Elisiaflisa Skrevet 27. august 2021 #8041 Del Skrevet 27. august 2021 Hebi skrev (48 minutter siden): Syns det ser skummelt ut all den *hoppinga* med baby i selen. Den lille nakken tåler ikkje så masse 😳😳😳😳😳 Hvor ser du det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 27. august 2021 #8042 Del Skrevet 27. august 2021 Ser ikke nevnte episode. Men ser derimot at det kjøres på med Keto kosthold (oppskrifter som ikke krediteres/ merkes?) og salg/inntak av proteinshake. Begge deler er noe ikke ammende, barselkvinner skal hive seg på, knappe 8 uker etter fødsel. Hva skjer med å henvise til fagfolk om dette kostholdet som normalt sett ikke er noe de fleste barselkvinner har? Minste man kan forvente er nettopp det å henvise til at dette ikke nødvendigvis er for alle, og at man som barselkvinne bør rådfører seg med fagfolk. Tross alt er det salg og markedsføring som bedrives på denne kontoen. Det ligger også et ansvar for hva man sender ut på en offentliggjort konto, der har HD et forbedringspotensial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 27. august 2021 #8043 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Bruk av barn i markedføring av bæresele som heller ikke er merket med annonse. Masseeksponeringen fortsetter og bruk baby som tilbehør som vanlig Endret 27. august 2021 av Miranda16 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 27. august 2021 #8044 Del Skrevet 27. august 2021 Miranda16 skrev (3 minutter siden): Bruk av barn i markedføring av bæresele som heller ikke er merket med annonse. Masseeksponeringen fortsetter og bruk baby som tilbehør som vanlig Screenshot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 27. august 2021 #8045 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Lill skrev (39 minutter siden): Ser ikke nevnte episode. Men ser derimot at det kjøres på med Keto kosthold (oppskrifter som ikke krediteres/ merkes?) og salg/inntak av proteinshake. Begge deler er noe ikke ammende, barselkvinner skal hive seg på, knappe 8 uker etter fødsel. Hva skjer med å henvise til fagfolk om dette kostholdet som normalt sett ikke er noe de fleste barselkvinner har? Minste man kan forvente er nettopp det å henvise til at dette ikke nødvendigvis er for alle, og at man som barselkvinne bør rådfører seg med fagfolk. Tross alt er det salg og markedsføring som bedrives på denne kontoen. Det ligger også et ansvar for hva man sender ut på en offentliggjort konto, der har HD et forbedringspotensial. FUS har hun unngått å merke i nesten hele 2021, oppskrifter fra eget hefte har hun merket av og til. Generelt sett er merking av reklame vært veldig dårlig siden 2020. Usikker på om hun fortsatt samarbeider med FUS, men mener å huske at tidligere samarbeid skal merkes uansett. Det er selvfølgelig spesielt problematisk å fronte det når man når ut til kvinner i samme situasjon (gravide og ammende) siden en slik drastisk endring i kostholdet ikke er forenelig med situasjonen. Hun nevner jo ofte på story at hun spiser ett måltid med karbohydrater pga ammingen, men for en følger som ikke får med seg alt kan man lett tro at hun følger keto mens hun ammer utifra hva hun legger ut og fremmer. Det bør være en disclaimer om å kontakte helsepersonell i alle innlegg og stories om kosthold, både på HD sin kanal og andre kanaler. Mange utenlandske youtubere er flinke til å inkludere dette i alle sine videoer, og jeg synes det samme burde gjøres på Instagram (både innlegg og story). Slik merking trenger å bli obligatorisk. Endret 27. august 2021 av *blueberry* 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 27. august 2021 #8046 Del Skrevet 27. august 2021 Lill skrev (2 minutter siden): Screenshot? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 27. august 2021 #8047 Del Skrevet 27. august 2021 Det er en dårlig reklame. De bærer helt feil, beina skal opp i froskestilling om man bruker bæresele på så små babyer. Det blir for mye press på bekkenet og hofteleddet når beina henger og dingler..... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 27. august 2021 #8048 Del Skrevet 27. august 2021 Elisiaflisa skrev (2 timer siden): Hvor ser du det? Hun har sletta den. Var en reels der ho hadde babyen i bæreselen for å få gjort masse å det var veldig stress for den lille nakken når hun hoppet/ bumpet rundt med babyen i bæreselen. Man såg hodet fikk veldig bevegelse frem og tilbake. Regner med hun har fått masse pes siden den er slettet. Låg på insta på story. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 27. august 2021 #8049 Del Skrevet 27. august 2021 Lill skrev (1 time siden): Ser ikke nevnte episode. Men ser derimot at det kjøres på med Keto kosthold (oppskrifter som ikke krediteres/ merkes?) og salg/inntak av proteinshake. Begge deler er noe ikke ammende, barselkvinner skal hive seg på, knappe 8 uker etter fødsel. Hva skjer med å henvise til fagfolk om dette kostholdet som normalt sett ikke er noe de fleste barselkvinner har? Minste man kan forvente er nettopp det å henvise til at dette ikke nødvendigvis er for alle, og at man som barselkvinne bør rådfører seg med fagfolk. Tross alt er det salg og markedsføring som bedrives på denne kontoen. Det ligger også et ansvar for hva man sender ut på en offentliggjort konto, der har HD et forbedringspotensial. Svarte i komentaren over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 27. august 2021 #8050 Del Skrevet 27. august 2021 Hebi skrev (34 minutter siden): Hun har sletta den. Var en reels der ho hadde babyen i bæreselen for å få gjort masse å det var veldig stress for den lille nakken når hun hoppet/ bumpet rundt med babyen i bæreselen. Man såg hodet fikk veldig bevegelse frem og tilbake. Regner med hun har fått masse pes siden den er slettet. Låg på insta på story. Jeg så den også. Det så ikke bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 27. august 2021 #8051 Del Skrevet 27. august 2021 Jeg lurer på om hun prøver å overbevise deg selv at hun nyter å sitte i tre timer med babyen, så lenge hun får trene og være seg selv på morningen. Jeg føler hun er over gjennomsnittet opptatt av å "ikke miste seg selv" som hun sier, når barnet er såpass liten. Helt fra hun ble født, har hun prøvd å overbevise oss eller seg selv, at det er heeelt greit å bruke tid på barnet, og at hun "nyter det", så sant hun kan sitte litt i bilen alene eller gå på trening. Jeg føler hun strever veldig med å akseptere at ting er anderledes med barn. Det er greit og naturlig å streve, men jeg føler hun blir litt vell negativ og bruker sosiale medier for å overbevise seg om at hun trives med spedbarn. Alt hun poster skal forsvares, og da forstår jeg ikke helt hvorfor hun årker å legge det ut. Hun er så livredd for å krenke noen, og da tenker jeg hun har best med å ikke dele så mye. Tenker også for barnet sin skyld, som kan lese alt dette en dag. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 27. august 2021 #8052 Del Skrevet 27. august 2021 *blueberry* skrev (3 timer siden): FUS har hun unngått å merke i nesten hele 2021, oppskrifter fra eget hefte har hun merket av og til. Generelt sett er merking av reklame vært veldig dårlig siden 2020. Usikker på om hun fortsatt samarbeider med FUS, men mener å huske at tidligere samarbeid skal merkes uansett. Det er selvfølgelig spesielt problematisk å fronte det når man når ut til kvinner i samme situasjon (gravide og ammende) siden en slik drastisk endring i kostholdet ikke er forenelig med situasjonen. Hun nevner jo ofte på story at hun spiser ett måltid med karbohydrater pga ammingen, men for en følger som ikke får med seg alt kan man lett tro at hun følger keto mens hun ammer utifra hva hun legger ut og fremmer. Det bør være en disclaimer om å kontakte helsepersonell i alle innlegg og stories om kosthold, både på HD sin kanal og andre kanaler. Mange utenlandske youtubere er flinke til å inkludere dette i alle sine videoer, og jeg synes det samme burde gjøres på Instagram (både innlegg og story). Slik merking trenger å bli obligatorisk. Du har mange gode poenger, HD er virkelig dårlig på å merke reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummikoppp Skrevet 27. august 2021 #8053 Del Skrevet 27. august 2021 EtLiteTroll skrev (5 timer siden): Jeg lurer på om hun prøver å overbevise deg selv at hun nyter å sitte i tre timer med babyen, så lenge hun får trene og være seg selv på morningen. Jeg føler hun er over gjennomsnittet opptatt av å "ikke miste seg selv" som hun sier, når barnet er såpass liten. Helt fra hun ble født, har hun prøvd å overbevise oss eller seg selv, at det er heeelt greit å bruke tid på barnet, og at hun "nyter det", så sant hun kan sitte litt i bilen alene eller gå på trening. Jeg føler hun strever veldig med å akseptere at ting er anderledes med barn. Det er greit og naturlig å streve, men jeg føler hun blir litt vell negativ og bruker sosiale medier for å overbevise seg om at hun trives med spedbarn. Alt hun poster skal forsvares, og da forstår jeg ikke helt hvorfor hun årker å legge det ut. Hun er så livredd for å krenke noen, og da tenker jeg hun har best med å ikke dele så mye. Tenker også for barnet sin skyld, som kan lese alt dette en dag. Jeg er veldig enig i dette. Fikk selv baby for ikke så lenge siden og kjenner følelsen av at det er godt med litt alenetid og det å kunne trekke seg litt tilbake. Det tror jeg vel egentlig alle syns. Men jeg trenger det absolutt ikke hver eneste dag og jeg trenger ikke egentid først for å kunne nyte nyte tid med babyen min. Det virker som om alle innlegg om hvor fint det er å være mamma har et "men" bak seg. At det er fint med baby, men hun må kunne være seg selv og ha sin tid også. Bare virker litt påtatt og mye..mistenker at hun kanskje har litt klaustrofobi over hele situasjonen og kanskje tatt litt skrekken. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 27. august 2021 #8054 Del Skrevet 27. august 2021 Mummikoppp skrev (På 23.8.2021 den 7.11): Sukkeravhengighet er ikke en greie. Det er for lengst bevist. Sukker skaper dopamin i hjernen som gir nytelse/glede og dette er noe man vil ha mer av. Man er ikke avhengig som man feks blir av narkotiske stoffer. Som en som har slitt med spiseforstyrrelser og overvekt hele livet, framstår egentlig det opplegget hennes med FUS og det å skulle kutte alt av sukker og søtning tvert veldig usunt. Kommer hun virkelig til å holde på med dette hele livet? Jeg tror ikke det er realistisk. Hvorfor ikke bare anerkjenne at hun sliter med å begrense seg og må derfor være litt streng, men skal prøve å kose seg litt av og til. Å fortelle seg selv at man ikke tåler sukker som om man var en alkoholiker virker ikke veldig bærekraftig. Det tok meg mange år, og jeg holder på fremdeles, å forstå at jeg måtte lære meg og ha et normalt forhold til mat. Jeg kunne ikke ha ja eller nei mat, men spise alt med måte. Det er fremdeles en prøvelse, men i lengden vil det gi meg mye mer en alle disse oppleggene. og FUS irriterer meg bare for det er det faktisk ingen bevis for.. bare synsing. Applaus! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 27. august 2021 #8055 Del Skrevet 27. august 2021 Mummikoppp skrev (7 minutter siden): Jeg er veldig enig i dette. Fikk selv baby for ikke så lenge siden og kjenner følelsen av at det er godt med litt alenetid og det å kunne trekke seg litt tilbake. Det tror jeg vel egentlig alle syns. Men jeg trenger det absolutt ikke hver eneste dag og jeg trenger ikke egentid først for å kunne nyte nyte tid med babyen min. Det virker som om alle innlegg om hvor fint det er å være mamma har et "men" bak seg. At det er fint med baby, men hun må kunne være seg selv og ha sin tid også. Bare virker litt påtatt og mye..mistenker at hun kanskje har litt klaustrofobi over hele situasjonen og kanskje tatt litt skrekken. Dette har hun vært opptatt av siden 2016😂 -"Jeg får et håp om at det faktisk er normalt å ønske seg fri fra barna av og til, og at alt faktisk ikke bare er en fryd til enhver tid. At barn også kan være slitsomt selv om det er utrolig givende, og selv om man ikke vil være foruten dem så er det også deilig med litt fri". https://www.helenedrage.no/2016/10/05/kan-man-fa-barn-og-fremdeles-beholde-sjela/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 27. august 2021 #8056 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Finlay skrev (20 timer siden): Dette har hun vært opptatt av siden 2016😂 -"Jeg får et håp om at det faktisk er normalt å ønske seg fri fra barna av og til, og at alt faktisk ikke bare er en fryd til enhver tid. At barn også kan være slitsomt selv om det er utrolig givende, og selv om man ikke vil være foruten dem så er det også deilig med litt fri". https://www.helenedrage.no/2016/10/05/kan-man-fa-barn-og-fremdeles-beholde-sjela/ Ja, tror hun har skrevet noen innlegg om dette og hun er ganske stygg når hun omtaler mødre og burde ikke snakke om at andre er moralpoliti. Men det er jo typisk HD. "«Du aner ikke hva kjærlighet er før du får barn», «Livet er ikke verdt å leve før du får barn» og «Bare vent til du selv får barn» og diverse lignende utsagn. For det første synes jeg litt synd på deg om du virkelig levde et så trist liv at du måtte få barn for at det var verdt å leve." Dette med mødre som mister all sosial intelligens, Dette med mødre som mister all sosial intelligens, interesser og lidenskaper er en ting, " .Det er da ingenting galt i at mødre vil legge energi i barna sine og mange har ikke den luksusen at de kan gjøre akkurat det de vil. Hvem kaller venninnenes barn for avkom? Avskyelig Endret 28. august 2021 av Miranda16 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrinia Skrevet 27. august 2021 #8057 Del Skrevet 27. august 2021 Har i hvertfall skjønt at det er helt annerledes å få barn i dag enn når jeg fikk for 30bår siden. Gud bedre😯 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 27. august 2021 #8058 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Miranda16 skrev (11 minutter siden): Ja, tror hun har skrevet noen innlegg om dette og hun er ganske stygg når hun omtaler mødre og burde ikke snakke om at andre er moralpoliti. Men det er jo typisk HD. "«Du aner ikke hva kjærlighet er før du får barn», «Livet er ikke verdt å leve før du får barn» og «Bare vent til du selv får barn» og diverse lignende utsagn. For det første synes jeg litt synd på deg om du virkelig levde et så trist liv at du måtte få barn for at det var verdt å leve. Dette med mødre som mister all sosial intelligens, Dette med mødre som mister all sosial intelligens, interesser og lidenskaper er en ting, " Det er da ingenting galt i at mødre vil legge energi i barna sine og mange har ikke den luksusen at de kan gjøre akkurat det de vil Det er jo spesielt å se at retorikken hun brukte hele 5 år FØR hun ble mor, er eksakt den samme nå, 2 måneder ETTER at hun ble mor. Det gikk liksom troll i ord😄 Endret 27. august 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 27. august 2021 #8059 Del Skrevet 27. august 2021 Uten å utbrodere det ytterligere, så har vel denne «nedsnakkingen» handlet om en form for rasjonalisering av den situasjonen de var i da. Samme gjelder historien om at det passet så fint å «vente» med barn frem til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 27. august 2021 #8060 Del Skrevet 27. august 2021 Finlay skrev (3 minutter siden): Det er jo spesielt å se at retorikken hun brukte hele 5 år FØR hun ble mor, er eksakt den samme nå, 2 måneder ETTER at hun ble mor. Det gikk liksom troll i ord😄 Sikkert redd for at dette hun sa for 5 år siden ville bli brukt mot henne, men det spiller ikke det som mye rolle. Hun har skrevet det og postet det og dermed stod for det hun sa. Nå har hun en mann, som vasker hus, klær, lager mye mat og mater barn, men alle har ikke denne luksusen. De fleste er ganske bundet den første tiden og ønsker å tilbringe mest mulig tid med babuen. Om noen hadde sagt at de ikke skjønner at mødre ikke får tid til seg selv, og hun ikke gjorde det, da skal jeg si HD hadde gått på et rant at dette må ikke folk si fordi hun føler seg mislykket. Klassisk HD! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå