger daglig. 17
Gjest CecilieX Skrevet 8. september 2021 #8331 Skrevet 8. september 2021 virkelig skrev (1 time siden): "Du må gjerne innbille deg at det å ha en tråd som tikker og går og vurderer alt du gjør ikke påvirker deg negativt, men det finnes nok beviser på at det er feil" Gjelder dette kun HD tråden eller CBE tråden også? Dette har jeg svart på mange ganger. Det er helt greit å kritisere yrkesutøvelse som handler om uetisk forretningsdrift og negativ påvirkning av leserne. Kritikk som går på personens livsførsel som ikke kan settes inn i en slik kontekst er ikke greit. Alle må tåle kritikk av jobbutførelse, det er en del av å være profesjonell. Noen argumenterer med at HD (og CBE) sin konto er en bedriftskonto og at alt derfor kan kommenteres. Dette er jeg uenig i. Det er ikke vanskelig å skille mellom hva som er yrkesutøvelse og hva som er privatliv. Lakmustesten er å spørre seg selv om det du vil si noe om har negativ påvirkning på enten samfunnsutvikling eller følgere. Eller om det er brudd på lovverk. HD får berettiget kritikk for å promotere x kosthold. Dette er kritikkverdig fordi hun a) påvirker til fokus på kropp og vektnedgang når hun ammer. b) sprer udokumenterte påstander om hva kostholdet kan bidra til.
Gjest CecilieX Skrevet 8. september 2021 #8332 Skrevet 8. september 2021 Jolanda skrev (1 time siden): HD har slitt med psyken i alle år, uavhengig av den tråden her. Første bud om man ikke tåler og bli snakket om når man bretter ut absolutt alt er og ikke være influencer. Så når du har tenkt at vedkommende har «slitt med psyken i alle år», slår det da deg ikke at du bør ta en ekstra runde på hva du skriver og kommenterer rundt denne personen. Det er fritt fram? Ikke noe ytringsansvar? Ingen hensyn? Det er derfor jeg påpeker at man må veie opp om det influenceren gjør har skadepotensiale som veier tyngre enn hensynet til skadepotensialet til personen bak. Og ja, det gjelder alle influencere inkl CBE.
Gjest Kattedama Skrevet 8. september 2021 #8333 Skrevet 8. september 2021 Det var nytt for meg at psykiske problemer og overvekt er tidenes frikort for å dele alt og vise kropp i monitor.
Gjest CecilieX Skrevet 8. september 2021 #8334 Skrevet 8. september 2021 Lill skrev (49 minutter siden): Det var nytt for meg at psykiske problemer og overvekt er tidenes frikort for å dele alt og vise kropp i monitor. Jeg antar at du sikter til mine innlegg selv om du ikke følger debattkutymen det er å tagge. Det er faktisk mulig å se verden litt mindre svart-hvitt enn at man kan kritisere alt fordi de er influencere. Jeg skriver at det er greit å kritisere en god del så lenge man knytter det til yrkesutøvelsen.
Orly Skrevet 8. september 2021 #8335 Skrevet 8. september 2021 CecilieX skrev (8 timer siden): Det er så «vakkert» med all den omsorgen som folk i tråden viser henne. Så kan man jo bruke denne omsorgen til å reflektere over KG sitt bidrag til den smellen hun har gått på. Tråden har rullet og gått med diskusjon av HD som mor, alt fra hvordan hun velger å mate barnet til at hun velger å være borte fra barnet for å trene. Om man virkelig har omsorg for HD er det flere som burde vurdere pause fra internett og denne tråden. Godt skrevet 1
Orly Skrevet 8. september 2021 #8336 Skrevet 8. september 2021 Lill skrev (7 timer siden): Voldsomt til personlig engasjement. Ingen har kritisert amming, for en som er så opptatt av redelighet så er det rimelig drøyt å påstå at dette har skjedd. HD har heller ikke blitt kritisert for morsrollen. Og til info, bare et knapt døgn etter så reklameres det. Det var jo overraskende 🙄 Jo amming har blitt kritisert, ærlig talt! 2
Orly Skrevet 8. september 2021 #8337 Skrevet 8. september 2021 CecilieX skrev (7 timer siden): Ytringsansvaret er, som skrevet tidligere, noe alle har. Også de som kritiserer influencere. Det er så pussig at HD plutselig nå omtales som et menneske. I følge argumentasjonen så er hun jo ikke det når kritikken kritiseres, da er hun en bedrift. Men jeg gir opp, når ikke engang denne situasjonen får i gang refleksjonsevnen, da skjønner jeg at det ikke er håp. Ikke sant, veldig rart det der 1
Gjest Kattedama Skrevet 8. september 2021 #8338 Skrevet 8. september 2021 Orly skrev (9 minutter siden): Jo amming har blitt kritisert, ærlig talt! Det blir ikke en sannhet selv om man gjentar samme løgn mange nok ganger. Meg bekjent så ammer ikke nevnte person? Så hvordan kan det da kritiseres?
Gjest Kattedama Skrevet 8. september 2021 #8339 Skrevet 8. september 2021 Forkastelig å bruke mindreårig på denne måten, men ikke overraskende. Fesjået er komplett.
*blueberry* Skrevet 8. september 2021 #8340 Skrevet 8. september 2021 Tror Helene har misforstått litt. Det jeg mener med «logg av» er ikke at jeg ikke vil høre om nedturer, det jeg mener er at man bør ta seg litt tid før man deler i en dårlig periode for det er lett å angre i ettertid. Alt som blir lagt ut vil bli sett av mange tusen mennesker og det er ikke så lett å være selvkritisk når man har sammenbrudd/ tunge dager/ kriser. Logg av er et velmenende råd slik at man får tenkt seg om. Det er alltid mye bedre å fortelle om de tunge tidene etter man har kommet seg litt og har vurdert om man klarer å stå i eventuelle såre tilbakemeldinger. Det er flott at man viser alle sider på sosiale medier, men da at det er gjennomtenkt. Det er så lett å la seg rive med når man er langt nede og man ender fort opp med å si eller dele ting man angrer på. 26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå