Sally-Go-Round Skrevet 28. august 2021 #8061 Del Skrevet 28. august 2021 Mummikoppp skrev (9 timer siden): Jeg er veldig enig i dette. Fikk selv baby for ikke så lenge siden og kjenner følelsen av at det er godt med litt alenetid og det å kunne trekke seg litt tilbake. Det tror jeg vel egentlig alle syns. Men jeg trenger det absolutt ikke hver eneste dag og jeg trenger ikke egentid først for å kunne nyte nyte tid med babyen min. Det virker som om alle innlegg om hvor fint det er å være mamma har et "men" bak seg. At det er fint med baby, men hun må kunne være seg selv og ha sin tid også. Bare virker litt påtatt og mye..mistenker at hun kanskje har litt klaustrofobi over hele situasjonen og kanskje tatt litt skrekken. Eller at hun kjeder seg? Det er for så vidt ikke helt uvanlig det i den første tiden, men det å skrive det rett ut sitter nok langt inne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. august 2021 #8062 Del Skrevet 28. august 2021 https://www.helenedrage.no/2016/10/05/kan-man-fa-barn-og-fremdeles-beholde-sjela/ Jeg synes hun har mange gode poeng i innlegget hun skrev i 2016. Jeg tror mange kan kjenne igjen i dette med å miste seg selv når man blir mor, barnets behov må jo gå foran ditt en stund, deretter kommer tidsklemma med jobb og barn, der mange brenner seg ut. Bedre blir det ikke av alle krav og forventninger der du skal se bra ut, trene, lage sunn mat fra bunnen av, alt dette godt beskrevet. Når barna flytter ut får endel «empty nest» problem nettopp fordi de har lagt bort alle egne interesser. Når ikke lenger barna tar fokuset oppdager man at man at parforholdet er dødt fordi man ikke har pleiet det. At HD fremmer viktigheten av å ha egentid er positivt. Det er en investering i egen psykiske helse. Innlegget tematiserer også det som handler om forventningen om at man skal bli gravid og påstanden at man ikke har følt på ekte lykke før man får barn. Som hun skriver er det rimelig ufølsomt og kan oppleves som svært vondt for de som er ufrivillig barnløse. Det er opp til hver enkelt kvinne hva man vil gjøre med livet sitt og kjenner man at man ikke ønsker barn så må det også respekteres. Sånn for å gi et mer helhetlig og nyansert bilde av hva innlegget handlet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 28. august 2021 #8063 Del Skrevet 28. august 2021 Miranda16 skrev (19 timer siden): Ja, tror hun har skrevet noen innlegg om dette og hun er ganske stygg når hun omtaler mødre og burde ikke snakke om at andre er moralpoliti. Men det er jo typisk HD. "«Du aner ikke hva kjærlighet er før du får barn», «Livet er ikke verdt å leve før du får barn» og «Bare vent til du selv får barn» og diverse lignende utsagn. For det første synes jeg litt synd på deg om du virkelig levde et så trist liv at du måtte få barn for at det var verdt å leve. Dette med mødre som mister all sosial intelligens, Dette med mødre som mister all sosial intelligens, interesser og lidenskaper er en ting, " Det er da ingenting galt i at mødre vil legge energi i barna sine og mange har ikke den luksusen at de kan gjøre akkurat det de vil Jøss, dette var kreativ sitering. Anbefaler alle til å gå inn å se hva hun faktisk skrev. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 28. august 2021 #8064 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) CecilieX skrev (1 time siden): https://www.helenedrage.no/2016/10/05/kan-man-fa-barn-og-fremdeles-beholde-sjela/ Jeg synes hun har mange gode poeng i innlegget hun skrev i 2016. Jeg tror mange kan kjenne igjen i dette med å miste seg selv når man blir mor, barnets behov må jo gå foran ditt en stund, deretter kommer tidsklemma med jobb og barn, der mange brenner seg ut. Bedre blir det ikke av alle krav og forventninger der du skal se bra ut, trene, lage sunn mat fra bunnen av, alt dette godt beskrevet. Når barna flytter ut får endel «empty nest» problem nettopp fordi de har lagt bort alle egne interesser. Når ikke lenger barna tar fokuset oppdager man at man at parforholdet er dødt fordi man ikke har pleiet det. At HD fremmer viktigheten av å ha egentid er positivt. Det er en investering i egen psykiske helse. Innlegget tematiserer også det som handler om forventningen om at man skal bli gravid og påstanden at man ikke har følt på ekte lykke før man får barn. Som hun skriver er det rimelig ufølsomt og kan oppleves som svært vondt for de som er ufrivillig barnløse. Det er opp til hver enkelt kvinne hva man vil gjøre med livet sitt og kjenner man at man ikke ønsker barn så må det også respekteres. Sånn for å gi et mer helhetlig og nyansert bilde av hva innlegget handlet om. For å nyansere det ytterligere, dette er skrevet 5 år før hun fikk barn. Kan man mene så sterkt om noe man overhodet ikke har erfart? Vil det ikke bare bli nok en ren subjektiv synsing som fyll i en blogg? Alle brenner seg ikke ut, mister seg selv eller møter tidsklemma. Man erfarer etterhvert hva som funker og ikke funker. Det er derfor det er lurt å ikke være så bastant om disse sakene. Endret 28. august 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 28. august 2021 #8065 Del Skrevet 28. august 2021 CecilieX skrev (43 minutter siden): https://www.helenedrage.no/2016/10/05/kan-man-fa-barn-og-fremdeles-beholde-sjela/ Jeg synes hun har mange gode poeng i innlegget hun skrev i 2016. Jeg tror mange kan kjenne igjen i dette med å miste seg selv når man blir mor, barnets behov må jo gå foran ditt en stund, deretter kommer tidsklemma med jobb og barn, der mange brenner seg ut. Bedre blir det ikke av alle krav og forventninger der du skal se bra ut, trene, lage sunn mat fra bunnen av, alt dette godt beskrevet. Når barna flytter ut får endel «empty nest» problem nettopp fordi de har lagt bort alle egne interesser. Når ikke lenger barna tar fokuset oppdager man at man at parforholdet er dødt fordi man ikke har pleiet det. At HD fremmer viktigheten av å ha egentid er positivt. Det er en investering i egen psykiske helse. Innlegget tematiserer også det som handler om forventningen om at man skal bli gravid og påstanden at man ikke har følt på ekte lykke før man får barn. Som hun skriver er det rimelig ufølsomt og kan oppleves som svært vondt for de som er ufrivillig barnløse. Det er opp til hver enkelt kvinne hva man vil gjøre med livet sitt og kjenner man at man ikke ønsker barn så må det også respekteres. Sånn for å gi et mer helhetlig og nyansert bilde av hva innlegget handlet om. Helt enig i akkurat den biten! Ellers synes jeg det er mye merkelig i dette blogginnlegget. Hun starter med: Når du føler du må velge mellom barn eller deg selv, hvorfor velge barn? Jeg stusser allerede her. Velger man bort seg selv når man får barn? Hvorfor føler hun at hun må "velge" mellom seg selv og barnet? Og at så MANGE mister sin identitet og personlighet, all sosial intelligens, interesser og lidenskaper når de får barn. Det får meg til å undre på hvem alle disse er? Det ligner ikke på den verden jeg kjenner, bortsett fra at man som nybakt mamma ikke har tanke for så mye annet enn babyen. De fleste hungrer ikke etter egentid rett etter fødsel. Dette varer kanskje noen uker eller måneder, og er ikke en vedvarende tilstand. Hun er jo veldig opptatt av at hun ikke skal være "bare mamma". (Her trekkes Caroline Berg Eriksen fram som et godt eksempel på en som har beholdt sine interesser, selv etter barn nr to. Det er "nesten deilig å se på".) Hvilke tanker har hun egentlig om andre kvinners liv? Ingen er bare mamma. De aller fleste moderne mødre både jobber og har interesser utover barna. Ikke alle har en mann som stiller opp, eller kanskje er det ingen far inne i bildet. Da må kanskje lidenskaper og interesser legges til side noen år, men går ut fra det ikke er dem hun sikter til. At dette er skrevet 5 år før hun fikk barn, viser jo at hun har tenkt grundig gjennom dette. Hun har hatt god tid til å tenke over disse spørsmålene, og man kunne kanskje sett for seg at hun hadde tatt resonnementet et steg videre, og ikke brukt nærmest "klipp og lim" i den grad hun har gjort i sine to måneder som mor. Synes det er spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 28. august 2021 #8066 Del Skrevet 28. august 2021 Ja, er litt fordomsfullt det innlegget. Ingen mødre jeg kjenner har forandret seg etter barn. Ikke jeg heller, selv om jeg er alene med barnet mitt. Har fortsatt samme interesser, intelligens og personlighet 😄 Okei, jeg får ikke gått på så mange fotballkamper som før, men jeg er like interessert og følger med på TV. I tillegg har jeg til og med tilegnet meg flere interesser, samt fått meg en mer utfordrende jobb enn jeg hadde før barnet kom. Forstår ikke helt hvor det kommer fra. Men hun har forhåpentligvis skiftet mening nå, hun ser jo selv det fint går an å være den samme etter barn 😊 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 28. august 2021 #8067 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Lill skrev (1 time siden): For å nyansere det ytterligere, dette er skrevet 5 år før hun fikk barn. Kan man mene så sterkt om noe man overhodet ikke har erfart? Vil det ikke bare bli nok en ren subjektiv synsing som fyll i en blogg? Alle brenner seg ikke ut, mister seg selv eller møter tidsklemma. Man erfarer etterhvert hva som funker og ikke funker. Det er derfor det er lurt å ikke være så bastant om disse sakene. Nja. Nå fikk jo HD barn litt senere enn mange andre så det har nok vært et tema rundt dem i mange år. Folk rundt meg begynte da jeg bikket 24 år så jeg kan skjønne hvorfor noen mener så sterkt om noe man ikke har erfart. Når man er mellom 25 og 30 år så er det mye masing om barn, at man ikke vet hvor meningsfylt livet kan være og hvordan barn er det viktigste og beste som kan skje deg. Gjerne fulgt opp med «men skal dere ikke komme i gang så livet blir fullkomment?». Jeg synes HD har mange poenger i sitt gamle innlegg. De som er frivillig eller ufrivillig barnløse (eller avventende) blir ofte mast på ang barn, at de må stifte familie, at de må begynne å leve livet (ja, hørt denne mange ganger), få mening i hverdagen osv. Som jeg skrev tidligere så synes jeg det er fint hun fronter at det er mulighet å få litt egentid selv i babytiden. Synes ikke akkurat det er så veldig mye å kritisere her utenom de veldig bastante og uheldige siteringene lengre opp. Endret 28. august 2021 av *blueberry* 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 28. august 2021 #8068 Del Skrevet 28. august 2021 *blueberry* skrev (13 minutter siden): Nja. Nå fikk jo HD barn litt senere enn mange andre så det har nok vært et tema rundt dem i mange år. Folk rundt meg begynte da jeg bikket 24 år så jeg kan skjønne hvorfor noen mener så sterkt om noe man ikke har erfart. Når man er mellom 25 og 30 år så er det mye masing om barn, at man ikke vet hvor meningsfylt livet kan være og hvordan barn er det viktigste og beste som kan skje deg. Gjerne fulgt opp med «men skal dere ikke komme i gang så livet blir fullkomment?». Jeg synes HD har mange poenger i sitt gamle innlegg. De som er frivillig eller ufrivillig barnløse (eller avventende) blir ofte mast på ang barn, at de må stifte familie, at de må begynne å leve livet (ja, hørt denne mange ganger), få mening i hverdagen osv. Som jeg skrev tidligere så synes jeg det er fint hun fronter at det er mulighet å få litt egentid selv i babytiden. Synes ikke akkurat det er så veldig mye å kritisere her utenom de veldig bastante og uheldige siteringene lengre opp. Nei, Helene Drage fikk ikke barn sent. Hun har fått barn helt gjennomsnittlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 28. august 2021 #8069 Del Skrevet 28. august 2021 keiserenernaken skrev (1 minutt siden): Nei, Helene Drage fikk ikke barn sent. Hun har fått barn helt gjennomsnittlig. Sorry, jeg glemte statistikken. Gjennomsnittsalder har økt, men folk flest starter å mase når du er i tyveårene uansett så poenget er det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 28. august 2021 #8070 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg synes det er så rart å rante om at "som mor mister man seg selv". Interesser og prioriteringer vil forandre seg gjennom livet. Jeg mistet ikke meg selv som femåring når jeg sluttet å være opptatt av my little Pony. Jeg mistet ikke meg selv da jeg begynte litt "på nytt" på videregående med å velge en annen skole enn vennene mine og dyrke andre interesser enn på ungdomsskolen. Jeg mistet ikke meg selv da jeg fikk barn som 23åring selvom jeg ikke var på byen etter jobb flere dager i uka, men heller tok en kaffe med de samme kollegaene i helgen med vogna på slep. Nå har jeg ungdommer, og jeg har en større drive i å gjøre karriere og lese faglitteratur og diskutere problemstillinger med folk i nettverket mitt, enn å snakke skit med tilfeldige kolleger på en bar.... uten at jeg har mistet meg selv, jeg har bare endret og utviklet nye interesser..... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. august 2021 #8071 Del Skrevet 28. august 2021 Lill skrev (1 time siden): For å nyansere det ytterligere, dette er skrevet 5 år før hun fikk barn. Kan man mene så sterkt om noe man overhodet ikke har erfart? Vil det ikke bare bli nok en ren subjektiv synsing som fyll i en blogg? Alle brenner seg ikke ut, mister seg selv eller møter tidsklemma. Man erfarer etterhvert hva som funker og ikke funker. Det er derfor det er lurt å ikke være så bastant om disse sakene. Innlegget er fullt av nyanser. - Hun erkjenner at det er skrevet før hun fikk barn og er åpen på at hun kanskje skiftet mening når hun får barn. - Hun skriver at hun skjønner at livet får en dypere mening - Hun lister opp argumenter for å få barn - Hun skriver at hun skjønner at man må prioritere annerledes. - Hun starter med å si hun forstår at dette er en brannfakkel (Her må jeg legge til at i 2016 var dette en typisk strategi for å få klikk på bloggen, så jeg mistenker at det kan ha vært hensikten med noen av spissformuleringene) - Hun avslutter med følgende: Merk, dette er kun mine observasjoner og tanker rundt temaet, og ingen fasit, så vær så snill å ikke ta det som et personlig angrep på noen sBetraktningene er jo lett gjenkjennelige. Når den ene har fått barn og den andre lever singellivet, så får man jo en kræsj i interessefelt. Lett gjenkjennelig er også mammapolitiet som kommer med mer eller mindre velmente råd om alt, de finnes overalt på nettet, ta en tur rundt på forumet, så finner du alt fra råd om å legge barnet i isvann for å herde det til å pakke det i bomull og aldri slippe det ut av rommet (spissformulering). Alt dette viser at hun nyanserer og tar forbehold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. august 2021 #8072 Del Skrevet 28. august 2021 Finlay skrev (55 minutter siden): Helt enig i akkurat den biten! Ellers synes jeg det er mye merkelig i dette blogginnlegget. Hun starter med: Når du føler du må velge mellom barn eller deg selv, hvorfor velge barn? Jeg stusser allerede her. Velger man bort seg selv når man får barn? Hvorfor føler hun at hun må "velge" mellom seg selv og barnet? Og at så MANGE mister sin identitet og personlighet, all sosial intelligens, interesser og lidenskaper når de får barn. Det får meg til å undre på hvem alle disse er? Det ligner ikke på den verden jeg kjenner, bortsett fra at man som nybakt mamma ikke har tanke for så mye annet enn babyen. De fleste hungrer ikke etter egentid rett etter fødsel. Dette varer kanskje noen uker eller måneder, og er ikke en vedvarende tilstand. Hun er jo veldig opptatt av at hun ikke skal være "bare mamma". (Her trekkes Caroline Berg Eriksen fram som et godt eksempel på en som har beholdt sine interesser, selv etter barn nr to. Det er "nesten deilig å se på".) Hvilke tanker har hun egentlig om andre kvinners liv? Ingen er bare mamma. De aller fleste moderne mødre både jobber og har interesser utover barna. Ikke alle har en mann som stiller opp, eller kanskje er det ingen far inne i bildet. Da må kanskje lidenskaper og interesser legges til side noen år, men går ut fra det ikke er dem hun sikter til. At dette er skrevet 5 år før hun fikk barn, viser jo at hun har tenkt grundig gjennom dette. Hun har hatt god tid til å tenke over disse spørsmålene, og man kunne kanskje sett for seg at hun hadde tatt resonnementet et steg videre, og ikke brukt nærmest "klipp og lim" i den grad hun har gjort i sine to måneder som mor. Synes det er spesielt. Har ikke egentlig lyst til å gå inn på HD som mor, men likevel. Er det ikke bra da? Hun skrev om hva hun var redd for at skulle skje da hun ble mor, og så passer hun på at det ikke skal skje. Samtidig husker hun sine egne ord og unnskylder seg for at det blir mye babyspam. Det hun synliggjør er jo at hun bruker mye tid med å gi barnet nærhet. Jeg kan i alle fall ikke trekke noen annen konklusjon enn at hun har funnet en fin balanse. Jeg tror ikke en eneste helsesykepleier ville kritisert en nybakt mor for at hun trener og tar vare på kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 28. august 2021 #8073 Del Skrevet 28. august 2021 1 hour ago, Finlay said: Helt enig i akkurat den biten! Ellers synes jeg det er mye merkelig i dette blogginnlegget. Hun starter med: Når du føler du må velge mellom barn eller deg selv, hvorfor velge barn? Jeg stusser allerede her. Velger man bort seg selv når man får barn? Hvorfor føler hun at hun må "velge" mellom seg selv og barnet? Og at så MANGE mister sin identitet og personlighet, all sosial intelligens, interesser og lidenskaper når de får barn. Det får meg til å undre på hvem alle disse er? Det ligner ikke på den verden jeg kjenner, bortsett fra at man som nybakt mamma ikke har tanke for så mye annet enn babyen. De fleste hungrer ikke etter egentid rett etter fødsel. Dette varer kanskje noen uker eller måneder, og er ikke en vedvarende tilstand. Hun er jo veldig opptatt av at hun ikke skal være "bare mamma". (Her trekkes Caroline Berg Eriksen fram som et godt eksempel på en som har beholdt sine interesser, selv etter barn nr to. Det er "nesten deilig å se på".) Hvilke tanker har hun egentlig om andre kvinners liv? Ingen er bare mamma. De aller fleste moderne mødre både jobber og har interesser utover barna. Ikke alle har en mann som stiller opp, eller kanskje er det ingen far inne i bildet. Da må kanskje lidenskaper og interesser legges til side noen år, men går ut fra det ikke er dem hun sikter til. At dette er skrevet 5 år før hun fikk barn, viser jo at hun har tenkt grundig gjennom dette. Hun har hatt god tid til å tenke over disse spørsmålene, og man kunne kanskje sett for seg at hun hadde tatt resonnementet et steg videre, og ikke brukt nærmest "klipp og lim" i den grad hun har gjort i sine to måneder som mor. Synes det er spesielt. Syns vel ikke hennes sosiale intelligens har vært på topp tidligere men med antall babybilder, info om baby og ikke mist bilder og info om brystmelk og pumping, vil jeg si hun gikk 100% i sin egen felle. Som vanlig 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 28. august 2021 #8074 Del Skrevet 28. august 2021 *blueberry* skrev (23 minutter siden): Sorry, jeg glemte statistikken. Gjennomsnittsalder har økt, men folk flest starter å mase når du er i tyveårene uansett så poenget er det samme. Jeg har ikke samme erfaring. Når jeg var i tyveårene var jeg og alle jeg kjente studenter. Barn ble ikke nevnt med et ord, av noen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 28. august 2021 #8075 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Finnwife skrev (25 minutter siden): Syns vel ikke hennes sosiale intelligens har vært på topp tidligere men med antall babybilder, info om baby og ikke mist bilder og info om brystmelk og pumping, vil jeg si hun gikk 100% i sin egen felle. Som vanlig Nettopp. 80% av innholdet hun har lagt ut på sosiale medier siden fødselen er hverdagen med barn, så da hun arrestere andre mødre så til de grader blir oppslukt av morsrollen er ganske ironisk. Ironisk er det også at hun kaller noen av følgerne mamma-politi når hun skriver såpass nedlatende om andre mødre. Å kalle folk mamma-politi når de påpeker eksponering av barn, barn brukt i kommersiell sammenheng er helt absurd. Hun åpner for kritikk i det, hun poster. Tror har all mulighet til å fylle sine sosiale medier med samme innhold som før barn. Endret 28. august 2021 av Miranda16 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 28. august 2021 #8076 Del Skrevet 28. august 2021 CecilieX skrev (29 minutter siden): Hun skrev om hva hun var redd for at skulle skje da hun ble mor, og så passer hun på at det ikke skal skje. Samtidig husker hun sine egne ord og unnskylder seg for at det blir mye babyspam. Ja, hun unnskylder både babyspam og mye pupp i monitor. Som om dette er helt utenfor hennes kontroll. Som om barn og bryst MÅ deles, selv om hun egentlig ikke vil😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 28. august 2021 #8077 Del Skrevet 28. august 2021 Finlay skrev (3 minutter siden): Ja, hun unnskylder både babyspam og mye pupp i monitor. Som om dette er helt utenfor hennes kontroll. Som om barn og bryst MÅ deles, selv om hun egentlig ikke vil😂 Nettopp! Hun er ekstremt lite opptatt av barnets privatliv og bruker barnet bevisst på en bedriftskonto for økonomiske fordeler 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 28. august 2021 #8078 Del Skrevet 28. august 2021 Finlay skrev (6 minutter siden): Ja, hun unnskylder både babyspam og mye pupp i monitor. Som om dette er helt utenfor hennes kontroll. Som om barn og bryst MÅ deles, selv om hun egentlig ikke vil😂 Slik eksponering har blitt en regel istedenfor at det er et unntak, så lønner det seg å ikke uttale seg så bastant om andre og hva de gjør feil. Det samme gjelder å «henge» ut andre for de samme tingene man gjør selv. Liv og lære og alt det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 28. august 2021 #8079 Del Skrevet 28. august 2021 *blueberry* skrev (1 time siden): Nja. Nå fikk jo HD barn litt senere enn mange andre så det har nok vært et tema rundt dem i mange år. Folk rundt meg begynte da jeg bikket 24 år så jeg kan skjønne hvorfor noen mener så sterkt om noe man ikke har erfart. Når man er mellom 25 og 30 år så er det mye masing om barn, at man ikke vet hvor meningsfylt livet kan være og hvordan barn er det viktigste og beste som kan skje deg. Gjerne fulgt opp med «men skal dere ikke komme i gang så livet blir fullkomment?». Jeg synes HD har mange poenger i sitt gamle innlegg. De som er frivillig eller ufrivillig barnløse (eller avventende) blir ofte mast på ang barn, at de må stifte familie, at de må begynne å leve livet (ja, hørt denne mange ganger), få mening i hverdagen osv. Som jeg skrev tidligere så synes jeg det er fint hun fronter at det er mulighet å få litt egentid selv i babytiden. Synes ikke akkurat det er så veldig mye å kritisere her utenom de veldig bastante og uheldige siteringene lengre opp. I dette tilfelle var det vel ufrivillig. jeg skjønner ikke hvorfor man velger å publisere innhold som man åpenbart kan gå en smell på senere. Men det føltes vel riktig der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 28. august 2021 #8080 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Miranda16 skrev (1 time siden): Nettopp! Hun er ekstremt lite opptatt av barnets privatliv og bruker barnet bevisst på en bedriftskonto for økonomiske fordeler I HDs øyne gir venninner, sannsynligvis innenfor en liten krets mennesker, inntrykk av at det “eneste som betyr noe er den nye babyen. Det er rett og slett fysisk umulig for dem å snakke om noe som helst annet enn amming, bæsjebleier, leggerutiner og andre relaterte ting.” Dette kritiserer hun. Men når hun selv gjør det samme (Hvor mange ammebilder, pumpebilder, babyhodebilder, baby i diverse antrekk, samt en rekke av barnets helseopplysninger, har vi ikke fått servert ila. disse to første månedene i barnets liv?) på en profil med nesten 30 000 følgere, da er det tydeligvis uproblematisk. Selvfølgelig ligger det økonomiske motiver bak. Håper hun stopper før dette går lenger. Endret 28. august 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå