Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det var mer befriende når barnet gikk fra baby til lite barn, type 1år og oppover. Mer og mer selvstendig, mer aktiv osv osv. Selv om hverdagen ble mer fartsfylt, så krever barnet mindre (nye type krav og oppfølging som er mindre krevende som foreldre) er min opplevelse! Men er jo forskjellig hvordan man opplever de ulike stadiene ☺️

Enig. Aldri vært så miserabel som da gutten min var baby, men nå er han 2,5 og livet er så mye lettere. Men ja, vi er jo forskjellige, noen savner babytiden mens jeg ikke hadde klart en ny babytid om jeg hadde fått en milliard kroner 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hebi skrev (31 minutter siden):

Bruker Helene egentlig briller? Aldri sett hun med briller å plutselig reklamerer hun for Lensway?? 

Hun har brukt briller 2-3 år ihvertfall

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye om den melkeproduksjonen. Hvis det er «så trist» at den endres, er det kanskje dumt å endre kosthold den lille tiden det skal ammes? Eller bare «stå i prioriteringen?» 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart hun ikke har blitt fortalt at melken vil stabilisere seg, hun som får så god hjelp av ammehjelpen som hun gir uttrykk for..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper hun ikke ammetopper i riktig strl om hun mener hun kun bruker de hjemme? Hjemme er vel da også definert med alle tilskuerne hun har på Instagram?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mnd siden. 

Jeg har såååå masse melk. Å de som ikke har så masse melk så er det heeelt greit med mme. 

Dagens. 

Nedtur å måtte begynne å mate baby med mme. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man miste melk av å spise lavkarbo? Det har hørtes sånn ut i tråden her tidligere, men finner ikke noe om det på nett. 

Endret av Lizard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizard skrev (4 minutter siden):

Men kan man miste melk av å spise lavkarbo? Det har hørtes sånn ut i tråden her tidligere, men finner ikke noe om det på nett. 

Kroppen kan reagere voldsomt på en stor omlegging. Ikke uvanlig med menstruasjonsforstyrrelser feks. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Kroppen kan reagere voldsomt på en stor omlegging. Ikke uvanlig med menstruasjonsforstyrrelser feks. 

Skjønner, jeg tviler absolutt ikke altså. 

Har generelt reagert på at det spises lavkarbo under amming, for jeg ser jo at det ikke er anbefalt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hebi said:

1 mnd siden. 

Jeg har såååå masse melk. Å de som ikke har så masse melk så er det heeelt greit med mme. 

Dagens. 

Nedtur å måtte begynne å mate baby med mme. 

Den smellen er det mange som går på altså, meg selv inkludert (har aldri ropt det ut i sosiale medier da 😅). Man tror på forhånd at å gi opp amming er null stress, men plutselig innser man at nei, det er faktisk personlig utrolig viktig å få det til. ❤️ Syns det er bra hun innrømmer at det hun sa for en måned siden ikke er så enkelt å følge opp, er nok mange som kjenner seg igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, mumrikk1 said:

Rart hun ikke har blitt fortalt at melken vil stabilisere seg, hun som får så god hjelp av ammehjelpen som hun gir uttrykk for..

Her skjønner jeg ikke hva du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, mumrikk1 said:

Hun mister jo melka. Den har ikke stabilisert seg. Hun sliter med å pumpe ut nok til å tilfredsstille babyen behov. Noe flere antok ville skje pga fokuset hun har på kostholdet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at hun har en «det skjer ikke meg» holdning til dette rundt melkeproduksjon. Hun har jo blitt tipset om at drastisk endring i kosthold vil påvirke produksjonen. Men hun tok ikke til seg dette og fortsatte i samme spor., Hun kan muligens ikke nok om hvordan det fungerer, og resultatet vises nå. 

Kanskje hun sitter med skyldfølelse? At det blir tungt å gå over på mme fordi det muligens er hennes fokus på kostholdet som er noe av årsaken? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, Lileep said:

Hun mister jo melka. Den har ikke stabilisert seg. Hun sliter med å pumpe ut nok til å tilfredsstille babyen behov. Noe flere antok ville skje pga fokuset hun har på kostholdet.

2 hours ago, Lileep said:

Det virker som at hun har en «det skjer ikke meg» holdning til dette rundt melkeproduksjon. Hun har jo blitt tipset om at drastisk endring i kosthold vil påvirke produksjonen. Men hun tok ikke til seg dette og fortsatte i samme spor., Hun kan muligens ikke nok om hvordan det fungerer, og resultatet vises nå. 

Kanskje hun sitter med skyldfølelse? At det blir tungt å gå over på mme fordi det muligens er hennes fokus på kostholdet som er noe av årsaken? 

Fullpumping er ganske krevende, og det ER vanskelig å opprettholde melkeproduksjonen, uavhengig av kosthold. Om kosthold har spilt en rolle her tror jeg ingen kan si noe sikkert om, dette kunne like gjerne skjedd uansett. En pumpe stimulerer ikke brystet til å produsere melk på samme måte som en baby som dier (med godt dietak). Lignende utfordring kan man oppleve hvis babyen har dårlig dietak også, at produksjonen etterhvert faller. 

Dagens ammenerding fra meg. 🤭🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den positive siden så likte jeg dagens reklame for badebalje fra TwistShake. Demonstrert i fin stil UTEN bruk av barn. Det går fint an å reklamere for barneprodukter uten å eksponere barna dine. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Albbas said:

Fullpumping er ganske krevende, og det ER vanskelig å opprettholde melkeproduksjonen, uavhengig av kosthold. Om kosthold har spilt en rolle her tror jeg ingen kan si noe sikkert om, dette kunne like gjerne skjedd uansett. En pumpe stimulerer ikke brystet til å produsere melk på samme måte som en baby som dier (med godt dietak). Lignende utfordring kan man oppleve hvis babyen har dårlig dietak også, at produksjonen etterhvert faller. 

Dagens ammenerding fra meg. 🤭🤓

Men hun valgte jo vekk amming fordi pumping gikk så bra og ga så mye melk. Nå innser hun muligens at de valgene hun hatt tatt, både ang kosthold og velge vekk amming, kanskje ikke var de rette? Jeg vet jo selvfølgelig ikke, men hun virker veldig skjør rundt temaet nå, på en annen måte. Og selvfølgelig kan ingen vite hva og hvordan ting ville vært hvis man gjorde ting annerledes osv osv. Men å kjenne på en skyldfølelse i en slik situasjon tror jeg ikke er uvanlig. Har selv kjent på det.. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...