Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men jeg synes disse influencerne går for langt med reklame. Hvorfor heter de influencere, kan vi ikke kalle dem for SELGERE? Selge ditt og selge satt. Annonse, reklame, annonse, reklame. Nå følger jeg ikke mange influencere, men Helene Drage og Isabel Raad gjør jo ikke annet enn å virkelig prøve få folk til å kjøpe. Hvor ble det av god gammeldags blogging? Helene Drage har jo ikke gjort annet enn å selge produkter gjennom sin nyfødte baby. Er det noe alle disse nybakte mødrene av influencere gjør? Bruke barna sine til å selge produkter for andre? Jeg synes det er forkastelig! Hva med å kjøpe ting selv, og heller begynne anbefale ting en faktisk er fornøyd med, enn ting man blir kjøpt og betalt for, heeeele tida! 

Endret av EtLiteTroll
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså…

I gårsdagens IGinnlegg: Slutt å mene noe bastant i situasjoner hvor du ikke har alle detaljer. 
Vel Helene, DU av alle burde veldig ofte ta dine egne «råd» . 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (2 timer siden):

Altså…

I gårsdagens IGinnlegg: Slutt å mene noe bastant i situasjoner hvor du ikke har alle detaljer. 

👏👏👏

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (4 timer siden):

Altså…

Det jeg reagerer på er den passivt-aggressive tonen (slik jeg opplever den). Er det sånt hennes følgere setter pris på? De mener jo bare å komme med velmenende råd. Kan hun ikke bare ignorere og gå videre? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lileep skrev (15 timer siden):

Men hun valgte jo vekk amming fordi pumping gikk så bra og ga så mye melk. Nå innser hun muligens at de valgene hun hatt tatt, både ang kosthold og velge vekk amming, kanskje ikke var de rette? Jeg vet jo selvfølgelig ikke, men hun virker veldig skjør rundt temaet nå, på en annen måte. Og selvfølgelig kan ingen vite hva og hvordan ting ville vært hvis man gjorde ting annerledes osv osv. Men å kjenne på en skyldfølelse i en slik situasjon tror jeg ikke er uvanlig. Har selv kjent på det.. 

Hvis hun fremstår skjør på temaet, er det da en tanke å ta en pause fra å kommentere på det? Som du sier, amming er sårbare greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (4 timer siden):

Det jeg reagerer på er den passivt-aggressive tonen (slik jeg opplever den). Er det sånt hennes følgere setter pris på? De mener jo bare å komme med velmenende råd. Kan hun ikke bare ignorere og gå videre? 

Men det «morsomme» er jo at hun mener at regelen ikke gjelder for henne, Ref  ALLE får tid til en dusj blablabla… 

Helene klarer ikke å ignorere og gå videre, for der hun kan melke sympati og medfølelse gjør hun det men KUN på eget premiss såklart!  Nåde den som kommer med egne historier, for det er hun IKKE intr i å høre 😶

Kan ikke fatte og begripe hvorfor den trofaste fanskaren ikke snart setter ned foten og ser det egoistiske mennesket hun er og slutter å rævsleike og skryte henne opp i skyene, for å så få et hjerte/like tilbake.. As if she means it 😶

Endret av Elisiaflisa
Skriveleif
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, CecilieX said:

Hvis hun fremstår skjør på temaet, er det da en tanke å ta en pause fra å kommentere på det? Som du sier, amming er sårbare greier. 

Jo du har helt rett i det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (1 time siden):

Hva med å droppe deling av amming? Det er virkelig ikke noe man trenger å vite noe om i detaljnivå. Skjørt tema eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (1 minutt siden):

Hva med å droppe deling av amming? Det er virkelig ikke noe man trenger å vite noe om i detaljnivå. Skjørt tema eller ikke.

Tenker at det er to sider her. Hvilket ansvar hun har og hvilket ansvar vi har for hvilke temaer vi diskuterer. 

Når man oppfatter at et tema er sårt bør man gå en ekstra runde på om man skal diskutere det. Legitim kritikk og alt det der. 

Takk for at du ser den @Lileep 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD har virkelig ikke valgt riktig karrierevei om hun hun ikke er interessert i tilbakemeldinger. Jeg tror at de som kommenterer i disse postene mener alt godt. Når hun har har sagt ørten ganger at hun ikke er interessert i råd eller tilbakemeldinger, så ikke legg det ut eller skru av muligheten for å kommentere. Viser hvor lite hun bryr seg ikke om følgerne måten hun behandler dem på. Hun må virkelig være et mareritt å jobbe sammen med når hun ikke takler tilbakemeldinge. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda16 skrev (40 minutter siden):

HD har virkelig ikke valgt riktig karrierevei om hun hun ikke er interessert i tilbakemeldinger. Jeg tror at de som kommenterer i disse postene mener alt godt. Når hun har har sagt ørten ganger at hun ikke er interessert i råd eller tilbakemeldinger, så ikke legg det ut eller skru av muligheten for å kommentere. Viser hvor lite hun bryr seg ikke om følgerne måten hun behandler dem på. Hun må virkelig være et mareritt å jobbe sammen med når hun ikke takler tilbakemeldinge. 

Jeg er enig med deg i at de som kommenterer ser ut til å gjøre det fra et godt sted. Alle influencere deler jo av sitt liv som gjør at følgerne kan kjenne seg igjen. At HD får historier samt råd er helt vanlige reaksjoner når man legger ut slike innlegg. Hvis det er så vanskelig å få respons (som oftest er velmenende) så bør jo kommentarfeltet stenges. De aller fleste rådene jeg har sett har også vært nyttige og sagt på en pen måte, men blitt besvart ganske krast og frekt. Heldigvis har hun holdt seg for god til å svare på kommentarene på innlegget ang mme. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda16 skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke hun forstod stillingsannonsen når hun gikk fra dagbok på nett til profesjonell markedsføring. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (2 timer siden):

Tenker at det er to sider her. Hvilket ansvar hun har og hvilket ansvar vi har for hvilke temaer vi diskuterer. 

Når man oppfatter at et tema er sårt bør man gå en ekstra runde på om man skal diskutere det. Legitim kritikk og alt det der. 

Takk for at du ser den @Lileep 

Sterkt uenig. Deling på hennes offentlige kanaler skal åpenbart føre til engasjement som skal genere inntekt. Man har virkelig ikke noen forutsetninger for å vite følelsene som ligger bak det som deles, det eneste som er sikkert er at det deles og at det deles på en offentlig kanal. Og at her bør influenseren tenke over hva som deles og hva som er hensikten med delingen. Særlig med tanke på at det er en tredjepart som også indirekte blir utlevert. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (50 minutter siden):

Sterkt uenig. Deling på hennes offentlige kanaler skal åpenbart føre til engasjement som skal genere inntekt. Man har virkelig ikke noen forutsetninger for å vite følelsene som ligger bak det som deles, det eneste som er sikkert er at det deles og at det deles på en offentlig kanal. Og at her bør influenseren tenke over hva som deles og hva som er hensikten med delingen. Særlig med tanke på at det er en tredjepart som også indirekte blir utlevert. 

Vi har alle både ytringsfrihet og ytringsansvar. Å fraskrive seg ytringsansvar er relativt spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (23 minutter siden):

Vi har alle både ytringsfrihet og ytringsansvar. Å fraskrive seg ytringsansvar er relativt spesielt. 

Å skrive at andre fraskriver seg ytringsansvar, basert på at man stiller en influenser til ansvar for hva som legges ut på salgskanalene er spesizelt.i tillegg noterer jeg meg at nok en gang er ikke hensynet til en tredjepart kommentert.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (31 minutter siden):

Å skrive at andre fraskriver seg ytringsansvar, basert på at man stiller en influenser til ansvar for hva som legges ut på salgskanalene er spesizelt.i tillegg noterer jeg meg at nok en gang er ikke hensynet til en tredjepart kommentert.

Så hva mener du om ytringsansvar da? Du argumenterer jo for at det bare er influenceren som har ansvar. 

Tilføyelse: Det hjelper ikke å komme trekkende med eksponeringsproblematikk som er argument for at en selv skal unndra seg ytringsansvar. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama

Så hva mener du om ytringsansvar da? Du argumenterer jo for at det bare er influenceren som har ansvar. 

Tilføyelse: Det hjelper ikke å komme trekkende med eksponeringsproblematikk som er argument for at en selv skal unndra seg ytringsansvar. 

Handler denne tråden om brukerne sitt ansvar? Ikke? Når det gjelder eksponering av mindreårig så var den satt i sammenheng med kritikken av delingen som ble diskutert. At delingen også indirekte deler informasjon om en tredjepart. Som er totalt unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (9 timer siden):

Handler denne tråden om brukerne sitt ansvar? Ikke? Når det gjelder eksponering av mindreårig så var den satt i sammenheng med kritikken av delingen som ble diskutert. At delingen også indirekte deler informasjon om en tredjepart. Som er totalt unødvendig. 

Det som var diskutert var melkeproduksjonen til HD og hennes sårbarhet omkring temaet. 

Så nei. 

Du kan ikke komme trekkende med eksponering og hevde at det er det som diskuteres hver gang. Det blir for dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var diskutert var melkeproduksjonen til HD og hennes sårbarhet omkring temaet. 

Så nei. 

Du kan ikke komme trekkende med eksponering og hevde at det er det som diskuteres hver gang. Det blir for dumt. 

Du mener at leserne er de nærmeste til å implementere Vær varsom, ikke den som utgir informasjonen? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg ei sur gammal megge, eller blir andre også pinlig berørt på Helenes vegne av alle pumpende puppebilder hun legger ut? 😑 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...